Alto of Picanto
zaterdag 1 mei 2010 om 09:44
zaterdag 1 mei 2010 om 10:39
Ik heb een nieuwe Alto comfort plus sinds donderdag! Ik ben er heel erg blij mee.. Rijd heerlijk! Ik heb in allerlei kleine auto's een proefrit gemaakt maar de Alto vond ik toch het fijnste rijden! Ik heb hem natuurlijk pas 2 dagen dus qua zuinigheid e.d. kan ik je niet zoveel vertellen maar de Alto heeft wel een A label! Heeft de picanto dat ook? Succes met je aankoop!

zaterdag 1 mei 2010 om 10:45
Een nieuwe auto is altijd erg leuk natuurlijk, dus bij deze alvast gefeliciteerd!
Als je kijkt op langere termijn dan zullen de kosten voor onderhoud van de Kia hoger zijn dan van de Suzuki, althans dat schijnt zo te zijn.
Daarbij komt dat als de auto tzt weer ingeruild of verkocht wordt de Suzuki heel erg waardevast is en de Kia weer minder.
Succes met de keuze!
Als je kijkt op langere termijn dan zullen de kosten voor onderhoud van de Kia hoger zijn dan van de Suzuki, althans dat schijnt zo te zijn.
Daarbij komt dat als de auto tzt weer ingeruild of verkocht wordt de Suzuki heel erg waardevast is en de Kia weer minder.
Succes met de keuze!
zaterdag 1 mei 2010 om 11:02
Ik zit bij de Alto ook nog te dubben tussen de Comfort en de Comfort plus.
Airco is lekker, maar is het echt nodig? Maar die ingebouwde radio is natuurlijk ook weer veel mooier dan een losse.
Ik vind de Alto ook net wat beter op de weg liggen, maar heeft weer het nadeel dat het zicht naar rechtsachter wat mider is door de schuinoplopende ramen....went dat?
Dat de kosten bij Kia hoger zijn wist ik helemaal niet?
En bedabkt voor de felicitaties, Smart.
Rij jij in een smart???
Airco is lekker, maar is het echt nodig? Maar die ingebouwde radio is natuurlijk ook weer veel mooier dan een losse.
Ik vind de Alto ook net wat beter op de weg liggen, maar heeft weer het nadeel dat het zicht naar rechtsachter wat mider is door de schuinoplopende ramen....went dat?
En bedabkt voor de felicitaties, Smart.
Rij jij in een smart???

zaterdag 1 mei 2010 om 11:08
quote:pearle schreef op 01 mei 2010 @ 11:02:
Airco is lekker, maar is het echt nodig? Airco kan heel lekker zijn, ligt er ook een beetje aan hoeveel km je rijdt. Als het alleen voor boodschappen etc is zou ik het niet doen. Overigens scheelt het ook enorm in de brandstofkosten, als de airco aanstaat verbruik je veel meer. Maar die ingebouwde radio is natuurlijk ook weer veel mooier dan een losse. Als het een totaal pakket is (airco + radio) dan zou ik deze er zeker op laten zetten. Scheelt ook weer met de doorverkoop.
Ik vind de Alto ook net wat beter op de weg liggen, maar heeft weer het nadeel dat het zicht naar rechtsachter wat mider is door de schuinoplopende ramen....went dat? Alles went, als het je nu maar niet irriteert, want van een irritatie kom je nooit meer af.
En bedabkt voor de felicitaties, Smart. Graag gedaan.
Rij jij in een smart??? Hoe raadt je het?
Airco is lekker, maar is het echt nodig? Airco kan heel lekker zijn, ligt er ook een beetje aan hoeveel km je rijdt. Als het alleen voor boodschappen etc is zou ik het niet doen. Overigens scheelt het ook enorm in de brandstofkosten, als de airco aanstaat verbruik je veel meer. Maar die ingebouwde radio is natuurlijk ook weer veel mooier dan een losse. Als het een totaal pakket is (airco + radio) dan zou ik deze er zeker op laten zetten. Scheelt ook weer met de doorverkoop.
Ik vind de Alto ook net wat beter op de weg liggen, maar heeft weer het nadeel dat het zicht naar rechtsachter wat mider is door de schuinoplopende ramen....went dat? Alles went, als het je nu maar niet irriteert, want van een irritatie kom je nooit meer af.
En bedabkt voor de felicitaties, Smart. Graag gedaan.
Rij jij in een smart??? Hoe raadt je het?
zaterdag 1 mei 2010 om 11:12
Het is inderdaad een pakket, airco en radio/cd speler.
Ik rij per dag 70 km woon werk verkeer, 5x per week.
En daarnaast nog allerlei priveritjes uiteraard.
Het zicht naar rechtsachter irriteert niet hoor, was meer verbaast erover.
Is wel een kwestie van je hoofd wat anders draaien..haha.
Ik heb bv ook een testrit gedaan in de Hyundai I10, daar was een kleinigheid, richtingaanwijzers die vrij hoog zaten aan het stuur, waardoor ik elke keer mijn hand van het stuur moest halen.
dat irriteerde dus wel.
Ik rij per dag 70 km woon werk verkeer, 5x per week.
En daarnaast nog allerlei priveritjes uiteraard.
Het zicht naar rechtsachter irriteert niet hoor, was meer verbaast erover.
Is wel een kwestie van je hoofd wat anders draaien..haha.
Ik heb bv ook een testrit gedaan in de Hyundai I10, daar was een kleinigheid, richtingaanwijzers die vrij hoog zaten aan het stuur, waardoor ik elke keer mijn hand van het stuur moest halen.
dat irriteerde dus wel.

zaterdag 1 mei 2010 om 11:20
zaterdag 1 mei 2010 om 12:36
zaterdag 1 mei 2010 om 12:47
Ik heb twee vriendinnen die een Picanto hebben en die hebben echt nooit problemen met de auto. Nieuwe Picanto´s hebben 7 jaar garantie (één vriendinnetje heeft 'm nog maar een paar maanden) dus het lijkt mij dat ze toch wel goed zijn en als je ´m ooit verkoopt is dat ook altijd handig. Ik denk dat als ik in jouw schoenen zou staan dat voor mij een belangrijke reden zijn voor de Picanto te gaan. Want volgens mij maakt het qua prijs niet zoveel uit, toch? Beide zijn niet mijn smaak dus verder kan ik er niet zoveel over zeggen... :-S
zaterdag 1 mei 2010 om 12:48
Vorig jaar September heb ik ook een nieuwe auto gekocht.
Had toen ook proefritjes gemaakt met de Alto (vond ik er van binnen erg goedkoop uitzien) Picanto rijdt lekker, maar heb daar veel negatieve reacties over gelezen, over afbreken van een as. En de Hyundai i10 ook geprobeerd, keus was niet moeilijk is namelijk de Hyundai i10 geworden, super autootje, rijdt lekker, leuk interieur en ruim genoeg. Misschien kan je die ook nog eens bekijken.
Succes met je keuze, is niet niks om een auto te kopen, maar wel super leuk !!!!!!
Had toen ook proefritjes gemaakt met de Alto (vond ik er van binnen erg goedkoop uitzien) Picanto rijdt lekker, maar heb daar veel negatieve reacties over gelezen, over afbreken van een as. En de Hyundai i10 ook geprobeerd, keus was niet moeilijk is namelijk de Hyundai i10 geworden, super autootje, rijdt lekker, leuk interieur en ruim genoeg. Misschien kan je die ook nog eens bekijken.
Succes met je keuze, is niet niks om een auto te kopen, maar wel super leuk !!!!!!
zaterdag 1 mei 2010 om 13:49
Ach, is allemaal heel persoonlijk he, die proefritten.
Ik ben net bij de suzuki en bij de Kia dealer langsgeweest om nog even wat dingen te vragen...had ik beter niet kunnen doen want nu weet ik het helmaal niet meer...
Sjonge watg moeilijk, ik ga niet naar nog meer dealers want dan weet ik het helmaal niet meer.
Net zoals ik ooit een nieuwe keuken ging kopen, werd helmaal gek van alle keukenboeren destijds.
Ik heb trouwens de Picanto zien staan in een waanzinnige limegroene kleur.
Kleur van de auto wordt zowiezo fel, felblauw ofzo.
Geen zwart of grijs voor mij.
Ik ga er nog maar een weekendje over slapen, maar wil eigenlijk woensdag de knoop gaan doorhakken, anders blijf ik erover nadenken, en komt er nooit een beslissing.
Welke kleuren hebben degene die hier pas een andere auto hebben gekozen? Ik weet, het gaat om wat een auto kan en doet, maar kleur is ook best belangrijk hoor
Ik ben net bij de suzuki en bij de Kia dealer langsgeweest om nog even wat dingen te vragen...had ik beter niet kunnen doen want nu weet ik het helmaal niet meer...
Sjonge watg moeilijk, ik ga niet naar nog meer dealers want dan weet ik het helmaal niet meer.
Net zoals ik ooit een nieuwe keuken ging kopen, werd helmaal gek van alle keukenboeren destijds.
Ik heb trouwens de Picanto zien staan in een waanzinnige limegroene kleur.
Kleur van de auto wordt zowiezo fel, felblauw ofzo.
Geen zwart of grijs voor mij.
Ik ga er nog maar een weekendje over slapen, maar wil eigenlijk woensdag de knoop gaan doorhakken, anders blijf ik erover nadenken, en komt er nooit een beslissing.
Welke kleuren hebben degene die hier pas een andere auto hebben gekozen? Ik weet, het gaat om wat een auto kan en doet, maar kleur is ook best belangrijk hoor

zaterdag 1 mei 2010 om 15:18
Ik heb al jaren een picanto en er tot nu toe nauwelijks kosten aan gehad. Het is een geweldig autootje en qua uiterlijk vind ik hem veel leuker dan een alto. Verder vind ik het het fijn dat de picanto standaard 5 deuren heeft. Ohja, ik betaal 20 euro wegenbelasting per maand, maar dat hangt natuurlijk ook af van waar je woont!
zaterdag 1 mei 2010 om 15:26
Ja hij is wegenbelasting vrij & ik heb een zilvere! Ik heb wel gekozen voor de waxoyl behandeling, dat is voor regen e.d. en ik moet zeggen ik merk het echt al! Ik wacht alleen nog op de armsteun, die was nog niet binnen. Verder heb ik wel een toerenteller erop genomen en een stukje aan de uitlaat. De ingebouwde radio is trouwens ook super fijn, ben blij dat ik het pakket genomen heb ( ook met airco! ) De alto is trouwens ook standaard 5 deurs. Ik ben erg benieuwd wat je gaat kiezen!

zaterdag 1 mei 2010 om 16:14
Suzuki is kwalitatief beter dan Kia.
En de Alto is sneller dan de Picanto (heb in beide gereden)
ik zou juist geen airco nemen omdat ik het 's zomers nooit gebruik, hoogstens in de winter even met bevroren ramen. Nadeel is dat de moter trager wordt als je airco gebruikt en dat merk je bij een 1000 cc auto en het benzineverbruik stijgt fors.
En de Alto is sneller dan de Picanto (heb in beide gereden)
ik zou juist geen airco nemen omdat ik het 's zomers nooit gebruik, hoogstens in de winter even met bevroren ramen. Nadeel is dat de moter trager wordt als je airco gebruikt en dat merk je bij een 1000 cc auto en het benzineverbruik stijgt fors.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.