Asielkat

07-11-2017 12:02 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen graag een kat uit het asiel adopteren. We hebben een redelijk groot appartement, zijn overwegend vaak thuis, financieel is het geen probleem en we hebben zat oppasadresjes in de buurt. En een groot hart (-: Ik ben echter alleen maar honden gewend (en dat vinden we niet haalbaar met onze agenda en ons appartement) en vriend heeft alleen een kat meegemaakt toen hij klein was. We zijn nu dus een lijstje met vragen aan het opstellen voordat we voor het eerst richting asiel gaan volgende week, maar ik heb het idee dat ik wellicht van alles vergeet. Misschien kunnen de kattenliefhebbers hier me helpen? Tot nu toe hebben we:
* Is de kat geholpen?
* Is het wel een binnenkat?
* Heeft hij/zij geen maatje nodig?
* Welke gezondheidsproblemen spelen er?
* Wat weten jullie van het karakter?
* Kan de kat omgaan met kinderen? (soms komt er een neefje van 7 langs, en we hebben een kinderwens waar we geen 5 jaar meer mee willen wachten)

Daarnaast vragen we ons af met wat voor zaken we binnenshuis allemaal rekening moeten houden of niet over het hoofd moeten zien. Uiteraard stellen we deze vragen ook aan de kattenbezitters uit onze sociale kring, maar hoe meer input hoe beter wat mij betreft; de kat in kwestie moet immers ook blij van ons worden! Dus advies, tips, wat dan ook; kom maar door!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk verhaal! En wat fijn dat jullie een langzitter uit het asiel gehaald hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie direct & overtuigend uitgekozen zijn.
Ik vraag me altijd af hoe zulke katten weten dat er een goede match is.

Het kan ook anders, hoorde ik een hele tijd geleden. Naar het asiel toe, profielenboek doorbladeren en dier aanwijzen. Die wordt dan opgehaald. Als je 'm dan hebben wou, kreeg je hem een week te logeren om te kijken hoe het ging. Volgens mij een volkomen foute methode om een huisgenoot uit te zoeken.
Wat een geweldig verhaal Koffiehagedis! Hoe is de eerste nacht gegaan? Is altijd spannend vind ik. Super ook dat jullie een langzitter konden adopteren. Ik vind dat ook altijd, dat je beter gewoon binnen kan lopen en ziet wie er op je af komt dan dat je er al een reserveert zonder dat je een connectie gemaakt hebt.

Dat had ik met mijn kater Jaime dus ook, had hem via MP gereserveerd ( een maand van tevoren omdat ik nog moest verhuizen ) en toen het eindelijk zover was, was ik best wel nerveus. Wat nou als er geen klik was tussen ons? Ik had al beloofd hem te nemen.
Normaal had ik het ook niet gedaan maar ik werd verliefd op zijn foto's.
Toen ik hem zag klikte het gelukkig meteen, hij wilde snel kopjes geven en had veel interesse in hem. Maar nu ik naar een 2e op zoek ben ga ik wel gewoon eerst kijken bij het asiel of bij mensen thuis voordat ik de gok neem. Heb met Jaime echt mazzel gehad.
Zijn ook katten via MP die geimporteerd moeten worden uit Rusland of iets dergelijks, die mensen reserveren die katten dus vooraf. Dat zou ik nooit durven gokken.

Voor mijn 2e neem ik rustig de tijd. Ik heb geen haast en hij ook niet.
Hoe oud is je nieuwe kat TO? Hoop dat je een foto kan plaatsen, ben erg benieuwd.
Heel mooi dat je zo'n langzitter een goed tehuis gegeven hebt. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Postimage.org
Foto uploaden en dan het tweede linkje van boven hier plakken, to.
Leuke naam!

Ik heb 2 katten zo op de foto uitgezocht, 2x succes.
1 van de twee had ik zelfs nog nooit ontmoet voor hij thuis kwam, ook een langzitter. Geweldig beest!
Alle reacties Link kopieren
Wat een superleuk verhaal TO! :heart:

Volgens mij gaat dat beestje een heel goed leven krijgen bij jullie, het klinkt alsof hij nu al zeer tevreden is. Wat is het voor kat? Wisten ze bij het asiel veel te vertellen over zijn verleden/leeftijd e.d.?

Ben heel benieuwd naar de foto!
Alle reacties Link kopieren
Felix_Urbexicus schreef:
16-11-2017 08:31
Postimage.org
Foto uploaden en dan het tweede linkje van boven hier plakken, to.

Thanks!


Afbeelding


Deze foto vat het het beste samen denk ik ;) .

Wat is het voor kat? Wisten ze bij het asiel veel te vertellen over zijn verleden/leeftijd e.d.?

Naar het type hebben we eigenlijk niet concreet gevraagd. Wel weten we dat hij 8 is en er slecht aan toe was toen hij binnen kwam. Wonden, vlooien, te mager. 'Geen leuk baasje' die hem zelf daar heeft 'afgeleverd', meer info hadden ze niet.

Hoe is de eerste nacht gegaan?

Best goed! Ik moet wennen aan constant gemiauw :biggrin: . Slapen is voor pussy's (pun intended) dus kreeg iedere paar minuten een kopje tegen mijn hoofd en gemiauw. Lief bedoeld, maar geen oog dicht gedaan, dus daar moeten we nog even iets op vinden. Vanochtend vanaf half 7 was hij dan weer wel knock-out (IN het mandje dat we voor hem gekocht hebben, jaja :biggrin: ), maar daar had ik toen weinig meer aan. Mafkees! Nu is hij voor het eerst een uurtje of 4 alleen, hoop dat dat goed gaat. Maar de eerste dag was al zo positief dat ik goede hoop heb. Ben blij met haarbal. Vriend ook, al maakte die gisteren wel de klassieke fout 'hij ligt op zijn rug, ik mag vast over zijn buik aaien'. Die is dus met oorlogswonden naar zijn werk :biggrin: .
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk kunstwerk die Escher. ;-))
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Haha. Meneer ligt daar mooi happy te wezen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Die zwarte kussentjes onder zn pootjes :love:

Erg leuk hoe het gegaan is zo! Veel knuffelmomentjes met elkaar! :cat:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat een leuke foto!
Alle reacties Link kopieren
:cat:
:cat:
Alle reacties Link kopieren
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh heerlijk koffiehagedis! Wat een mooi katje en wat een leuke verhalen.

De reden dat ik vroeg naar zijn verleden was omdat ik me dat zo vaak afvraag over m'n eigen kat. Ik vraag me af en toe wel echt af wat voor leven hij heeft gehad voor hij bij ons kwam. Hij is supergoed opgevoed en heel sociaal, maar is wel als zwerfkat binnengekomen. Ik kan dat gewoon niet met elkaar rijmen en ben dan zo benieuwd naar zijn 'eerste leven'.
Alle reacties Link kopieren
sueann schreef:
16-11-2017 06:10
Wat leuk dat jullie direct & overtuigend uitgekozen zijn.
Ik vraag me altijd af hoe zulke katten weten dat er een goede match is.

Het kan ook anders, hoorde ik een hele tijd geleden. Naar het asiel toe, profielenboek doorbladeren en dier aanwijzen. Die wordt dan opgehaald. Als je 'm dan hebben wou, kreeg je hem een week te logeren om te kijken hoe het ging. Volgens mij een volkomen foute methode om een huisgenoot uit te zoeken.
Lijkt me voor het huisdier eigenlijk nog het moeilijkst. Ik moet er niet aan denken om een hond op proef te nemen en die na een week weer terug te brengen. Lijkt me vreselijk. Als ik een keuze maak, ga ik er gewoon voor.
afgaande op de foto voelt hij zich prima.
Wat een mooi verhaal over asielkater Escher. (geweldige naam ook.)
Wat is het een mooie lieverd! :love:
Nog veel geluk samen. :D
Escher ligt daar met een houding van ik ben thuis.

Ik vind zwarte kussentjes ook altijd zo mooi. Dikke staart, zit er iets van een raskat in?

Ga je ook een kerstboom nemen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooierd! :flirting:

Hier ook een asielkat sinds vorig jaar. Een enorme rode kater van 7 jaar. Ik had hem op een foto gezien op de site van het asiel en het was liefde op het eerste gezicht. Snel daarna gaan kijken, meteen een klik en dezelfde dag nog mee naar huis.
Hij zat in het asiel omdat hij was weggehaald uit een huis van een kattenvrouwtje (waar ongeveer 30 katten op een kluitje leefden).
Dat bleek voor mij een enorm voordeel omdat hij heel snel dikke maatjes werd met mijn kater van 3 en poes van 13 jaar.
Ik word er nog iedere dag zo ontzettend gelukkig van als ik zie hoe goed het gaat met z'n drietjes. Beste beslissing ever om hem uit het asiel te halen, het is een geweldig leuke en lieve kat en het is zó fijn om te zien hoe hij het naar zijn zin heeft hier.
...
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
16-11-2017 17:52
Escher ligt daar met een houding van ik ben thuis.

Ik vind zwarte kussentjes ook altijd zo mooi. Dikke staart, zit er iets van een raskat in?

Ga je ook een kerstboom nemen? :proud:
:proud:
...
Alle reacties Link kopieren
Even een update; het gaat goed! Hij heeft een flinke gebruiksaanwijzing, maar is het meer dan waard om die steeds beter te leren kennen. Die kerstboom is er niet gekomen, leek ons beter ;) .

Ben nog even benieuwd naar iets, voor de kattenkenners onder ons. Ik kreeg laatst een kattenfilmpje doorgestuurd, daarin werd ook gemiauwd. Als hij het hoort komt hij meteen aanrennen, gaat kopjes geven, terug miauwen en ik mag niet meer weg. (Zoals nu :mrgreen: ) Normaal vindt hij een paar aaitjes wel prima, maar niet echt meer dan dat. Iemand een idee waarom hij hiervan meteen een teddybeer wordt? Het is zo schattig :heart: . Maar ben wel benieuwd wat het voor hem 'betekent'.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
07-11-2017 13:04
Dank voor de vele reacties! Ze helpen ons zeker. Om de reacties over de dure ongebruikte mandjes, kartonnen dozen en eigengereidheid moest ik erg lachen. Ben erg benieuwd met wat voor diva we thuis komen ;-) .

Fijn te weten dat ze altijd gechipt en geholpen zijn, dan streep ik die vragen af.

@ Nummer*Zoveel: ik heb heel veel aan je reactie, dank je wel. Heb je punten opgeschreven en neem ze mee.

@ iones: klopt helemaal. Ik zal ook altijd een hondenmens blijven denk ik. Heb zóveel steun aan de honden in mijn jeugd gehad en koester die warme herinneringen enorm. Ik besef ook dat een kat een compleet ander dier is en heb ook geen onrealistische verwachtingen denk ik, behalve de hoop een maatje te vinden met wie het klikt. Wat betreft een appartement en veel van huis zijn: we zoeken specifiek naar een binnenkat, en zitten niet opgepakt in een hokje van 50 m2 of zo. Ook zal de kat dagelijks niet langer dan 6 uur achtereenvolgens alleen zijn, dus vereenzamen zal zeker niet gebeuren. Maar we zullen onze situatie en vragen voorleggen aan een asiel en hen ons laten voorstellen aan de katten die geschikt zouden kunnen zijn (mochten die er zijn). Ben erg benieuwd!
Een kat is zeker een heel ander dier, maar er zijn ook meer overeenkomsten dan je denkt. Zo vinden heel erg veel katten het leuk om een wandeling met je te maken. Ik wandel elke avond met mijn kater, ik hoef maar te zeggen 'gaat-ie mee?' en hij vliegt al naar de voordeur. Onze poes is terughoudender en durft alleen mee als ik heel laat op de avond ga, als het heel rustig is op straat. Maar dan gaat ook zij heel graag mee, of het nou regent of sneeuwt, of waait, dat maakt mijn katten niks uit, zo graag gaan ze wandelen. Twee van de buurkatten doen dit ook, die wandelen mee als de buren met de honden gaan wandelen, en kat van schuin tegenover gaat altijd mee uit wandelen met de hond van weer andere buren. Zelf heb ik met mijn vorige katten ook heel veel gewandeld, die vonden dat ook heerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Koffiehagedis post_id=27790052 time=1510833596 user_id=300799]
Thanks!


Afbeelding


Deze foto vat het het beste samen denk ik ;) .

O, wat een schat! En ja, die zwarte kussentjes! Heel grappig, volgens mij komt dat niet vaak voor. Ik heb vrijwel precies zo'n kater, maar die heeft roze kussentjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
(ik wilde een fotootje in plakken, maar dat lukt niet, hoe moet dat?)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Postimage.org
Foto uploaden en dan het tweede linkje van boven hier plakken, yella.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het van meer mensen Yella, dat ze die zwarte kussentjes niet zo vaak zien. Leuk als een foto posten nog lukt!
Alle reacties Link kopieren
He! Fijn dat het goed gaat met jullie kat!
Mijn poezel reageert ook op gemiauw van filmpjes. Maar die vind het dan juist erg spannend, snapt niet waar het vandaan komt, en duikt weg. Die van jou lijkt bijna krols te worden :-)

Misschien denkt hij wel van "hee leuk ze kan met me praten!" en ziet hij de filmpjes/geluiden aan voor iets wat uit jou komt... is een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven