Alternatief voor kerstboom?

26-11-2012 21:25 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon een kleintje dit jaar op een tafeltje? Wij hebben een dreumes van 1,5 die net kan lopen en ik zie onze grote kunstkerstboom al zo omver zeilen als ze al die mooie ballen ziet... We willen dus wel 'iets' kerstboomachtigs maar dan dreumes-proof...

Wie heeft tips?

PS: We zijn nog volop in Sinterklaassferen hoor, maar ik denk al wel na over Kerst....voor je het weet is het zover!
Kunstboom kopen en bij de Zeeman plastic kerstballen en andere onbreekbare versiersels.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sinds wij een dreumes resp. peuter rond hebben lopen, zetten wij de kerstboom in een stenen (dus stabiele) XL bloempot, bovenop een Lack tafeltje van de Ikea (ook heel stabiel :-)). Ondanks dat ons zoontje een fervent klimmertje is hebben we nooit problemen gehad.
Wij hebben een kitten die waarschijnlijk meer schade zal aanrichten dan jouw kind. Maar dat zien we dan wel weer. Bij kerst hoort een kerstboom. Mijn opa en oma hadden altijd alternatieven maar dat was toch niet hetzelfde.

Edit: toch hang ik alleen maar onbreekbare ballen onderin, al zie ik mijn poezemonster tot aan de piek klimmen..
quote:riekie84 schreef op 26 november 2012 @ 21:38:

Felice.. dat denk ik idd ook, de uitdaging krijgen we dit jaar :-).. "Mijn boom, mijn ballen, ik wil die!!"

Daarom ben ik alvast aan het shoppen geslagen... ik wilde natuurlijk niet maar gedwongen door de situatie heb ik al erg veel leuke onbreekbare dingen gekocht, ik moest er wel voor naar het tuincentrum maar wat moet dat moet hè

On topic, die boom trekt je kindje echt niet zo makkelijk om hoor
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
http://cdn4.welke.nl/phot ... rouwtjezonneschijn.jpeg]]
Vervelend Felice.. maar inderdaad, wat moet dat moet
quote:fairy1 schreef op 26 november 2012 @ 21:51:

http://cdn4.welke.nl/phot ... rouwtjezonneschijn.jpeg]]Gaat lekker he
In de boom klimmen? De eerder genoemde naalden voorkomen dat wel. Stevige en zware pot eronder en geen breekbare dingen onderin en het komt vast goed.
vilten kerstboom
Och, ik denk dat het wel mee valt, wij hebben vroeger ook altijd een boom gehad, ook toen wij (de kinderen) in die leeftijd zaten (kan het me niet herinneren, maar lang leve foto's)..

En ja, tuurlijk zal er iets sneller iets sneuvelen, maar om dan maar helemaal geen boom neer te zetten.. nee, zou ik niet voor gaan!

En zoals eerder gezegd, onze katten hangen ook gerust boven in de boom, in het eerste jaar hebben ze zelfs samen de boom omver getrokken. "gelukkig" landde die op 1 van de monstertjes, waardoor ze er zo angstig voor werden dat ze er nu alleen nog maar onder zitten met de kop door de onderste takken heen. Maar klimmen? Ho maar!
Ipv een boom kan je zoveel doen.

kerstdorp op de kast

Veel lampjes

Schalen met ballen

Krans voor t raam
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik had een wat kleinere boom en die had ik wat hoger staan, zodat de ballen niet direct op dreumes grijphoogte hingen
Die vilten boom zou ik wel willen voor mijn werk. Waar heb je die vandaan, fachat?
@pomodori zelf maken! Instructies
quote:woepsie schreef op 26 november 2012 @ 22:03:

Ipv een boom kan je zoveel doen.

kerstdorp op de kast

Veel lampjes

Schalen met ballen

Krans voor t raamToen onze oudste nog een dreumes was, heeft hij een keer een kerstlampje - uit zo'n hele slinger - stuk gebeten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2012 @ 21:28:

[afbeelding]Dat word 'm voor mij dit jaar. Nog wel ff snel doordrinken.
quote:fachat schreef op 26 november 2012 @ 22:00:

vilten kerstboom

Dit wilde ik ook posten! Zo leuk!

Vorig jaar hadden wij ivm de box geen echte boom. Boven de box had ik een cupcakepapiertjes boom gemaakt:

Kussenkerstboom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven