Ben jij de 'asociale' buur?
zondag 3 mei 2020 om 19:41
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
zondag 3 mei 2020 om 20:10
Mijn ene kind heeft een beetje rare stem en we hebben 's zomers een zwembadje.
Ander kind heeft driftbuien.
Laatst liep ik met ze in een winkel, een was enthousiast aan het praten, de ander was ergens boos over.
Buurvrouw vanuit een ander pad: IK KOM HIER VOOR MIJN RUST JA!
Het was niet helemaal een grapje geloof ik.
Ander kind heeft driftbuien.
Laatst liep ik met ze in een winkel, een was enthousiast aan het praten, de ander was ergens boos over.
Buurvrouw vanuit een ander pad: IK KOM HIER VOOR MIJN RUST JA!
Het was niet helemaal een grapje geloof ik.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 20:14
1.91% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 20:12
overlast als de rook naar de buren waait?
zondag 3 mei 2020 om 20:13
Hmm. Heb een binnenkat, nooit feestjes, rook of blow niet, muziek luister ik altijd met een koptelefoon en ik loop standaard op mijn tenen.
Wel ben ik in het bezit van tokeh gekko's, waarvan het mannetje soms roept. En dat is een... uhmm... bijzonder geluid. Behoorlijk luid ook. Weet wel zeker dat de buren dat kunnen horen.
https://www.youtube.com/watch?v=gIMwLtvQPa0
Gelukkig doet hij het niet veel, hebben mijn bovenburen honden die vaak blaffen, en de onderbuur laat zijn tv-installatie weer "roepen" tot in de nacht, dus ik denk niet dat ze komen klagen over mijn gestippelde blauwe minidino's.
Wel ben ik in het bezit van tokeh gekko's, waarvan het mannetje soms roept. En dat is een... uhmm... bijzonder geluid. Behoorlijk luid ook. Weet wel zeker dat de buren dat kunnen horen.
Gelukkig doet hij het niet veel, hebben mijn bovenburen honden die vaak blaffen, en de onderbuur laat zijn tv-installatie weer "roepen" tot in de nacht, dus ik denk niet dat ze komen klagen over mijn gestippelde blauwe minidino's.
zondag 3 mei 2020 om 20:14
Nee joh!!! Dit is een grapje hoop ik! Dat mensen echt zo zijn....nausicaa schreef: ↑03-05-2020 20:06Ik heb een kind van bijna 1,5, maar nooit klachten gehad van de vorige buurvrouw. De nieuwe stond vandaag na twee dagen al aan de deur omdat ze wakker werd tijdens haar middagslaap omdat mijn kind iets liet vallen....
Dat wordt nog wat, we hebben houten vloeren, ik heb er een hele grote dikke mat op liggen en ben vrij streng op gooien met spullen, maar een kind van deze leeftijd laat wel eens iets vallen.
Snap niet dat mensen klagen over 'normale' geluiden. Als je in een woonwijk woont met rijtjeshuizen kun je verwachten dat je wel eens een trampoline hoort of een hond die blaft of een kind dat huilt/speelt. Wil je dat niet, dan moet je of je huis heel goed isoleren of lekker ergens vrijstaand gaan wonen.
Als het erg de spuigaten uitloopt kun je altijd even vriendelijk vragen of het wat stiller mag natuurlijk. Wij hadden buren met 2 kinderen die nooit naar buiten mochten voor, maar wel een trampoline in de tuin kregen. Kinderen konden nooit langer dan 5 minuten met elkaar spelen zonder ruzie te krijgen. Ook gingen ze in het weekend en de vakantie al vanaf 7/8 uur op die trampoline lopen ruziën. Dat vond ik zeer onprettig, niet de trampoline op zich.
Zelf zijn wij aso omdat mijn vriend wel eens rookt op het balkon. Ik zet gerust 's avonds of 's nachts de wasmachine aan en ik zing hard mee met de radio als ik onder de douche sta.
coucherdusoleil wijzigde dit bericht op 03-05-2020 20:16
6.53% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 20:18
Wij houden van hardrock, en wonen in een ruim 100 jaar oud huis.... Paint a picture
Nee, alleen heel soms gaat de stereo voluit, (één liedje, nooit langer) en dan geven ze aan het niet te horen (als we er weer eens naar vragen), en die keer dat ze iets horen, vinden ze het alleen maar prima, want ze houden er zelf ook wel van. Maar wij gaan altijd heel vroeg naar bed, dus het is alleen maar overdag dat er muziek aan staat, en wij leven meer aan de achterkant van het huis, en zij aan de voorkant.
Boven is het wel wat gehoriger (toen we nog aan de voorkant sliepen, hoorde ik de buurman snurken.... Maar zowel zij als wij lagen met ons hoofd aan dezelfde muur) en we krijgen een baby die aan diezelfde muur gaat slapen..... Het kan helaas écht niet anders in dit huis.... Maar we hebben wél de muur geïsoleerd (met speciale platen voor muziekstudios, t mocht wat kosten....) dus we doen er in ieder geval van alles aan om eventuele overlast te beperken.... (want ja, baby's huilen, maar niemand wil dat 's nachts horen natuurlijk)
Boven is het wel wat gehoriger (toen we nog aan de voorkant sliepen, hoorde ik de buurman snurken.... Maar zowel zij als wij lagen met ons hoofd aan dezelfde muur) en we krijgen een baby die aan diezelfde muur gaat slapen..... Het kan helaas écht niet anders in dit huis.... Maar we hebben wél de muur geïsoleerd (met speciale platen voor muziekstudios, t mocht wat kosten....) dus we doen er in ieder geval van alles aan om eventuele overlast te beperken.... (want ja, baby's huilen, maar niemand wil dat 's nachts horen natuurlijk)
Ik vind mezelf ook geen asociale buur (ik heb zelden tot nooit feestjes, geen harde muziek, niet roken, zeldzaam bezoek blijft niet voor de deur hangen, zelfs kind heeft vanaf dag 1 niet veel gehuild, en al helemaal niet s nachts. maar blijkbaar denkt deze buurvrouw daar anders over.
Gelukkig ben ik al op zoek naar een ander huis
Wij zijn soms luidruchtig, maar de buren ook. We hebben allemaal kinderen in dezelfde leeftijd, dus daar zegt ook nooit iemand wat over. Huisdieren heb ik niet.
De buurman gebruikt zijn bbq elke dag, maar hij staat achter de schuur, dus geen last ( meer ) van. Soms als we de pui open hebben luisteren we muziek in de tuin maar ik zorg altijd dat hij niet te hard staat. Feestjes geven houden we beschaafd.
De buurman gebruikt zijn bbq elke dag, maar hij staat achter de schuur, dus geen last ( meer ) van. Soms als we de pui open hebben luisteren we muziek in de tuin maar ik zorg altijd dat hij niet te hard staat. Feestjes geven houden we beschaafd.
zondag 3 mei 2020 om 20:19
zondag 3 mei 2020 om 20:20
Zou zonder te weten dat gekko's dat geluid maken en buren ze hebben, eerder denken bij dat geluid "wat zou dat voor vogel zijn buiten?"Wojak schreef: ↑03-05-2020 20:13Hmm. Heb een binnenkat, nooit feestjes, rook of blow niet, muziek luister ik altijd met een koptelefoon en ik loop standaard op mijn tenen.
Gelukkig doet hij het niet veel, hebben mijn bovenburen honden die vaak blaffen, en de onderbuur laat zijn tv-installatie weer "roepen" tot in de nacht, dus ik denk niet dat ze komen klagen over mijn gestippelde blauwe minidino's.![]()
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 3 mei 2020 om 20:21
Ja ook wij maken herrie. 2 pubers die ooit natuurlijk peuters waren, en kleuters en toen de basisschoolleeftijd aanbrak altijd vriendjes over de vloer.
We hebben een hond
We drinken graag wijn in de tuin en soms gaat ook de houtkachel aan.
We klussen heel veel en vaak en we geven een paar keer per jaar een feestje.
Ja, ik denk dat wij best wat overlast geven. Maar er heeft nog nooit iemand geklaagd. Iedereen realiseert zich dat we midden in de stad wonen en dat je elkaar hoort. Iedereen houdt daar rekening mee. Dus nooit voor 11.00 uur beginnen met klussen en altijd stoppen voor 18.00 uur. Feestjes en andere dingen in de tuin stoppen altijd voor 12.00 uur. Iedereen is tolerant naar elkaar en we weten dat er rekening wordt gehouden met elkaar. Ik heb maar heel soms last van anderen. Vaak realiseren nieuwe bewoners niet hoe het geluid hier galmt in de stadstuintjes en dus worden die er wel op gewezen. Dan is het echt heel snel over. Ik wil hier echt nooit meer weg!
We hebben een hond
We drinken graag wijn in de tuin en soms gaat ook de houtkachel aan.
We klussen heel veel en vaak en we geven een paar keer per jaar een feestje.
Ja, ik denk dat wij best wat overlast geven. Maar er heeft nog nooit iemand geklaagd. Iedereen realiseert zich dat we midden in de stad wonen en dat je elkaar hoort. Iedereen houdt daar rekening mee. Dus nooit voor 11.00 uur beginnen met klussen en altijd stoppen voor 18.00 uur. Feestjes en andere dingen in de tuin stoppen altijd voor 12.00 uur. Iedereen is tolerant naar elkaar en we weten dat er rekening wordt gehouden met elkaar. Ik heb maar heel soms last van anderen. Vaak realiseren nieuwe bewoners niet hoe het geluid hier galmt in de stadstuintjes en dus worden die er wel op gewezen. Dan is het echt heel snel over. Ik wil hier echt nooit meer weg!
zondag 3 mei 2020 om 20:22
Ik begrijp dit echt niet.
Je weet het van jezelf en hebt er gewoon lak aan. Houten vloeren ook nog. Echt mensen... overlast is echt niet oké.
En ik begrijp niet dat gezinnen met (jonge) kinderen dit soort woningen betrekken.
anoniem_384751 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 20:32
1.04% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 20:24
Ja, want de betaalbare vrijstaande woningen liggen ook echt voor het oprapen natuurlijk.FlowerBomb19 schreef: ↑03-05-2020 20:22
En ik begrijp niet dat gezinnen met (jongen) dit soort woningen betrekken.
zondag 3 mei 2020 om 20:27
Zulke logees hadden wij.puntillita schreef: ↑03-05-2020 20:16Ik niet, maar vriend snurkt en goed hard. Als ik beneden zit met de deur dicht en hij ligt boven in bed, dan hoor ik hem al. Al zeggen de buren geen last te hebben, ik geloof ze niet.
De deur sluit blijkbaar goed af, we hoorden hem alleen als zij de deur open deed om naar het toilet te gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 3 mei 2020 om 20:28
Als mijn familie op bezoek komt is er ook veel volume, we vinden onszelf en elkaar grappig en rennen ook als we lachen.
zondag 3 mei 2020 om 20:29
Ik ben wel een asociale buur geweest, toen ik particulier woonruimte die aan het huis van de verhuurder aanzat, en hij me een verplichte bedtijd op legde omdat ie niet kon slapen als ie het licht bij mij nog aan zag omdat ie zich dan afvroeg wat ik deed... Heb ik me daar heel asociaal niet aangehouden ( wel een kast zo geplaatst dat hij geen licht zag aangezien ie gewoon nachts aan de deur kwam anders)
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 3 mei 2020 om 20:31
Wij hebben een hele makkelijke buurvrouw die bij ons heeft geklaagd over de wasmachine die om half 12 s'avonds aan het centrifugeren is. Of dat ook eens kan stoppen. Mijn man sport tot s'avonds laat en zet dan gelijk de wasmachine aan en gaat dan meteen slapen.
Wij slapen er lekker doorheen maar blijkbaar dreunt het geluid flink door.
Wij slapen er lekker doorheen maar blijkbaar dreunt het geluid flink door.