auto rijden en schoeisel

20-08-2012 14:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kan als ik auto ga rijden, kan ik absoluut niet met ballarina's, slippers of pumps autorijden.

Ik draag dan altijd gympen of sportschoenen en ja als ik een jurkje of wat dan ook aan heb, dan neem ik altijd wel iets anders mee want sportschoenen onder een jurkje staat niet:)

waar rijden jullie het liefst auto mee? hebben jullie daar ook last van?
Nope, ik kan met alles auto rijden, zelfs blote voeten is geen probleem.
Ik kan niet autorijden met slippers, die doe ik dan uit en rij op blote voeten
blote voeten kan ik ook echt niet.... laatst een keer met ballerina's gereden, kreeg er gewoon kramp van!
quote:Schoenen, sokken, blote voeten, laarzen, sandalen - alles mag. De enige voorwaarde is dat je onder alle omstandigheden het voertuig goed onder controle hebt.

Artikel 5 van de wvw (wegenverkeerswet) luidt: Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Dit zogenoemde kapstokartikel is breed inzetbaar. Een motorrijder die een wheely maakt, gevaarlijk inhalen, of als iemand zo gekleed is dat er gevaar of hinder wordt of kan worden veroorzaakt, zal hiervoor deze bekeuring krijgen. De officier van justitie bepaalt de hoogte van de bekeuring dan.

Je moet dus wel de auto goed kunnen besturen, om bekeuring of erger te voorkomen.bron: goeievraag.nl
Alleen met hakken hoger dan 12 cm en zonder plateau is het soms wat lastig rijden. Ook met slippers vind ik het weleens lastig, als de zool te flexibel is en ombuigt. Ik rijd gewoon op blote voeten als het schoeisel de pedalen lastig te bedienen maakt.Oh ja, en schaatsen. Daarmee kan ik ook niet autorijden. Wel fietsen.
Kan met alles rijden, ook blote voeten.
Ik kan met de meeste schoenen redelijk autorijden. Alleen erg hoge hakken niet, dan neem ik vaak platte schoenen mee voor het rijden. En als ik slippers aan heb doe ik die uit bij het rijden, met slippers gaat wel, maar zonder beter.
Ik kan ook niet autorijden met hakken of slippers. Heb dan het idee dat ik minder controle heb over gaspedaal ;) . Heb dan meestal mijn allstars mee en wissel van schoenen op plaats van bestemming
Ik kan behalve met plastic teenslippers (badslippertjes) of erg hoge hakken met alles rijden. Met gewone 'loopslippers' rijden gaat prima. Zelfs met blote voeten (gister toevallig nog gedaan omdat ik onverwachts moest rijden en badslippertjes aan had)
Pumps met hoge hakken en slippers gaan uit.. Blote voeten vind ik dan fijner. Laarzen met hoge hakken laat ik aan... zon gedoe om die uit te doen! Verder nergens problemen mee.
Haha met schaatsen heb ik het nog nooit geprobeerd.
Naar mn werk (paar kilometer) rijd ik met alles (ook hakken).

Als ik in Duitsland onderweg ben, harder rij en dus ook harder moet kunnen remmen, heb ik altijd sportschoenen aan. Die zitten ook fijner als je een aantal uren in de auto zit.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik krijg juist kramp in mijn voeten als ik met platte schoenen moet rijden. Hele hoge hakken 8 cm of hoger, draag ik niet, dat zal ook wel lastig zijn maar het fijnste rijdt het met gewone vijf tot zes centumeter hakken.
Bij mij slijten mn schoenen trouwens wel heel erg als ik veel autorij. Voornamelijk de rechterschoen aan de rechter achterkant; echt gewoon kale plekken vanwege het autorijden als je ze veel aanhebt. En eerder toen ik verder weg werkte en wat meer moest rijden, trapte ik ook eens in de zoveel tijd door de mat heen met mn hakken.
Slippers & pumps lukt niet, dan rij ik op blote voeten. Rest van mijn schoenen kan ik prima mee rijden.
quote:isabon schreef op 20 augustus 2012 @ 14:40:

Kan met alles rijden, ook blote voeten.Ik ook! Lekker is dat
Ik kan overal wel mee autorijden, alleen hele hoge hakken willen nog weleens problemen geven. Dan kan ik niet meer zo vloeiend schakelen en lijkt het meer alsof ik een botsauto bestuur
Ik kan met alles rijden. Blote voeten gaat ook.

Als ik een keer wandelschoenen aan heb, is het wel altijd even wennen. Ineens sta ik dan wat sneller stil en trek ik wat sneller op, omdat de zolen dikker zijn, dan ik gewend ben
Ik kan niet met hoge hakken rijden. dat vind ik ook een eng idee.

Zeker nadat mijn vriendin laatst een noodstop moest maken en haar pump uitgleed. Die noodstop ding dus niet vlekkeloos!

Ik rij het liefst met sneakers, maar blote voeten gaat ook prima.

Met mooie schoenen rij ik sowieso niet, want dan gaat de hiel zo lelijk schuren.
Ik kan alleen niet autorijden met slippers, voor de rest lukt alles wel. Ik draag sowieso geen mega hoge hakken, dus dat is ook makkelijk.
quote:gember999 schreef op 20 augustus 2012 @ 14:39:

Alleen met hakken hoger dan 12 cm en zonder plateau is het soms wat lastig rijden. Ook met slippers vind ik het weleens lastig, als de zool te flexibel is en ombuigt. Ik rijd gewoon op blote voeten als het schoeisel de pedalen lastig te bedienen maakt.Oh ja, en schaatsen. Daarmee kan ik ook niet autorijden. Wel fietsen.Dat is een grapje hoop ik?
Slippers lukt mij ook niet, dan maar op blote voeten.

Bij mij hangt het er ook vanaf hoe 'hoog' de koppeling-, gaspedalen zeg maar staan vanaf de mat. (bij sommige oudere auto's heb ik hier last van). Als ik niet het pedaal intrap, mijn hiel op de mat heb rusten en mijn tenen raken net het gaspendaal (dan krijg ik last van m'n voeten (kramp). Dan rijdt het met hakken makkelijker dan met ballerina's of blote voeten.

Als ik met mijn middenvoet gemakkelijk het pedaal kan intrappen heb ik hier geen last van.

(hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd)
Het liefst rij ik met gympen of ballerina's. Als ik slippers aanheb neem ik gympen mee. Het staat mij ook bij dat je niet verzekerd bent wanneer je een ongeluk krijgt als je met slippers of blote voeten aan het rijden was. Met dat in mijn achterhoofd en het, voor mij persoonlijk, gewoon link is met slippers heb ik altijd makkelijke schoenen aan.
quote:Madame schreef op 20 augustus 2012 @ 15:13:

Slippers lukt mij ook niet, dan maar op blote voeten.

Bij mij hangt het er ook vanaf hoe 'hoog' de koppeling-, gaspedalen zeg maar staan vanaf de mat. (bij sommige oudere auto's heb ik hier last van). Als ik niet het pedaal intrap, mijn hiel op de mat heb rusten en mijn tenen raken net het gaspendaal (dan krijg ik last van m'n voeten (kramp).

Als ik met mijn middenvoet gemakkelijk het pedaal kan intrappen heb ik hier geen last van.

(hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd)Ik heb alleen een linker- en een rechtervoet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven