Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....

Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.

De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.

Katje nu maar in huis genomen....

Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.

Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.

Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes

Tips?

Help!
668, the neighbour of the Beast
Ik zou dan even langs de dierenarts gaan. Die kan je beter adviseren dan een vrijwilliger van Amivedi.
Ga in therapie!
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 08:32:

Noteert; tis in elk geval niet Nien dr kat
Lees de laatste zin van je OP nog eens, Marels...
Ga in therapie!
Lees dan ook de smilies er achter Dubio

Tuurlijk mag poesje hier blijven ALS ze geen eigenaar blijkt te hebben of ze is gedumpt of weet ik wat.

En ALS dat zo is hoop ik idd dat mijn kat haar leuk gaat vinden.

Maar zo ver zijn we nog laaaaang niet, ik hoop haar snel te herenigen met de eigenaar.
quote:elninjoo schreef op 09 maart 2013 @ 08:34:

[...]

Nou ja, zo ver weg zit je niet, het zou in theorie kunnen
quote:elninjoo schreef op 09 maart 2013 @ 08:31:

Tja, ik had 'm gewoon buiten gelaten en nat gegooid om 'm weg te jagen. Ze gaan maar iemand anders (bij voorkeur hun eigenaar) vervelen. Katten zijn overigens wel dom en hardleers, hier van de winter 'n soort perzische kat in siameeskleurstelling, die ik meermaals 'n volle gieter ijskoud water over 'm heb leeggegoten, maar hij komt nog steeds in mijn tuin. Misschien vind die kat koud water wel lekker en moet je eens lauw water proberen.
De wens is de vader van de gedachte, smileys of niet Ik wil je alleen maar waarschuwen. Ik snap je dilemma wel hoor. Het is een jonkie, dat is wat anders dan een volwassen kat.
Ga in therapie!
Dierenarts gebeld, en de asiels.

De asiels nemen geen melding aan en verwijzen alleen naar Amivedi.

De dierenarts heeft de gegevens genoteerd en adviseert ook het katje zeker binnen te houden met dit weer, ook vooral gezien de vorst die er weer aan komt.

Als ik hem niet meer wil of kan opvangen moet ik hem naar het asiel brengen, maar voorlopig is binnen houden het devies.

En dus iedereen op de hoogte brengen die ik kan vinden.
Duidelijk. Nu maar druk flyeren en hopen dat senior er snel aan went. Hopelijk komt de eigenaar het katje snel halen!

*ik wou dat ik een flyer tegenkwam met mijn katje*
Ga in therapie!
Daarom doe ik ook alle moeite om de eigenaar te vinden Dubio... Ik zou het vreselijk vinden om mijn kat kwijt te zijn, daar moet ik echt niet aan denken.

Zeker zo klein al, tis zo'n lief, aanhankelijk ding.

Ik heb m een doos gegeven met een dekentje er in, dat is Junior dr plekje.

Ik hoop maar dat het beestje gemist wordt en dat de eigenaar zo slim is om rond te gaan bellen.

Of dat hij het via via hoort, want ik heb het via de Facebook tamtam ook al verspreid.
Goed bezig Marels! Als het mijn katje was, zou ik het fijn vinden dat je haar hebt opgevangen. Al zou het mijn kat niet kunnen zijn, want die zou ik niet buiten laten lopen. Hm. Anyway, goed bezig en geniet er even van voor zo lang als het duurt
Echt super wat voor moeite je blijft doen!!
@Marels: Amivedi is echt het centrale punt voor verloren en gevonden huisdieren, dus ik zou me aan dat advies houden (of bij jou binnen houden of naar asiel brengen).

Nogmaals: ik wou dat iemand mijn katje binnenhaalde en meldde bij Amivedi (of bij een asiel brengt: ze is gechipt).. Het idee dat ze ronddwaalt in regen en kou.

Mensen lezen die flyers gelukkig dus wel! Gisteravond werd ik dus gebeld door iemand, die denkt haar gezien te hebben. En al eerder in die buurt. Daar kan je wat mee, maar dan nog: kom je te laat, kan ze weer heel ergens anders heengelopen zijn om te schuilen voor de regen. Ze laat zich niet zomaar lokken/ oppakken door vreemden..

Dus je doet het prima: kunnen ze haar komen ophalen met een reismandje. Lokken en vangen is veel lastiger, zeker zo'n kleine zwarte, als die zich verstopt onder een struik ergens. De stem/roep/fluitje van eigenaar kan misschien lokken, maar een vreemde? (mijne is schuw bij vreemden). Maar dol op de hond, dus die neem ik mee op mijn zoektochten..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Wel flyeren.

Wij hadden een half blind met chronische niesziekte (vrijwel geen reukorgaan). Was uit onze tuin ontsnapt zonder dat wij 't door hadden.

We hebben Amivedi ingeschakelt, dierenasiel, alle dierenartsen, tientallen flyers maar geen reacties. Was een vrij herkenbare poes, mager, klein en heel scheel.

Na 6 weken kwam een vrouw aan de deur. Zij had een hele lief katje in haar poort (waar zij de zwerfkatten voerde), maar deze was te lief.

Vertelde dit aan haar dochter, die herinnerde de flyer, vooral dat de kat scheel was.

Lang verhaal. Mevrouw kwam bij ons aan de deur, wij geloofden 't al bijna niet meer, mee gegaan en daar zat ze!

Conclusie, flyeren helpt!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Oja, ik was wel heel blij dat die vrouw ons katje voerde want zij kon echt de weg naar huis niet meer vinden.

Is daarna ook nooit meer de tuin uitgegaan.

Als je een kat mist verwijst ieder asiel en dierenarts je naar Amivedi dus als ze gemist wordt komt de eigenaar vanzelf.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Cool, Marels, dat je ff de DA hebt gebeld, weet je zeker dat je het goed doet. Spannend is dit topic ergens wel: je hoopt gewoon dat Junior weer naar haar eigen mandje terug kan.

Heeft Senior ook weer het alleenrecht op jouw schoot!
Zucht. Amivedi nog eens gebeld en overlegd maar nog niks hoor....

Ik zou allang aan de telefoon gehangen hebben als mijn kat niet thuis gekomen zou zijn

Nog even wachten dan maar.

Als er na het weekend niemand gekomen is ga ik wel naar de dierenarts en het beestje laten nakijken. Kosten kan ik eventueel verhalen op de eigenaar dan, als ze katje komen halen.

Ik ga niet gelijk naar de dierenarts rennen, maar ik wil wel dat ie nagekeken wordt als hij hier langer blijft dan een dag of twee, drie.

Overigens blijkt poesje zojuist toch een katertje te zijn
Ik denk dus niet dat het katje krols is
Katje vreet als een bootwerker trouwens en mijn kat vindt het nog steeds niet geweldig.

Zou het goed komen of wordt het nooit wat?

Mijn kat is zo chagrijnig nu, ik hoop echt dat ze katje gauw komen halen.

Vriend zegt er een hard hoofd in te hebben en denkt dat het katje niet opgehaald gaat worden, maar dat lijkt me zooooo raar.
O, de poes is een kater?

Je bent een kenner Marels dat is duidelijk.
Heb je al gecheckt of de kat een chip heeft?
De kosten verhalen op de eigenaar, omdat jij de kat nagekeken wil hebben? Odd.

Breng het dan naar het asiel.
Nou ja, aan een kater hangen bepaalde attributen die vrij duidelijk te herkennen zijn. Die zitten er aan dus.

Ik heb nog nooit een poes met ballen gezien
Ja, de kat is gechecked op een chip, en die heeft hij niet.

Als de kat hier langer dan en dag of twee, drie moet blijven, raadt Amivedi aan om de kat te laten checken bij de DA.

Wil de rechtmatige eigenaar de kat dan terug, moet hij blijkbaar de kosten voldoen die de vinder redelijkerwijze heeft moeten maken.

Katje heeft ietwat een loopoogje, dus dat moet wel nagekeken worden dan.

Niet dat ik zomaar naar de dierenarts ren.

We shall see, ik zit een poster te maken.
een dierenarts of asiel kan zo de chip lezen, ik snap niet dat dat nog niet gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven