#andijvie: rood overtrek geeft af

22-04-2012 17:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een rood overtrek gekocht, 1e keer in de was alles wat erbij zat ... ook rood. Gelukkig geen belangrijke dingen.

Ik dacht, gewoon 4x wassen, maar na 4x wassen geeft t nog steeds af. Zit nu ook nog met 3 rode doekjes :-).

(ik moest toch kijken of 't nog af gaf, ha ha)

Iemand tips?
Nachtje in azijn laten weken.
Iek Azijn getver! Maar goed als dat werkt.... Ik moest toch nog boodschappen doen, dus ik neem 't mee.

En dan met azijn en al morgen in de wasmachine kiepelen?
Nog meer rode dingen kopen zodat je een rode was kunt doen.
Ik zou de azijn mengen met water! Maar azijn werkt inderdaad.

De verhouding? Géén idee, 'huismoederinstinct?'
Verdund met water. Je kunt het het beste een nachtje laten staan in een teil ofzo.
Gewoon voortaan één keer in de zoveel tijd een rode was draaien. Dan blijven al je rode dingen ook veel mooier!
Gewoon zo'n doekje erbij gooien dat de kleur opneemt. Werkt perfect en je kan het gewoon met wit erbij wassen

-edit- colour catcher bedoel ik.
Uhm ja stond ik dus net in de appie: schoonmaakazijn of de "eetazijn".

Welke moest ik nou hebben?

Schoonmaakazijn maar meegenomen.

Morgen ga ik ook maar zo'n colour cather halen.

Beter dubbel dat een man die klaagt dat z'n witte overhemden, rozig uitslaan :-)
Bij de action verkopen ze schoonmaakazijn met lavendel geur
Gewoon azijn,geen schoonmaak azijn.

Doe ik trouwens altijd in het wasverzachter bakje,goed voor je machine,ontkalkt en je was wordt er hardstikke zacht van.

En het ruikt niet hoor.....
Oh het moet dus wel gewoon azijn zijn?

Had ik 'm toch bijna in de schoonmaakazijn gekieperd :-)
Ooit eens een zwarte dekbedhoes gehad en zwarte slopen. Ik werd 's morgens wakker met een zwarte waas over mijn gezicht...het gaf dus af. Niet alleen in de was, maar ook omdat ik zweette (overgang.. )...

Zelfs na 5 x wassen, azijn en weet-ik-veel wat. Ik heb dat dekbed weg gedaan, want elke morgen als een soort zwarte piet wakker worden én jezelf zó 's morgens in de spiegel zien is geen lolletje!
quote:tikal schreef op 22 april 2012 @ 20:42:

Oh het moet dus wel gewoon azijn zijn?

Had ik 'm toch bijna in de schoonmaakazijn gekieperd :-)

Azijn is azijn; zelfde goedje, alleen schoonmaakazijn heeft een iets hogere concentratie dan keukenazijn. Als je het sowieso verdund met water, maakt het echt niet uit welke je neemt.

Gooi je echt witte en rode was bij elkaar in de machine?

Hier iemand die niet al te veel scheidt, maar de witte was hou ik toch echt apart...
Het soort azijn maakt inderdaad niet uit. Ik gebruik altijd schoonmaakazijn.

Ik draai de witte was ook apart. Zwarte ook trouwens. Ben nogal een teut met de was
quote:tikal schreef op 22 april 2012 @ 20:02:

Uhm ja stond ik dus net in de appie: schoonmaakazijn of de "eetazijn".

Welke moest ik nou hebben?

Schoonmaakazijn maar meegenomen.

Morgen ga ik ook maar zo'n colour cather halen.

Beter dubbel dat een man die klaagt dat z'n witte overhemden, rozig uitslaan :-)

Met de (uiteindelijke) schoonmaakazijn, net een nieuwe was gedraaid ennnn: niet meer afgegeven!

Maar de witte overhemden waren ter illustratie.

Ik was de handdoeken (geel) met de witte was sdamen, zwart samen en de rest is bonte was, inclusief de blauwe, rode en andere kleurtjes.
quote:tof schreef op 22 april 2012 @ 23:06:

[...]

Gooi je echt witte en rode was bij elkaar in de machine?

Hier iemand die niet al te veel scheidt, maar de witte was hou ik toch echt apart...Ik doe wit ook apart hoor, maar heb het ooit getest met nieuw rood shirt en een oud wit t-shirt en dan zo'n doekje erbij. Alle kleur zat in het doekje ipv in het witte shirt, dus het werkt echt
Ben ik dan echt de enige psycho in de wereld die echt kleur bij kleur houdt?

Ik heb bruin beddengoed. En ondanks dat ik deze echt al 30 keer gewassen heb, in de azijn heb gedaan en weet ik veel wat geeft deze echt een grauwe kleur aan mijn andere kleuren.

Ik was dus echt alles in kleurgroepen.

Blauw-groen-grijs

Rood-oranje-roze-paars-geel

Wit

Bruin-beige

Zwart

Kleuren blijven helder en het staat zomers zo leuk aan de droogmolen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 26 april 2012 @ 11:49:

Ben ik dan echt de enige psycho in de wereld die echt kleur bij kleur houdt?

Ik heb bruin beddengoed. En ondanks dat ik deze echt al 30 keer gewassen heb, in de azijn heb gedaan en weet ik veel wat geeft deze echt een grauwe kleur aan mijn andere kleuren.

Ik was dus echt alles in kleurgroepen.

Blauw-groen-grijs

Rood-oranje-roze-paars-geel

Wit

Bruin-beige

Zwart

Kleuren blijven helder en het staat zomers zo leuk aan de droogmolen Hier nog zo'n psycho hoor! Heb zelfs 5 verschillende wasmanden naast de wasmachine op zolder staan om alles te scheiden, want ik was alleen als ik een wasmachine vol kan draaien.
Mijn groepen zijn wit; roze/rood/paars; groen/blauw; overige "felle kleurtjes" en zwart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven