Anti-inbraak topic
donderdag 27 december 2012 om 06:49
Ik lees het hier, en ook bij ons in de woonplaats is een inbaakgolf. Helaas geeft de politie hier verder weinig info over.
Een topic als dit leek me wel nuttig, dus
Hoorde op tv de geijkte adviezen, omdat er met Kerst veel ingebroken wordt: Deuren goed op slot en lampje aanlaten. Dan vraag ik me af... Tikken ze dan niet gewoon een raampje in, of is dat ' geen gangbare werkwijze'?
Op welke manieren breken inbrekers in?Is dat altijd 'de deur forceren of door een klein openstaand raampje'?????
Wat doen jullie om je te beveiligen?( En dan zonder peperdure inbraakalarmen)
De aftrap: Naast deuren en ramen op slot, heb ik overal extra ' kettinkjes' op gezet. Verder heb ik voor een paar euro een ' persoonlijk veiligheidsalarm' gekocht. Als je een pinnetje eruit trekt, komt er een tering-herrie uit. Lijkt mij wel afschrikken, als ze aan je deur staan te porren of al binnen zijn.
Mijn oude vader doet het ouderwets . Hij heeft aan zijn achterdeur aan de klink een ouderwetse oostenrijkse koeienbel hangen. Als iemand aan de klink zit, valt dat ding op de grond en maakt herrie. En zowaar..... hij heeft zo een keer een inbreker afgeschrikt.
Hoorde op tv de geijkte adviezen, omdat er met Kerst veel ingebroken wordt: Deuren goed op slot en lampje aanlaten. Dan vraag ik me af... Tikken ze dan niet gewoon een raampje in, of is dat ' geen gangbare werkwijze'?
Op welke manieren breken inbrekers in?Is dat altijd 'de deur forceren of door een klein openstaand raampje'?????
Wat doen jullie om je te beveiligen?( En dan zonder peperdure inbraakalarmen)
De aftrap: Naast deuren en ramen op slot, heb ik overal extra ' kettinkjes' op gezet. Verder heb ik voor een paar euro een ' persoonlijk veiligheidsalarm' gekocht. Als je een pinnetje eruit trekt, komt er een tering-herrie uit. Lijkt mij wel afschrikken, als ze aan je deur staan te porren of al binnen zijn.
Mijn oude vader doet het ouderwets . Hij heeft aan zijn achterdeur aan de klink een ouderwetse oostenrijkse koeienbel hangen. Als iemand aan de klink zit, valt dat ding op de grond en maakt herrie. En zowaar..... hij heeft zo een keer een inbreker afgeschrikt.
donderdag 27 december 2012 om 08:10
Lampen met bewegingssensor bij zowel je voordeur als achterdeur hangen. Bij onze voordeur staat een lantaarnpaal en achter hebben we een lamp die zodra het donker wordt aangaat en uitgaat als het weer licht is. Ivm de vele katten hier in de buurt vond ik een lamp met bewegingssensor bij ons niet handig.
En inderdaad niet alles wat je gaat doen op sociale media zetten.
En inderdaad niet alles wat je gaat doen op sociale media zetten.
donderdag 27 december 2012 om 08:12
Ik heb een camera bij de voordeur, een extra slot óp en dievenklauwen ín de balkondeur, dik dubbel glas, stalen kierstandhouder op de voordeur (aan een kettinkje op je deur heb je vrijwel niets want met één flinke trap tegen de deur is het stuk. Mijn hond is goed waaks en kan loeihard blaffen. Er zijn vijf sleutels nodig om hier binnen te komen. Ik vertel vrijwel niemand of en wanneer we met vakantie gaan, stel twee tijdklokken in die de buurvrouw die voor de post en planten zorgt zo nu en dan verzet of er een andere lamp opzet. Als het licht iedere dg op precies dezelfde tijd aanspringt heeft een inbreker in een mum van tijd door dat je er niet bent.
verba volant, scripta manent.
donderdag 27 december 2012 om 08:15
In mijn gemeente geldt die waarschuwing ook. Via Twitter krijg ik tips van mijn politieregio. Vraag bijvoorbeeld je buren of ze de post bij je voordeur weghalen, of slechts door de brievenbus drukken zodat het er niet uitsteekt.
En verder is het heel belangrijk om via social media geen vakantiemeldingen te doen. Ik vond het wel leuk om vakantiekiesjes te laten zien, maar die plaats ik pas als ik thuis ben.
In bouwmarkten zijn genoeg antidiefstalproducten te koop met het Politie Keurmerk Veilig Wonen. Onze sloten voldoen aan die norm, daardoor krijgen we zelfs korting op de inboedelverzekering. Bij een poging tot inbraak in onze straat zijn de inbrekers weg gegaan zonder resultaat, wel stonden de sporen van de koevoet in vele kozijnen.
En verder is het heel belangrijk om via social media geen vakantiemeldingen te doen. Ik vond het wel leuk om vakantiekiesjes te laten zien, maar die plaats ik pas als ik thuis ben.
In bouwmarkten zijn genoeg antidiefstalproducten te koop met het Politie Keurmerk Veilig Wonen. Onze sloten voldoen aan die norm, daardoor krijgen we zelfs korting op de inboedelverzekering. Bij een poging tot inbraak in onze straat zijn de inbrekers weg gegaan zonder resultaat, wel stonden de sporen van de koevoet in vele kozijnen.
donderdag 27 december 2012 om 08:39
als wij echt een dagje weg zijn, dan zit de voor en achterdeur op slot. Bij allebei zitten 3 van die dievenklauwen. Als ik ff naar de supermarkt om de hoek ven, trek ik de deur vaak alleen dicht.
We hebben dubbel glas.
We doen de rolluiken 3/4 naar beneden.
We hebben dubbel glas.
We doen de rolluiken 3/4 naar beneden.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
donderdag 27 december 2012 om 08:41
donderdag 27 december 2012 om 08:42
quote:amarisa schreef op 27 december 2012 @ 06:49:
Ik lees het hier, en ook bij ons in de woonplaats is een inbaakgolf. Helaas geeft de politie hier verder weinig info over.
Wie trekt dat pinnetje eruit dan? (het systeem zegt me idd niets)
Wie trekt dat pinnetje eruit dan? (het systeem zegt me idd niets)
donderdag 27 december 2012 om 08:43
donderdag 27 december 2012 om 08:44
quote:twitters schreef op 27 december 2012 @ 08:15:
Je kan ook je FB afschermen he. Of vertrouw je ook je vrienden niet?
Je kan ook je FB afschermen he. Of vertrouw je ook je vrienden niet?
donderdag 27 december 2012 om 08:46
quote:choca schreef op 27 december 2012 @ 08:43:
Wat een handig topic!
Hier wordt ook veel ingebroken in de buurt. Echt niet fijn dus ik ga de tips eens goed lezen!
Weet iemand waar je handige tijdschakelaars kunt kopen? Ik had er van de Hema maar die tikten zo hard en kon je maar op 1 tijd instellen.
Ik ben benieuwd naar meer tips!Echt vrijwel overal, blokker, action, you name it. Ik heb er eentje die je op een bepaalde tijd kon instellen en dan ging ie met een marge van een half uur aan, dus niet iedere dag zelfde tijdstip. Dat doet ie op de een of andere manier niet meer, maar het kan dus wel. O en hij staat op een spaarlamp.
Wat een handig topic!
Hier wordt ook veel ingebroken in de buurt. Echt niet fijn dus ik ga de tips eens goed lezen!
Weet iemand waar je handige tijdschakelaars kunt kopen? Ik had er van de Hema maar die tikten zo hard en kon je maar op 1 tijd instellen.
Ik ben benieuwd naar meer tips!Echt vrijwel overal, blokker, action, you name it. Ik heb er eentje die je op een bepaalde tijd kon instellen en dan ging ie met een marge van een half uur aan, dus niet iedere dag zelfde tijdstip. Dat doet ie op de een of andere manier niet meer, maar het kan dus wel. O en hij staat op een spaarlamp.
donderdag 27 december 2012 om 08:51
Ook de achterdeur en tuindeur goed beveiligen is mijn tip. Vaak is de voorkant van het huis net Fort Knox, maar de achterdeur heeft dan bij wijze van spreken een slot dat je met een haarspeld open kan krijgen.
Als je de deur van je tuin ook op slot doet werp je nog een hindernis voor de inbreker op. Ik heb me laten vertellen dat elk slot te kraken is, maar dat inbrekers afhaken als het te lang duurt. Dus hoe langer je ze bezighoudt hoe eerder ze aftaaien.
Verder geen ladders, kliko's etc laten staan waar ze op kunnen klimmen om je slecht beveiligde balkondeur, slaapkamerraam te forceren.
Mijn buren hebben voor alle ramen stalen rolluiken btw.
Als je de deur van je tuin ook op slot doet werp je nog een hindernis voor de inbreker op. Ik heb me laten vertellen dat elk slot te kraken is, maar dat inbrekers afhaken als het te lang duurt. Dus hoe langer je ze bezighoudt hoe eerder ze aftaaien.
Verder geen ladders, kliko's etc laten staan waar ze op kunnen klimmen om je slecht beveiligde balkondeur, slaapkamerraam te forceren.
Mijn buren hebben voor alle ramen stalen rolluiken btw.
donderdag 27 december 2012 om 09:01
Ooi t wel eens begrepen dat het vooral er om gaat dat men niet de gelegenheid heeft om op het gemakkie aan een slot te gaan morrelen. De tuin van onze buren is bijvoorbeeld pikkedonker, tuinhek staat altijd open. Een dief zou daar op zn gemakt aan het slot kunnen gaan sleutelen zonder dat iemand dat zou opvallen (Hoe goed het slot ook is, als een dief er de tijd voor heeft is alles open te krijgen). Wij hebben op voordeur en achterdeur en balkondeur een driepuntsslot en antiinbraakstrip. Op de ramen van die aparte sloten met een sleuteltje (voor de kinderen ook meteen extra veilig)De poorty van de tuin zit op slot en in de tuin hebben we een bewegingslamp, aan de voorkant ook. Aan de voorkant hebben we ook de tuinplanten heel laag, zodat onze voorkant goed te zien is dooe iedereen.
De laatste tijd hier in de buurt veel rare mensen gezien, idd aanbellen, naar binnen gluren en dan even aan de deur morrelen.. Gelukkig houden we elkaar in de gaten, dus meestal lopen er dan meerdere buren heen om te vragen wat ze willen en dan zijn ze snel gevlogen.
De laatste tijd hier in de buurt veel rare mensen gezien, idd aanbellen, naar binnen gluren en dan even aan de deur morrelen.. Gelukkig houden we elkaar in de gaten, dus meestal lopen er dan meerdere buren heen om te vragen wat ze willen en dan zijn ze snel gevlogen.
donderdag 27 december 2012 om 09:02
Oja, onze poort zit ook op slot en in de voortuin ligt grind.
Sommigen mensen hebben ook normaal glas in de voordeur of naast de voordeur. Dit vind ik ook niet. Zo kan jan en alleman naar binnen koekeloeren. Glas in onze voordeur is van dat matte bobbel spul.
Bij de achterdeur gaat de luxaflex altijd naar benee.
Voor hebben we een strook plakfolie en als we echt de hele sag weg zijn of slapen dan gaat de rolluik zowieso dicht tot aan de folie.
Sommigen mensen hebben ook normaal glas in de voordeur of naast de voordeur. Dit vind ik ook niet. Zo kan jan en alleman naar binnen koekeloeren. Glas in onze voordeur is van dat matte bobbel spul.
Bij de achterdeur gaat de luxaflex altijd naar benee.
Voor hebben we een strook plakfolie en als we echt de hele sag weg zijn of slapen dan gaat de rolluik zowieso dicht tot aan de folie.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
donderdag 27 december 2012 om 09:03
haha Solomio. Of naast buren met allemaal nieuwe spullen, dan gaan ze daarheen.
Mijn buren (die met die rolluiken) zijn wel van de paranoïde soort. Zo wilden ze perse dat hun nieuwe tv van buitenaf niet te zien was, want voor je het weet kwamen ze het stelen. Maar er zit wel wat in natuurlijk....losse dure spullen opberegn als je weg bent dus: laptops, tablets, dure telefoontjes. Veel inbrekers zijn ook gelegenheidsdieven die snel de deur forceren en enkel de laptop meegrissen. Daarom doe ik toch maar de deur op slot als ik overdag boven de was ga doen.
Mijn buren (die met die rolluiken) zijn wel van de paranoïde soort. Zo wilden ze perse dat hun nieuwe tv van buitenaf niet te zien was, want voor je het weet kwamen ze het stelen. Maar er zit wel wat in natuurlijk....losse dure spullen opberegn als je weg bent dus: laptops, tablets, dure telefoontjes. Veel inbrekers zijn ook gelegenheidsdieven die snel de deur forceren en enkel de laptop meegrissen. Daarom doe ik toch maar de deur op slot als ik overdag boven de was ga doen.
donderdag 27 december 2012 om 09:06
donderdag 27 december 2012 om 09:08
Ik heb een check laten doen door de politie (gratis), die geven je advies over wat je kan verbeteren aan beveiliging. Als je het politiekeurmerk krijgt (zoals bij mij) dan kan je bij sommige verzekeraars korting krijgen op je verzekering (bij fbto is dat bijv 20%). Oja en je krijgt stickers van dat keurmerk voor op je ramen te plakken zodat de inbrekers van te voren weten dat het goed beveiligd is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 27 december 2012 om 09:10
quote:woepsie schreef op 27 december 2012 @ 09:06:
En voor t geval er toch wordt ingebroken..
Neem altijd je sleutelbos mee naar boven als je gaat slapen.
Laat de laptop niet op tafel staan als je weggaat etc.
Als ik boven ga douchen of weet ik wat, dan gaat de achterdeur op slot.Dat zou ik nou nooit doen, ik heb ze in het slot zitten, en dan kan er van de buitenkant geen andere sleutel in, en als er brand is hoef ik niet naar de sleutels te zoeken maar alleen mijn katten te pakken en naar de deur rennen .
En voor t geval er toch wordt ingebroken..
Neem altijd je sleutelbos mee naar boven als je gaat slapen.
Laat de laptop niet op tafel staan als je weggaat etc.
Als ik boven ga douchen of weet ik wat, dan gaat de achterdeur op slot.Dat zou ik nou nooit doen, ik heb ze in het slot zitten, en dan kan er van de buitenkant geen andere sleutel in, en als er brand is hoef ik niet naar de sleutels te zoeken maar alleen mijn katten te pakken en naar de deur rennen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven