Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Mijn vorige buurman had een wietplantage in zijn voortuin. Tussen de gewone planten verstopt stonden de nodige wietplanten.......... In zijn voortuin..... Duurde natuurlijk niet lang voor dat opviel omdat het ging stinken en die is er uit gezet.

Vorig jaar november heeft een bovenbuurman zijn keuken in de fik gezet omdat hij tijdens het koken in slaap was gevallen. Die is later ontruimd, had al n aantal maanden geen huur betaald en bleek dat niet te doen omdat hij in de bak zat.... Echt....

Zelf heb ik sinds eind vorig jaar een nieuwe Afrikaanse bovenbuurman die de hele dag lang loopt te bellen naar zijn thuisland maar blijkbaar geen telefoon gebruikt maar krijst door een megafoon. Waarom schreeuwen die lui toch altijd zo absurd hard? Daar heb ik dus bijna elke dag last van dus zit vaak met oordoppen in of een koptelefoon op. Normaal gesprek is niet mogelijk ermee, want toen ik er wat van ging zeggen werd ik gelijk voor racist uitgemaakt. Tja.....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Syrische buren die ook zo hard schreeuwen, net of ze de hele dag ruzie maken!
En op de hoek is eindelijk een gezin verhuisd, heeerlijk wat een rust, ze lopen contant met zijn allen langs, de kinderen schreeuwen of huilen en moeder scheld en moppert 24 uur per dag op een hele geagiteerde toon waar je meteen de zenuwen van krijgt en nu is er eindelijk rust.
Oei, ik vrees dat wij de vervelende buren gaan zijn (gelukkig 1 kant 2/1 kap).

Het huis heeft jaren leeg gestaan en nu wordt van ma t/m zaterdag gesloopt, geboord, gefreest, heien etc... en het is een grote verbouwing dus het duurt nog wel even. Sorry buurtjes :-(

Maar het vervelendste, wij gaan uitbouwen, zowel beneden als boven en dat willen de buren beslist niet...
Daar ging de buren relatie nog voordat we er überhaupt wonen...
ClaireSophie schreef:
15-04-2019 12:07
Oei, ik vrees dat wij de vervelende buren gaan zijn (gelukkig 1 kant 2/1 kap).

Het huis heeft jaren leeg gestaan en nu wordt van ma t/m zaterdag gesloopt, geboord, gefreest, heien etc... en het is een grote verbouwing dus het duurt nog wel even. Sorry buurtjes :-(

Maar het vervelendste, wij gaan uitbouwen, zowel beneden als boven en dat willen de buren beslist niet...
Daar ging de buren relatie nog voordat we er überhaupt wonen...
Wel jammer voor ze. Het enige wat jij nu nog kan doen is ze goed op de hoogte houden van de planning en tijdslijnen zodat ze weten dat er een eind aan komt en wanneer de overlast erg is.
rosings schreef:
15-04-2019 12:11
Wel jammer voor ze. Het enige wat jij nu nog kan doen is ze goed op de hoogte houden van de planning en tijdslijnen zodat ze weten dat er een eind aan komt en wanneer de overlast erg is.
Uiteraard! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij een paar huizen verderop ook een Spaanse vrouw die altijd aan het bellen is op haar balkon. Zo hard en lang..
ClaireSophie schreef:
15-04-2019 12:16
Uiteraard! ;)
Dan ben je een prima buur hoor :)
Ik woonde in een kamercomplex van de woningbouwvereniging. 4 kamers, 2 verdiepingen, 2 badkamers, 2 toiletten. Ik huurde op de begane grond.

Bovenbuurman was raar. Maar goed, dat zijn veel mensen. Toen hij gasten had die gingen douchen was de douche op mijn verdieping bezet. Ik hoorde de douche boven open gaan en ging daar maar douchen.

Ik ben na het douchen in mijn kamer, staat ineens de bovenbuurman voor mijn open raam. Ik had de gordijnen dicht (het was zomer maar wilde mij nog omkleden) maar hij zei tegen iemand dat ik zijn douche had gebruikt zonder het te vragen. Dus ik sta te luisteren.. zegt de bovenbuurman tegen zijn gesprekspartner dat hij mijn kamer in de brand ging steken o_o Zijn kamer zat trouwens boven mijn kamer..

Dus ik bel 112 en de woningbouwvereniging. Ik kende niemand in dat gat en de woningbouwvereniging leek mij toen een prima optie. Bleek de bovenbuurman bij zowel de politie als de woningbouwvereniging een onaangename bekende te zijn.

Dus ik pak mijn tas en vertrek voor het weekend naar een vriendin. De woningbouwvereniging verzekerde mij maandags dat hij weer gekalmeerd was en dat ik terug kon komen naar mijn kamer. Ok.

De vrijdag daarop staat de bovenbuurman met zijn broertje te kletsen bij zijn schuurtje. Ze sleutelen wat aan brommers en grappen wat af. Mijn ramen zaten 2 meter van het schuurtje dus ik zag en hoorde alles. Ze hadden goede zin.

Toen heeft de bovenbuurman vanuit het niks zijn broertje doodgeslagen met een ijzeren pijp :| Het bloed zat tot op mijn ramen. Toen heb ik alleen 112 gebeld terwijl ik toch maar weer mijn tas pakte.
GlitterCupcake schreef:
15-04-2019 12:36
Toen heeft de bovenbuurman vanuit het niks zijn broertje doodgeslagen met een ijzeren pijp :| Het bloed zat tot op mijn ramen.

WAT?!? :woa:

Is dit echt?
Alle reacties Link kopieren
In mijn eerste eigen flatje heel wat bijzondere buren gehad. Ook lieve, trouwens. Ik woonde op de 3e etage. De buren die helemaal beneden woonden hadden een iets grotere woning en een eigen tuintje. Daar heb ik wel eens moeten aanbellen omdat mijn onderbroeken van het droogrekje gewaaid waren... oeps :$ . Erg lieve mensen.

De flats op de verdiepingen waren kleiner en goedkoop. Dat trok dus nogal wat vage types. Een portiek verder woonde een drugsdealer, daar kwamen nogal wat vage types langs, en dan zag je even later op de parkeerplaats in een auto vlammetjes heen en weer gaan onder een lepel. Er is daar ook wel eens iemand door de brandweer uit het raam de ambulance in getakeld. Toen ik een keer in de gevangenis op bezoek was met kerst (ik zat in een koortje dat daar kwam optreden) bleek de buurman daar te zitten... ik vond het al zo rustig in de buurt. Hij herkende me gelukkig niet.

De laatste twee jaar dat ik daar woonde, woonde er ook een stel waarvan de man (of jongen, 21-22 denk ik) erg agressief was, met name tegen zijn eigen vriendin, maar ook tegen anderen. Het was een tweekamerflat, maar op vrijdag en zaterdag kwamen daar zomaar 20 man 'indrinken'. De helft stond dan op het balkon en de peuken, lege bierflesjes en wat ze verder maar kwijt wilden lieten ze in de tuin eronder vallen. Heb de benedenbuurvrouw een keer in tranen gehad... zo zielig. Uiteraard ging dit alles gepaard met veel lawaai en gedoe. Om een uur of 1 gingen ze dan uit, en om een uur of 5 was de helft dan weer terug...met de nodige drank, pillen en weet ik veel wat op. Heel vaak de politie gebeld en uiteraard ook de woningbouw. Na de zoveelste keer bellen meldde de contactpersoon van de woningbouw dat er een uitzettingsprocedure gestart zou worden wegens huurachterstand... om helaas 2 dagen later te moeten melden dat 'de vriendin' de huurschuld geregeld had. Dat kind was toen 17. Wat dat meisje in die vent zag... ze werd regelmatig door hem bedreigd en mishandeld, en moest dus ook nog zijn schulden gaan regelen.
Ben uiteindelijk zelf verhuisd, maar ik heb begrepen dat hij uiteindelijk is uitgezet en dat zij bij hem weg was.

Daarna in diverse woningen eigenlijk altijd prima buren gehad. Nu woon ik met man in een twee-onder-een-kap en delen we die kap met een gezellig stel met één kindje. Nooit overlast en prima contact. Aan de andere kant, met een brandgang ertussen, woont een bejaard stel waarvan we eigenlijk ook zelden last hebben. Zij wel van ons, met name dan van onze bomen. Die zijn te groot en geven teveel afval op het pad. Tja. We willen het best opruimen, maar we komen zelf zelden op het achterpad dus we zien het niet altijd op tijd. Helaas communiceren ze daarover via passief-agressieve briefjes die door de brievenbus gegooid worden, ook als we gewoon op de bank zitten. "Ja, jullie zijn nooit thuis"... ehm, ik zag je toch echt net zelf dat briefje in de bus doen?! Maar prima hoor, als dat het enige is... Gelukkig overwinteren ze in Spanje en zitten ze een groot deel van de zomer op de camping.
The owls are not what they seem
Ik heb ook een geweldadige buurman gehad, maar minder heftig verhaal als Glittercupcake.

Ik ging net studeren en woonde samen met een (mannelijke) student op een twee-kamer flatje. Mijn onderbuurman hoorde stemmen en gaf ons de schuld. We hadden met regelmaat de politie bij ons aan de deur omdat hij melding had gemaakt van geluiden van mishandeling en gillende vrouwen uit ons huis. Een keer ook een politie-inval midden in de nacht (terwijl wij lagen te slapen) omdat er volgens onderbuurman vrouwen in ons huis verkracht werden.

Op een gegeven moment kwam ik midden in de nacht thuis en terwijl ik mijn kamer inloop haar ik allemaal glas breken achter mij. Was het de buurman die met een stalen buis alle ramen aan het inslaan was en riep dat hij mijn huisgenoot ging vermoorden... Huisgenoot en ik hebben ons verschanst in mijn kamer en daar gewacht tot de politie buurman weg kwam halen.

Buurman heeft 1 nacht vast gezeten en mocht daarna met een straatverbod weer naar huis (terwijl hij alleen maar de trap op hoefde te lopen). Ik heb een week niet thuis durven te slapen. Na een week 1 nacht thuis geslapen en in de ochtend zat er een briefje van buurman onder de voordeur. Dat het hem spijtte dat hij het meisje (mij) bang had gemaakt, maar dat mijn huisgenoot de schuld had van de stemmen in zijn hoofd. Of iets van die strekking... We hebben het briefje maar weer naar de politie gebracht, maar die konden niets doen behalve een straatverbod.

Ik ben daar niet lang meer blijven wonen. Een week later had ik een andere kamer. Ik ben nog maanden heel schrikkering geweest van brekend glas en heb nog jaren sloten gecontroleerd voor ik ging slapen en durfde niet in mijn eigen huis te zijn zonder alle deuren op slot.
RikM schreef:
15-04-2019 12:46
WAT?!? :woa:

Is dit echt?


Ja het is echt. Als ik mijn ogen dichtdoe zie ik nog hoe hij met die buis achter een haagje op iets, lager bij de grond staat te meppen.

Ik heb de bovenbuurman net maar eens opgezocht en nu 11 13 jaar later staat ie met een baby op zijn Facebook profielfoto.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 14:02
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
15-04-2019 12:59
Ja het is echt. Als ik mijn ogen dichtdoe zie ik nog hoe hij met die buis achter een haagje op iets, lager bij de grond staat te meppen.

Ik heb de bovenbuurman net maar eens opgezocht en nu 11 jaar later staat ie met een baby op zijn Facebook profielfoto.
Jemig Glittercupcake... :hug: en ook :woa:
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhalen hier zeg... Ik zeg altijd maar: een goede buur is een verre buur :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige verhalen! En wat zijn er veel gekke mensen :|
GlitterCupcake schreef:
15-04-2019 12:59
Ja het is echt. Als ik mijn ogen dichtdoe zie ik nog hoe hij met die buis achter een haagje op iets, lager bij de grond staat te meppen.

Jeetje wat erg. :hug:

En Kraaienpootje ook. :hug: Heftig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd voornamelijk leuke buren gehad, mag dag ook?

Toen ik nog thuis woonde hadden we aan de ene kant een buurman die in een enorme midlifecrisis terecht kwam, zijn vrouw dumpte, ging hokken met een achttientachtiger met twee poedeltjes, een enorme fitnessfreak werd, de Kilimanjaro beklom en toen, ondanks al dat gesport, longkanker kreeg en overleed. Ik had niet zo veel met die vent, maar als buurman was hij prima, temeer omdat hij inmiddels vervangen is door een stel met vier puberzoons die van hardcore en auto's houden.

Aan de andere kant een Oostduits echtpaar op leeftijd waarvan ik de meest fantastische Duitse scheldwoorden heb geleerd (ze maakten vaak ruzie in de tuin). Ze waren echter altijd heel lief voor ons als kinderen, en ik heb goede herinneringen aan paaseieren zoeken in de tuin en Rummikubben op regenachtige zondagmiddagen. Buuv is inmiddels overleden, buma maakt mooi houten speelgoed voor mijn kinderen.

Mijn huidige buren zijn een stel van onze leeftijd, ook met twee jongens, waar we veel mee optrekken en vaak mee afspreken. Iets met goede buren en verre vrienden en zo. Aan de andere kant een pastoor op leeftijd. Op de luide klok na heerlijk rustig :-D
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik heb trouwens ook ergens gewoond waar bizar veel verloop was; in 8 jaar tijd 11 verschillende buren gehad! Dan heb je ook geen rust hoor. Om de haverklap weer verhuis- en verbouwherrie, en elke keer maar weer afwachten wat er nu weer in kwam.

Ik heb nu hele leuke buren maar ik heb nog steeds die onrust van wanneer gaan die verhuizen en wat komt er dan voor in de plaats. :-?
Alle reacties Link kopieren
Naast asociale tokkies is er 1 terugkerend thema in mijn woonomgeving: naaktlopers!

Eerst een naaktlopende buurman die een hekel had aan lantaarnpalen en dus regelmatig naakt & scheldend te vinden onder een lantaarnpaal. Is later ook opgenomen in een inrichting, maar dat duurde wel een paar jaar.

Daarna een op zich vriendelijke buurman die soms een beetje teveel drugs nam en dan naakt op zijn stilstaande scooter ging zitten en “broem broem” bleef schreeuwen. We hadden uitzicht op een park met een vijver en daar zag ik hem ook 1x naakt de eendjes een paar pizza’s voeren.

Mijn huidige overburen zijn nudisten, gelukkig hebben ze vaak de gordijnen dicht maar soms dus niet en dan zie je het hele gezin gezellig in hun volle glorie. Handig zo’n modern huis met een glazen gevel.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Wat lees ik veel over buren die psychisch in de knoop zitten..
liefie2003 schreef:
15-04-2019 14:54
Wat lees ik veel over buren die psychisch in de knoop zitten..

De participatiemaatschappij. :bye:

Maar niet in Blaricum en Wassenaar hè, daar wonen deze mensen dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
In het eerste studentenhuis waar ik woonde. Zo’n lekker oud pand van voor 1900 waarbij de plafond nog gips op stro waren, de muren dun en de ramen enkel glas. Kortom, je hoorde wel eens wat van elkaar. Prima. Je bent student en de moeilijkste niet. Daarbij was ik toen nog een zeer goede slaper. Naast ons pand zat een ander studentenhuis. Andere voordeur, niks gedeeld, maar eigenlijk lag je naast elkaar te slapen met een wandje van karton er tussen. Het eerste jaar ging dat prima, de persoon in de kamer naast mij (de buurman van het andere pand) was een normaal mens, dus nooit overdreven last van gehad. Toen kwam deze idioot. Die plaatste twee subwoofers in zijn kamertje van 11m2, gewoon zo vol op de vloer. Daar was ik al niet zo blij mee, want die dingen maakten een pokke herrie, meestal ook midden in de nacht, als hij met zijn dronken harsens die dingen op standje 100 zette en ik letterlijk mn bed uit trilde. Het liep pas echt uit de hand toen hij (vanaf de tweede etage waar hij woonde) uit het raam ging kotsen. Dat kwam dus precies op al onze fietsen. Ook gooide hij niet goed dichtgeknoopte vuilniszakken naar beneden (twee trappen af was te ver).

Uiteindelijk hebben we zijn huisbaas gebeld (die niet de onze was!) en hebben ze hem het huis uit gezet. Wat een ramp was die gozer.
Jezus GlitterCupcake wat een verhaal.
Mijn buurman blijkt echt een lieverdje als ik sommige verhalen hier lees.
RikM schreef:
15-04-2019 12:46
WAT?!? :woa:

Is dit echt?
Ik zat letterlijk te krijsen toen ik dit las. Wat eng en psycho en zielig voor glitter en voor dat broertje.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn uit ons vorige huis na 3 jaar gillend vertrokken.
Het begon al bij het aanzetten van het bubbelbad, buurvrouw stond gelijk aan de deur te klagen over herrie.

Later bleek deze Mw al 25 jaar de straat te terroriseren. De druppel was wel toen ze mij uit ging schelden op straat voor hoer. Of dat ze tussen de tuin, in de coniferen, meters prikkeldraad had gelegd vanwege onze katten.
Mijn altijd rustige man is haar zelfs een aangevlogen, kon ie op het politie bureau komen.

Ook ging ze midden in de nacht met een ijzeren emmer tegen de muur slaan, wij hadden intussen oordoppen maar de buren naast ons konden er dus midden in de nacht heen want die konden er ook niet van slapen.

Na drie jaar de boel verkocht, de mensen die het kochten konden beter tegen de idioterie van deze vrouw en hebben er nog bijna 14 jaar gewoond tot ze gingen scheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven