Auto leek wil (oude) auto kopen

11-10-2015 13:28 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren mijn rijbewijs maar nooit een auto gehad. Ik heb het gewoon niet nodig, woon centraal en boven overal binnen 10 minuten met de fiets, nooit parkeer gedoe in de drukke stad en vind het ook heerlijk om te fietsen.

Maar nu moet er ivm kind toch een auto komen, het is zo sneu om een kind zeiknat op kvd af te zetten.

Ik ben een auto leek en weet echt niets van auto's.

Eerlijk heb ik ook helemaal geen zin in een dure auto, het is maar om droog en warm van A naar B te komen en de ritjes zullen misschien 15 minuten zijn.

Nu zie ik leuke kleine autootjes voor een schappelijk bedrag, leuke Suzuki bijvoorbeeld.

Wel 16 jaar oud en ruim 100.000 op de teller. Iedereen schrikt zich een ongeluk als ik zeg dat ik er over na denk om zo'n oudje te kopen, maar maakt het echt uit voor die mini ritjes? Natuurlijk moet de auto wel goed onderhouden zijn, dat snap ik.

Maar zo'n auto kan toch nog makkelijk een paar jaar mee tuffen?

Heb de tip gekregen om bij een dealer te kopen en niet bij een particulier en daar sta ik inderdaad wel achter.

Mijn prijsklasse is trouwens 2000 - 3000 euro, vierdeurs is een must. Mocht iemand dus een type / merk weten dan hoor ik dat graag.

Het moet trouwens wel een automaatje zijn.
quote:valentinamaria schreef op 11 oktober 2015 @ 14:04:

een ton op de teller is helemaal niet veel.

Japanse auto,s zijn goed, bijna onverslijtbaar.

ik zou alleen geen automaat nemen, die belasten de motor veel meer.Misschien mag TO enkel automaat rijden..
quote:youcantsitwithus schreef op 11 oktober 2015 @ 13:36:

Ik woon niet in een drukke stad.

Heb jaren alles op de fiets gedaan, maar een auto is nu toch wel echt nodig.

Korte ritjes zijn dus slecht voor de auto, hoe vaak moet ik dan een grote rit maken om de auto weer gelukkig te maken?

En hoe lang moet ik dan rijden?

Ik weet niets van auto's dat mag duidelijk zijn.

+1

Mijn eerste auto, ook voor dezelfde rede aangeschaft was een suzuki alto, toch 3 jaar mee gereden (aanschafkosten 1700 euro) Inmiddels vervangen door een (iets duurdere 2400 en iets nieuwere 2001 vs 2004) fiat panda. Nadeel van de alto was wel met kinderen het lage dak, met zoontje in stoeltje tillen zat ik al snel tegen het dak aan met zijn hoofd, en dan ben ik nog vrij klein zodat ik er makkelijker bij kon. Voordeel van mijn huidige auto, dak is zo heerlijk hoog ,en als zoon in stoeltje zit zit hij op een fijne hoogte met gordel vastzetten et.d
Alle reacties Link kopieren
TO, echt kijk nou gewoon voor alternatieven!

Hoe oud is je kind en hoe ver is dat KDV? Hoe doe je het nu?
quote:Gravinnetje schreef op 11 oktober 2015 @ 15:03:

TO, echt kijk nou gewoon voor alternatieven!

Hoe oud is je kind en hoe ver is dat KDV? Hoe doe je het nu?

Waarom zou ze? Ze wil gewoon een autootje kopen! En als ik haar was zou ik dat zeker doen (als ze het geld heeft voor ook het onderhoud.)

Zelf ben ik begonnen met een suzuki alto uit 1996. Dat was een enorm koekblik. Nu heb ik al 6 jaar lang een hyundai accent uit 2003. Ik ben van plan om er nog 6 jaar mee te doen, en daarna een andere te kopen. (Hopelijk heb ik dan rond de 6000 euro gespaard.)

Gaandeweg ontdek je hoe fijn het is om een auto voor je deur te hebben staan en zul je hem echt wel vaker gebruiken dan alleen wanneer je je kind naar de creche brengt.

Lekker mee op kampeervakantie gaan bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven