Asociale spelende kinderen
maandag 13 mei 2019 om 18:28
Goedenavond allemaal,
Ik heb al een lange tijd last van spelende kinderen op mijn erf.
Hierbij gebeuren er asociale dingen zoals: door je tuin heen renen/fietsen/spelen, spullen en planten kapot maken, plastic papiertjes dumpen etc... etc.... Voornamelijk komen ze ook in mijn tuin om over het hek te klimmen, zodat ze niet 10 meter extra om hoeven te lopen om aan de overkant te komen. Ook voetballen ze soms tegen mijn huis aan wat je door het hele huis hoort of schieten ze hard de bal tegen mijn auto aan of andere.
Ik heb ze al tientallen keren erop aangesproken. Ook ben ik bij ouders langs geweest om ze erop te wijzen wat voor asociaal gedrag hun kinderen vertonen op mijn erf. Gelukkig stopte die kinderen er toen wel mee, maar het probleem is dat er 5-8 andere kinderen zijn die uit andere wijk komen die helaas door gaan. Helaas weet ik van de andere kinderen niet waar ze wonen. Ze zijn boven de 10 jaar allemaal en weten natuurlijk dat ze fout bezig zijn, ze doen het soms ook bij andere bewoners. Verder ben ik altijd netjes met hun in gesprek gegaan voor hun gedrag en gaf altijd hun spullen terug gegeven als het op mijn balkon of iets anders terecht was gekomen.
Het grote probleem is dat ik mij hieraan extreem irriteer. Heeft iemand een tip wat ik hieraan tegen kan doen, of moet ik het gewoon laten het speelt al een lange tijd. (Een hek om mijn erf heen zetten is geen optie en verhuizen ook niet).
Ik heb al een lange tijd last van spelende kinderen op mijn erf.
Hierbij gebeuren er asociale dingen zoals: door je tuin heen renen/fietsen/spelen, spullen en planten kapot maken, plastic papiertjes dumpen etc... etc.... Voornamelijk komen ze ook in mijn tuin om over het hek te klimmen, zodat ze niet 10 meter extra om hoeven te lopen om aan de overkant te komen. Ook voetballen ze soms tegen mijn huis aan wat je door het hele huis hoort of schieten ze hard de bal tegen mijn auto aan of andere.
Ik heb ze al tientallen keren erop aangesproken. Ook ben ik bij ouders langs geweest om ze erop te wijzen wat voor asociaal gedrag hun kinderen vertonen op mijn erf. Gelukkig stopte die kinderen er toen wel mee, maar het probleem is dat er 5-8 andere kinderen zijn die uit andere wijk komen die helaas door gaan. Helaas weet ik van de andere kinderen niet waar ze wonen. Ze zijn boven de 10 jaar allemaal en weten natuurlijk dat ze fout bezig zijn, ze doen het soms ook bij andere bewoners. Verder ben ik altijd netjes met hun in gesprek gegaan voor hun gedrag en gaf altijd hun spullen terug gegeven als het op mijn balkon of iets anders terecht was gekomen.
Het grote probleem is dat ik mij hieraan extreem irriteer. Heeft iemand een tip wat ik hieraan tegen kan doen, of moet ik het gewoon laten het speelt al een lange tijd. (Een hek om mijn erf heen zetten is geen optie en verhuizen ook niet).
maandag 13 mei 2019 om 18:40
Bedankt voor jullie reacties!
Wijkagent roepen is wellicht een optie, alleen moet ik even zoeken wie dat is dan. Eigenlijk wil ik het niet zover laten komen maar helaas moet dat misschien.
Ik weet zeker dat die kinderen hun adres niet aan mij gaan geven, maar ik ga het een keer proberen.
Nou ik wil ze natuurlijk niet pijn doen of andere erge dingen aan doen, daarnaast krijg ik dan ook enorme ruzie met die ouders en andere partijen
Herstappeltaart waarschijnlijk wordt alles ontkend en zeggen ze andere dingen. Zo gaat het meestal met dit soort incidenten als ik rond lees op google.
Wijkagent roepen is wellicht een optie, alleen moet ik even zoeken wie dat is dan. Eigenlijk wil ik het niet zover laten komen maar helaas moet dat misschien.
Ik weet zeker dat die kinderen hun adres niet aan mij gaan geven, maar ik ga het een keer proberen.
Nou ik wil ze natuurlijk niet pijn doen of andere erge dingen aan doen, daarnaast krijg ik dan ook enorme ruzie met die ouders en andere partijen
Herstappeltaart waarschijnlijk wordt alles ontkend en zeggen ze andere dingen. Zo gaat het meestal met dit soort incidenten als ik rond lees op google.
maandag 13 mei 2019 om 18:46
tomElsje schreef: ↑13-05-2019 18:40Bedankt voor jullie reacties!
Die kans loop je inderdaad. Misschien dat de wijkagent toch indruk op ze maakt (als het nog geen die-hard hooligans zijn).
Succes!
maandag 13 mei 2019 om 18:50
Eerst een camera ophangen zodat je bewijs hebt welke bloedjes zich allemaal zo gedragen. Daarna geef je ze nog een keer een duidelijke laatste waarschuwing met de spelregels. De eerst volgende(n) die dan nog over jouw grenzen gaat/n, die spuit je zeiknat met een tuinslang of hogedrukreiniger. Daarna wacht je een paar minuten totdat de boze ouders verhaal komen halen, en vervolgens leg je aan hen uit en laat je ze ook even zien wat het probleem is en vraag je hen vriendelijk om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt. Als dat niet helpt; met video van kinderen en ouders naar de wijkagent.
maandag 13 mei 2019 om 18:50
Ik zou even je andere buurtkinderen vragen of zij weten waar die kinderen wonen zodat je met ouders in gesprek kunt, lukt dit niet of willen ouders niet luisteren zou ik de wijkagent inschakelen, want dit is geen spelen meer maar vandalisme kinderen van die leeftijd weten namelijk heel goed wat wel en niet mag.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
maandag 13 mei 2019 om 18:52
Ik denk dat dit best effectief is, de combinatie video en natspuiten.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-05-2019 18:50Eerst een camera ophangen zodat je bewijs hebt welke bloedjes zich allemaal zo gedragen. Daarna geef je ze nog een keer een duidelijke laatste waarschuwing met de spelregels. De eerst volgende(n) die dan nog over jouw grenzen gaat/n, die spuit je zeiknat met een tuinslang of hogedrukreiniger. Daarna wacht je een paar minuten totdat de boze ouders verhaal komen halen, en vervolgens leg je aan hen uit en laat je ze ook even zien wat het probleem is en vraag je hen vriendelijk om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt. Als dat niet helpt; met video van kinderen en ouders naar de wijkagent.
maandag 13 mei 2019 om 18:56
Wat als er een keer een hondje inloopt? Kijk kinderen mag je gewoon verwonden maar aangezien je honden hoger inschaalt zal dat vast niet je bedoeling zijn.
maandag 13 mei 2019 om 19:39
Camera's zouden inderdaad handig kunnen zijn, ik ga zo even rondneuzen op internet wat een goede keus is 
ahah het stroom idee lijkt me niet zo goed plan. Overigens is het hek verbonden aan de mensen die aan de overkant wonen dus die zouden niet erg blij zijn.
Bedankt voor alle tips allemaal, ik zal er zeker een paar opvolgen!
ahah het stroom idee lijkt me niet zo goed plan. Overigens is het hek verbonden aan de mensen die aan de overkant wonen dus die zouden niet erg blij zijn.
Bedankt voor alle tips allemaal, ik zal er zeker een paar opvolgen!
maandag 13 mei 2019 om 19:47
Prikkeldraad?
Schokdraad?
Zo'n kastje wat geluid teweeg brengt dat alleen jongere kunnen horen.
Agessieve pitbull xxl aanschaffen oid.
Eentje vastgrijpen naar binnen slepen en tegen de andere kids zeggen dat zijn moeder hem kan komen halen. Deed een buurman ook een keer bij mij in de straat.
Nooit meer last gehad van die jong.
Luchtbuks kopen en ze beschieten, luisteren doen ze blijkbaar niet dus moeten ze maar voelen.
Sterkte ermee.
Schokdraad?
Zo'n kastje wat geluid teweeg brengt dat alleen jongere kunnen horen.
Agessieve pitbull xxl aanschaffen oid.
Eentje vastgrijpen naar binnen slepen en tegen de andere kids zeggen dat zijn moeder hem kan komen halen. Deed een buurman ook een keer bij mij in de straat.
Nooit meer last gehad van die jong.
Luchtbuks kopen en ze beschieten, luisteren doen ze blijkbaar niet dus moeten ze maar voelen.
Sterkte ermee.
maandag 13 mei 2019 om 22:05
Vastpakken en -houden zou ik je niet aanraden. Voor je het weet heb je aanklacht vrijheidsberoving aan je broek hangen.
Ellende is dat vaak( vaak, niet altijd) de kinderen dit asociale gedrag vertonen en denken dat ze alles kunnen maken van thuis uit meekrijgen.
Spuit je ze nat, krijg je boze ouders aan de deur, want dure horloge of smartphone is kapot.
Wijkagent, die moet er iets aan doen.
En anders zit er toch niets anders op dan een afscheiding maken waar ze meer moeite voor moeten doen om overheen te komen dan om te lopen.
Of ermee leren leven.
Ja, je lijkt zo een deurmat, maar beter dit dan je ramen ingegooid.
Ellende is dat vaak( vaak, niet altijd) de kinderen dit asociale gedrag vertonen en denken dat ze alles kunnen maken van thuis uit meekrijgen.
Spuit je ze nat, krijg je boze ouders aan de deur, want dure horloge of smartphone is kapot.
Wijkagent, die moet er iets aan doen.
En anders zit er toch niets anders op dan een afscheiding maken waar ze meer moeite voor moeten doen om overheen te komen dan om te lopen.
Of ermee leren leven.
Ja, je lijkt zo een deurmat, maar beter dit dan je ramen ingegooid.
Nope