balkon oppimpen/omheining

21-03-2011 11:48 7 berichten
wij zijn bezig ons balkon wat op te pimpen.

(woon in een nieuwbouw-rijtjeshuis met tuin en balkon)

er stond een lelijk ijzeren hek omheen wat we weg hebben gehaald.

ik heb geen kinderen maar een omheining is toch veiliger, ook voor nieuwe bewoners als ik ooit het te koop zet.

ik denk zelf aan grote plantenbakken of eventueel kleine schuttingen of zo. ik hoop op advies en ideeen, hoeveel het gaat kosten, waar verkrijgbaar enz.
Alle reacties Link kopieren
Een leuke houten schutting.. Een lage.. En daar dan een mooie roos op laten klimmen.. Of druiven!
je hebt van die bamboematten.. zijn ook niet zo duur en staan erg mooi. ik heb ze tegen een lelijke (verplichte) ijzeren hek gezet, leek eerst een gevangenis en nu is het was sfeervoller..
Als je kiest voor een groene omheining dan kan je er ook mooi licht (lampjes) in verwerken.

Je kan ook een (hoger) muurtje metselen en daar bovenop (kleinere) planten zetten. Zoiets als dit.

Ik zou toch weer een ijzeren hek plaatsen op je balkon. Waarom? Het moet vooral veilig zijn! Was het lelijke in het verleden niet op te lossen met een lik verf en wat bloembakken? Of met wat platen hout?

Houten schuttingen moet je goed vastzetten om het veilig te krijgen. Een knullig goedkoop kant-en-klaar-scherm bij de bouwmarkt lijkt mij niet zo'n goed plan. Een balkon vangt meer wind dan op de grond. Je wilt toch niet dat het stuk schutting bij de eerste de beste najaarsstorm bij je buren door het raam vliegt (ofzo).

Voor metselen op een balkon moet je héél goed kijken of de constructie dat gewicht aankan (waarschijnlijk niet).
...
quote:ankalida schreef op 21 maart 2011 @ 13:07:

Voor metselen op een balkon moet je héél goed kijken of de constructie dat gewicht aankan (waarschijnlijk niet).Dit is zeker waar. Bij ons kan het wel maar bij anderen wellicht niet.
Ik heb het ijzeren hekwerk gewoon bekleed klimop.

Duurt even voor het groeit, en daarna moet je goed snoeien,

maar je ziet vrijwel niets meer van het hekwerk en het is lekker natuurlijk groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven