Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 3 juli 2019 om 21:50
Ja heb hem al meerdere keren gespeeld met mijn zoon. Vrij makkelijk te leren. Met meer dan 2 personen zal het lastiger zijn.
woensdag 3 juli 2019 om 21:52
woensdag 3 juli 2019 om 22:17
Ik heb bij een leegverkoop van een speelgoedwinkel het volgende op de kop getikt:
- Genius dobbelspel - paar keer gespeeld met zoon van bijna 6, erg leuk. Een soort yahtzee-achtig, maar je kunt het spel van de ander ook beinvloeden. Nog niet met meer dan 2 spelers gedaan.
- Labyrinth kaartspel - best leuk voor kinderen, niet zo interessant voor groteren
- Vrienden en vijanden - een uitbreiding voor In de ban van de Ring. Nog niet gedaan, maar het basisspel speel ik ook ongeveer eens in de vijf jaar (jammer genoeg). Maar voor 4 euro kon ik dit niet laten liggen.
- Genius dobbelspel - paar keer gespeeld met zoon van bijna 6, erg leuk. Een soort yahtzee-achtig, maar je kunt het spel van de ander ook beinvloeden. Nog niet met meer dan 2 spelers gedaan.
- Labyrinth kaartspel - best leuk voor kinderen, niet zo interessant voor groteren
- Vrienden en vijanden - een uitbreiding voor In de ban van de Ring. Nog niet gedaan, maar het basisspel speel ik ook ongeveer eens in de vijf jaar (jammer genoeg). Maar voor 4 euro kon ik dit niet laten liggen.
woensdag 3 juli 2019 om 22:22
O Pozzebok, ik vind labyrinth het bordspel ook best leuk, kaartspel ken ik niet. En niet te nauw kijken met leeftijdgrenzen, misschien is je kind er al best aan toe. Zoontje van een spellenvriendin speelde Carcassonne ook al mee toen hij 5 was (wel iets aangepast, dus alleen wegen en steden tellen, weilanden nog niet)
woensdag 3 juli 2019 om 22:34
Ik heb het sinds mijn jeugd niet meer gedaan, vond het altijd erg leuk.
@ Nlies, jammer!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
woensdag 3 juli 2019 om 22:37
Begin dan vooral niet aan croco loco, daar zijn de kinderen ook sneller in
donderdag 4 juli 2019 om 08:39
Hai allemaal,
Ik ben nieuw op dit topic en heb nog niet alles gelezen.
Alvast excuses dus als deze vraag al eerder gesteld is...
Maar wat is nou een leuk spel voor 1 persoon?
Zijn de smartgames de moeite waard of is dat eenmaal het truukje doorhebben en dan alle levels zo uit kunnen spelen?
Spellen die ik graag speel:
-Pandemic (ook solo maar is samen toch leuker)
- qwixx
-ticket to ride
- sagrada
- Machiavelli
- machi koro
- regenwormen
Alvast bedankt
Zijn de smartgames de moeite waard of is dat eenmaal het truukje doorhebben en dan alle levels zo uit kunnen spelen?
- qwixx
-ticket to ride
- sagrada
- Machiavelli
- machi koro
- regenwormen
Alvast bedankt

donderdag 4 juli 2019 om 10:14
Welkom en veel plezier hier.JoyM schreef: ↑04-07-2019 08:39Hai allemaal,
- qwixx
-ticket to ride
- sagrada
- Machiavelli
- machi koro
- regenwormen
Alvast bedankt![]()
Geen probleem , een vraag dubbel. we zijn al zo lang bezig hier dat dat best zal gebeuren, 1700 reacties lees je niet even snel door.
Ja ik heb dat idee ook bij smart games, dat als je ze kent je ze niet meer opnieuw speelt, maar ik ken ook iemand die heel verbaasd was toen ik het zei. Tip: kijk eens op rommelmarkten, daar zijn ze vaak goedkoop te krijgen van mensen die 1 keer ook genoeg vonden.
Verder weet ik niet of vrijdag weer verkocht wordt, is een tijd uitverkocht geweest. Daar ben je Robinson Crusoe, die van zijn eiland af wil. Kaartspelletje waar je niet de hele tafel voor nodig hebt. Dat heb je wel voor 21 days, waarbij je in 21 dagen een reddingsboot moet zien te vinden. Spel kan ook coöperatief gespeeld worden.
En dan heb je nog de spellen en spelletjes die niet speciaal voor 1 gemaakt zijn, maar waar wel een soloversie bij zit:Rail Road Ink en Limes bijvoorbeeldals kleinere spellen. maar Imperial Settlers bijvoorbeeld en Orleans hebben een solovariant (al weet ik zo uit mijn hoofd niet of de solo bij Orleans ook in het basisspel zit
donderdag 4 juli 2019 om 18:15
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!nlies schreef: ↑04-07-2019 10:14Welkom en veel plezier hier.
Geen probleem , een vraag dubbel. we zijn al zo lang bezig hier dat dat best zal gebeuren, 1700 reacties lees je niet even snel door.
Ja ik heb dat idee ook bij smart games, dat als je ze kent je ze niet meer opnieuw speelt, maar ik ken ook iemand die heel verbaasd was toen ik het zei. Tip: kijk eens op rommelmarkten, daar zijn ze vaak goedkoop te krijgen van mensen die 1 keer ook genoeg vonden.
Verder weet ik niet of vrijdag weer verkocht wordt, is een tijd uitverkocht geweest. Daar ben je Robinson Crusoe, die van zijn eiland af wil. Kaartspelletje waar je niet de hele tafel voor nodig hebt. Dat heb je wel voor 21 days, waarbij je in 21 dagen een reddingsboot moet zien te vinden. Spel kan ook coöperatief gespeeld worden.
En dan heb je nog de spellen en spelletjes die niet speciaal voor 1 gemaakt zijn, maar waar wel een soloversie bij zit:Rail Road Ink en Limes bijvoorbeeldals kleinere spellen. maar Imperial Settlers bijvoorbeeld en Orleans hebben een solovariant (al weet ik zo uit mijn hoofd niet of de solo bij Orleans ook in het basisspel zit
De rommelmarkt is een goede tip.
Rail road ink en vrijdag klinken zeker interessant, ik ga me erin verdiepen

Weet iemand of er toevallig een spellenclub in het oosten van het land is?
donderdag 4 juli 2019 om 19:01
nlies schreef: ↑04-07-2019 10:14Welkom en veel plezier hier.
Volgens mij niet, heb daar x naar gekeken. Is een uitbreiding.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 4 juli 2019 om 19:41
bordspelmania.eu, heeft een lijst van spellenclubs. Weet niet hoe de update is, maar je kunt ook altijd in een spellenwinkel vragen, die weten het meestal wel

vrijdag 5 juli 2019 om 14:08
The game kan met 1 tot 5 spelers. Is een leuk klein kaartspel.
Als tip, koop het blauwe doosje. Hierbij kan je kiezen of je alle regels toepast of enkel de regels van t basisspel, het rode doosje.
Agricola is ook met 1 persoon te spelen. Dit is wel een groter en duurder spel. Zelf bij deze geen ervaring met de 1 spelers variant.
Als tip, koop het blauwe doosje. Hierbij kan je kiezen of je alle regels toepast of enkel de regels van t basisspel, het rode doosje.
Agricola is ook met 1 persoon te spelen. Dit is wel een groter en duurder spel. Zelf bij deze geen ervaring met de 1 spelers variant.
vrijdag 5 juli 2019 om 14:18
Agricola duel, dus voor 2 is ook leuk
o sorry het ging om 1 persoonsspelletjes. Ben eens in de kast gaan kijken, en kwam Traxx tegen, voor 1-4 personen. Als je alleen speelt probeer je dus je eigen record te verbeteren. En dan is er ook nog Ubongo solo,bestat ook in duel en voor 4 spelers.
Fits, 1-4 een soort tetris maar dan gewoon een bordje en stukjes schuiven
o sorry het ging om 1 persoonsspelletjes. Ben eens in de kast gaan kijken, en kwam Traxx tegen, voor 1-4 personen. Als je alleen speelt probeer je dus je eigen record te verbeteren. En dan is er ook nog Ubongo solo,bestat ook in duel en voor 4 spelers.
Fits, 1-4 een soort tetris maar dan gewoon een bordje en stukjes schuiven
vrijdag 5 juli 2019 om 19:01
de andere 2 uit die serie ook, cottage garden en Indian summer
vrijdag 5 juli 2019 om 23:41
Ik ga morgen (bijna vandaag dus) wat mensen ontmoeten in Antwerpen van de Let's play groep van facebook. en daar is op het station een spellencafe , dus daar een spelletje doen. Heb er zin in.
*let's play is een groep waar je met mensen kunt afspreken om thuis met elkaar een spelletje te doen
*let's play is een groep waar je met mensen kunt afspreken om thuis met elkaar een spelletje te doen