Ben jij de 'asociale' buur?

03-05-2020 19:41 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier altijd topics over asociale buren, en in de reacties heb ik dan altijd het idee dat iedere forummer een geweldige buur is die nooit overlast maakt, dus mijn vraag; ben jij (ooit) een asociale buur (geweest)?

To trapt af:

Mijn hond blaft weleens in de tuin (rijtjeshuis) dus snap dat de buren dat irritant vinden. Zeker op een mooie dag als de deuren open staat en de postbode is er weer.
Nee, maar ze dachten altijd dat wij het deden. Wat het dan ook was, van een piepend brandalarm tot een ijskast die tegen de muur zou schudden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
FlowerBomb19 schreef:
03-05-2020 20:34
Prima maar als je onderburen hebt ga niet als tokkie met je 4 koters het huis bij elkaar lopen schreeuwen.
Want kinderen zijn áaaaltijd stil, zitten netjes naast elkaar op de bank of aan hun bureautje.. suuure.
Ik ben trouwens wel een keer in een studenten studio aangesproken op mijn liefdeskabaal.
Zelf maagd, had daarom eerst geen idee wat ze bedoelde😂.....?

Later heeft diegene nog wel hartelijk excuses aangeboden, bleek een andere buurvrouw te zijn. Was ook rare akoestiek in het gebouw.
FlowerBomb19 schreef:
03-05-2020 20:41
Ajb je zegt zelf dat je er ook aan mee doet dat geschreeuwd ipv normaal naar elkaar toe te lopen zoals ieder weldenkend mens zou doen die in een flat woont met houtenvloeren en slechte isolatie.
Ik heb ook weleens buren gehad die het elke keer op de kinderen gooiden terwijl ze zelf net zo luidruchtig en aso bezig waren. Sorry maar ik begrijp dat gedrag echt niet. Het feit dat je buren daar nog wonen en er misschien nooit over geklaagd hebben wil niks zeggen.
Ik begrijp niet dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid in een oud rijtjeshuis of gehorige flat gaan wonen :D
Volgens mijn buren links van ons zijn wij behoorlijk a sociaal
Mijn man is regelmatig aan het klussen, net als het halve dorp waar we wonen.
Ze kunnen slecht tegen lawaai en hebben ons op een nogal intimiderende manier verteld dat hij op moest houden met lawaai maken.
Als er ook maar ergens iets lawaai gemaakt word (ook als het niet bij ons weg komt) dan hangen ze aan de telefoon met de woningbouw dat wij herrie maken.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Ik geloof van niet.
Kan met alle buren prima door 1 deur ondanks onze ietwat gehorige jaren 50 woningen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Toen mijn kinderen nog klein waren konden ze wel eens hard van de trap af lopen, dat probeerde ik wel in te perken maar ja.. lukte niet altijd. I

k heb altijd met de buren afgesproken; hoor je ons en je hebt er last van ; kom het gewoon vertellen, want geen zin in achter mijn rug om gezeur. En in al die jaren dat ik hier woon is ze 1 x geweest om iets te zeggen, maar dat ging niet zo zeer om herrie maar omdat ze aan klieren waren met het besproeien van de tuin (dus zo hoog het water laten gaan , dat de was van de buurvrouw nat werd)...

Verder fijn contact met onze buren. Ik hoor hen meer dan zij mij.Hun wasmachine lijkt wel op te stijgen, als ze stofzuigt ramt ze de deurposten en drempels eruit en als ze telefoneert in de tuin ,kan ik haar woordelijk verstaan. Maar daar heb ik niet echt last van.. ik hoor het en haal verder mijn schouders op
Wij waren gisteren de asociale buren :-$. We hebben net sleutel van nieuwbouwhuis en gisterochtend om 11 uur zouden ze vloer komen schuren. Waren ze er om half 9 al en ik had buren dus niet ingelicht.

Ik heb wel in de middag nog even aangebeld om sorry te zeggen mar ze waren niet thuis geweest in de ochtend omdat ze ergens anders aan het klussen waren
Wojak schreef:
03-05-2020 20:13

Wel ben ik in het bezit van tokeh gekko's, waarvan het mannetje soms roept. En dat is een... uhmm... bijzonder geluid. Behoorlijk luid ook. Weet wel zeker dat de buren dat kunnen horen.

https://www.youtube.com/watch?v=gIMwLtvQPa0
Oh in Azië werd ik gek van het geroep van die beesten, net alsof ze je hard uitlachen en daarna ‘fuck you’ roepen 😂
Maar nu mis ik het geluid eigenlijk wel...
Wij zijn heel stil, we zijn met zijn 2en, geen kinderen. Een onderbuur zei eens dat hij blij was dat hij af en toe de katten hoorde rennen zodat hij wist dat we er nog waren. We zijn een paar keer verhuisd en ondanks dat we nooit overlast veroorzaakten, mochten de buren ons nooit zo. Ik weet niet waar dat aan ligt? Wellicht maken we te weinig herrie.
Due-scimmie schreef:
03-05-2020 21:39
Wij waren gisteren de asociale buren :-$. We hebben net sleutel van nieuwbouwhuis en gisterochtend om 11 uur zouden ze vloer komen schuren. Waren ze er om half 9 al en ik had buren dus niet ingelicht.

Ik heb wel in de middag nog even aangebeld om sorry te zeggen mar ze waren niet thuis geweest in de ochtend omdat ze ergens anders aan het klussen waren
Als om half negen klussen asociaal is, dan is mijn hele straat asociaal. Ik zie in plaats daarvan mensen met een jaloersmakend arbeidsethos: want terwijl ze al op de ladder de windveren staan te poetsen, ben ik al langer wakker dan zij, maar nog steeds de krant aan het lezen.
In ons huis:
- een huilbaby die een jaar lang in de nachten kon krijsen
- een hobbyschuur met gesleutel aan motoren plus plezierritjes op mooie dagen
- een peuter die graag hele dagen door de tuin ragt op volume veel
- buitenkatten
- kolenbbq in de zomer
- liefde voor muziek en goede boxen
- een goedlachse puber met een hoge stem
- enz.

Bij de buren om ons heen:
- een visrokende buurman
- blaffende honden
- klusgraag jong stel
- buurman met een scooter, buurzoon met scooter, buurvrouw met scooter
- tv/muziek op standje festival
- schelle stemmen en elk weekend de tuin vol familie
- hordes buitenkatten
- spelende kinderen van ochtend tot avond
- enz.

Nog nooit gerealiseerd dat ik eigenlijk een Tokkie ben.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik heb Tokkiehonden en mijn kinderen schreeuwen ook weleens in de tuin. :-)
Heel soms wel, kind heeft soms driftbuien, of speelt te enthousiast op de PlayStation met bijbehorend springen en gillen. Of stampen op de trap. Daar zeg ik wel wat van, maar dan is het al wel gebeurd. Er wordt veel in de tuin gespeeld met vriendjes, dus meerdere kinderen die in een boom klimmen, schommelen of op de trampo spelen. Dat gaat ook meestal niet heel stilletjes. Trampo staat wel om de hoek naast het huis, niet aan de kant van de buurvrouw dus daar kan ze weinig last van hebben.

Ik woon op een hoek (en naast 1 buurvrouw heb ik voor of achter me ook niet echt buren in de buurt) en gelukkig heb ik een hele relaxte buurvrouw die alles best vindt. Eens per week past zij een hele dag op haar kleinkinderen die echt veel huilen en hard schreeuwen, en zij schreeuwt dan zelf ook best wel eens. Maar dat boeit mij dan weer niets.

Sowieso is er veel geluid in deze omgeving, ik woon vlak naast het speelplein van een basisschool en op het plein wordt altijd gespeeld. Ik vind het wel gezellig! En ‘s avonds is het wel altijd stil.
Mijn alleenstaande bejaarde buuf zegt dat ze ons nooit hoort. Ik geloof er niks van. We hebben 3 kinderen die om beurten gillen of allemaal tegelijk. Ik de tuin kunnen ze er ook wat van.
Mogen ze niet, maarja, kinderen luisteren niet altijd.

Onze andere buren hebben twee kinderen waarvan de oudste twee jaar lang elke nacht uren lag te gillen. Dus daar houden we eigenlijk weinig rekening mee qua onze geluiden. Die zijn wel wat gewend haha ;-)
Betty_Slocombe schreef:
03-05-2020 21:42
Als om half negen klussen asociaal is, dan is mijn hele straat asociaal. Ik zie in plaats daarvan mensen met een jaloersmakend arbeidsethos: want terwijl ze al op de ladder de windveren staan te poetsen, ben ik al langer wakker dan zij, maar nog steeds de krant aan het lezen.
vanochtend werd ik 0700 uur wakker getimmerd door buur van verderop die een overkapping aan het maken is..Timmeren en spijkerpistool..Vond ik eigenlijk wel vroeg...
Merl0t schreef:
03-05-2020 21:44
In ons huis:
- een huilbaby die een jaar lang in de nachten kon krijsen
- een hobbyschuur met gesleutel aan motoren plus plezierritjes op mooie dagen
- een peuter die graag hele dagen door de tuin ragt op volume veel
- buitenkatten
- kolenbbq in de zomer
- liefde voor muziek en goede boxen
- een goedlachse puber met een hoge stem
- enz.

Bij de buren om ons heen:
- een visrokende buurman
- blaffende honden
- klusgraag jong stel
- buurman met een scooter, buurzoon met scooter, buurvrouw met scooter
- tv/muziek op standje festival
- schelle stemmen en elk weekend de tuin vol familie
- hordes buitenkatten
- spelende kinderen van ochtend tot avond
- enz.

Nog nooit gerealiseerd dat ik eigenlijk een Tokkie ben.
😂. Juist fijn dat de omgeving ook lawaaierig is toch? Ik merk dat ik gewoon veel toleranter ben jegens buren, omdat zij ook tolerant naar mij/ons toe zijn. En ergens net zoveel leefgeluiden maken. Ben blij dat kleuter op z’n keybord kan rammen en dat ik “gewoon” een etentje kan geven aan 6 man op vrijdagavond. En ja, de onderburen horen dat vast. Maar ik hoor hen ook.
Ooit een keer buren gehad die voor elke scheet op de stoep stonden. Toen daalde mijn ergenis-grens ook naar zero. Kon niks van desbetreffende man meer hebben.
poldervrouw schreef:
03-05-2020 21:51
vanochtend werd ik 0700 uur wakker getimmerd door buur van verderop die een overkapping aan het maken is..Timmeren en spijkerpistool..Vond ik eigenlijk wel vroeg...
Vandaag was het zondag, dat vind ik dan weer een ander verhaal. Al schijnt dat fossiel van me te zijn. Maar van maandag tot zaterdag ga ik niet boos worden over vrachtwagens, kiepwagens, boormachines of schuurmachines om 8 uur 's ochtends.
Wat zijn jullie allemaal braaf zeg. Ik ben best een aso-buurvrouw, doorgaans niet, maar incidenteel wel.
OliebolmetKrenten schreef:
03-05-2020 21:57
Wat zijn jullie allemaal braaf zeg. Ik ben best een aso-buurvrouw, doorgaans niet, maar incidenteel wel.
Nou ben ik wel nieuwsgierig naar die incidenten natuurlijk :-D
Vroeger wel, met vrienden gamen tot een uur of 3 ‘s nachts. In die tijd had je nog donkey konga voor de GameCube. Zaten we met 4 man tegelijk op bongo’s op de vloer te rammen :facepalm: totaal niet bij stilgestaan dat dat herrie gaf. Ik schaamde me kapot daarover...

Ik heb daarna jarenlang naast mensen gewoond die vaak muziek draaiden tot midden in de nacht. De bass dreunde door ons hele huis. Continu aanbellen en vragen of het zachter mocht. Daarbij dan nog een wietlucht die door het slaapkamerraam naar binnen kwam de hele zomer door. Dit is uiteindelijk zo geëscaleerd dat wij zijn verhuisd. Ik was er echt lichamelijk ziek van. Stress, hartkloppingen, buikpijn, voelde me niet meer thuis in mijn eigen huis. Zag op tegen het weekend. Op vrijdag reed ik huilend naar huis, zo ellendig voelde ik me. Zat zelfs aan de kalmeringsmiddelen uiteindelijk. Ik was gewoon helemaal niet meer mezelf. Ben toen verhuisd in dezelfde straat (lange straat, kronkelt door de wijk) en woon hier nu prima. Maar nog steeds schiet ik bij harde muziek meteen in de stress en maak ik me veel drukker over geluiden dan vroeger. Ik relativeer het in mijn hoofd, leefgeluiden horen erbij in een woonwijk enz. Maar het blijft lastig. Ik hoop ooit ergens in het spreekwoordelijke hutje op de hei te gaan wonen :) al hebben mijn ouders wel zo’n soort woning, dus daar ben ik regelmatig.
Patatmetappelmoes schreef:
03-05-2020 21:52
😂. Juist fijn dat de omgeving ook lawaaierig is toch? Ik merk dat ik gewoon veel toleranter ben jegens buren, omdat zij ook tolerant naar mij/ons toe zijn. En ergens net zoveel leefgeluiden maken. Ben blij dat kleuter op z’n keybord kan rammen en dat ik “gewoon” een etentje kan geven aan 6 man op vrijdagavond. En ja, de onderburen horen dat vast. Maar ik hoor hen ook.
Ooit een keer buren gehad die voor elke scheet op de stoep stonden. Toen daalde mijn ergenis-grens ook naar zero. Kon niks van desbetreffende man meer hebben.
Exact, van mijn huidige buren hoor ik niet veel (kinderen al uit huis, hebben hooguit eens een feestje in de tuin, maar nog niet eens elke maand), maar onze vorige buren waren ook nog weleens luidruchtig met bbq'n met grote groepen, feestjes e.d.. Ik vond dat heel fijn, omdat ik mij dan ook nooit schuldig hoefde te voelen als wij eens wat meer herrie maakten. Daar deed ook niemand moeilijk over, er werd nooit ergens over geklaagd.
Het lijkt mij afschuwelijk om continu op eieren te moeten en je af te moeten vragen of je overlast veroorzaakt.
Ik heb vogels. Die maken af en toe een pleurisherrie. Ik vraag mijn buren wel regelmatig of ze er geen last van hebben, maar die vinden het eerder grappig dat er een orkest afgaat als ze langslopen en ik niet thuis ben, ze denken dan dat ik thuiskom en gaan roepen naar me
Betty_Slocombe schreef:
03-05-2020 21:42
Op zaterdagochtend vind ik dat wel asociaal. Doordeweeks ga ik er van uit dat men wel wakker is.
Due-scimmie schreef:
03-05-2020 22:10
Op zaterdagochtend vind ik dat wel asociaal. Doordeweeks ga ik er van uit dat men wel wakker is.
Je wil niet weten hoe vaak ik als nachtmens al gevloekt hebt op verbouwende buren die zo nodig om half 6 's ochtends hun container moeten legen, een nieuwe container moeten aanrukken of die om 7 uur 's ochtends willen beginnen de waterleiding uitboren.

Niet iedereen is vrolijk en fris om 7 uur 's ochtends wakker!

Overigens, om 10u 's ochtends klaag ik nog altijd en ben je nog altijd die aso buurman die mijn slaap verpest :).

Begin pas te klussen om 13u als je je buren te vriend wil houden.
Mag je van mij wel doorgaan tot 1u 's nachts :-D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven