Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Mmm, balen dat eigenaar zich nog niet gemeld heeft. Ik zou zelf katje nu maar naar het asiel brengen, is toch de plek waar mensen uiteindelijk gaan zoeken. Kunnen zij (mensen van het asiel dus) DA eventueel inschakelen voor check-up.
anoniem_155411 wijzigde dit bericht op 09-03-2013 14:09
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De asiels zijn op de hoogte Mila, en ik vind dat niet de ideale plek om een kat heen te brengen eigenlijk.



Asiels mogen een katje bovendien al heel snel herplaatsen hier, dat vind ik ook geen strak plan.

Katje zit hier niet in de weg, dus we wachten lekker af.
668, the neighbour of the Beast
Nee, asiel is niet ideaal. Maar katje bij je thuis houden en zelf zoekactie opstarten toch ook niet?

Bij mij in regio is het nogal onoverzichtelijk geregeld, verschillende stichtingen (oa Amevidi), dierenambulances en een asiel die, in mijn ervaring, niet echt lekker samenwerken. Uiteindelijk ga je als baasje naar de plek waar je mogelijk je huisdier kan vinden: het asiel.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het vrij duidelijk geregeld.

Alles en iedereen verwijst door naar Amivedi.



De asiels nemen geen meldingen aan maar verwijzen iedereen door naar Amivedi, juist om het duidelijk te houden.

De dierenambulance doet hetzelfde.

Uiteindelijk gaan alle paadjes keurig naar Amivedi.



Enige wat je kunt doen is daar melden en eventueel wat flyers ophangen en verspreiden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:01:

is ie gecastreerd? Of is die vraag te moeilijk?

Lekker aan het zuigen, Zure staaf toevallig?

Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Zo zijn wij ook aan poes gekomen, wij honden mensen hebben nu een poes, poesje kwam in de zomer aanlopen, en at de brokken van de hond, niemand miste haar, het asiel wilde haar niet opnemen want die zaten overvol en haar conditie was nog te goed.. En ja nu woont ze al weer jaren bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Marels! Ik had met sommige reacties al geen zin meer gehad om te komen uppen.



Ik had precies hetzelfde gedaan als jij, hopen dat er snel iemand contact opneemt met je
Marels, kijk eens op buurtlink.nl of plaats daar een gratis advertentie.
Ik ben ooit ook zo aan de kat gekomen, eigenaar gevonden,en internet bestond nog niet eens) maar die had zo iets hou hem maar lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 09 maart 2013 @ 14:14:

Nee, asiel is niet ideaal. Maar katje bij je thuis houden en zelf zoekactie opstarten toch ook niet?

Bij mij in regio is het nogal onoverzichtelijk geregeld, verschillende stichtingen (oa Amevidi), dierenambulances en een asiel die, in mijn ervaring, niet echt lekker samenwerken. Uiteindelijk ga je als baasje naar de plek waar je mogelijk je huisdier kan vinden: het asiel.Huh??? Ze heeft het toch gemeld bij het asiel!!
Alle reacties Link kopieren
Goed, nog één keer voor de mensen die zo narrig doen:



- Ja, het beestje is gemeldt bij Amivedi

- Nee, het beestje heeft geen chip

- Ja, ik heb alle asiels in de omgeving gebeld

- Ja, ik heb de dierenarts hier in de buurt gebeld

- Nee, ik ga hem niet naar het asiel brengen, asiel wil het trouwens niet eens hebben voorlopig

- Ja, ik ben via Facebook en straks ook via een poster op zoek naar de eigenaar.

- Nee, ik ben geen kattendief die het beestje wil jatten.



Dat gezeik over wat wel en wat niet ben ik onderhand een beetje beu. Constructief commentaar of tips hoe ik de zaken aan moet pakken, prima, maar dat gezuig ben ik onderhand wel een beetje beu.
668, the neighbour of the Beast
er zijn vier redenen waarom het asiel een betere optie is.



1. asiel had allang kunnen weten of het om een poes of (gecastreerde) kater ging. Het maakt nogal verschil, stel ik ben mijn rode gecastreerde kater kwijt en ik bel amivedi, dan had amivedi vertelt dat er geen rode jeweetwel kater gevonden is, want Marels heeft immers gezegd dat het een poes was.

2. in het asiel krijg het dier dezelfde verzorging als bij marels maar zou de kat van marels geen hinder ondervinden van de binnendringer

3. in het asiel worden alle binnenkomers in quarantaine gezet totdat de dierenarts heeft gekeken, zo voorkom je dat er besmettelijke ziekten bij de andere dieren worden overgebracht.

4. als mensen hun dier kwijt zijn richten ze zich vaak als eerste tot het asiel.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 09 maart 2013 @ 14:14:

Nee, asiel is niet ideaal. Maar katje bij je thuis houden en zelf zoekactie opstarten toch ook niet?

Bij mij in regio is het nogal onoverzichtelijk geregeld, verschillende stichtingen (oa Amevidi), dierenambulances en een asiel die, in mijn ervaring, niet echt lekker samenwerken. Uiteindelijk ga je als baasje naar de plek waar je mogelijk je huisdier kan vinden: het asiel.





En het asiel plaats het katje binnen no time weer bij anderen, kom je bij de dierenasiel is je katje weg , want terug krijg je het niet meer.

Marels doet het goed zo.
quote:nikki_28 schreef op 09 maart 2013 @ 14:25:

[...]





Huh??? Ze heeft het toch gemeld bij het asiel!!

Rustig maar. Ik legde er ook bij uit dat IK dat in mijn regio zou doen als ik een katje in huis had gehaald.



Omgekeerd: Toen mijn kat kwijt was, heb ik met al die partijen ook contact gehad en verwezen ze soms wat halfslachtig weer naar elkaar. Ik heb toen zelf vooral contact gehouden met het asiel en gevraagd naar nieuwe katten. Zo gauw ik dan hoorde dat er kat binnen was gekomen die voldeed aan de beschrijving van mijn kat, ging ik erheen om te kijken of het hem was.
Alle reacties Link kopieren
Meds, de asiels ZIJN op de hoogte en staan niet te springen om katje op te nemen.

Bovendien heb je hier ook verschillende asiels dus is het niet zo simpel.



Bij de melding van Amivedi staat geen geslacht bij omdat we dat op dat moment niet zeker wisten. Dus wat jij schrijft is weer een aanname, dat ik mensen naar het verkeerde dier laat zoeken.



Ik weet het nu wel dat je het niet met mijn manier van doen eens bent, je mag nu stoppen met commentaar leveren.

Ik doe wat mij het beste lijkt, in overleg mét Amivedi en de dierenarts. Met alle respect, maar ik hecht meer waarde aan het oordeel van Amivedi en de dierenarts, die zeggen dat ik het beste doe voor dit katje, dan aan jouw commentaar.
668, the neighbour of the Beast
het asiel houdt de kat twee weken sowieso vast. Als jij als baas in die tussentijd niet komt melden dat je een dier kwijt bent, ben je volgens mij geen knip voor de neus waard en is het terecht dat ze het dier ergens anders plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 09 maart 2013 @ 14:31:

[...]



Rustig maar. Ik legde er ook bij uit dat IK dat in mijn regio zou doen als ik een katje in huis had gehaald.



Omgekeerd: Toen mijn kat kwijt was, heb ik met al die partijen ook contact gehad en verwezen ze soms wat halfslachtig weer naar elkaar. Ik heb toen zelf vooral contact gehouden met het asiel en gevraagd naar nieuwe katten. Zo gauw ik dan hoorde dat er kat binnen was gekomen die voldeed aan de beschrijving van mijn kat, ging ik erheen om te kijken of het hem was.Mijn posting was ook niet naar jou bedoeld hoor, ik snapte hoe je het bedoelde.
668, the neighbour of the Beast
je kan een zwerver altijd bij een asiel brengen of ze er om staan te springen of niet. Ze hebben die taak nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:32:

het asiel houdt de kat twee weken sowieso vast. Als jij als baas in die tussentijd niet komt melden dat je een dier kwijt bent, ben je volgens mij geen knip voor de neus waard en is het terecht dat ze het dier ergens anders plaatsen.Niet waar, kat kan bij het asiel hier al binnen de 14 dgn herplaatst zijn. Staat op de site.
668, the neighbour of the Beast
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:28:

er zijn vier redenen waarom het asiel een betere optie is.



1. asiel had allang kunnen weten of het om een poes of (gecastreerde) kater ging. Het maakt nogal verschil, stel ik ben mijn rode gecastreerde kater kwijt en ik bel amivedi, dan had amivedi vertelt dat er geen rode jeweetwel kater gevonden is, want Marels heeft immers gezegd dat het een poes was.

2. in het asiel krijg het dier dezelfde verzorging als bij marels maar zou de kat van marels geen hinder ondervinden van de binnendringer

3. in het asiel worden alle binnenkomers in quarantaine gezet totdat de dierenarts heeft gekeken, zo voorkom je dat er besmettelijke ziekten bij de andere dieren worden overgebracht.

4. als mensen hun dier kwijt zijn richten ze zich vaak als eerste tot het asiel.Zo, wat ben je aan het mopperen vandaag zeg, zo werkt het niet meer bij dierenasiels.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:32:

het asiel houdt de kat twee weken sowieso vast. Als jij als baas in die tussentijd niet komt melden dat je een dier kwijt bent, ben je volgens mij geen knip voor de neus waard en is het terecht dat ze het dier ergens anders plaatsen.Tuurlijk joh , je hebt duidelijk verstand van katten.
En van amivedi krijg ik niet bepaald een hoge pet op als ze niet eens een poes van een kater kunnen onderscheiden. Het is nogal cruciaal als je serieus de eigenaar wilt traceren
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:33:

je kan een zwerver altijd bij een asiel brengen of ze er om staan te springen of niet. Ze hebben die taak nu eenmaal.Niet tegenspreken, je weet het voor vandaag beter.
quote:redband schreef op 09 maart 2013 @ 14:33:

[...]



Zo, wat ben je aan het mopperen vandaag zeg, zo werkt het niet meer bij dierenasiels.o ja? dat is vreemd ik heb geen enkele verandering in werkwijze van de dierenasiels in mijn omgeving kunnen constateren
Alle reacties Link kopieren
Marels ik wil alleen maar even zeggen dat ik je een topper vind.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven