Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Frozie schreef:
12-10-2017 09:20
Klinkt goed. Denk dat ik ook de 11e ga met een collega. Het is best een eindje rijden voor ons, maar klinkt als de moeite waard!
Tip 1: Het beursgebouw is naast het station, dus met trein ook makkelijk bereikbaar.
Tip 2; het is Glow in de stad. Dat betekent dat de stad heel mooi versierd is met duizenden lichtjes. het betekent ook dat het 's avonds druk is in de stad,vanaf dat het donker wordt. en dat betekent verder dat even snel iets eten in het centrum wel vergeten kan worden, wilden we vorig jaar en alles was gereserveerd toen.
Er is ook een P &R in de stad, waar je goedkoop parkeert en goedkoop naar de stad kunt
Vandaag mijn nieuwe spel ophalen. Eerste spel waar ik mee gedaan heb aan een kickstarterproject. ben benieuwd
nlies schreef:
21-10-2017 11:46
Vandaag mijn nieuwe spel ophalen. Eerste spel waar ik mee gedaan heb aan een kickstarterproject. ben benieuwd

Spannend nlies! Watvoor spel is het?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
21-10-2017 12:06
Spannend nlies! Watvoor spel is het?
21 days,
spel wat solo of met meer spelers kan. vriend van me is de maker ervan. Hij staat er ook mee in Essen, dus moet met volle auto die kant op. Gisteren zijn de pallets bij hem afgeleverd aan huis (6 in totaal) vraag me af of hij tevoren realiseerde dat het er zo veel waren
Misschien iets voor mij. Ik kan de laatste tijd niemand vinden om een spelletje mee te spelen :cry:
LunchLover schreef:
21-10-2017 14:39
Misschien iets voor mij. Ik kan de laatste tijd niemand vinden om een spelletje mee te spelen :cry:
och arme jij :hug:
nergens een spellenclub?
Als je in de buurt woont, welkom. Of misschien staan er op https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/ wel mensen in jouw buurt die mee willen doen
mijn fb wordt overspoeld door mensen die hun spellen willen verkopen om ruimte in de kast te maken, en door mensen die vragen wat de aanraders zijn om de kast weer te vullen. Allemaal wegens Spiel in Essen
Yes! Gisteren Pandemic Legacy seizoen 2 gekocht. Alleen nog maar de proloog gespeeld om het spel te leren kennen (zodat je de toekomstige runs beter kan spelen, het is namelijk anders dan het eerste Legacyspel) en dát is al tof en anders dan het gewone spel.

https://www.zmangames.com/en/products/p ... -season-2/

Dat belooft wat... dat gaan ook spannende avonden worden :)
krullie-wullie wijzigde dit bericht op 27-10-2017 09:32
Reden: link toegevoegd
9.19% gewijzigd
Leuk krullie, ik ken wel de gewone Legacy, heb hem zelf niet.
heb afgelopen weel 21 days uitgeprobeerd in de solovariant. Het eerste deel van het spel, was echt even puzzelen wat ik moest doen, en dacht ik dat ik de aangegeven tijd op de doos nooit zou halen, maar later ging het vlotter.Kwam er toen ook achter dat ik sommige dingen vergeten was te doen of gebruik van te maken. Maar volgende keer beter.
Heb afgelopen week Delphi gespeeld, toch maar op de verlanglijst zetten denk ik. En met spellenspektakel en Spel Antwerpen in het vooruitzicht zal het daar wel ergens te koop staan
En London, nieuw spel, ik denk dat het een kickstarter was, want degene die het meebracht naar de club had het pas 's middags binnen gekregen.
Ik ben bezig met de Sint lijstjes. Ik wilde Pandemic vragen, maar er zijn veel varianten zie ik. Welke variant is de must have vinden jullie en waarom?

Triominos lijkt me ook wel leuk, heeft iemand dit wel eens gedaan? Is het een aanrader? Is de de-luxe versie ook werkelijk beter en op welk gebied?
nlies schreef:
21-10-2017 16:54
och arme jij :hug:
nergens een spellenclub?
Als je in de buurt woont, welkom. Of misschien staan er op https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/ wel mensen in jouw buurt die mee willen doen

Waar woon je ergens Nlies?

Ik keek even naar de link, de groep is prive, kun je je daar gewoon voor aanmelden?
LunchLover schreef:
27-10-2017 22:35
Waar woon je ergens Nlies?

Ik keek even naar de link, de groep is prive, kun je je daar gewoon voor aanmelden?
Roosendaal,
ja je kunt je aanmelden en dan ben je zonder problemen vrij snel lid.
Zoals ik misschien al eerder zei, veel Vlaamse leden, maar we kunnen vast wel gaan zorgen voor meer nederlanders
LunchLover schreef:
27-10-2017 22:34
Ik ben bezig met de Sint lijstjes. Ik wilde Pandemic vragen, maar er zijn veel varianten zie ik. Welke variant is de must have vinden jullie en waarom?

Triominos lijkt me ook wel leuk, heeft iemand dit wel eens gedaan? Is het een aanrader? Is de de-luxe versie ook werkelijk beter en op welk gebied?
Pandemic moet je dus voor bij Krullie zijn, ken ik alleen van het meespelen.
Triominos de luxe is volgens mij gewoon wat beter/luxer materiaal dan de gewone uitvoering.
Ik heb hier nog een triomino staan maar geen idee welke uitvoering, jaren niet gespeeld
Dan wacht ik even op Krullie (aannemend dat die dit topic leest? :proud: )

Ik ga even denken over de fb groep... :sun: (en ik pb je even Nlies)
@lunchlover, post terug
LunchLover schreef:
27-10-2017 23:43
Dan wacht ik even op Krullie (aannemend dat die dit topic leest? :proud: )

Ik ga even denken over de fb groep... :sun: (en ik pb je even Nlies)
Die kwam vandaag om 9.30 uur vertellen dat ze een uitbreiding ervan gekocht had, dus die komt vast wel een keer terug
nlies schreef:
28-10-2017 00:00
Die kwam vandaag om 9.30 uur vertellen dat ze een uitbreiding ervan gekocht had, dus die komt vast wel een keer terug

Sjongejonge, ik scroll nog terug om te kijken wie dat zei. Dyslectisch much? Al hangt mn leven er vanaf dan mis ik dingen nog. :facepalm:
@ lunchlover je hebt weer post
Voor de uitbreidingen (on the brink, in the lab...) heb je het basisspel nodig. Het basisspel vind ik persoonlijk al leuk genoeg, dus die zou ik kopen als ik jou was, LunchLover.

Er zijn nog wat varianten die anders zijn dan het basisspel (Bijvoorbeeld Pandemic Cthulhu), maar tenzij je die wereld helemaal geweldig vindt zou ik gewoon beginnen met het 'gewone' spel. Dat kan je spelen met 2-4 personen, is coöperatief en is tot het einde der tijden herspeelbaar.

De Legacyspellen (seizoen 1 dat twee jaar geleden verscheen en seizoen 2 dat dit net uit is) zijn campagnes, dus die zijn, wanneer je het spel hebt uitgespeeld, op en niet herspeelbaar. Het spel verandert gaandeweg, er komen nieuwe regels bij, je bord verandert en ook de karakters waarmee je speelt krijgen upgrades en/of verwondingen. Deze kan je ook met 2-4 spelers spelen en het is handig om ze de hele campagne met dezelfde groep te spelen.

Ik vond seizoen 1 GEWELDIG en seizoen 2 (waar we net mee zijn begonnen) is ook heel erg veelbelovend. Het mooiste avontuur (op spelgebied) wat ik heb meegemaakt, zo spannend is het om weer een doosje open te maken en te kijken wat erin zit.

Het is niet nodig om het basisspel te hebben voor het legacyspel (in elk geval seizoen 1), maar het is wel handig om het te kennen want de eerste maand lijkt sterk op het basisspel. Gaandeweg verandert het spel, maar dat wordt allemaal goed uitgelegd.

Ik wil natuurlijk niet teveel zeggen, want spoilers zijn stom :), maar mocht het gewone spel bevallen en je hebt een groep waarmee je vaker bij elkaar komt (in mijn geval: mijn man en ik): kopen dat legacyspel :).
@ Lushcooking

Jij was toch naar Spiel geweest? Care to share? Ben wel benieuwd hoe het is bevallen.

Als anderen naar Spiel zijn geweest, deel gerust!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
al wat jaren geleden dat ik naar Spiel was, Ik zie wel veel foto's voorbijkomen op facebook van aangeschafte spellen. Bijna overal zie ik Azul bij staan, ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Lushcooking, barst maar los als je wil, ben benieuwd wat je hebt gekocht en meegemaakt
Vanavond dus Azul gespeeld, leuk puzzelen hoe je de stenen pakt en weglegt, en met het pakken ook hoe je de tegenspeler dwars kunt zitten.
En de coöp van Orleans, leuk maar we hebben dik verloren van het spel
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:47
Reden: ivm spam
99.50% gewijzigd
Als iemand nog een memoriespel zoekt en niet gewoon 2 kaartjes om wil draaien is memoarrr wel leuk. Je verliest waarschijnlijk toch wel van de kinderen die meedoen, maar het is weer eens wat anders
Azul heb ik ook! Ik heb nog geen kans gehad om hem te spelen, maar was enorm blij dat ik op tijd bij de stand was en dus de joker tegels gratis erbij kreeg.
Ik was helaas te laat voor Photosynthesis (waar je bomen laat groeien en een soort bos bouwt a.d.h.v. de stand van de zon), die was al uitverkocht. Daarnaast heb ik nog Little big fish gekocht, waarbij je vissen over een bord beweegt, ze kunt laten groeien en het doel is om de vissen van de tegenstander op te eten. Ik had Diamant al bijna een jaar op mijn verlanglijstje staan, dus toen ik die zag in een van de shops bij Spiel voor een mooie prijs heb ik hem direct mee genomen. Ook heb ik Harvest Dice gekocht, een kort dobbelspelletje waarbij je wortel/tomaat/sla in een moestuintje tekent of de groente aan het varken voert en daar punten voor krijgt.

Tot zover mijn aanwinsten :) Ik vond Spiel heel tof maar onwijs druk, ik ben op de vrijdag geweest. Vooral na 12 uur was het erg druk, in de ochtend heb ik nog een paar spellen gespeeld, maar daarna heb ik alleen rondgelopen en gekeken en spellen gekocht waarvan ik al wist dat ik ze wilde hebben. Wat mij het meeste tegenviel was de enorme rij voor de wc's. Ik was samen met een vriendin en we waren eerst onze eigen weg gegaan, op een gegeven moment afgesproken om samen wat te lunchen. Ik dacht, ik heb nog 20 minuten, dan kan ik wel ff naar de wc. Helaas was ik met 20 minuten niet terug op de afgesproken plek door de lange rij en het verre lopen naar de toiletten, dus heeft mijn vriendin nog op mij moeten wachten. Daarna zijn we de rest van de dag samen opgetrokken, dat was een stuk gezelliger.

Volgend jaar ga ik zeker weer, maar dan waarschijnlijk de donderdag. Misschien dat ik dan ook een aantal spellen vooruit bestel zodat ik ze bij Spiel alleen nog op hoef te halen. Het is zo balen als je nog 20 dozen (pre-orders) ziet staan en het spel verder uitverkocht is. Het was wel goed dat ik een hoop geld mee had, ik had netjes alle spellen bijgehouden in de preview van BoardGameGeek, maar bij Spiel zelf is er nog zoveel meer! Ik snap nu wel dat sommigen hier al hun vakantiegeld/verjaardagsgeld/extraatjes voor apart leggen, ik werd vreselijk hebberig van zoveel leuke spellen.

Zijn er hier nog meer mensen naar Spiel geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven