Banken veranderen

15-10-2012 11:25 8 berichten
Beste mensen,

Ik heb twee banken, de ene is een donkerblauwe slaapbank en de andere een tweepersonen grijze bank. Ik wil meer harmonie in mijn woonkamer en daarom dacht ik twee hoezen te maken van een zelfde kleur. Het probleem is dat ik niet kan naaien en zeker geen patronen tekenen. Heeft iemand (goedkope) ideeen voor mij? Dit is een van de banken:

Van de andere heb ik geen foto kunnen vinden. Het is een kleine en de rug- en voetleuning kunnen versteld worden.

En andere idee was de grote bank weg doen en twee zitzakken voor de kinderen kopen.

Hebben jullie andere (heel goedkope) ideeen?
Hee, die blauwe van Ikea heb ik ook!

Ik heb er allemaal verschillende foulards overheen gegooid (o.a. goedkoop te koop bij Xenos). In allemaal dezelfde kleurtint (paars-blauw) maar wel met verschillende patronen (ook eentje effen) en stoffen. Klinkt misschien weinig harmonieus maar het is toch een strak geheel geworden.
Ja, zoiets heeft mijn man gedaan, maar elke foulard is heel anders en ik word er duizelig van als ik ernaar kijk. Ik heb ze allemaal weggedaan.
Hoeveel kan het kosten een bank te laten stofferen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien nieuwe hoezen laten maken door een (Turkse) kleermaker en vooraf even een prijsopgave vragen?
als je over de grijze bank een donkerblauw kleed legt en vice versa heb je ook wat meer eenheid. is de goedkoopste oplossing maar je maakt je banken er natuurlijk niet hetzelfde mee.

anders inderdaad even langs een naaiwinkeltje gaan, daar kunnen ze wel hoezen maken hoor. maar aangezien je op een bank veel zit/heen en weer schuift moet het wel redelijk stevige stof zijn. zal dus niet heel goedkoop zijn verwacht ik.
Kan je niet gewoon op beide banken deze kussentjes leggen? zelfde kleur/motiefje, daardoor krijg je ook al eenheid en zit je niet te klooien met van die vervelende kleden die niet goed blijven zitten.
Ik zou juist de kleine bank de deur uit doen en dan inderdaad 2 zitzakken of kleine poefjes met bovenstaande bank.

Die bank leent zich door de vorm (l-vorm) meer voor een intieme zithoek dan een kleine tweepersoonsbank.

Als de poefjes of zitkussens een kleur hebben die terugkomt in losse kussens op de bank, heb je een leuke match.

Twee verschillende banken vind ik zelf nooit zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven