Ben jij de 'asociale' buur?
zondag 3 mei 2020 om 19:41
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
To trapt af:
Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
zondag 3 mei 2020 om 20:31
3 honden hier, die weleens blaffen. Mijn kleine hond slaat vooral aan wanneer hij buiten geschreeuw of geruzie hoort. Achter mij woont een gezin waarbij de vader echt tekeer kan gaan tegen zijn kinderen, dan doe ik vaak expres de hond naar buiten, want hij stopt meteen met schreeuwen tegen de kinderen als mijn hond boos begint te blaffen
Een stukje bewustwording denk ik. Ik heb verder geweldig lieve buren waar goed contact mee is. Ik ga ze ook echt missen wanneer ik ga verhuizen..
zondag 3 mei 2020 om 20:32
Ja, maar ja, zo'n vrijstaande villa gaat op den duur ook vervelen en dan wil je wel weer eens iets anders.Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2020 20:24Ja, want de betaalbare vrijstaande woningen liggen ook echt voor het oprapen natuurlijk.
Ik heb geen idee of wij heel asociaal zijn. We hebben een keer per jaar een barbecue met wat vrienden, maar die zijn net zo suf als wij. Wij hebben kinderen, maar die mogen niet gillen. Ze praten wel, maar ik denk dat dat gewoon mag. We hebben een trampoline, dat enkele feit schijnt al ernstig te zijn. Onze huizen zijn prima geïsoleerd, dus we horen weinig van elkaar.
zondag 3 mei 2020 om 20:33
Ik heb er geen lak aan. Jonge kinderen maken nou eenmaal geluid, ook als ze rustig spelen. En ze zijn nou eenmaal niet altijd rustig.FlowerBomb19 schreef: ↑03-05-2020 20:22Ik begrijp dit echt niet.![]()
Je weet het van jezelf en hebt er gewoon lak aan. Houten vloeren ook nog. Echt mensen... overlast is echt niet oké.![]()
En ik begrijp niet dat gezinnen met (jongen) dit soort woningen betrekken.
Je moet toch èrgens wonen.
Maar goed, de kinderen zijn inmiddels ouder en uithuiziger, en de onderburen wonen er nog steeds.
Blijkbaar was het uit te houden. Maar ik heb nooit mijn onderburen willen zijn.
zondag 3 mei 2020 om 20:34
Prima maar als je onderburen hebt ga niet als tokkie met je 4 koters het huis bij elkaar lopen schreeuwen.Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2020 20:24Ja, want de betaalbare vrijstaande woningen liggen ook echt voor het oprapen natuurlijk.
zondag 3 mei 2020 om 20:34
zondag 3 mei 2020 om 20:35
Het-groepje schreef: ↑03-05-2020 20:28Als mijn familie op bezoek komt is er ook veel volume, we vinden onszelf en elkaar grappig en rennen ook als we lachen.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
zondag 3 mei 2020 om 20:37
Ik vind een wasmachine bijvoorbeeld echt niet vervelend om te horen, of een vaatwasser. Dat zijn zulke saaie, monotone geluiden die ik alleen heel vaag heel ver weg weleens gehoord heb en ik slaap lekker bij monotone ruis. Maar iemand die middenin de nacht denkt dat het een goed idee is in de tuin te gaan zingen, ja, die vind ik dan wel weer stikirritant. En als dat een keer per jaar gebeurt is dat weer anders dan elke week.
zondag 3 mei 2020 om 20:38
Wij ontvangen heel vaak visite en maken er vaak een feestje van maar we houden wel rekening met de buren. Dus vanaf 10 uur gaat de muziek veel zachter en hebben mensen geen last van ons. En toen sprak ik de buren. Aan het aantal fietsen die er bij ons in de voortuin stonden zagen ze al wel da wij veel visite hadden. Ze hadden ook helemaal geen last van ons gehad behalve toen iedereen weer naar huis ging rond een uur of 5. Wij lieten de visite uit en dat maakte meer kabaal dan we zelf door hadden. Dus ook daarna met de volgende viste en feestjes daar rekening mee te houden en de buurvrouw zei van : mijn man en ik lagen op beden moesten lachen. Ja jullie proberen stil te zijn als de visite weg gaat maar dat Stttt want anders worden de buren wakker horen wij ook.
zondag 3 mei 2020 om 20:39
Daar zou ik dan wel rekening mee houden...saartje- schreef: ↑03-05-2020 20:31Wij hebben een hele makkelijke buurvrouw die bij ons heeft geklaagd over de wasmachine die om half 12 s'avonds aan het centrifugeren is. Of dat ook eens kan stoppen. Mijn man sport tot s'avonds laat en zet dan gelijk de wasmachine aan en gaat dan meteen slapen.
Wij slapen er lekker doorheen maar blijkbaar dreunt het geluid flink door.
zondag 3 mei 2020 om 20:40
Ja dat doen we wel jaFlowerBomb19 schreef: ↑03-05-2020 20:34Prima maar als je onderburen hebt ga niet als tokkie met je 4 koters het huis bij elkaar lopen schreeuwen.
Waarom zou je opstaan en ergens heen lopen om iets zachtjes te vragen, als je ook op de bank kunt blijven liggen en stemverheffing kunt gebruiken?
zondag 3 mei 2020 om 20:41
Ajb je zegt zelf dat je er ook aan mee doet dat geschreeuwd ipv normaal naar elkaar toe te lopen zoals ieder weldenkend mens zou doen die in een flat woont met houtenvloeren en slechte isolatie.Lenteui schreef: ↑03-05-2020 20:33Ik heb er geen lak aan. Jonge kinderen maken nou eenmaal geluid, ook als ze rustig spelen. En ze zijn nou eenmaal niet altijd rustig.
Je moet toch èrgens wonen.
Maar goed, de kinderen zijn inmiddels ouder en uithuiziger, en de onderburen wonen er nog steeds.
Blijkbaar was het uit te houden. Maar ik heb nooit mijn onderburen willen zijn.
Ik heb ook weleens buren gehad die het elke keer op de kinderen gooiden terwijl ze zelf net zo luidruchtig en aso bezig waren. Sorry maar ik begrijp dat gedrag echt niet. Het feit dat je buren daar nog wonen en er misschien nooit over geklaagd hebben wil niks zeggen.
zondag 3 mei 2020 om 20:45
Dat doen wij nu ook zeker. Daarom zei ik ook dat het een hele makkelijke buurvrouw omdat zij normaal nooit ergens over klaagt verder. Ben blij dat ze het heeft gezegd want wij wisten dit echt niet. Het zou zomaar kunnen dat het in ons huis niet zo'n herrie is maar dat het door trillingen in de vloer juist versterkt wordt.
Verder zijn wij volgens mij de beste buren om te hebben. Bijna nooit muziek aan en soms zachtjes op de achtergrond. Geen luidruchtige hobby's en bijna nooit visite. Wij gaan altijd bij anderen op bezoek.
Altijd schoenen uit in huis en zit het liefst met een boek of laptop op de bank.
zondag 3 mei 2020 om 20:46
FlowerBomb19 schreef: ↑03-05-2020 20:41Ajb je zegt zelf dat je er ook aan mee doet dat geschreeuwd ipv normaal naar elkaar toe te lopen zoals ieder weldenkend mens zou doen die in een flat woont met houtenvloeren en slechte isolatie.
Ik heb ook weleens buren gehad die het elke keer op de kinderen gooiden terwijl ze zelf net zo luidruchtig en aso bezig waren. Sorry maar ik begrijp dat gedrag echt niet. Het feit dat je buren daar nog wonen en er misschien nooit over geklaagd hebben wil niks zeggen.
zondag 3 mei 2020 om 20:50
Ik heb een kleuter die heel hard kan huilen en een man die graag zijn harde muziek luid aanzet, liefst met dreunende baas. Zelf stofzuig ik misschien te vroeg, maar denk niet dat dat heel erg te horen is bij de buren, want van hen hoor ik het niet. Verder zijn wij in die zin asociaal omdat onze tuin nog niet goed bijgehouden is. Er moet nog wat onkruid weg en wat worden bijgesnoeid.
zondag 3 mei 2020 om 20:54
Aan sommige geluidsoverlast kun je echt niks aan doen zoals bij jou maar ik kan me wel indenken dat het irritatie op wekt als ik naast jou zou wonen. Heb jij daar geen begrip voor dan. Mijn schoonouders hadden een dochter die zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt was. In het tehuis waar ze zat deden ze ook wel eens uitjes. Zo mochten ze uit eten bij een van der Valk restaurant maar dat was wel in een speciale ruimte waar geen andere mensen waren. Toen was er een moeder die dat discriminatie noemde van gehandicapte mensen. Mijn schoonmoeder is er toen tegenuit gekomen en had alle begrip voor het restaurant. Ze heeft toen gezegd van ik heb ook geen zin om uit te gaan eten met kwijlende mensen om me heen. Ja, ik weet Murmurr dat het wel iets anders ligt.Lady*Voldemort schreef: ↑03-05-2020 20:34Ik hou er een hele luidruchtige zoon op na. Daar was wel eens gemor over, maar toen de buren zagen dat hij met het busje werd opgehaald om naar school te gaan verstomde de kritiek al snel.
zondag 3 mei 2020 om 20:58
Soms wel, denk ik.
Een kleuter die super enthousiast is en vaak door het huis rent (wel op sloffen, maar ja onderburen hè), in de weekenden dat ik alleen ben heb ik wel eens vrienden tot uurtje of 0200 over de vloer (incl lachen, wijntje teveel en soms een klein muziekje), wij zijn erg vroeg wakker en maken dan vast toch wat lawaai, ik laat regelmatig wat op de grond vallen, heb vaak de wasmachine aan en tijdens het thuiswerken praat ik hard door m’n headset.
Mijn onderbuur is een schat, en van diegene kan ik daardoor ook vrijwel alles hebben. Incl gerook.
Een kleuter die super enthousiast is en vaak door het huis rent (wel op sloffen, maar ja onderburen hè), in de weekenden dat ik alleen ben heb ik wel eens vrienden tot uurtje of 0200 over de vloer (incl lachen, wijntje teveel en soms een klein muziekje), wij zijn erg vroeg wakker en maken dan vast toch wat lawaai, ik laat regelmatig wat op de grond vallen, heb vaak de wasmachine aan en tijdens het thuiswerken praat ik hard door m’n headset.
Mijn onderbuur is een schat, en van diegene kan ik daardoor ook vrijwel alles hebben. Incl gerook.
zondag 3 mei 2020 om 20:58
Je moet weer een tandje minder.vrijenblij20220 schreef: ↑03-05-2020 20:54Aan sommige geluidsoverlast kun je echt niks aan doen zoals bij jou maar ik kan me wel indenken dat het irritatie op wekt als ik naast jou zou wonen. Heb jij daar geen begrip voor dan. Mijn schoonouders hadden een dochter die zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt was. In het tehuis waar ze zat deden ze ook wel eens uitjes. Zo mochten ze uit eten bij een van der Valk restaurant maar dat was wel in een speciale ruimte waar geen andere mensen waren. Toen was er een moeder die dat discriminatie noemde van gehandicapte mensen. Mijn schoonmoeder is er toen tegenuit gekomen en had alle begrip voor het restaurant. Ze heeft toen gezegd van ik heb ook geen zin om uit te gaan eten met kwijlende mensen om me heen. Ja, ik weet Murmurr dat het wel iets anders ligt.
zondag 3 mei 2020 om 21:02
Nee , ze is jammer genoeg al overleden vorig jaar.
zondag 3 mei 2020 om 21:05
Ik ben het zeikwijf dat bij nieuwe buren of verhuizing een uitgebreid gesprek wil over dat mijn kind wel eens gilt (autisme en meer) dat ze dan niet de politie hoeven bellen
(beer van een vent ondertussen)
Dat ik zing, speel en dat als ze last hebben ze kunnen bellen. Bellen doen ze nooit
Vriend speelt erg goed gitaar
En verder hebben we hier allemaal draadloze headphones voor harde muziek. In het weekend gaat er een film aan en die staat idd vrij hard. De hond blaft alleen als ze óf voor de deur staan óf als er een andere hond blaft. De katten kunnen de tuin niet uit en klussen proberen we in de middag te doen.
2 x per jaar heb ik even de neiging om de stereo hard genoeg te zetten om mee te kunnen bléren maar na een half uur ben ik dat vaak weer zat.
Ben niet zo'n aso buur volgens mij. Neem pakjes aan.
Dat ik zing, speel en dat als ze last hebben ze kunnen bellen. Bellen doen ze nooit
2 x per jaar heb ik even de neiging om de stereo hard genoeg te zetten om mee te kunnen bléren maar na een half uur ben ik dat vaak weer zat.
Ben niet zo'n aso buur volgens mij. Neem pakjes aan.
zondag 3 mei 2020 om 21:07
Ik zet soms m'n muziek wat harder en zing dan lekker vals mee. In de zomer staat ook vaak m'n raam open terwijl ik muziek op heb staan. Ojee voorbij gangers kunnen dat horen.
En ik zat laatst in de tuin met een tijdschrift en een zacht muziekje en toen werd ik dat vertelde hier op het forum was ik ook de aso. Mijn buren zijn nooit komen klagen en hebben zelf ook wel eens een muziekje op staan. Zijn we gezellig samen aso's.
En ik zat laatst in de tuin met een tijdschrift en een zacht muziekje en toen werd ik dat vertelde hier op het forum was ik ook de aso. Mijn buren zijn nooit komen klagen en hebben zelf ook wel eens een muziekje op staan. Zijn we gezellig samen aso's.
zondag 3 mei 2020 om 21:08
Lekker dan van je eigen moeder.vrijenblij20220 schreef: ↑03-05-2020 20:54Aan sommige geluidsoverlast kun je echt niks aan doen zoals bij jou maar ik kan me wel indenken dat het irritatie op wekt als ik naast jou zou wonen. Heb jij daar geen begrip voor dan. Mijn schoonouders hadden een dochter die zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt was. In het tehuis waar ze zat deden ze ook wel eens uitjes. Zo mochten ze uit eten bij een van der Valk restaurant maar dat was wel in een speciale ruimte waar geen andere mensen waren. Toen was er een moeder die dat discriminatie noemde van gehandicapte mensen. Mijn schoonmoeder is er toen tegenuit gekomen en had alle begrip voor het restaurant. Ze heeft toen gezegd van ik heb ook geen zin om uit te gaan eten met kwijlende mensen om me heen. Ja, ik weet Murmurr dat het wel iets anders ligt.