bloemen(bak)

07-03-2015 09:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk super suf, maar mijn potten in de tuin zien er niet meer uit. Ze zitten vol met water en dode planten. Ik wil dit weekend mijn tuintje graag weer wat opfleuren. Welke bloemen/planten kan ik nu al buiten in bloembakken zetten?
Bijna alle planten die je nu in de tuincentra ziet. Of heb je binnen een voorraad in de kweekkas waar je uit moet kiezen? Wat heel vroeg kan: viooltjes.
Viooltjes zijn er nu veel. Moet je wel van houden
Viooltjes, kant en klare bloembollen, lenteroos (soort kerstroos). Ik zou zeggen, lekker naar de markt of naar het tuincentrum. En praxis en intratuin hebben de violen in de aanbieding, net een heleboel gekocht
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Violen inderdaad. Mocht je meer keuze willen hebben dan zou ik 1,5 maand wachten, dan zijn de zomerbloeiers zoals petunia, lobelia, etc er.
Als je violen kiest, neem dan bosviooltjes, die zijn oersterk.
verba volant, scripta manent.
Ow joh, ik dacht dat je bloembakken zocht had al een hele leuke tip voor bakken van ikea die super leuk zijn!

Qua bloemen, viooltjes idd. Verder alles wat er in het tuincentrum staat. Er kan al best veel buiten nu
Sommige bakken hebben een smalle bodem en die vind ik niet voldoen omdat ze snel omwaaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik koop soms bakken die voor iets anders bestemd zijn in dumpstores.

Als ze namelijk voor linnengoed of speelgoed bedoeld zijn, zijn ze ineens een stuk goedkoper!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Viooltjes en dan kennelijk vooral bos viooltjes heb je heel lang plezier van al moet je er inderdaad van houden. (Ik niet zo).

Inderdaad nog ff wachten en je hebt de goedkope mooie grote (hang-)Petunia's en Lobelia. (Neem geen Primula's als je allergische personen in de buurt hebt.)

Verder sterk o.a. (Spaanse) Margrieten, rozen...

Teveel of te weinig water is wel wel of geen succes.

Als er water in de bakken staat dat is funest, dan moet je bakken met gaten kopen of voorzichtig gaten in priemen of boren, onderin wat pot scherven o.i.d.
Bloeien viooltjes eigenlijk de hele zomer door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven