Alto of Picanto

01-05-2010 09:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta aan de vooravond van toch een belangrijke stap, het kopen van een nieuwe auto.

Na wat proefritjes is de keus gevallen op de Suzuki Alto of de Kia Picanto.

Wie rijd er in zo'n auto? Wie heeft er wat goede of mindere ervaringen? Of wie heeft er misschien nog een goede tip?
quote:germanwings schreef op 04 mei 2010 @ 07:52:

Handige site! (alleen jammer dat ik in Duitsland woon, of ken je toevallig ook de duitse versie?).

Superhoge kortingen op nieuwe auto's:

www.autohaus24.de

www.euro-nissen.de

Ook nieuwe auto's, even "2010" invoeren:

http://gebrauchtwagen.autobild.de/
Heb je inmiddels al je keuze gemaakt Pearle??
Ik ga vandaag naar verschillende Suzuki dealers toe, ik wil de Suzuki Comfort Plus.

Dus laat ze maar een offerte maken, terwijk ik weer een ritje maak.

Dan kan ik het naast elkaar legen en kijken wat er kan onderhandeld worden.

Jij had ook een suzuki, he bloemetje? Hoeveel korting is het jou gelukt eraf te krijgen?
Pfff, Suziki dealer was gesloten op 5 mei, hadden ze best wel eens op de website kunnen zetten, die had ik nog gecheckt, stond er niet bij.

Daarn naar de Kia dealer, was echt teleurstellend. (al is Kia niet eerste keus, wilde gewoon eens kijken wat er mogelijk was)

Hij kon er niks afhalen, zat te mekkeren dat ik dus een auto inruil, dat hij daar 1000 euro voor geeft en dat hij maar moet zien voor hoeveel hij hem nog kan verkopen.

Maar die inruilwaarde staat zwart op wit, wat heb ik dan te maken met hoeveel zij er voor terug krijgen??????

Is mijn zaak toch niet?

Vervolgens haalt hij van de totale prijs 200 euro af, maar dan laat hij ook de waxoil behandeling vallen. Ja hallo, dat is toch geen korting? Dat is gewoon iets wegstrepen.

Voelde me totaal niet serieus genomen. Baalde echt. Zou dat nou zijn omdat ik daar als vrouw alleen kwam?

En na nog een sneer richting Suzuki garage, dat het slechte service was dat ze vandaag dicht waren, had ik het eigenlijk helemaal wel gehad.

Als hij nou eens had gezegd: Oke die cd speler die je erbij wilt van 150 euro, die krijg je cadeau, dan was de sfeer heel anders geweest en was er ruimte geweest. Nu voel ik me vooral niet serieus genomen.
quote:quattro35 schreef op 05 mei 2010 @ 00:01:

[...]

Superhoge kortingen op nieuwe auto's:

www.autohaus24.de

www.euro-nissen.de

Ook nieuwe auto's, even "2010" invoeren:

http://gebrauchtwagen.autobild.de/Bedankt!
Tja je eigen auto inruilen is altijd onvoordelig. Je kan beter proberen om hem zelf te verkopen, dan krijg je meer korting, hoewel je bij zo'n goedkope auto niet echt op honderden euro's moet rekenen.

Misschien kun je een nieuwe offerte vragen zònder inruil en dan afspreken dat je probeert je eigen auto zelf te verkopen (kijk even op MP wat hij nog opbrengt,waarschijnlijk kun je er wel meer voor krijgen dan die 1000 euro) en als dat niet lukt tegen de tijd dat de auto wordt geleverd, je hem alsnog kunt inruilen en dan de prijs betaalt die op deze offerte staat.
Is er geen andere dealer in de buurt? Ik zou denk ik ook bij een andere Kia dealer langsgaan als die dus wel open zijn vandaag. Als daar ook niet veel rek in de prijs / inruil / etc blijkt te zitten dan zijn de marges blijkbaar zo dat onderhandelen niet "uit kan". In ieder geval ben je dan ook beter voorbereid op een eventueel gesprek met de Suzuki dealer...

En als er bij die andere Kia dealer wel ruimte is weet je dat de eerste dealer gewoon een *** is en kun je er misschien wel uitkomen zoals je wilt.

Niets te verliezen, toch??
verkeerd gelezen
@ Pearle,

Bij de eerste dealer kon ik het totaal niet eens worden, er kon niets met de prijs en ik had een hogere inruilwaarde verwacht voor mijn eigen auto! Toen naar de volgende dealer gegaan en daar kreeg ik ¤ 800,00 meer voor mijn eigen auto plus waxoyl behandeling.

Uiteindelijk heb ik de comfort plus met toerenteller,armsteun,uitlaatsierstuk,afleverpakket,metallic lak en waxoyl behandeling besteld. Totaal kwijt ¤ 6300,-

Later heb ik nog voor andere wieldoppen gekozen omdat ik de standaard wieldoppen niet zo mooi vond. Deze werden gratis omgeruild terwijl deze wel een stuk duurder waren!

Momenteel wacht ik nog op de armsteun, was tijdelijk niet leverbaar. Ik heb zaterdag nog wel spatlappen besteld,deze komen deze week binnen als het goed is. Ik wilde dit in eerste instantie niet maar het is wel beter voor de lak van de auto.

Ik heb ervoor gekozen om mijn eigen auto in te ruilen omdat er al erg veel van op marktplaats (peugeot 206) staan en ik daarnaast geen zin heb in gezeur aan de deur.

Al met al heb ik aardig wat korting gekregen!

Ik ben benieuwd waar jij op uit komt en welke uitvoering en kleur je neemt!
Ik ga zaterdag langs 2 Suzuki dealers, ik woon in Zeeland, is hier gewoon wat minder bedeeld met allerlei dealers.

Nu kan ik natuurlijk ook richting bergen op zoom of Rotterdam gaan, maar ik weet niet of dat loont, en hoe het dan zit met: Als er iets is met de auto.

Moet ik daar dan ook heen of kan ik dan zonder problemen naar de dichtsbijzijnde dealer?

Bloemetje, mijn voorkeur gaat uit naar de felblauwe. En jij schrijft dat je totaal 6300 euro kwijt was?

Maar ik neem aan dat je dan behoorlijk wat terugkreeg voor je auto?

De mijne is een twingo van 13 jaar oud.
quote:pearle schreef op 05 mei 2010 @ 17:31:

Ik ga zaterdag langs 2 Suzuki dealers, ik woon in Zeeland, is hier gewoon wat minder bedeeld met allerlei dealers.

Nu kan ik natuurlijk ook richting bergen op zoom of Rotterdam gaan, maar ik weet niet of dat loont, en hoe het dan zit met: Als er iets is met de auto.

Moet ik daar dan ook heen of kan ik dan zonder problemen naar de dichtsbijzijnde dealer?

Bloemetje, mijn voorkeur gaat uit naar de felblauwe. En jij schrijft dat je totaal 6300 euro kwijt was?

Maar ik neem aan dat je dan behoorlijk wat terugkreeg voor je auto?

De mijne is een twingo van 13 jaar oud.

Suzuki heeft er vier, Kia drie dealers in Zeeland, anders wordt de dichtsbijzijnde Hellevoetsluis (ik woon ook in die provincie).

(Wie in Zeeuws Vlaanderen woont kan soms ook kijken of terecht bij dealers ("verdelers"in 't Vlaams) net over de grens).

Garantie geldt door heel Europa, vaak wel met de voorwaarde dat je de auto gedurende de hele garantieperiode door een officieel dealer van het merk hebt laten onderhouden (en dat kunt aantonen).

Maar je kunt gerust bij de ene dealer kopen, en onderhoud en/of garantie werk bij een andere dealer van het merk laten doen: stel jij verhuist vier maanden na aankoop naar Gelderland, dan ga je toch ook naar een andere dealer?

Op gaspedaal.nl kost een 13 jaar oude Twingo gemiddeld iets van 2000 euro.....hangt natuurlijk sterk af van de km stand, en de staat van de auto.....maar als íe voor die 2000 euro in een showroom staat, dan heeft de eigenaresse er dus veel minder voor gekregen, zeg 1250 a 1500 euro of zo?
quote:pearle schreef op 05 mei 2010 @ 12:58:

Vervolgens haalt hij van de totale prijs 200 euro af, maar dan laat hij ook de waxoil behandeling vallen. Ja hallo, dat is toch geen korting? Dat is gewoon iets wegstrepen.

Voelde me totaal niet serieus genomen. Baalde echt. Zou dat nou zijn omdat ik daar als vrouw alleen kwam?

En na nog een sneer richting Suzuki garage, dat het slechte service was dat ze vandaag dicht waren, had ik het eigenlijk helemaal wel gehad.

.

Een verkoper die een ander merk afkraakt is niet professioneel bezig. Meerdere merken produceren goede auto's, dom om zo negatief te doen over een concurrent.

Dat je een vrouw bent zou niks uit mogen maken. mocht een verkoper zo dom en debiel zijn om op een slechte manier met vrouwelijke klanten om te gaan, dan moet je als klant gewoon naar een andere dealer gaan. En die verkoper moet of een ander beroep zoeken, of zich laten bijscholen: in Amerika wordt al iets meer dan 50% van de nieuwe auto's gekocht door vrouwen.....nu lopen ze daar met zulke ontwikkelingen voor op Europese landen, bij ons ligt dat percentage dus lager, maar het geeft wel aan hoe stom het is om een vrouwelijke klant niet serieus te nemen.......

Waxoyl behandeling......heb even op die site gekeken......

www.waxoyl.nl ik heb 't gevoel dat je als klant iets krijgt aangeboden, of moet betalen voor iets wat eigenlijk onzin is: waxoyl claimt bescherming van de auto...bladieblabladieblie.....ehhhh, dat doet iedere gewone lak ook al, die beschermt en is bestand tegen zon, uv, winter, modder........Waxoyl noemt zure regen (die hadden we een tijd niet gehoord! Misschien beschermt 't ook nog wel tegen 't gat in de ozonlaag, ow ja, dat is uv

Komt op mij over als een overbodig iets, ze proberen je bang te maken, doe mij svp maar een korting in geld.
Die waxoyl behandeling is voor behoud van de lak, hij blijft er mooier door.. Iedereen heeft natuurlijk hier zijn mening over maar ik ben iig blij dat ik het wel heb gedaan. Voorbeeld : mijn buren en mijn nichtje hebben beide vorig jaar een nieuwe auto gekocht ( toevallig dezelfde) en het verschil is duidelijk zichtbaar.

Ik heb wel aardig wat terug gehad voor mijn eigen auto maar deze was van 2001.
Pearle,

Ik heb maandag mijn suzuki alto gekocht, een comfort met airco, de radio bouwt mijn man zelf in. Bij de Suzuki dealer in Capelle aan den IJssel hebben ze een leuke actie nu. Als je een nieuwe suzuki koopt dan krijg je er een gratis diner en overnachting op de SS Rotterdam bij, een zeeeeer luxe cruiseschip. Ik heb geen auto ingeruild en heb uiteindelijk voor 10100 euro een Alto comfort met airco, sidestrips, sportvelgjes en een spoilertje. Hele fijne verkoper ook! Het wordt bij mij de roze. Ik heb heel veel autootjes vergeleken en bleef hangen op de Pixo en de Alto maar de Alto heeft gewoon meer pimp mogelijkheden en het grilletje vind ik net wat stoerder.

Kijk voor de dealer op:

http://capelleaandenijsse ... ve_Suzuki-51169329id.html

Hopelijk heb je er wat aan?

Groetjes Hylke
Capelle aan den IJssel is wat ver voor me, en die actie is leuk, maar ik ga liever voor een actie waarbij iets gratis voor de auto is, maar bedankt voor het meedenken.

Ik ben net weer bij een andere Suzuki dealer geweest.

Kwamen ongeveer op zelfde bedrag uit, zelfde terug voor Twingo

Mocht ik mijn auto zelf verkopen dan krijg ik 500 euro korting.Weer een andere dealer gaf bij zelf verkopen 450 euro korting.

Verder zei de dealer van de 500 euro korting, dat hij verder niks van de prijs afhaalt.

Mmmm, heb toch zoiets, als ik graag die auto wil maar dan voor bv 200 euro goedkoper, zou hij dan niet gewoon happen?

Voordeel van deze dealer is dat de auto en kleur dat ik wil op voorraad staat...

Bij de andere dealers heb ik hem pas in augustus.

Maar ik ben zo'n muts....dan vind ik het weer zielig voor de allereerste dealer waar ik ben geweest, die heeft me het meest uitgelegd...hahaha, erg he?
Met die dealer hoef je geen medelijden te hebben hoor, dat is zijn werk. Goed verhaal ophangen.

Sterk afhankelijk van de dealer wat je voor je auto terug krijgt, mijn toenmalige oude bakkie kreeg ik bij de een helemaal niets voor terug. Bij de ander 250 euro etc, viel nl net buiten de sloopregeling.

Omdat ik dus uiteindelijk weer een Suzuki kocht, de dealer graag wil verkopen en zijn merk wil promoten kreeg ik dus voor mijn oude bakkie nog 1500 euro terug en kreeg ik de stootstrip en wat meer kleur in het dashboard voor niets. Dus in totaal 2000 euro.

En ja er zijn nog steeds dealers die denken dat vrouwen dom zijn en je ze alles aan kunt smeren
Ik snap het niet, dat ze bij mij gelijk zeggen dat de prijs vaststaat?

Stootstrip wil ik ook wel erbij.....

Er gaat zaterdag iemand met me mee.....om te onderhandelen.

Mij gaat het niet lukken, laat me veel te snel overbluffen
Haha succes Pearle, ik hoop dat je het snel ergens eens kunt worden! Hij rijd echt heerlijk.. Ben er super blij mee!
Hoi Pearle,

Ik heb ruim 650 euro korting gekregen zonder inruil en heb mijn auto op marktplaats verkocht voor 1000 euro terwijl het een 12 jarig oud bestelautootje is, Dus moet absoluut meer uit te slepen zijn voor je!

Succes! Laat je weten hoe het afgelopen is?

Groetjes Hylke
Jaaaa, ik heb hem gekocht, een Suzuki Alto Comfort Plus.

Hij staat op voorraad, dus kenteken wordt aangevraagd en ik kan hem vrijdag ophalen.

Ik heb mijn auto niet meer particulier verkocht, heb hem er nog wel opgezet, maar degenen die interesse hadden kwamen niet opdagen, en toen dacht ik: Ik heb hier geen zin in, dan maar gewoon inruilen.

Woensdag nog een ongelukje gehad, steen tegen ruit, flinke barst. Dat heb ik nog nooit gehad en op het meest onhandige moment gebeurd dat.... Er werd gezegd, niks tegen de dealer zeggen, de inruilprijs staat vast.

Maar dat gaat tegen mijn principes in, heb het netjes gemeld.

Toch nog wat van de prijs afgekregen, ook al had ik niemand meer meegenomen, helemaal zelf gedaan.

Ben erg tevreden over hoe de onderhandelingen gegaan zijn.

Nu wachten op vrijdag..

bedankt voor al het meedenken!
*Verwacht wel een foto van pearle die stralend op de motorkap van de nieuwe Alto ligt*

quote:quattro35 schreef op 15 mei 2010 @ 14:12:

*Verwacht wel een foto van pearle die stralend op de motorkap van de nieuwe Alto ligt*

Oke, afhankelijk van het weer in een bikini of dikke winterjas
Ik vind die roze Alto-tjes echt heel erg mooi lol.
Leuk Pearle! En jij krijgt hem zelfs nog eerder dan ik! Ik krijg hem zaterdag ;--) Ook een roze maar met een verrassing Want mijn man heeft nog wat dingetjes geregeld met de dealer.

Zeker foto posten hoor!

Groetjes Hylke
Leuk dat je hem hebt gekocht Pearle! Welke kleur heb je gekozen? Heb je ook nog accesoires gekocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven