Asielkat

07-11-2017 12:02 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen graag een kat uit het asiel adopteren. We hebben een redelijk groot appartement, zijn overwegend vaak thuis, financieel is het geen probleem en we hebben zat oppasadresjes in de buurt. En een groot hart (-: Ik ben echter alleen maar honden gewend (en dat vinden we niet haalbaar met onze agenda en ons appartement) en vriend heeft alleen een kat meegemaakt toen hij klein was. We zijn nu dus een lijstje met vragen aan het opstellen voordat we voor het eerst richting asiel gaan volgende week, maar ik heb het idee dat ik wellicht van alles vergeet. Misschien kunnen de kattenliefhebbers hier me helpen? Tot nu toe hebben we:
* Is de kat geholpen?
* Is het wel een binnenkat?
* Heeft hij/zij geen maatje nodig?
* Welke gezondheidsproblemen spelen er?
* Wat weten jullie van het karakter?
* Kan de kat omgaan met kinderen? (soms komt er een neefje van 7 langs, en we hebben een kinderwens waar we geen 5 jaar meer mee willen wachten)

Daarnaast vragen we ons af met wat voor zaken we binnenshuis allemaal rekening moeten houden of niet over het hoofd moeten zien. Uiteraard stellen we deze vragen ook aan de kattenbezitters uit onze sociale kring, maar hoe meer input hoe beter wat mij betreft; de kat in kwestie moet immers ook blij van ons worden! Dus advies, tips, wat dan ook; kom maar door!
Vreemde discussie eigenlijk telkens. Je kunt dieren niet vergelijken met elkaar. De één heeft graag een hond, de ander een kat, de ander een konijn. Of allemaal tegelijk. Zolang je maar weet wat het beste bij jou en hun past, daar gaat het om.
Ik weet niet of het al gezegd is, maar vergeet niet dat kiepramen niet handig zijn. Katten kunnen zichzelf daaraan ophangen naar het schijnt, en dat is niet fijn. Bij ons staan de ramen dus nooit (meer) op kiepstand.
Ik ben benieuwd welke het gaat worden. Veel succes TO.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
14-11-2017 21:12
Katten zijn spiritueel gevoeliger.

Zo is er in Nederland een verzorgingstehuis waar de daar wonende kat bij een bewoner op het bed komt liggen die gaat overlijden, wat van tevoren niet bekend is.
Gevoeliger dan? Ik ken honden die dergelijke dingen ook aan kunnen voelen komen, zoals een epilepsie aanval. Ze proberen die honden er nu uit te selecteren voor mensen met epileptie.

Ik weet in ieder geval dat mensen dat niet kunnen. Of mensen er geen instinct voor hebben, of dat hun rede en kennis ze in de weg zit....

Ik hoop dat ze die mensen in het verzorgingstehuis niet hebben verteld waarom die kat bij ze kwam liggen.
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
14-11-2017 21:39
Vreemde discussie eigenlijk telkens. Je kunt dieren niet vergelijken met elkaar. De één heeft graag een hond, de ander een kat, de ander een konijn. Of allemaal tegelijk. Zolang je maar weet wat het beste bij jou en hun past, daar gaat het om.

Inderdaad. Het is net als de vraag wie beter zijn, The Beatles, of The Stones. Nou, ik vind allebei goed. I.m.h.o. is de slimheid afhankelijk van het soort ras. Een jachthond is slimmer dan een chihuahua en een boerderijkat is gehaaider dan een show Pers.
Ik denk dat de discussie is ontstaan doordat TO aangaf meer een hondenmens te zijn.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
15-11-2017 06:45
Ik denk dat de discussie is ontstaan doordat TO aangaf meer een hondenmens te zijn.
Klopt.

En ik vind de Stones beter dan the Beatles.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
15-11-2017 06:45
Ik denk dat de discussie is ontstaan doordat TO aangaf meer een hondenmens te zijn.
Ja :-) ik hoop dat TO met katten net zo veel plezier heeft als honden. Ze hebben allemaal hun charmes.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is nu natuurlijk vooral of TO een leukie is tegengekomen in het asiel :flirting:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-11-2017 16:41
Klopt.

En ik vind de Stones beter dan the Beatles.

:proud:
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
15-11-2017 16:55
De vraag is nu natuurlijk vooral of TO een leukie is tegengekomen in het asiel :flirting:
Ja :heart: . We zijn uitgekozen hoor ;-) . Veel katten gezien, toen geleid naar het hok van de langzitters en daar was 'hij'. We kregen de waarschuwing dat hij erg schuchter was en de eerste paar dagen boos en blazerig was daar, en niet van aanhalen hield... Vervolgens rende hij op ons af en bleef maar kopjes geven. Verliefd. Hele bak aan waarschuwingen mee dat hij vast weer een lange wentijd nodig zou hebben bij ons en we altijd konden bellen voor advies... Hij kwam binnen, bekeek het hele huis, en ging toen spinnend op zijn rug liggen. Volgens mij hebben we een ontzettend contente kat. Hij ligt nu tegen me aan te spinnen, en zelfs zijn buik mag ik aaien. Heel heel héél happy baasje hier :heart: .
Alle reacties Link kopieren
Oh wow, Koffie, dat is een droomstart! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe maatje!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk!
Ik geloof daar ook echt in, dat katten hun mensen uitzoeken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, dat beestje is gewoon heel blij dat hij daar weg is en plek voor zichzelf gevonden heeft. Dat hebben jullie goed gedaan! Heb je ook nog foto?
en hoe heet ie eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe alleen meegelezen hier maar wat een geweldige start :heart:
Heel veel geluk samen!
...
Wat leuk! Klinkt als een goede match :heart:
Wat n leuk verhaal! Goede start ! :cat:
Wat fijn! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ah, wat een happy end! Je weet het meteen hè, dat dit dé kat is?
Alle reacties Link kopieren
Zodra ik een handige manier heb gevonden om een foto te posten doe ik dat! (tips? Een afbeelding kan enkel via een link toch?) Hij is zwart/wit, we hebben hem Escher genoemd :-D
Leuk zeg en ook nog een langzitter.
Alle reacties Link kopieren
Gave naam!
Alle reacties Link kopieren
Zwart-witte katten zijn da bomb. Briljante naam! :applause:
...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! En gave naam idd ;-D
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Alle reacties Link kopieren
Ahhhhhh wat leuk !

Heel veel plezier met de kat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven