Afval scheiden (andijvievraag)

16-09-2011 08:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuis scheid ik alle afval: papier (container thuis), glas (container bij de winkel), groenafval (container thuis), blik (container bij winkels) en alle restafval.

Maar een papieren zakdoek, volgesnoten bij flinke verkoudheid....papier hoort in een andere bak dan de inhoud van de zakdoek! Hoe doen jullie dat?
Ik scheid niks (okee, glas gaat naar glasbak) maar 'n papieren zakdoek spoel ik meestal gewoon door de wc.
http://www.afvalscheiden. ... pier/wat_wel_wat_niet.php
http://www.afvalscheidingswijzer.nl/
Die papieren zakdoek gaat gewoon bij het restafval.

Papier gaat in de papiercontainer achterhuis,

GFT gaat in de GFT container acherthuis,

Rest in de Restcontainer achterhuis,

Grof groen gaat naar de daarvoor bestemde Groenvuilstortplaats,

Glas gaat in de glasbak,

Frituurvet gaat in de daarvoor bestemde container bij de supermarkt.

Nou, ik denk dat dit het wel zo is qua afval scheiden hier thuis
In de WC!
Wij hebben ook nog zo'n zak voor je plastic afval.
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 08:48:

Ik scheid niks (okee, glas gaat naar glasbak) maar 'n papieren zakdoek spoel ik meestal gewoon door de wc.Ja, dat wil ik dus doen (glas naar glasbak), maar ik kan er nergens een vinden hier!
Sterker nog, ik snuit mijn neus steevast in wcpapier.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 september 2011 @ 08:54:

In de WC!

Wat mag er door het riool?

Alleen WC papier door de wc. Als je andere zooi er door spoelt gaat het uiteindelijk alleen maar meer geld kosten.
Wat is 't verschil tussen papieren zakdoekjes en wc-papier? Ik gebruik trouwens lotus maestro keukenrol als zakdoek, da's steviger. Ik gebruik dat ook om te poetsen in de badkamer en dan gaat 't ook door de wc. Tampons gaan hier ook al jaaaaren door de wc, nog nooit problemen gehad.
Papieren zakdoekjes en keukenrol mogen in de GFT bak. En de inhoud ook.

(Ervan uitgaande dat je geen plastic korreltjes snuit).
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:02:

Wat is 't verschil tussen papieren zakdoekjes en wc-papier? Ik gebruik trouwens lotus maestro keukenrol als zakdoek, da's steviger. Ik gebruik dat ook om te poetsen in de badkamer en dan gaat 't ook door de wc. Tampons gaan hier ook al jaaaaren door de wc, nog nooit problemen gehad.Het verschil... probeer eens te poetsen met wc papier. Dat valt zo uit elkaar. En dát is dus ook het verschil. Keukenrol is veel steviger en is door het riool moeilijker te verwerken. Keukenrol kan in de GFT, zal uiteindelijk zelfs goedkoper zijn want het weegt haast niks dus je betaald qua kilo´s keukenrol minder dan aan het water om het door de wc te spoelen.
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:02:

Wat is 't verschil tussen papieren zakdoekjes en wc-papier? Ik gebruik trouwens lotus maestro keukenrol als zakdoek, da's steviger. Ik gebruik dat ook om te poetsen in de badkamer en dan gaat 't ook door de wc. Tampons gaan hier ook al jaaaaren door de wc, nog nooit problemen gehad.

Jij heb geen problemen maar bij de zuivering moet al die troep er weer uitgefilterd worden. En als ergens tussen jou en de zuivering een verstopping dreigt te ontstaan blijven al die tampons en dat papier lekker steken waardoor de boel helemaal verstopt.

Het verschil tussen WC papier en keukenpapier is dat wc papier uitelkaar valt in water en keukenpapier niet. Daarom gebruik je ook keukenpapier om schoon te maken en geen WC papier want dat werkt niet.
Gelukkig heb ik hier geen gft, dus hoef die rommel niet te scheiden en kan alles in de kliko doen. Maar vieze tampons doe ik toch echt niet in m'n vuilnisbakje, da's niet zo fris. Betaal genoeg voor alles dus dan doen ze er ook maar wat voor. Mogen ze nog van geluk spreken dat ik zo weinig mogelijk keer per jaar ongesteld probeer te worden, dus mijn bijdrage aan de rommel is nihil.
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:08:

Gelukkig heb ik hier geen gft, dus hoef die rommel niet te scheiden en kan alles in de kliko doen. Maar vieze tampons doe ik toch echt niet in m'n vuilnisbakje, da's niet zo fris. Betaal genoeg voor alles dus dan doen ze er ook maar wat voor. Mogen ze nog van geluk spreken dat ik zo weinig mogelijk keer per jaar ongesteld probeer te worden, dus mijn bijdrage aan de rommel is nihil.

Neem een Mirena. Heb je helemaal geen last meer. Nouja.. bijna dan.
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:08:

Maar vieze tampons doe ik toch echt niet in m'n vuilnisbakje, da's niet zo fris.

Daarvoor hebben ze deze uitgevonden:

www.kantoorartikelshop.nl ... ezakjes-kunststof-wit.jpgquote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:08: Betaal genoeg voor alles dus dan doen ze er ook maar wat voor.Als jij (en de rest) het eens zou laten zou het misschien nog we eens goedkoper worden.
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 16-09-2011 09:12
Reden: Afbeeldingen zijn weereens uitgeschakeld
% gewijzigd
Waarom zou je een zakdoek door de wc spoelen i.p.v. in de vuilnisbak gooien?

(qua afval, kan ik hier alleen papier apart kwijt. Maar zakdoek gaat bij restafval)
quote:Maja82 schreef op 16 september 2011 @ 09:11:

[...]

Daarvoor hebben ze deze uitgevonden:

www.kantoorartikelshop.nl ... ezakjes-kunststof-wit.jpg

[...]

Als jij (en de rest) het eens zou laten zou het misschien nog we eens goedkoper worden.dikke doei, als single betaal je ook genoeg mee voor alle mensen die 'n hoop vervuilende kinderen op de wereld zetten, dus ik gun mijzelf mijn gemak, want weet dat gezinnen tig keer meer vervuilend bezig zijn dan ik in m'n uppie
quote:elninjoo schreef op 16 september 2011 @ 09:29:

[...]

dikke doei, als single betaal je ook genoeg mee voor alle mensen die 'n hoop vervuilende kinderen op de wereld zetten, dus ik gun mijzelf mijn gemak, want weet dat gezinnen tig keer meer vervuilend bezig zijn dan ik in m'n uppie Wat ben je toch begaan met deze wereld. Laat maar.
Batterijen doe ik in zo'n bak die ervoor is.

Verder hebben we een ondergrondse kliko waar niets gescheiden wordt dus dat is handig.

Ik weet niet of het nu verandert is, maar vroeger werd al het afval wat gescheiden was weer samen op 1 berg gegooid bij de afvalcentrale. Hopelijk is dat nu anders.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV, dat is nu anders. Mijn stiefvader werkt bij zo´n bedrijf en die werkt zich een slag in de rondte omdat nu ook het plastic apart ingezameld wordt. Nog meer aparte bonnen verwerken in dezelfde tijd.

En als we nou met z´n allen héééééél bewust gaan doen... ik geloof er niks van dat het dan goedkoper wordt, dan steken de bedrijven een euro meer in hun zak en dat is het dan. Wij betalen ons blauw en dat wordt echt niet minder.
Ik heb nog nooit zo'n mooie redenering gezien om je tampons door het riool te spoelen. (Ik betaal ook voor andermans kinderen )

Volgens mij deed ik het vroeger wel eens maar nu niet meer. Moet er ook niet aan denken dat de huisbaas de boel moet ontstoppen op een dag en dat er een hele kluwe tampons in de afvoer blijkt te zitten.

Hier wordt GFT niet apart opgehaald. Vond ik best ff raar in t begin want ik ben gewend alles te scheiden.

Glas, papier en plastic scheid ik wel.
quote:Nammma schreef op 16 september 2011 @ 08:46:

Thuis scheid ik alle afval: papier (container thuis), glas (container bij de winkel), groenafval (container thuis), blik (container bij winkels) en alle restafval.

Maar een papieren zakdoek, volgesnoten bij flinke verkoudheid....papier hoort in een andere bak dan de inhoud van de zakdoek! Hoe doen jullie dat? Plastic inderdaad ook nog! We hebben bij de winkel een container en daar gaat dan de palstic tas met alle plastic in. Want als je nagaat hoeveel plastic je krijgt...
Ik heb in de keuken een vuilnisbak staan met 3 bakken er in.

1 voor restafval, 1 voor gft en 1 voor het plastic. Papier gaat in de krantenmand en als die vol is in de papiercontainer. Gft in de bruine kliko en de rest in de groene. Glas naar de glasbak, die staat naast de plasticcontainer bij de supermarkt. Als ik boodschappen ga doen gooi daar ook het plastic weg. Batterijen in de batterijenbak op school, we hebben alleen nog niets voor blik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven