behang overschilderen

06-11-2013 21:22 10 berichten
Hoi,

Kan je rood gesausd behang (3 lagen) weer wit sauzen?

Ik heb al eens gehoord dat je het beste eerst een grijze grondlaag kan doen en dan wit eroverheen. Maar hoeveel lagen verf kan behang aan?

Graag jullie advies. Alvast bedankt!
je kan het proberen

het risico is dat het gaat barsten door de vele verflagen, of dat het zoveel vocht opneemt dat het er spontaan af weekt

je hebt het nu namelijk over (minimaal) 2 lagen verf, terwijl er al 3 op zitten?

ik zou het er af halen, maar dat is jouw keuze
Ik zou het niet doen. Het wordt er niet mooier op en als je het behang er ooit nog af wil halen is het een groot drama. Waarschijnlijk ben je zo lang bezig met het dekkend te krijgen, dat je net zo goed het oude behang eraf kunt halen en dan iets van glasvlies erop kunt plakken.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat het behang dat niet trekt. Ik zou het eraf halen.
Ik zou het ook niet doen. Tenminste, het ligt er ook een beetje aan hoe lang je nog in dat huis wilt blijven wonen. Maar als het een muur is waar je nog jaren tegenaan wilt kijken, dan zou ik gewoon even de tijd en moeite nemen om het oude behang eraf te halen en iets nieuws erop te plakken.
Ik zou alles eraf halen en van voren af aan beginnen.
Ik zou het er ook vanaf halen. Hebben wij in ons huurhuis ook gedaan (op sommige muren zaten 4! lagen) en het staat echt heel veel mooier en rustiger. Het is alleen wel veel werk...
Niet doen is ook mijn tip!
Love to live life
Is het een huurhuis, is het koop? Hoe lang blijf je er?

Op studentenkamers vaak genoeg verf laag nr zoveel er opgedaan, gaat prima al geeft het niet het mooiste resultaat.

Dus de vraag zou voor mij zijn, hoe lang blijf je er wonen? Is het de je de extra moeite en kosten waard voor 1 jaar, 2 jaar, 5 jaar?
Ik zou het er ook af halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven