Advies nodig!!

05-06-2020 07:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Nieuw hier op dit forum en ik heb dringend advies nodig!
Samen met mijn 3 kinderen en partner woon ik momenteel in een dorp 30min van een grote stad vandaan.
Partner en ik hebben tijdens onze studententijd in deze stad gewoond en zijn terug naar mijn geboortedorp verhuisd vanwege de komst van de kinderen.
Na lang nadenken hebben mijn partner en ik besloten terug te verhuizen naar de stad.
Toen we dit vertelde tegen mijn ouders ( die ook in het dorp wonen) brak de hel los.
Volgens mijn ouders zou het een domme beslissing zijn en zijn ze extreem gekwetst om het feit dat ze in de toekomst niet meer ‘zomaar’ in en uit kunnen lopen. Ze verwijten ons dat we de kleinkinderen bij hun weghalen. Ze willen het liefst het contact verbreken omdat het anders te pijnlijk is.
Mijn ouders werken gigantisch op mijn gevoel momenteel waardoor ik serieus ga twijfelen of we het nog wel moeten doen.
( partner en ik zijn volwassen mensen van rond de 30 en de kinderen zijn allemaal onder de 4)

Heeft iemand advies/tips/trucs hoe hiermee om te gaan?
Nou ja zeg, ze zouden liever het contact verbreken en jullie en de kinderen dus nooit meer willen zien? Geloof ik helemaal niets van.
Leef je eigen leven. Het klinkt als een heel goed besluit om wat afstand te nemen van je ouders.
Pap, mam, we halen de kinderen niet bij jullie weg, het is maar 30 minuten rijden. We gaan niet aan de andere kant van het land wonen. Daarbij maken we onze eigen keuzes. Dit is het beste voor ons gezin, het zou fijn zijn als jullie onze keuze respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Emotionele chantage. Doen waar jullie je goed bij voelen, je gaat niet naar het einde van de wereld. Wat een onzin!
Alle reacties Link kopieren
Wat een manipulatie!
Gewoon doen wat je zelf wil en gaan verhuizen.

Hebben je ouders geen auto ofzo...dus dat ze daardoor minder makkelijk langs kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom willen jullie naar de stad verhuizen? Houd die redenen voor ogen. En wat flauw dat je ouders je proberen te chanteren, je bent oud genoeg om zelf je keuzes te maken.
Het is ook wel megadramatisch, heb ik het bij het rechte eind als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ze emotionele chantage gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
05-06-2020 08:00
Wat een manipulatie!
Gewoon doen wat je zelf wil en gaan verhuizen.

Hebben je ouders geen auto ofzo...dus dat ze daardoor minder makkelijk langs kunnen komen?
Ze hebben meerdere auto’s ! Dat is dus absoluut het probleem niet..
Discussie niet aangaan hoor TO, dat geeft ze ammunitie. Als ze erover beginnen blijf je gewoon hetzelfde antwoord geven.
Alle reacties Link kopieren
Dat je hier überhaupt over twijfelt! Al wil je naar Verweggistan verhuizen, dat bepalen jullie lekker zelf. Het contact dreigen verbreken is chantage en kan echt niet.
Het is maar 30 minuten rijden, ze moeten niet zo debiel doen. Jullie leven, jullie keuzes. Daar hebben zij niets mee te maken. Ik zou me niet zo laten behandelen, zijn ze helemaal gek geworden.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
05-06-2020 08:02
Het is ook wel megadramatisch, heb ik het bij het rechte eind als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat ze emotionele chantage gebruiken?
Toen ik op mijn 18e besloot op mezelf te gaan wonen is er ook een hoop drama geweest vergelijkbaar met dit. Verder heb ik echt een hele fijne band met mijn ouders en doen ze alles voor ons. Maar keuzes die mijn ouders zelf niet zouden maken worden sowieso afgekeurd.
Dacht ik al. Ik zou het contact door laten gaan als normaal, maar als ze zo weer beginnen de gebroken plaat uithangen en geen millimeter toegeven. Ze moeten leren dat je ondertussen op eigen benen staat en je eigen persoon bent die eigen keuzes maakt.
Je ouders doen te triest voor woorden. Zijn ze zelf nooit opgevoed?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe. Ik kan best begrijpen dat ze het jammer vinden. En ik zou voor dat gevoel ook ruimte geven.
Maar daarnaast is het jullie beslissing en jullie gezin.
Wanneer je in gesprek met ze zou gaan zou ik me goed voorbereiden zodat je niet meegesleurd wordt in een emotionele discussie.
Ik herken het wel een beetje met mijn eigen ouders.
Ik voelde me na een gesprek het beste als ik concreet voor mezelf had waarom ik ... wilde. En als ik niet teveel in discussie ging maar meer aangaf dat ik hun gevoel begreep. Weg was de controle van hen 😉

Misschien helpt het al met hen afspraken te maken over het zien van de kindjes dat je ze bijvoorbeeld brengt.
En blijven ze zo vervelend dan laat ze gerust even in hun sop gaar koken.

Nu een andere vraag is het ook echt voor jullie denk je beter om je kindjes nu door zo'n verhuizing heen te sleuren?
Alle reacties Link kopieren
Met zo een reactie misschien nog overwegen om wat verder weg te verhuizen.

Laat je niet gek maken door dit soort rare fratsen en doe wat jullie zelf willen. Een half uurtje is niets bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare en onvolwassen reactie van je ouders.
Laat je niet manipuleren en emotioneel chanteren.
Geef je ouders niet de ruimte, zeg dat jullie hebben besloten om naar de stad te verhuizen en ga niet met ze in discussie.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen sporen niet om zo te reageren. En weer de kleinkinderen.

Ik zou lekker met je man in de stad gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het niet leuk voor je ouders, en daar mogen ze best verdrietig over zijn. Erken dit ook.

Alleen jullie zijn volwassen mensen en maken zelf de beslissing over waar jullie willen wonen.

Geen idee of dat je veel op je ouders leunt. Of dat ze veel voor jullie doen of vaak op de kinderen oppassen. Want dit zal wel een heel stuk minder worden.

Verder laat je niet chanteren. Je hoeft verder ook niet in discussie te gaan.
Goh paps en mams, wij hebben besloten, om verschillende redenen, te verhuizen naar Wonderland. Jammer dat we dan weer verder van elkaar gaan wonen, en dat je waarschijnlijk de kinderen minder gaat zien. Even op de koffie wordt wat lastig. Maar het is maar 30 minuten, en we zullen elkaar vast nog vaak genoeg zien.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er ook gewoon niet meer over hebben. En er ook niet op in gaan als zij erover beginnen of gewoon zeggen: “We zien wel”. Mocht je dan een huis gekocht hebben, kun je dat mededelen en is het aan hen wat ze ermee doen. Maar ik zou me zeker niet laten chanteren of om laten praten.
Oei, ik zou nog verder weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar nooit rekening mee gehouden.

Ik ben bijna 20 jaar gelden verhuisd. Op 1 1/2 uur van mijn ouders. Ben enig kind en heb hele goede en nauwe band met mijn ouders. Verhuizen was voor ons noodzakelijk en ja. Ze vonden het jammer

Ze vonden het zo jammer dat ze gekozen hebben om ook onze kant op te komen. Prima hun keuze. Maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om toestemming te vragen voor verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat je naar de andere kant van de wereld verhuist......30 min verderop, is maar een stukje. Hoe jammer je ouders het ook vinden, het is jullie keus. Natuurlijk mogen ze er verdrietig om zijn, maar dat is dan maar zo. Wat ze nu doen is jou/jullie chanteren dat zou ik niet toestaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin.. ik zou gewoon gaan. Het gaat om een half uurtje rijden. Ik vind het heel beklemmend overkomen en denk dat het heel gezond is om wat verder weg te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Wat beklemmend zeg. Voor mij zou het een reden zijn om juist te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Bord in de tuin en afscheid nemen. Dikke yo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven