Bedwantsen, het vervolg!
vrijdag 5 juli 2019 om 23:20
Ik heb op vakantie last gehad van bedwantsen. Hier heb ik ook een topic over geopend destijds. Anderhalve week geleden ben ik thuis gekomen en heb ik de volgende maatregelen genomen:
- Heel veel, waaronder hoofdkussen wat mee was en koffers en tassen op het vliegveld achtergelaten.
- Alle kleding vanuit vuilniszakken meteen in de wasmachine gegooid en gewassen op 95 graden.
- De rest van mijn bagage wat niet gewassen kon worden, waaronder m'n schoenen, hebben een week in de vriezer gelegen.
Je zou denken dat ik genoeg voorzorgsmaatregelen heb genomen. Echter, ik heb vanmiddag mijn schoenen uit de vriezer gehaald en aangetrokken. Ik kom nu net uit de bioscoop vandaan en heb bij m'n beide enkels jeukende rode bultjes, die verdacht veel lijken op de bultjes die ik tijdens m'n vakantie had. Nu denk ik meteen aan bedwantsen. Wat als ze toch de vriezer hebben overleefd? Ze komen tevoorschijn in het donker, dus dat komt overeen. Tezamen met de meerdere rode bultjes op 1 plek. Ik begin me toch erg zorgen te maken. Ik hoop dat iemand mee wil denken over de volgende vragen;
- Hoe kan het dat ze een week vriezer overleefd zouden hebben?
- Moet ik nu ongediertebestrijdiging inschakelen? Doe ik dat nu of maandag?
- Maak ik me (on)terecht zorgen?
- Er staat nu ook nog een ander paar schoenen in de woonkamer wat ook in de vriezer is geweest, de kans is denk ik groot dat ze daar ook inzitten?
- Ik ben nu nog niet thuis (zit nog in de trein) en ga straks sowieso m'n schoenen niet meenemen in huis, wat kan ik nog meer doen?
Als (ervaringsdeskundigen) iemand mee zou willen denken of een hart onder de riem: heel graag!
- Heel veel, waaronder hoofdkussen wat mee was en koffers en tassen op het vliegveld achtergelaten.
- Alle kleding vanuit vuilniszakken meteen in de wasmachine gegooid en gewassen op 95 graden.
- De rest van mijn bagage wat niet gewassen kon worden, waaronder m'n schoenen, hebben een week in de vriezer gelegen.
Je zou denken dat ik genoeg voorzorgsmaatregelen heb genomen. Echter, ik heb vanmiddag mijn schoenen uit de vriezer gehaald en aangetrokken. Ik kom nu net uit de bioscoop vandaan en heb bij m'n beide enkels jeukende rode bultjes, die verdacht veel lijken op de bultjes die ik tijdens m'n vakantie had. Nu denk ik meteen aan bedwantsen. Wat als ze toch de vriezer hebben overleefd? Ze komen tevoorschijn in het donker, dus dat komt overeen. Tezamen met de meerdere rode bultjes op 1 plek. Ik begin me toch erg zorgen te maken. Ik hoop dat iemand mee wil denken over de volgende vragen;
- Hoe kan het dat ze een week vriezer overleefd zouden hebben?
- Moet ik nu ongediertebestrijdiging inschakelen? Doe ik dat nu of maandag?
- Maak ik me (on)terecht zorgen?
- Er staat nu ook nog een ander paar schoenen in de woonkamer wat ook in de vriezer is geweest, de kans is denk ik groot dat ze daar ook inzitten?
- Ik ben nu nog niet thuis (zit nog in de trein) en ga straks sowieso m'n schoenen niet meenemen in huis, wat kan ik nog meer doen?
Als (ervaringsdeskundigen) iemand mee zou willen denken of een hart onder de riem: heel graag!
vrijdag 5 juli 2019 om 23:29
Ja, maar de inhoud niet. Die heb ik in m'n auto vervoerd in vuilniszakken.
vrijdag 5 juli 2019 om 23:36
Als je nieuwsgierig bent naar meer info, kijk anders even naar mijn vorige topic: bedwantsen, help!
vrijdag 5 juli 2019 om 23:53
Geen huisdieren in de buurt.
Ik ben al anderhalve week thuis, dan had ik er al eerder last van moeten hebben toch?
En als de bios vlooien heeft, zouden de andere bezoekers daar dan ook geen last van moeten hebben?
zaterdag 6 juli 2019 om 00:16
zaterdag 6 juli 2019 om 00:24
Ja waarom heb je je spullen niet in een vuilniszak in je auto laten liggen zoals iemand zei? Dan je auto in de volle zon zetten als het weer 30 graden is...
Ik zou nooit op de vriezer vertrouwen... Er zijn beestjes die na 30 miljoen jaar weer ontdooien.
Ik zou nooit op de vriezer vertrouwen... Er zijn beestjes die na 30 miljoen jaar weer ontdooien.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zaterdag 6 juli 2019 om 00:41
Ze zijn heel duur. En ik las overal dat een week invriezen voldoende zou moeten zijn...nachtvlinder1977 schreef: ↑06-07-2019 00:21Waarom heb je die schoenen niet ook weggesmeten? Zijn ze zo bijzonder of duur dat je dat risico wilde nemen?
zaterdag 6 juli 2019 om 00:43
Alles heeft 4 dagen in vuilniszakken in de auto gelegen, die vervolgens in de volle zon stond. Daarna zijn de schoenen de vriezer ingegaan.CleopatraVII schreef: ↑06-07-2019 00:24Ja waarom heb je je spullen niet in een vuilniszak in je auto laten liggen zoals iemand zei? Dan je auto in de volle zon zetten als het weer 30 graden is...
zaterdag 6 juli 2019 om 00:44
Waar las je dat? Ik heb overal gelezen dat een week afdoende zou moeten zijn (RIVM/sites ongediertebestrijdiging)nachtvlinder1977 schreef: ↑06-07-2019 00:27Lees net dat je ze minstens 2 weken in moet vriezen. Zou zelf inderdaad meer vertrouwen op weggooien of hitte.
zaterdag 6 juli 2019 om 00:46
Vriezer en de kou helpt niet. Ik zou ze maar buiten zetten in een vuilniszak in de zon. Van warmte en boven de 60 graden gaan ze dood. Hopelijk heb je het niet erger gemaakt en kost het je niet meer dan je schoenen. Zodra je het in huis hebt, kan je je borst namaken. Je krijgt ze namelijk er niet zelf uit en moet alles speciaal laten reinigen.
zaterdag 6 juli 2019 om 00:48
Oma weet raad
Als je het bijna zeker weet zou ik morgen een bestrijdingsdienst bellen. Lastig, want het kunnen ook muggenbulten zijn ofzo.
Brrr...Heb alweer plaatsvervangend jeuk.
zaterdag 6 juli 2019 om 01:46
Ik denk het bijna zeker te weten. Het zijn dezelfde bultjes die ik op vakantie had. En kenmerkend: meerdere bultjes op dezelfde plek. Ze zitten onder m'n broekspijp, muggenbulten lijken me dus zeer onwaarschijnlijk. Daarnaast is het te toevallig dat het tegelijkertijd met het aantrekken van die schoenen is ontstaan en de bultjes vlakbij de huid van de schoenen zitten. Ik heb ook nagedacht over de eikenprocessierups en vlooien, maar dat is niet voor de hand liggend i.m.o. in deze situatie. Alhoewel ik beide liever zou willen dan bedwantsennachtvlinder1977 schreef: ↑06-07-2019 00:48Oma weet raad, dus jouw info is betrouwbaarder.
Als je het bijna zeker weet zou ik morgen een bestrijdingsdienst bellen. Lastig, want het kunnen ook muggenbulten zijn ofzo.
Brrr...Heb alweer plaatsvervangend jeuk.
Heb een belafspraak met ongediertebestrijdiging morgen.
zaterdag 6 juli 2019 om 07:35
zaterdag 6 juli 2019 om 08:00
Ik word als het goed is vanochtend gebeld door de ongediertebestrijdiging.viva-amber schreef: ↑06-07-2019 07:35Ik zou bestrijdingsdienst inschakelen.
Ik vermoed dat ik in een Centerparcs huisje ook bedwantsen had. Bultjes op armen, benen en in nek plus tussen mijn vingers.
Wat hebben ze voor jou gedaan?