Aanrechtkastjes

19-11-2010 09:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie in je aanrechtkastje staan? Ik heb zo'n dubbele, eigenlijk 2 kastjes. Staat alleen een afdruiprek in en wat schoonmaakspul. Andere kastje is leeg. Etenswaar wil ik er niet bij zetten. Servies, pannen enzo ook niet omdat er van die schoonmaaktroep in staat. Maar nu heb ik dus zoveel ruimte onbenut. Eigenlijk zonde.

Dus misschien rare vraag maar vroeg me af wat anderen er dan in hebben staan??
Ik heb aan de ene kant een soort wijnrek staan waar ik voorraad van frisdrank en wat flessen wijn in heb liggen. De andere kant staar vol met schoonmaakspullen, een emmer, voorraad vaatdoekjes...

Mijn kastje staat echt vol hoor
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Afwasblokjes theedoeken handdoeken emmertje zemen raamtrekker sponzen vaatdoekjes en alle schoonmaakmiddelen. Dan kom ik een heel eind in ieder geval. Je kunt er ook je keukenrollen in kwijt?
Ik heb heel veel aanrechtkastjes, daar staat servies en etenswaar in. En er is er inderdaad ook eentje met schoonmaakmiddelen, een enkel kastje.

Misschien is het handig als je een afscheidingswandje timmert tussen de schoonmaakmiddelen en de rest. Of stop de schoonmaakmiddelen in een krat met een deksel.
Beide kastjes staan vol met schoonmaakspullen.

Kun je er geen plank tussen maken zodat de pannen er wel naast kunnen?
Ik heb er 'n pedaalemmer in zitten die met de deur mee naar buiten draait. Verder staan er m'n vaatwastabletten en wat schoonmaakzooi.
Ik heb 6 aanrechtkastjes en daar staat alles in wat je in de keuken bewaard, van etenswaren to servies, van schoonmaakmiddelen tot pannen.
Volgens mij bedoelt TO specifiek het kastje onder de gootsteen, niet de normale aanrechtkastjes waar je pannen, servies, voorraad e.d. bewaart.
Wij hebben onder het aanrecht de vaatwasser zitten, een kastje met schoonmaakspul, ook voor lampolie, plantenvoeding en vaatwastabletten. (dat bedoelt to dan)

Dan een hoekkast met tupperwarezooi onder en bloem e.d. boven. Dan nog een kastje met snijplanken, ovenschalen en andere kommen, dan de oven en daarnaast nog diepe lades voor de pannen.

En dan hebben we ook nog een hoge kast en bovenkastjes.

(we hebben echt veel te veel zooi)
Ik zou er grote onhandige keukenapparaten neerzetten, alle keukendingen staan me altijd in de weg
Ik heb 1 uittrekkastje onder de gootsteen en daar staan, ik wet hoeveel flessen schoonmaakspul in, 2 emmers, een zeem, een wisser, vaatwastabletten en spul om de vaatwasser schoon te maken.

En als ik meer ruimte had in die kast zou ik er keukenrollen en een staafmixer inzetten.
Vuilniszakken, boterhamzakjes, alufolie,plasticfolie,pedaalemmerzakken,bakpapier,schoonmaakdoekjes,sponsjes, theedoeken,handdoeken,lampen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb maar 3 kastjes onder mijn aanrecht.

In eentje bakpannen, een ander schalen/bakjes/tostiapparaat/blender/mixer en de laatste schoonmaakspullen en doekjes.
Doe je toch je pannen ed in het kastje onder de gootsteen en je schoonmaakspullen in een kleiner/enkel kastje?
Ik bedoelde met aanrechtkastje, inderdaad dat gootsteenkastje waar ook die buizen in zitten van het water. Het is bij mij een dubbele.

Ik heb al meteen even gevraagd aan vriendlief of er een soort van plankje tussenin kon als afscheiding. Nee dus.. haha

Keukenapparaten dacht ik ook. Maar het hele kastje ruikt bij mij best wel naar alle schoonmaakspulletjes. Is dat wel zo handig om te doen dan? Dat trekt zo overal in.

Theedoeken, handdoeken en vaatdoeken heb ik er meteen bij ingelegd (paste ook nog bij het 1e kastje in)

Oja frisdrank las ik ook nog, kan ik er ook wel inzetten, zit ook goed dicht.
Bij mij zit er in het kastje onder gootsteen allemaal schoonmaakmiddelen en vuilniszakken. Daarnaast ook de boiler voor de keuken. Heb nog meer aanrechtkastjes met pannen, potten en ovenschalen. Tevens nog bovenkastjes en een kelderkast. *zucht* wat heb ik toch veel keukenspullen voor een a-keukenprinses...

Mijn ouders hebben in het kastje onder de gootsteen een extra plank, zodat onderin het kastje de schoonmaakspullen kunnen en boven op de plank de handdoeken en vaatdoekjes (handvoorraad). Zij hebben een keuken met verhoogd aanrecht, dat wel.
dubbel
Onder de spoelbak? Heel veel eens gekochte en nooit of zelden gebruikte schoonmaakmiddelen plus doekjes. Onder de linker spoelbak hangt een vuilnisbakje waar ik alles ingooi wat stinkt en bederven kan, zoals lege blikken, schillen etc. Zo'n emmer die opengaat als je de deur opent.
onder mijn wasbak (1 1/2) zit een trekkast, daar in staan de gebruikelijke schoonmaak spullen, vuilniszakken e.d.

Midden in die kast is een lade bevestigd en daarin liggen mijn keuken- en droogdoeken. en mijn vaatdoekjes.

Deze lade is een halve, en daarachter beginnen de waterleiding en afvoerpijp.

die extra lade is echt super handig.
Een vuilnisbak of doos voor oudpapier lijkt mij heel handig in zo'n kastje.Ik heb daar zelf geen ruimte voor in mijn kastjes helaas. Wel grappig dat alle mensen zo vrijwel hetzelfde doen. Schoonmaakmiddelen horen in DAT kastje. En naast schoonmaakmiddelen heb ik er inderdaad ook de plantenvoeding en lampeolie zoals hiervoor al iemand melde.
Ik heb maar 1 kastje onder de gootsteen en daar staat afwasmiddel in, vaatwastabletten, schuursponsjes, stofdoeken, schoenpoets en de ontstopper(zuignap)

Andere (giftige) schoonmaakmiddelen heb ik in de berging boven in de kast staan zodat de kids(6 en 3) er niet bij kunnen.
Dit topic is een goede aanleiding om eens een keer alle Mr Muscle, Cilit Bang enz. eens op te maken of weg te gooien.
Mr Muscle en Cilit Bang heb ik nooit gehad. Gebruik voornamelijk allesreiniger en HG spul.
Er zijn speciale rekjes voor in een gootssteenkast te koop zodat je toch een extra plank hebt zonder dat vriend iets hoeft te doen
Nou ik heb mijn keukenkastje al wat voller hoor

Ik heb er waxinelichtjes bij gedaan. Een verhoging in het kastje zodat de handdoekjes en vaatdoekjes erbij kunnen. Wat dichte flessen cola.

En natuurlijk het schoonmaakspul goed opgeruimd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven