Asociale spelende kinderen

13-05-2019 18:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Ik heb al een lange tijd last van spelende kinderen op mijn erf.
Hierbij gebeuren er asociale dingen zoals: door je tuin heen renen/fietsen/spelen, spullen en planten kapot maken, plastic papiertjes dumpen etc... etc.... Voornamelijk komen ze ook in mijn tuin om over het hek te klimmen, zodat ze niet 10 meter extra om hoeven te lopen om aan de overkant te komen. Ook voetballen ze soms tegen mijn huis aan wat je door het hele huis hoort of schieten ze hard de bal tegen mijn auto aan of andere.

Ik heb ze al tientallen keren erop aangesproken. Ook ben ik bij ouders langs geweest om ze erop te wijzen wat voor asociaal gedrag hun kinderen vertonen op mijn erf. Gelukkig stopte die kinderen er toen wel mee, maar het probleem is dat er 5-8 andere kinderen zijn die uit andere wijk komen die helaas door gaan. Helaas weet ik van de andere kinderen niet waar ze wonen. Ze zijn boven de 10 jaar allemaal en weten natuurlijk dat ze fout bezig zijn, ze doen het soms ook bij andere bewoners. Verder ben ik altijd netjes met hun in gesprek gegaan voor hun gedrag en gaf altijd hun spullen terug gegeven als het op mijn balkon of iets anders terecht was gekomen.

Het grote probleem is dat ik mij hieraan extreem irriteer. Heeft iemand een tip wat ik hieraan tegen kan doen, of moet ik het gewoon laten het speelt al een lange tijd. (Een hek om mijn erf heen zetten is geen optie en verhuizen ook niet).
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 18:56
Wat als er een keer een hondje inloopt? Kijk kinderen mag je gewoon verwonden maar aangezien je honden hoger inschaalt zal dat vast niet je bedoeling zijn. :roll:
Als het goed is loopt er geen hondje in haar tuin, tenzij ze zelf een hondje heeft.

Bal afpakken is trouwens ook een goed idee. En dan tegen de kinderen zeggen dat hun ouders de bal op mogen komen halen. Dan heb je het adres niet meer nodig.
Ik vind trouwens een sproeisysteem dat je stiekem aan kunt zetten ook wel een leuk idee trouwens!
angelfish schreef:
13-05-2019 20:15
Volgens mij bestaan er ook sproeiers met bewegingsmelder.
Dit! Jij sproeit zelf niet, maar het systeem dus het is jouw schuld niet want dat systeem gaat pas af als die kindertjes zich op jouw erf begeven. Win win!
Camera ophangen en ook bordjes dát er 24u per dag gefilmd wordt op je terrein. Wellicht dat de kinderen zo snugger zijn dat ze dan in elk geval niet meer in je tuin komen. Ze weten zelf ook heus wel dat dat niet mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven