Afval scheiden (andijvievraag)

16-09-2011 08:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thuis scheid ik alle afval: papier (container thuis), glas (container bij de winkel), groenafval (container thuis), blik (container bij winkels) en alle restafval.

Maar een papieren zakdoek, volgesnoten bij flinke verkoudheid....papier hoort in een andere bak dan de inhoud van de zakdoek! Hoe doen jullie dat?
Als je denkt in volume heb ik ongeveer evenveel plastic als restafval. Ga dat plastic dus niet helemaal fijnstampen of wiskundig stapelen, er zit vrij veel lucht in een zak plastic. Maar toch...

(restafval is dus incl GFT omdat dat niet apart is hier)
Alle reacties Link kopieren
Huh, lees hier over tampons door het riool en in vuilnisbakjes. Ik wikkel ze in een beetje wcpapier en stop ze daarna of in een vuilnisbakje of in een oud leeg wcrolletje en daarna in de vuilnisbak. Is volgens mij het meest hygiënisch... En inderdaad, meestal zorgen die verstoppingen niet in huis voor problemen, maar wel bij de zuivering en vooral op de plekken waar het riool bij elkaar komt...
quote:Moonlight82 schreef op 16 september 2011 @ 14:38:

Als je denkt in volume heb ik ongeveer evenveel plastic als restafval. Ga dat plastic dus niet helemaal fijnstampen of wiskundig stapelen, er zit vrij veel lucht in een zak plastic. Maar toch... Ik frommel de kleine plastic dingetjes zoals het plastic wat om de folders zit in de bak van de vuilnisbak en de grote plastic dingen en dingen die stinken zoals de vleesbakjes en lege melkkannen doe ik in een zak in de schuur en die gaat 1x per week in de container bij de supermarkt. Ik doe mijn tampons altijd in een wcpapiertje in een maandverbandzakje en dan in de kliko, ruik je niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven