agressieve kat
donderdag 5 mei 2011 om 21:12
Nu de tijd van de krolse (helaas ongecastreerde) katers weer is hier op de buurt is er opeens een kat bij gekomen (niemand weet van waar vandaan) met zeer agressief gedrag. Hij valt onmiddellijk aan, of het nu een poes of kater betreft. Hij vecht met alles wat maar op zijn pad komt. Nou verdedigt mijn poes zich wel aardig maar het is erg vervelend en het beest lijkt wel een wilde kat, eerlijk gezegd.
Kan ik hier iets mee? Kan ik zomaar een kat laten ophalen voor het asiel/wat dan ook?
Kan ik hier iets mee? Kan ik zomaar een kat laten ophalen voor het asiel/wat dan ook?
donderdag 5 mei 2011 om 21:16
Zwervers kan je meestal aanmelden bij de dierenbescherming, die zetten dan een vangkooi neer in je tuin ( soms tegen betaling). In de hoop dat deze kat daar dan in zit. Moet je zelf bellen als ie gevangen is. Andere katten kan je zelf weer vrijlaten. Andere mogelijkheden zijn er vaak niet, z'on kat laat zich ook door een dierenbescherming/ dierenambulance niet zomaar vangen
donderdag 5 mei 2011 om 22:36
zondag 8 mei 2011 om 22:23
De dierenambulance vangt helemaal niets en komt pas als je hem zelf ingesloten hebt. En dat kan met een vangkooi. Die dingen zijn best duur maar misschien kunnen ze je er een ter beschikking stellen.
Net zo min als dat agressieve mensen niet in de maatschappij thuishoren, doen agressieve dieren dat ook niet.
Net zo min als dat agressieve mensen niet in de maatschappij thuishoren, doen agressieve dieren dat ook niet.