Beter een goede buur..

14-04-2019 20:05 490 berichten
Laatst las ik weer een topic waarin TO op z'n zachts gezegd nogal merkwaardige buren heeft.

Zelf heb ik ook een vrij bijzondere buurman waarmee ik al heel wat te stellen heb gehad.

Vertel hier wat je zoal hebt meegemaakt met je buren.

TO trapt af in de volgende post, anders wordt de OP te lang.
Mutsje78 schreef:
02-04-2021 09:56
"Goede" vrijdag, de scholen helaas vrij dus gezellig naar de rondhollende en van alles laten vallende kleuter van een ander luisteren terwijl ik moet thuiswerken (6)

Wat kunnen kinderen en kerels toch een ongelovelijke herrie maken (6)

Vrouwen ook hoor. Ze is nu gelukkig weg maar ik had hiervoor een buurvrouw met een stem als een misthoorn. En maar kakelen. Kwam gewoon boven mijn tv uit. :(
Alle reacties Link kopieren
De buren van het straatje* uit mijn vorige huis (en dat van mijn moeder) hebben een erehaag gemaakt met kaarsjes nadat mijn moeder onverwacht was overleden en werd opgehaald. :heart: Merendeel van de buren kenden mijn moeder en mij ook al jaren, want we hebben daar 24 jaar gewoond. We zouden nog een borrel doen, maar dat is er helaas (nog) niet van gekomen ivm corona. Op dezelfde avond heeft 1 buurvrouw me ook nog even naar mijn eigen huis gebracht met de kat van mijn moeder (omdat het hekje van het vervoersbakje steeds open ging). Mocht overigens ook bij die buren wachten tot mijn oom, tante en de begrafenisondernemer er waren om me met alles te helpen. Daar was en ben ik ook erg dankbaar voor. :)

Mijn huidige buren ken ik nog niet zo goed, maar ik weet wel dat ze bijna allemaal erg nieuwsgierig zijn en dat 1 buurvrouw graag de dienst uitmaakt.

Ik heb in mijn vorige huis ook een buurman gehad die op het laatst zo dement was dat ie zich niet meer aankleedde en is afgevoerd door de politie omdat 'ie zo gewelddadig was geworden :-( Ontzetttend sneu. Hij is ook vrij snel daarna overleden.

*Die straat heeft allemaal kleine straatjes erin met per straatje ongeveer 12 huizen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Het is al eerder gezegd dat je het gelijk merkt als het lekker weer is.

Mijn buurman had gister visite.
Een vader en een kind en zoals dat gaat is dat kind hardop (luidruchtig) aan het praten en vader reageert daar dan weer spelenderwijs op. Kan het niet goed uitleggen
En ja, ik weet dat het om een kind gaat, maar eerlijk; zo zit je toch ook niet lekker buiten als buren.. Je kan een kind toch leren op normaal volume te praten?
De buurman zegt mijn vriend nu zelfs geen gedag meer nu hij geen boodschappen meer doet. Buurman stond laatst in de deuropening en vriend vroeg hoe het ging. Buurman zei geen stom woord.
Mensen zijn blijkbaar alleen goed als je ze kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Droomz schreef:
02-04-2021 21:28
De buren van het straatje* uit mijn vorige huis (en dat van mijn moeder) hebben een erehaag gemaakt met kaarsjes nadat mijn moeder onverwacht was overleden en werd opgehaald. :heart: Merendeel van de buren kenden mijn moeder en mij ook al jaren, want we hebben daar 24 jaar gewoond. We zouden nog een borrel doen, maar dat is er helaas (nog) niet van gekomen ivm corona. Op dezelfde avond heeft 1 buurvrouw me ook nog even naar mijn eigen huis gebracht met de kat van mijn moeder (omdat het hekje van het vervoersbakje steeds open ging). Mocht overigens ook bij die buren wachten tot mijn oom, tante en de begrafenisondernemer er waren om me met alles te helpen. Daar was en ben ik ook erg dankbaar voor. :)

Mijn huidige buren ken ik nog niet zo goed, maar ik weet wel dat ze bijna allemaal erg nieuwsgierig zijn en dat 1 buurvrouw graag de dienst uitmaakt.

Ik heb in mijn vorige huis ook een buurman gehad die op het laatst zo dement was dat ie zich niet meer aankleedde en is afgevoerd door de politie omdat 'ie zo gewelddadig was geworden :-( Ontzetttend sneu. Hij is ook vrij snel daarna overleden.

*Die straat heeft allemaal kleine straatjes erin met per straatje ongeveer 12 huizen.
Wat ontzettend lief!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het al in een ander topic benoemd, maar hier een ergernis van gisteren:

Ik heb slecht geslapen vannacht en dat is dankzij mijn bovenbuurvrouw.

Ze had 2 vrienden op bezoek (belde eerst bij mij aan, daarom dat ik dat weet)
Ik weet niet wát ze aan het doen waren, maar wat een heen en weer geloop en gestommel! Tot een uur of 1 ’s nachts.
Het rare eraan is alleen dat als ik ‘’gewoon’’ lag ik amper iets hoorde, maar zodra ik mijn oor op mijn kussen legde hoorde ik duidelijk veel meer. Ik weet ook zeker dat het van boven kwam en niet van mezelf. Toen ik er namelijk even later even uit ging zag ik dat er nog licht brandde bij haar. (niet geklaagd hoor)

Het was ook even een moment dat ik dacht, jammer dat die avondklok er niet meer is..

Laat je gasten op zijn minst hun schoenen uittrekken als je met onder en/of bovenburen te maken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige huis (benedenwoning) was ook heel gehorig. Mijn bovenburen droegen geen schoenen in huis maar op blote voeten bonkt het nog erger. Ik vroeg me af wat ze in godsnaam de hele avond aan het doen waren. Ze liepen letterlijk de hele tijd heen en weer. Misschien hun 10K voetstappen voor de dag halen of zo?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-05-2021 12:39
Mijn vorige huis (benedenwoning) was ook heel gehorig. Mijn bovenburen droegen geen schoenen in huis maar op blote voeten bonkt het nog erger. Ik vroeg me af wat ze in godsnaam de hele avond aan het doen waren. Ze liepen letterlijk de hele tijd heen en weer. Misschien hun 10K voetstappen voor de dag halen of zo?

Ik heb er ook een paar bij mij in de flat wonen, mannen met platvoeten die niet stil kunnen zitten. Het bonkt en dreunt aardig door.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij nu helemaal kapot aan de "huisverbouwing" die hier nu gaande is. De kleuter bij mij in de flat is sinds half 3 thuis en dat hoor ik meteen. Geren, gebonk, met deuren gooien, van alles laten vallen (zo klinkt het) en god mag weten nog meer. Het kind zou vier dagen per week naar de bso gaan, maar om een of andere reden is dat niet doorgegaan.

Thuiswerken is zo niet te doen, ik kan niet wachten tot ik weer naar kantoor mag.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Het laatste vervolg van de buurman die altijd te veel vroeg:

Enige tijd geleden kwam hij zaterdagavond paracetamol lenen. En of vriend de volgende dag even naar de winkel kon voor meer want hij had niks meer in huis. De winkel gaat op zondag om 12 uur open. Om 12:05 stond hij voor de deur. Of vriend nog niet naar winkel was geweest. Nee dus. We hadden gasten, het was laat geworden die nacht en we zaten net aan het ontbijt. Een half uur later staat hij weer voor de deur. Is vriend dan nu wel naar de winkel geweest? Nee, nog steeds niet. Wanneer gaat vriend dan naar de winkel want hij had wel paracetamol nodig.
De gasten waren stomverbaasd. Was dat twee keer dezelfde buurman? Is dit normaal in de Nederlandse cultuur? Nee, deze buurman is gewoon een beetje opdringerig.

Een week later: De bel gaat. Of vriend nu even boodschappen kan doen. Nee, we hebben kaartjes gereserveerd voor het museum en we gaan net weg. Maar als we terug zijn, kan het wel. Hoe laat we dan terug komen? Geen idee, rond een uur of zes, zeven.
Dus als vriend rond half zeven bij buurman langs gaat om te vragen wat hij kan halen, staat buurman zwijgend in de voordeur, zijn handen in de zij. 'Hoi buurman, wat kan ik voor je halen?' De buurman staat daar en zwijgt. 'Zeg het maar buurman, heb je een lijstje?'. De buurman zwijgt. 'Buurman, je wilde toch boodschappen? Wat kan ik halen?'. Dan zegt buurman: 'Ja, ik kon niet op je wachten, ik ben zelf maar gegaan'.


Inmiddels had ik bedacht dat ik boven beter de bel eraf kon halen. De enige persoon die hier boven bij de deur staat, is toch altijd deze buurman die iets wil.
Maar daar liet buurman het niet bij zitten. Hij ging gewoon naar buiten en belde via de intercom aan. Om vervolgens een boodschappenlijstje door de intercom te tetteren. Ook heeft een andere buurvrouw hem wel eens van zijn balkon naar ons balkon horen roepen :facepalm:

Een dag kwam ik thuis, stond hij weer boven bij onze deur. Hij ziet me en vraagt: Is HIJ ook thuis?
Nee, antwoord ik, HIJ is aan het werk.
Oh, hoe laat is HIJ klaar?
HIJ is om 00:30 vannacht klaar.
Oh dat is wel heel erg lastig want ik moet........
Ja vervelend buurman, sorry ik heb haast, ik moet even mijn boodschappen binnen zetten en meteen weer weg. Succes he!


Twee weken geleden kwam ik onze straat inrijden. Politiewagens voor ons gebouw. Ik kom binnen, drukte van jewelste beneden in de hal. De buurman had deze ochtend de deur niet open gemaakt voor de thuiszorg en nu was er iemand van de GGZ die tevergeefs aan had staan bellen. Hoewel dat vaker gebeurt, had ze deze keer toch maar de politie gebeld.
Het bleek terecht. De politie heeft de deur open getrapt en ze hebben hem gevonden. Overleden aan een hartstilstand.

Hij bleek psychiatrisch patiënt, hoorde ik van een andere buurvrouw. Dat verklaarde wel een hoop van zijn merkwaardige gedrag.

God wat ging het knullig toen ze hem kwamen halen. Mijn vriend heeft geholpen om hem van de trap te dragen, voor de mensen van de uitvaartorganisatie was het te zwaar. Dat is dan het laatste wat mijn vriend voor de buurman heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso, het is voor jullie wel een hele zorg minder... Want jeetje, wat hebben jullie je best gedaan in het kader van goed nabuurschap. Maar wat een triest verhaal!
vivinnetje schreef:
05-08-2021 17:52
AbsoFabso, het is voor jullie wel een hele zorg minder... Want jeetje, wat hebben jullie je best gedaan in het kader van goed nabuurschap. Maar wat een triest verhaal!
Het is ook wel triest. Ik denk dat buurman erg eenzaam was, maar ik vind het ook wel begrijpelijk dat de meeste mensen hem meden. Dat begon ik ook al erg snel te doen. Mijn vriend heeft wel echt zijn best gedaan, dat is ook gewoon een schatje :)
Buurman had blijkbaar acht zussen. Met slechts één van de acht was er nog contact.
Er waren slechts/toch nog zo'n twintig mensen op zijn uitvaart.

Ik ben wel benieuwd wie er nu gaat komen. Er wonen hier nogal wat mensen met begeleiding in de straat. Tot nu toe zijn dat wel allemaal merkwaardige, doch rustige types. Benedenbuurman was het lastigste en het enige dat hij deed, was te vaak en te opdringerig iets vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje TO, wat triest dat het zo is afgelopen :(
Het is toch een hele belasting lijkt mij en ik zou je het niet kwalijk nemen als je weer rustig kunt wonen en dat zo ervaart.
Alle reacties Link kopieren
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven