Bedwantsen, het vervolg!

05-07-2019 23:20 71 berichten
Ik heb op vakantie last gehad van bedwantsen. Hier heb ik ook een topic over geopend destijds. Anderhalve week geleden ben ik thuis gekomen en heb ik de volgende maatregelen genomen:

- Heel veel, waaronder hoofdkussen wat mee was en koffers en tassen op het vliegveld achtergelaten.
- Alle kleding vanuit vuilniszakken meteen in de wasmachine gegooid en gewassen op 95 graden.
- De rest van mijn bagage wat niet gewassen kon worden, waaronder m'n schoenen, hebben een week in de vriezer gelegen.

Je zou denken dat ik genoeg voorzorgsmaatregelen heb genomen. Echter, ik heb vanmiddag mijn schoenen uit de vriezer gehaald en aangetrokken. Ik kom nu net uit de bioscoop vandaan en heb bij m'n beide enkels jeukende rode bultjes, die verdacht veel lijken op de bultjes die ik tijdens m'n vakantie had. Nu denk ik meteen aan bedwantsen. Wat als ze toch de vriezer hebben overleefd? Ze komen tevoorschijn in het donker, dus dat komt overeen. Tezamen met de meerdere rode bultjes op 1 plek. Ik begin me toch erg zorgen te maken. Ik hoop dat iemand mee wil denken over de volgende vragen;

- Hoe kan het dat ze een week vriezer overleefd zouden hebben?
- Moet ik nu ongediertebestrijdiging inschakelen? Doe ik dat nu of maandag?
- Maak ik me (on)terecht zorgen?
- Er staat nu ook nog een ander paar schoenen in de woonkamer wat ook in de vriezer is geweest, de kans is denk ik groot dat ze daar ook inzitten?
- Ik ben nu nog niet thuis (zit nog in de trein) en ga straks sowieso m'n schoenen niet meenemen in huis, wat kan ik nog meer doen?

Als (ervaringsdeskundigen) iemand mee zou willen denken of een hart onder de riem: heel graag! :worship:
Je hebt je koffers en tassen op het vliegveld gelaten?
COtweepuntnul schreef:
05-07-2019 23:21
Je hebt je koffers en tassen op het vliegveld gelaten?
Ja, maar de inhoud niet. Die heb ik in m'n auto vervoerd in vuilniszakken.
Kissie30 schreef:
05-07-2019 23:29
Ja, maar de inhoud niet. Die heb ik in m'n auto vervoerd in vuilniszakken.
Oh... maar helpt dat?
COtweepuntnul schreef:
05-07-2019 23:30
Oh... maar helpt dat?
Als je nieuwsgierig bent naar meer info, kijk anders even naar mijn vorige topic: bedwantsen, help!
Was gewoon in je vorige topic verder gegaan. Ik denk dat het vlooien zijn. Of muggen. Of wat anders. En dat je extreem gefocust bent op die wantsen. Maar gooi alles wat je vandaag aan had weg en was jezelf met alcohol.
Alleen aan je enkels / onderaan je benen?

Ik gok op vlooien.

En die zijn af en toe nogal hardnekkig.
Marnamai schreef:
05-07-2019 23:42
Alleen aan je enkels / onderaan je benen?

Ik gok op vlooien.

En die zijn af en toe nogal hardnekkig.
Maar hoe kom ik nou aan vlooien dan?
Kissie30 schreef:
05-07-2019 23:44
Meegereisd vanuit je vakantie-bestemming?

Een kat of hond in de buurt?

De cinema-zaal heeft er?
Kissie30 schreef:
05-07-2019 23:44
Die zitten in het pluche van de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Of je bent de eikenprocessierups tegengekomen. Half Nederland heeft jeuk.
Marnamai schreef:
05-07-2019 23:45
Meegereisd vanuit je vakantie-bestemming?

Een kat of hond in de buurt?

De cinema-zaal heeft er?
Geen huisdieren in de buurt.

Ik ben al anderhalve week thuis, dan had ik er al eerder last van moeten hebben toch?

En als de bios vlooien heeft, zouden de andere bezoekers daar dan ook geen last van moeten hebben?
Geen uitslag van de Eikprocessierups? Heel veel mensen zitten daardoor onder de uitslag en jeuk nu. Ik ook.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 06-07-2019 01:03
19.55% gewijzigd
Bedwantsen gaan niet dood door vrieskou, alleen door hitte boven de 60 graden.
Je kan bedwantsen diepvriezen tot -50 en zelfs verder, zodra ze ontdooien gaan ze weer fijn verder met waar ze mee bezig waren.

Je kan je schoenen in de wasdroger doen, die gaat tot 80 graden, dacht ik.
Waarom heb je die schoenen niet ook weggesmeten? Zijn ze zo bijzonder of duur dat je dat risico wilde nemen?
Ja waarom heb je je spullen niet in een vuilniszak in je auto laten liggen zoals iemand zei? Dan je auto in de volle zon zetten als het weer 30 graden is...

Ik zou nooit op de vriezer vertrouwen... Er zijn beestjes die na 30 miljoen jaar weer ontdooien.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Lees net dat je ze minstens 2 weken in moet vriezen. Zou zelf inderdaad meer vertrouwen op weggooien of hitte.
nachtvlinder1977 schreef:
06-07-2019 00:21
Waarom heb je die schoenen niet ook weggesmeten? Zijn ze zo bijzonder of duur dat je dat risico wilde nemen?
Ze zijn heel duur. En ik las overal dat een week invriezen voldoende zou moeten zijn...
CleopatraVII schreef:
06-07-2019 00:24
Ja waarom heb je je spullen niet in een vuilniszak in je auto laten liggen zoals iemand zei? Dan je auto in de volle zon zetten als het weer 30 graden is...

Ik zou nooit op de vriezer vertrouwen... Er zijn beestjes die na 30 miljoen jaar weer ontdooien.
Alles heeft 4 dagen in vuilniszakken in de auto gelegen, die vervolgens in de volle zon stond. Daarna zijn de schoenen de vriezer ingegaan.
06-07-2019 00:27
Lees net dat je ze minstens 2 weken in moet vriezen. Zou zelf inderdaad meer vertrouwen op weggooien of hitte.
Waar las je dat? Ik heb overal gelezen dat een week afdoende zou moeten zijn (RIVM/sites ongediertebestrijdiging)
Vriezer en de kou helpt niet. Ik zou ze maar buiten zetten in een vuilniszak in de zon. Van warmte en boven de 60 graden gaan ze dood. Hopelijk heb je het niet erger gemaakt en kost het je niet meer dan je schoenen. Zodra je het in huis hebt, kan je je borst namaken. Je krijgt ze namelijk er niet zelf uit en moet alles speciaal laten reinigen.
Kissie30 schreef:
06-07-2019 00:44
Waar las je dat? Ik heb overal gelezen dat een week afdoende zou moeten zijn (RIVM/sites ongediertebestrijdiging)
Oma weet raad :facepalm: , dus jouw info is betrouwbaarder.

Als je het bijna zeker weet zou ik morgen een bestrijdingsdienst bellen. Lastig, want het kunnen ook muggenbulten zijn ofzo.

Brrr...Heb alweer plaatsvervangend jeuk.
06-07-2019 00:48
Oma weet raad :facepalm: , dus jouw info is betrouwbaarder.

Als je het bijna zeker weet zou ik morgen een bestrijdingsdienst bellen. Lastig, want het kunnen ook muggenbulten zijn ofzo.

Brrr...Heb alweer plaatsvervangend jeuk.
Ik denk het bijna zeker te weten. Het zijn dezelfde bultjes die ik op vakantie had. En kenmerkend: meerdere bultjes op dezelfde plek. Ze zitten onder m'n broekspijp, muggenbulten lijken me dus zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast is het te toevallig dat het tegelijkertijd met het aantrekken van die schoenen is ontstaan en de bultjes vlakbij de huid van de schoenen zitten. Ik heb ook nagedacht over de eikenprocessierups en vlooien, maar dat is niet voor de hand liggend i.m.o. in deze situatie. Alhoewel ik beide liever zou willen dan bedwantsen O_o

Heb een belafspraak met ongediertebestrijdiging morgen.
Ik zou bestrijdingsdienst inschakelen.

Ik vermoed dat ik in een Centerparcs huisje ook bedwantsen had. Bultjes op armen, benen en in nek plus tussen mijn vingers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
06-07-2019 07:35
Ik zou bestrijdingsdienst inschakelen.

Ik vermoed dat ik in een Centerparcs huisje ook bedwantsen had. Bultjes op armen, benen en in nek plus tussen mijn vingers.
Ik word als het goed is vanochtend gebeld door de ongediertebestrijdiging.

Wat hebben ze voor jou gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven