Bieden woning

16-08-2015 18:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vraagje.. Voor hoeveel heb je je woning gekocht. Mijn vraag is eigenlijk. Wat was de vraagprijs.

Hoeveel heb je geboden? En wat heb je uiteindelijk voor de woning betaald?

Bedankt voor de reacties
quote:Snoesje666 schreef op 16 augustus 2015 @ 19:24:

De verkoper van ons huis heeft 15% moeten laten, na een half jaar.

Ons eigen huis bracht een half procent meer op, twee biedingen boven de vraagprijs (binnen een week).

De kopers van ons vorige huis hadden de vraagprijs van hun eigen huis na anderhalf jaar met 30% laten zakken.

Er is dus niets over te zeggen.

Ik weet van een woning,die werd te koop gezet op de top van de markt in 2008 voor 459000

Die is twee jaar later verkocht voor 300000
quote:cijfernerd schreef op 16 augustus 2015 @ 19:31:

[...]

Ik weet van een woning,die werd te koop gezet op de top van de markt in 2008 voor 459000

Die is twee jaar later verkocht voor 300000

Ja en zo weet ik een woning vraagprijs 250.000 euro

bod 1: 220.00 (lachwekkend dus afgewezen).

Bod 2 andere koper: 230.00 euro en met deze mensen werd onderhandeld.

bod 3 van weer andere bieders: 245.000.

Je kan dus momenteel weer een leuke woning mislopen omdat je te laag insteekt. De markt in het lagere segment wordt echt niet meer alleen door de koper bepaalt.

Ja, de woning staat in een inmiddels weer gewilde buurt etc.

Nee, niet mijn woning.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:elein schreef op 16 augustus 2015 @ 19:21:

Ik zou vooral kijken naar wat je zelf per maand bereid bent te betalen voor het appartement. Is er bijvoorbeeld nog een VVE om rekening mee te houden? Moet er veel geklust worden? .Ik zou dit ook aanhouden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vraagprijs: 180.000

Geboden: 135.000

Aankoopprijs: 140.000

We hadden gehoord dat ze het huis zo snel mogelijk kwijt moesten
quote:jantientje1 schreef op 16 augustus 2015 @ 19:45:

Vraagprijs: 180.000

Geboden: 135.000

Aankoopprijs: 140.000

We hadden gehoord dat ze het huis zo snel mogelijk kwijt moesten Het is eten of gegeten worden
quote:cijfernerd schreef op 16 augustus 2015 @ 19:23:

[...]

In het noorden loopt de markt redeliijk tot 250000,daarboven is het nog steeds een rampEens, maar dit gaat dus om een huis ver onder de 250. En dan zullen er nog grote verschillen zijn in waar het precies ligt.
Huis van de woningbouwstichting gekocht (oud huurhuis, niet ons huurhuis). Bezichtiging was met iemand van de woningbouw, die was heel eerlijk en wees ons op twee andere huizen die de week er op in dezelfde straat te koop zouden komen... een daarvan sprak ons erg aan dus die dag wekker gezet en meteen bezichtiging gepland die middag. Toen kregen we te horen dat er meer interesse was en dat ze 220.000 nodig hadden (vraagprijs 229.500). Volgende dag 220.000 geboden en geaccepteerd. Particulier stonden vergelijkbare huizen (met minder grond, wij hebben het dubbele omdat we op een hoek zitten) te koop voor 330.000-350.000. Dus een mooie koop geweest!
Ook hier eten en gegeten worden. Woningbouwstichtingen bieden wel vaker woningen aan voor prijzen waar particulieren hun vergelijkbare huis niet voor kunnen verkopen. Heel zuur voor de particuliere buren, en inderdaad een mooie koop voor jou!
in 2009: 245.000 gevraagd, 230.000 geboden, voor 237.000 gekregen.

Nu: 289.000 gevraagd (huis via woningbouwstichting in de verkoop), 305.000 geboden, en gekregen. Dit huis is 5 min fietsen van mijn huidige woonplek, en hier wordt sinds een jaar ruim boven de vraagprijs geboden. Niets onderhandelen dus. Bieden, veel, en snel een beetje. Dat zijn hier de regels.

succes
quote:Carmelia schreef op 16 augustus 2015 @ 21:53:

in 2009: 245.000 gevraagd, 230.000 geboden, voor 237.000 gekregen.

Nu: 289.000 gevraagd (huis via woningbouwstichting in de verkoop), 305.000 geboden, en gekregen. Dit huis is 5 min fietsen van mijn huidige woonplek, en hier wordt sinds een jaar ruim boven de vraagprijs geboden. Niets onderhandelen dus. Bieden, veel, en snel een beetje. Dat zijn hier de regels.

succes De verschillen zijn groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven