Beste vuilniszakken die niet lekken?

29-08-2025 11:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de titel al zegt. Mijn vuilniszakken lekken altijd. Ook met twee over elkaar heen. Ik probeer wel zo weinig mogelijk ‘nat’ voedsel in de vuilniszak te gooien maar soms moet het gewoon. Heb ook al twee vuilniszakken over elkaar heen geprobeerd maar toch vaak een natte bodem en dan sta ik weer een vuilnisbak uit te spoelen.

Iemand tips voor een goed merk vuilniszak? Het liefst met treksluiting.
Moiren schreef:
30-08-2025 09:38
Je kan het vocht toch mbv een zeef in de gootsteen wegspoelen en dan het afval in de bak?

Ik heb echt zelden een lekkende (AH) zak.
Bij lekt er ook nooit wat eigenlijk.
Ik val wat laat in de discussie, maar mijn ervaring is dat een zak gaat lekken wanneer ie teveel ruimte heeft of de bodem van de vuilnisbak niet volledig raakt, dan duw je je afval door de zak heen. Ik heb zo'n smalle brabantia pedaalemmer en nooit last van lekken, zelfs als ik nog flink aanduw. Gebruik blauwe Dumil extra hoge trekbandzakken, zijn vrij dun.
LoiseauBicyclette schreef:
30-08-2025 23:22
Ik val wat laat in de discussie, maar mijn ervaring is dat een zak gaat lekken wanneer ie teveel ruimte heeft of de bodem van de vuilnisbak niet volledig raakt, dan duw je je afval door de zak heen. Ik heb zo'n smalle brabantia pedaalemmer en nooit last van lekken, zelfs als ik nog flink aanduw. Gebruik blauwe Dumil extra hoge trekbandzakken, zijn vrij dun.
Dat is scheuren. Maar ik heb ook niet allerlei bin liquids onderin de dichte zak, eigenlijk.
Komo is echt stevig.
Onderin de bak een krant leggen, voor het geval er toch nog wat lekt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven