Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Wat een engerds zitten er tussen O_O maar gelukkig ook gewoon grappige verhalen!

Hier ook het een en ander aan buren gehad. In mijn eerste bovenwoninkje had ik aan de ene kant (waar ik geen portiek mee deelde) een dealer. Maffe vent, en ik hoorde van de bewoonster voor mij en mijn onderbuurvrouwen dat hij nogal veel overlast veroorzaakte, maar ik heb nooit last van hem gehad. Ik vermoed omdat ik ook normaal tegen hem deed. Hij waste mijn ramen aan de buitenkant voor me, want 'als hij toch een ladder moest regelen kon hij net zo goed in een keer doorgaan', en hij waarschuwde zijn klanten dat ze mij absoluut met rust moesten laten. Blijkbaar was hij blij met een buurvrouw die niet steeds aan het klagen was :cheer2:

Aan de andere kant een man met een verstandelijke beperking die heeeeeeeel hard kon niesen, en de neiging had om teveel apparaten tegelijk aan te zetten. Kwam hij weer bij me, 'buurvrouw, help, mijn electriciteit doet het niet!' Dan zette ik weer de hoofdschakelaar om voor hem, vertelde hem dat hij niet zijn wasmachine en oven tegelijk aan moest zetten terwijl zijn tv aan stond (of zoiets), en dan ging het weer een paar weken goed. Die hoofdschakelaar omzetten als de stoppen doorsloegen was supersimpel, maar hij heeft het in de tijd dat ik daar woonde nooit onder de knie gekregen :proud:

Onderbuurvrouw ... een leuk mens, maar wel met een nare vriend die iets verderop in de straat woonde en een alcoholprobleem had. Regelmatig werd er geschreeuwd en met servies gegooid daar beneden, en haar zoontje maar huilen, arm kind. En ze bleef die vent maar binnen laten.

Uiteindelijk ging ik samenwonen met man, en verhuisde ik naar een groter appartement in een andere woonplaats. Ook daar veel wisselende bewoners, al werd het er ook beter. De eerste buren die we er hadden, er kwamen op een gegeven moment mensen aan de deur die voor de buren bleken te zijn en een deur te vroeg hadden. De volgende dag kwamen de buren met een foto langs of het die mensen waren geweest. Bleken ze zelf niet thuis te zijn geweest, en de mensen hadden hun schotel gesloopt. Ineens waren ze van de ene op de andere dag verdwenen. Van de nieuwe buurvrouw (schat van een mens) hoorden we al dat er nog jaren deurwaarders voor ze op de stoep stonden en brieven van incassobureaus kwamen. Hun onderburen lieten hun hondje los, omdat ze geen zin hadden in uitlaten. Er lagen dan ook regelmatig hondendrollen in het trappenhuis - of nee, minihondendrolletjes van een klein hondje. Maar ze gaven de bewoners in de flat met de grote honden de schuld, ze wisten zeker dat het niet van hun ratje was :puh: Die maakten gelukkig ook plaats voor een leuke buurvrouw. Dan was er nog de Gekke Henkie die graag een biertje of twintig lustte en met alcohol op nog racistischer werd dan zonder, en de labiele buurvrouw met een vriend die ging schreeuwen en met spullen ging gooien en ging dreigen met zelfmoord als hij overprikkeld raakte. Ze heeft ondertussen een tweede Liefdesbaby met hem gemaakt, hoorde ik. Strak plan, hij kon al zó goed tegen de eerste dat ze met jeugdzorg te maken hadden!

In onze huidige woning ... ach. Op zich prima buren, zeker na de eerdere ervaringen. De buren aan de ene kant zijn leuke mensen. De buren aan de andere kant zijn niet de slimste/LVB en kunnen daardoor bot overkomen en snappen niet altijd alles, en ze hebben hard blaffende honden. Maar dat is het eigenlijk wel zo'n beetje, niets wat niet met wat geduld en inwendig schouders ophalen op te lossen is.
Buren die hun hond in mijn voortuin lieten schijten, check.
En je mag er niets van zeggen hè, want dan worden ze boos of is het "Ach, wat maakt dat nou uit".
Alle reacties Link kopieren
Mijn rustige beschaafde buurvrouw heeft haar huis te koop staan omdat ze gaat samenwonen.

Ik zit nu dus met het zweet in me naad nadat ik al die verhalen heb gelezen....
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Ik woon in een appartement dus de meeste mensen hier ken ik niet, het is hier heerlijk anoniem en dat vind ik echt heel fijn. Heb een leuk contact met een buurvrouw op de hoek, en met een stel bovenburen, is een jong stel. Soms kijken we samen voetbal of gaan we even bij elkaar kletsen. Met de anderen is het meer gewoon even gedag zeggen, soms even een praatje. Prima zo!

Sinds er anderhalf jaar geleden camera's hangen en de bergingen zijn vernieuwd en wat meer beveiligd wordt daar niet meer ingebroken en is er ook geen brand meer gesticht. En sinds er een container-hok is bij de gemeenschappelijke vuilcontainers wordt het grofvuil wat er niet thuishoort tenminste nog in het hok gedumpt zodat je er in ieder geval nog langs kan. Veel wordt gedumpt door mensen die hier niet eens wonen. Anders gooien mensen het van de galerij naar beneden.
Maar sinds de containers een sleutel en een hok hebben wordt er in ieder geval geen vuurwerk meer in gegooid en hoeft de brandweer 's nachts niet meer te komen.

Soms komt de politie even aangewaaid met sirenes en al, dan flipt er weer iemand (lees: dronken thuis gekomen van een feestje). Pas geleden werd er op een ochtend een zware vuurwerkbom vanuit een van de appartementen boven op straat gegooid, en daar waren de sirenes weer.

Ik woon hier al best lang en van de buurvrouw op de hoek en de bovenburen weet ik hoe ze heten, van de rest weet ik het niet en de mensen die hier lang geleden woonden en inmiddels alweer jaren zijn verhuisd hebben we elkaars naam nooit geweten, al maakten we regelmatig een praatje. Ik zit hier goed.
Beter een goede buur... Daar kan ik zoveel verhalen over plaatsen. Ik woon al jaren in een groot flatgebouw. En het is echt een dorpje. Niet iedereen is even prettig, maar er hangt een sfeer van 'wij helpen elkaar'. Met beneden aan de liften een heel kneuterig prikbordje waar verloren voorwerpen opgehangen worden, briefjes met waarschuwingen dat er in een bepaalde flat verbouwd gaat worden op xxx datum, vragen om dingetjes te verzamelen omdat kind van graag knutselt met... We hebben allemaal een eigen parkeerplek maar niet iedereen heeft een auto, dus als ik bezoek verwacht met auto dan hang ik een briefje op met de vraag of die auto op iemand's plek mag staan. Komt altijd antwoord op. Daarbij hebben we op onze etage 2 buren, het ene stel zien we vaak en we eten ook vaak samen, het andere stel is gewoon vriendelijk een praatje. Maar als er iets aan de hand is staat iedereen voor elkaar klaar en helpen we elkaar uit de brand. Net zo met de bovenburen. Gewoon heerlijk kneuterig in de grote stad!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat heerlijk klinkt dat zeg! Kneuterig, ik hou ervan :heart:
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
15-04-2019 19:13
Wat heerlijk klinkt dat zeg! Kneuterig, ik hou ervan :heart:
Jaaaa dit vind ik ook heel leuk 😊
Oudblond... ik vind het ook heel fijn klinken. Ik zeg altijd 'de beste buur is een verre buur' maar fijn te horen dat het ook zo kan. Op zich heb ik zelf ook wel okaye buren maar ik wil ze gewoon niet horen. Nooit :)
De beste buur is géén buur. Hebben jullie dat weleens gehad, dat een aangrenzende woning lange tijd leegstaat? Heerlijk, wat een rust!
RikM schreef:
15-04-2019 20:39
De beste buur is géén buur. Hebben jullie dat weleens gehad, dat een aangrenzende woning lange tijd leegstaat? Heerlijk, wat een rust!
Haha, geen buur is nog extremer maar ben het eigenlijk wel met je eens. Nee, helaas het genot van een lang leegstaande woning nog niet mee mogen maken. Het is meestal de ene er uit en de volgende er meteen in. Ellende.
Was de sigarenrokende buurman eigenlijk al genoemd? Dat je hele huis naar rook stinkt omdat het bij jou naar binnen trekt. En als extra bonus die ranzige doodsrochel waar je elke ochtend op getrakteerd wordt. Lekker hoor. :thumbsup:
RikM schreef:
15-04-2019 17:04
Buren die hun hond in mijn voortuin lieten schijten, check.
En je mag er niets van zeggen hè, want dan worden ze boos of is het "Ach, wat maakt dat nou uit".
Vorige week had ik zoiets geks. Ik kom sochtends rond een uur of 6 beneden en zie een vrouw met 2 honden in mijn voortuin staan. Ik was nog niet echt wakker maar ik zwaaide de voordeur open en zei wat doe jij nou. Zegt ze doodleuk dat haar honden zo nieuwsgierig zijn naar mijn huis en dat ze elke ochtend in mijn voortuin staat! Doodeng gewoon! Ik heb een hek en alles om mijn voortuin heen maar die maakt ze dus gewoon open en aangezien ik normaal gesproken pas om een uur of 8 de gordijnen open doe had ik het nog niet eerder gezien. Ik was echt te slaperig om er echt op te reageren maar heb wel een grote bek gegeven aan haar. Sindsdien heb ik een slotje op mijn hek die ik elke avond erop doe. Zo raar was dat.
RikM schreef:
15-04-2019 15:09
De participatiemaatschappij. :bye:

Maar niet in Blaricum en Wassenaar hè, daar wonen deze mensen dan weer niet.
Ja wel hoor...ik woon in een kak dorp en we hebben ook een demente mevrouw. We houden haar allemaal een beetje in de gaten maar eigenlijk kan het niet meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
YellowLemon schreef:
14-04-2019 21:12
Mijn buurman is er een van uiterste.

In het begin haatte hij me gewoon. Of mijn ex, want de haat is gestopt sinds die weg ging. Maargoed, in het begin gingen zijn speakers zo hard aan dat mijn deuren trilde, vlogen er bierblikjes over de schutting. Ik heb zelf ptss en hij heeft tijdens een paniekaanval een keer staan schreeuwen dat ik mezelf van kant moest maken. :facepalm:

Uiteindelijk is hij sorry komen zeggen, en beter een goede buur dan een verre vriend. Dus ik doe maar mee. Alleen hij heeft van die beveiligingscamera’s hangen. En die pakken mijn voor en achtertuin ook mee. En ik heb me er bij neergelegd, als hij zit te gluren zegt dat meer over hem dan over mij. Er iets mee doen gaat me zo’n ruzie opleveren.

Maar hij valt regelmatig met zijn neus in de witte poeder. :facepalm: En dan komen er berichtjes, dat ie hoopt dat ik hem een keer naakt in de tuin betrap. Dat ik laatst lekker in de tuin bezig was. Lalalalala :nut:

Meestal ga ik dan maar hinten dat het tijd is om Tinder aan te slingeren. :facepalm: Hij zegt wel dat hij geluk heeft met mij als buurvrouw. En als ik een keer hulp nodig zou hebben met een poort ofzo zou hij het ook doen. Dus Achja, iedere gek heeft zijn gebrek.
Dit klinkt echt niet fijn. o_o
In een vorig huis wietplantages bij buren. Regelmatig politie-invallen daar. In een ander huis een psychotische buurman. Aan andere kant een buurvrouw waar politie ook regelmatig binnenviel. Nu in nieuw huis en het is allemaal wat rustiger. Buurman zingt graag luid. Hij kan gelukkig redelijk zingen.
In mijn vorige huis hadden we een buurman die behoorlijk doof was dus als hij in de tuin zat met zijn vrouw konden we hele gesprekken meeluisteren. Man wat schreeuwde die hard zeg. Ze hadden ook een hond die constant blafte. Verder geen andere buren daarnaast want hoekhuis. De achterburen hoorden we ook vaak. Die man had altijd ruzie met zijn vrouw en schreeuwde verschrikkelijk tegen zijn kinderen.

Nu woon ik qua buren ook niet echt ideaal maar als ik de verhalen zo lees kan het nog veeeel erger. Mijn psyschisch gestoorde buurman rechts naast me draaide tot voorheen altijd keiharde muziek en zong daarbij heel hard mee, op alle tijdstippen van de dag. Nu hebben de andere buren zovaak de politie gebeld dat hij het nu niet meer doet omdat hij dan een boete krijgt als ze nog een keer moeten komen.
Dus het is nu lekker rustig. Daaronder woonde een vrouw die het huurhuis illegaal verhuurde aan andere mensen en ze dan ineens op straat zette ( letterlijk alle spullen op straat gemieterd ). Onder me woont een stel dat heel vaak schreeuwende ruzie heeft, twee honden die altijd blaffen en nu een baby ( die ik tot nu toe gelukkig nog niet gehoord heb ).
Dus ja het kan erger maar ook beter. Maar op zich heb ik niets te klagen als ik al deze verhalen zo lees.

Vorig jaar was er een grote knokpartij hier midden op straat. Op zich wonen we in een hele veilige buurt met mooie woningen maar toch heb ik hier al veel vaker de politie gezien dan in mijn oude huis.
Ik heb al best wat buren 'versleten', mijn huidige zijn prima. Echt erg fijn.
Maar, ik had dealende bovenburen, inclusief politie-invallen (ik zag de getrokken pistolen en dook de badkamer in).
Vaak en veel geluidsoverlast, van een stel, dat of vocht of neukte, beide met veel lawaai (het verschil was ook lastig).
Een overbevolkt huisje (max 2 personen) waar een moeder met 4 kinderen en 2 aangetrouwde schoonzonen in woonde, inclusief totale verwaarlozing/mishandeling van de jongste 2 kinderen (VT gebeld)
Etc.

maar, wat ook rot is, we hadden eens een overkeurige buurvrouw, die al op de muur bonkte als wij niesten. Die alles hoorde, en overal over klaagde. Ons bezoek, deed bij de voordeur de schoenen uit. En die ook vond dat zaken nou eenmaal zo "heurden"(wij 20, zij 70), we moesten van haar de voordeur boenen elke week. We hebben van alles geprobeerd: kopjes thee drinken. Haar helpen met klusjes etc. Maar niks hielp. En het lag niet aan ons (ze had met zoveel mensen ruzie, dat ze zelfs sommige supermarkten niet meer bezocht), maar overkeurige buren zijn ook een crime.
Onze buren vinden het nodig om hun eigen oprit altijd leeg te houden maar wel met 2 auto's dubbel te parkeren voor hun deur. Ze nemen dus geregeld 4 openbare plekken in beslag terwijl ze zelf een oprit hebben en het er dus maar 1 zou hoeven zijn. Ik zeg er ook niets meer van na 1 heftigere discussie, we hebben zelf een oprit waar 2 auto's op kunnen, hoop dat andere buren dat een keer gaan doen.

Heb het idee dat ze zo deze plekken vrij willen houden voor als zij bezoek krijgen. Behoorlijk asociaal.

De straat loopt dood dus gelukkig is er verder weinig verkeer, echter kijken de buren bij IEDERE beweging door hun ramen opzichtig naar buiten om te kijken wie of wat er voorbij komt. Als mensen er parkeren komen ze speciaal naar buiten om te vragen voor wie ze komen en/of hoe lang ze nog blijven staan... zucht
Oh wowwwww wij hebben altijd hele normale, rustige buren gehad. In dit huis (wonen er 6 jaar) en vorige huis ook geen enkel gedoe. Ik ben niet jaloers op de meeste verhalen die ik hier lees!
Europe86 schreef:
16-04-2019 08:45
Onze buren vinden het nodig om hun eigen oprit altijd leeg te houden maar wel met 2 auto's dubbel te parkeren voor hun deur. Ze nemen dus geregeld 4 openbare plekken in beslag terwijl ze zelf een oprit hebben en het er dus maar 1 zou hoeven zijn.
Parkeren levert ook altijd gezeik op inderdaad. Na een hoop gezeur met openbare parkeerplekken, verhuisd naar een woning met een eigen oprit en nog steeds parkeerellende.

Hier ook genoeg mensen die weigeren om hun eigen parkeerplaats te gebruiken en als de openbare parkeerplaatsen vol zijn dan zet je hem toch gewoon op straat vlak voor mijn oprit zodat ik niet weg kan met de auto. Zet die kutauto lekker op je eigen lege terrein in plaats van je buren te hinderen.

Met de buren naast ons hebben we ook al jarenlang ruzie omdat zij vonden dat hun auto best op onze oprit mocht staan. Daar dachten wij anders over en na maandenlang gezeik hebben we een toegangspoort om de oprit laten installeren. Nu zijn wij volgens hun asociale kutburen omdat ze nu op hun eigen terrein moeten parkeren :bonk:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Bovenbuurvrouw had een nieuwe vriend en had daar veel plezier mee: echter toen ze klaar waren gooide ze het gebruikte condoom door het raam naar buiten, zo op ons balkon, op de tafel waaraan wij iets zaten te drinken. :sick:
Of de nieuwe buurvrouw die hier pas 1 maand woont maar telkens bij het thuisbrengen of ophalen van kind (kind schat ik zo'n 2 jaar) vreselijke ruzie maakt met haar ex en zijn nieuwe vriendin, in bijzijn van kind. Tot vechtpartijen op straat en politiebezoek aan toe. :cencored:
Maar dat zijn gelukkig uitzonderingen, ik heb meestal vriendelijke buren gehad.
REDHOTHEAD schreef:
16-04-2019 10:05
Bovenbuurvrouw had een nieuwe vriend en had daar veel plezier mee: echter toen ze klaar waren gooide ze het gebruikte condoom door het raam naar buiten, zo op ons balkon, op de tafel waaraan wij iets zaten te drinken. :sick:

Tering zeg, dat is wel de overtreffende trap van asociaal. 8-.
Ik heb trouwens ook een buurman gehad die zijn tuinafval gewoon bij mij over de schutting kieperde. Want dat ruimt zo lekker op.
RikM schreef:
16-04-2019 10:37
Tering zeg, dat is wel de overtreffende trap van asociaal. 8-.
Dat was ze ook, maar ze verontschuldigde zich wel: "Sorry, ik wilde 't in de vensterbank gooien", riep ze uit het raam.
:proud:
RikM schreef:
16-04-2019 10:39
Ik heb trouwens ook een buurman gehad die zijn tuinafval gewoon bij mij over de schutting kieperde. Want dat ruimt zo lekker op.
Echt he? :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven