Bezorg voorwaarden wasmachine.

25-01-2022 23:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zaterdag een droger en wasmachine gekocht , die worden morgen ochtend bezorgd door extern bezorg bedrijf.
Ik kreeg net de mail met de verwachte tijd, incl een stappenplan.
Snap ik dat er regels zijn ivm corona maar vond het allemaal wel wat te.
Misschien valt het mee maar was benieuwd wat jullie ervaringen zijn hiermee.

Ze gaan als volgt te werk.
Zodra bezorgers in de straat zijn bellen ze mij op om te vragen waar ze het neer moeten zetten, en hoe ze daar moeten komen.
Dan moet ik alvast de deur openmaken en in andere ruimte gaan zitten .en deur sluiten van die ruimte
Dan komen hun binnen,zetten apparaten neer,sluiten aan.
Dam zijn ze klaar en lopen naar buiten,sluiten voordeur en bellen mij weer met de vraag of het allemaal goed staat. Zo ja dan gaan ze buiten hun afval opruimen en tekenen ze de bon en gooien hem door brieven bus.
Ik mag er absoluut niet bij.

Snap dat je er niet met neus boven op staat maar hun op de overloop boven dan kan ik toch wel even op de trap wat dingetjes vragen ??

Wie ook iets besteld en ging het ook zo??
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het me wel voorstellen dat ze zo werken. Jij bent niet de enige waar ze bezorgen op hun werkdag. Mensen komen (zeker in hun eigen huis) makkelijker dichterbij dan gewenst.

En iedereen wil toch zijn spullen bezorgd hebben, voor het bedrijf is het dus fijn als het personeel niet uitvalt door een Coronabesmetting.
rafs wijzigde dit bericht op 25-01-2022 23:18
Reden: Aanvulling
28.51% gewijzigd
Vorige week een nieuwe droger laten bezorgen en dat ging heel soepel. Afstand houden maar geen gekkigheid dat ik in een andere kamer moest gaan zitten. Zou hier geen zin in hebben. Onbekenden in mijn huis terwijl ik elders zit te wachten tot ze wegzijn? Dacht het niet. Mondkapje lijkt mij voldoende.
Wat voor dingetjes zou je willen vragen dan?
Alle reacties Link kopieren
De bezorgers van BCC hadden geen mondkapjes en maakten zich niet druk om afstand houden. Nu ben ik daar ook niet heel strikt in, tenzij de ander dat wel doet.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk komt dit doordat er heel veel werknemers in quarantaine zitten, waardoor bedrijven hun roosters niet meer rondkrijgen. Om nog meer uitval te voorkomen gaan veel bedrijven op deze extreme maatregelen over. Dit werd mij uitgelegd door een bedrijf, die bij mij thuis werkzaamheden gaat uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend.

Overigens zou ik niet weten wat je daar ineens wil gaan vragen aan iemand die het apparaat komt plaatsen, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gewoon een standaard mail en geen bezorger die zich eraan houd.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Geen recente eigen ervaring maar het leest als een protocol dat 2 jaar geleden is opgesteld, toen covid bijna als een doodvonnis gold.
In die tijd kreeg ik van de loodgieters een zelfde soort instructie.

Afgelopen maand een reparateur die 'helemaal nergens naar keek', hij gaf nog net geen hand maar ging gewoon heel ouderwets aan de gang

Net als Katja verwacht ik dat het zo'n vaart niet zal lopen met het in een andere ruimte moeten zitten
Ik zou een mondkapje bij de hand houden en wat gepaste afstand hanteren maar dat was het dan ook wel
Ze zijn in ieder geval duidelijk maar ik denk dat het als ze eenmaal voor de deur staan het wel wat soepeler gaat. Ik denk dat het er gewoon op neer komt dat ze niet willen dat iemand mee staat te kijken of in de nek staat te hijgen.

Mijn vader is zo iemand die bij de monteurs gaat kijken en een praatje gaat maken. Dat is nu gewoon niet handig als de afstand dan ee probleem wordt. Denk dat ze daarom ook met zulke regels komen van oja coronatijd.
Alle reacties Link kopieren
FiddlyDiddlyDoo schreef:
25-01-2022 23:53
Waarschijnlijk gewoon een standaard mail en geen bezorger die zich eraan houd.
Dit is mijn meest recente ervaring in ieder geval. De bezorger belde, ik deed wat moest volgens instructies en vervolg riep die man toen hij het huis binnen kwam: ‘Voor mij hoeft die ongein niet hoor. Ik heb liever dat u nu kijkt naar het apparaat dan dat ik straks moet horen dat het de verkeerde is en ik ‘m weer twee verdiepingen naar beneden kan sleuren’. Na installatie heeft hij gewoon een kop koffie gedronken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt best kans dat de bezorgers niet zo moeilijk doen. Maar voor hetzelfde geld heeft zo’n bezorger een partner of kind uit een risicogroep en is hij heel voorzichtig. Dan is de mogelijkheid er in elk geval wel om veilig te kunnen werken omdat hij naar die e-mail kan verwijzen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij lichtelijk overdreven allemaal ;-D
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de bezorgers zich daar heel strikt aan houden.
Gewoon doen zoals aangegeven
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je vragen over het witgoed aan een extern bezorgbedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn nog iets belangrijk vergeten, de ruimte waar ze moeten werken/door lopen verluchten gedurende een kwartier voor ze aankomen.
acmp schreef:
25-01-2022 23:51
Waarschijnlijk komt dit doordat er heel veel werknemers in quarantaine zitten, waardoor bedrijven hun roosters niet meer rondkrijgen. Om nog meer uitval te voorkomen gaan veel bedrijven op deze extreme maatregelen over. Dit werd mij uitgelegd door een bedrijf, die bij mij thuis werkzaamheden gaat uitvoeren.
Ik snap wel dat ze daarom extra voorzichtig zijn met hun richtlijnen en protocollen ja. In de praktijk houden bezorgers zich er niet altijd aan weet ik uit ervaring. Dus er is ongetwijfeld wel gelegenheid om ergens in het proces je vragen aan ze te stellen.
apppie schreef:
26-01-2022 03:41
Lijkt mij lichtelijk overdreven allemaal ;-D
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de bezorgers zich daar heel strikt aan houden.

Dit.

Dat is typisch iets wat bedacht is door iemand achter een bureau. De mannen die dat moeten bezorgen interesseert het geen reet. Die willen gewoon normaal hun werk kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
iemand die deze voorwaarde heeft opgesteld zal er wel voor gezorgd hebben dat ze dit helemaal volgens de huidige regels doen. Alleen zijn die regels niet altijd even werkbaar.

Belangrijk is om je afstand te bewaren. En iedereen die klachten heeft en positief getest zijn in een ander vertrek blijven.

PS ik ben er van overtuigd dat wanneer je ze een klop koffie, thee of een glas water of limonade aanbied, dat ze er geen enkel probleem mee hebben dat je dit voor de badkamer neer zet ;-)

Moraal; gebruik je gezonde verstand. Ga er niet met je druipende neus bovenop zitten wanneer dit niet nodig is. Zorg voor voldoende ventilatie en dat de plek waar alles geïnstalleerd is al vrij en schoon is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik sta sowieso niet op bezorgers hun lip als ze iets bezorgen. Waarom zou ik ? Vragen over apparaat beantwoorden bezorgers nauwelijks. Die doen wat hun functie zegt. Bezorgen. Werking van apparatuur moet je toch echt zelf uitvogelen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ben ook niet iemand die op hun vingers gaat staan kijken hoor. Laat ze meestal lekker hun gang gaan.
Helaas al 2x gehad (niet bij hen trouwens) dat ik een compleet ander apparaat kreeg dan dat er besteld was.
Vandaar dat het wel fijn is als ik ff kan spieken of het de goede is.
Zou lullig zijn als ze het weer naar beneden moeten slepen.

Maar we zien het zo vanzelf wel . Heb ramen ff lekker tegenover elkaar opengezet .
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk geeft zo'n uitgebreid voorschrift ook wel meer handvatten als een snotterende hoestende klant wel even een handje komt helpen of op het gemakje over de bezorgers heen staat te blaffen.
Dan hoef je niet in discussie over de interpretatie en rekbaarheid van gezond verstand en richtlijnen
Alle reacties Link kopieren
ah, dat is indekken van het hoofdkantoor - "we hebben een strict protocol"
en in de praktijk gaat het er heel anders aan toe
de bezorgers gaan niet iets beginnen aansluiten voordat ze zeker zijn dat het het goeie is - die willen inderdaad ook niet weer alles mee terugslepen

ik woon in een flat, had alle deuren tegen mekaar open staan en hielt gewoon afstand - heb wel iets te drinken aangeboden en op de gang gezet - je gaat ze inderdaad niet in de nek hijgen maar dat is gewoon gezond verstand
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Via welke winkel is dit als ik vragen mag?

Ik wil ook een nieuwe wasmachine bestellen, dus vraag me af welk bedrijf hier zo streng in is.
RikM schreef:
26-01-2022 10:13
Dit.

Dat is typisch iets wat bedacht is door iemand achter een bureau. De mannen die dat moeten bezorgen interesseert het geen reet. Die willen gewoon normaal hun werk kunnen doen.
In de eerste lockdown wel. Stond mijn 2 meter hoge en 100kg wegende koelkast op straat. Dat is een uren durend traject geweest om in mijn eentje naar binnen te krijgen :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven