Borduren

04-01-2018 16:29 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het risico dat ik nu als een hele saaie muts wordt gezien, open ik toch een borduurtopic, want volgens mij bestond dat nog niet. En als kleuren, haken, breien en diamond painting wel mogen waag ik het er toch maar op :$

Wie is er wat aan het borduren en heeft zin om mee te kletsen?
Ik ben zelf met deze bezig:

Afbeelding

En ik ben nu in het saaie rechtbovenstuk, alleen maar wit....
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
O wat mooi! Ik heb vroeger heel wat gemaakt, maar helaas is het te fijn werk voor mijn handen.
Deze heb ik onder andere gemaakt
.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 18:07
16.07% gewijzigd
ik kan je borduurwerk niet zien AnnA en nu natuurlijk supernieuwsgierig....

Mijn laatste borduurwerk was meer dan 30 jaar geleden maar nu eind november een pakketje gekocht met een superlieve ijsbeer voor mijn schoonmoeder van 92. Toen ik thuiskwam kwam ik snel tot de conclusie dat ik het bijna niet meer zag (superkleine kruissteekjes...), heb toen andere etamine gekocht en meer dmc. En het was SUPERLEUK om weer eens te borduren. Heb er uren en uren van genoten. En schoonmoeder was ook nog superblij! (etamine vond ik hier alleen in wit en dat heb ik toen geverfd in hemelsblauw, was net een echte lucht)
Heb wel zin om nog te borduren..... maar wat? op Etsy zag ik een telpatroon van Lucy van Pelt...... ik denk dat ik het ga bestellen..... nu meteen....
not all who wander are lost
Grrrr.. is het niet te zien? Ik heb altijd ruzie met het plakken van plaatjes. Werkt dit wel?

https://www.bol.com/nl/p/borduurpakket- ... 050638009/

Mooi 8102! Mijn moeder heeft die ook gemaakt. Eigenlijk voor de kinderkamer van mijn zus, maar ze is er 17 jaar mee bezig geweest :)

Ik had het ook jaren niet meer gedaan Knolselderij, maar je verleert het niet gelukkig. Heb je een plaatje van wat je gaat bestellen?
Wat een werk als je het eerst gaat verven, maar wel superleuk dat je schoonmoeder er zo blij mee was!

Ik ben van de zomer wel eerst met wat kleins begonnen, ik heb 2 pokemons gemaakt voor mijn kinderen. Ik moet ze alleen nog steeds ophangen....
Ik houd ook van borduren, maar ik ben op dit moment met andere dingen bezig. Ik lees wel graag mee om jullie moois te bekijken. :cheer:
(en wellicht weer geïnspireerd te raken!)
zo mooi AnnA!
Die kleuren....

Ik kan geen plaatjes plakken (moet dat nodig eens aanvragen) en ben ook zeer onhandig met linkjes.
Het is gewoon Lucy van Pelt. Van The Peanuts. De superhumeurige zus van Linus?
Naar het schijnt lijk ik op haar. (ondertussen ben ik grijs en is de fysieke gelijkenis minder, karaktertrekjes lijken des te meer)

en dat verven is echt een klein werkje. Gewoon in een badje met Rit.
knolselder schreef:
04-01-2018 17:02
zo mooi AnnA!
Die kleuren....

Ik kan geen plaatjes plakken (moet dat nodig eens aanvragen) en ben ook zeer onhandig met linkjes.
Het is gewoon Lucy van Pelt. Van The Peanuts. De superhumeurige zus van Linus?
Naar het schijnt lijk ik op haar. (ondertussen ben ik grijs en is de fysieke gelijkenis minder, karaktertrekjes lijken des te meer)

en dat verven is echt een klein werkje. Gewoon in een badje met Rit.
Dat hoef je sinds het nieuwe forum niet meer aan te vragen die krijg je vanzelf.

TO, leuk! Mijn moeder kon dat heel mooi maar ik heb nooit de smaak te pakken gekregen. Echt jammer zag er altijd zo rustgevend uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik borduur niet, maar dit soort vind ik fantastisch :rofl:

Afbeelding
Afbeelding
Ah, die Lucy. Kwartje valt :facepalm:

Als je geïnspireerd raakt horen we het graag QueenArachnia!
@Anna: ik probeer jou al een tijdje een pm te sturen maar dat lukt niet....
Nee, mijn pm doet het niet. Ik heb daarom een emailadres aangemaakt: vivaAnnA_C @ gmail.com (en dan zonder spaties).

Jij bent knolselder voor wie ik me al een tijdje schaam omdat ik je niet had teruggepmed toch? :$ :$ :$
ik dacht dat het aan mij lag..... :$
ik wil "ze" nog steeds maken voor je AnnA! (allé ja, proberen hé)
Graag!
Nee, het ligt aan mij. Sinds ik ziek ben lijk ik geen enkele knoop meer door te kunnen hakken of beslissing te kunnen nemen. Zelfs de kleinste dingen zijn soms al te veel en dan doe ik maar gewoon niets.... en ga daar dan weer over zitten balen.

maar we gaan nu wel erg off-topic, dus zou fijn zijn als je me nog een keer wilt mailen op bovenstaand adres, want ik heb er niet echt vertrouwen in dat ik nog ga meemaken dat de pm-functie het weet doet :)
ik stuur je vanavond nog een mailtje!
Ik borduur ook nog wel regelmatig! Momenteel heb ik het echt te druk ervoor, maar ik heb wel een nieuw project bedacht... Dat gaat echt een meerjarenproject worden wel ;-D .

Zoiets gaat het worden, met alle planeten. De persoon die deze heeft gemaakt is ook nog bezig volgens mij, maar het is hetzelfde idee. De patronen heb ik al gemaakt en staan klaar op mijn computer, moet nog wel de stof en iets van 10-20% van de garen kopen.

Afbeelding
Ik ben ook met een meerjarenproject bezig. Borduur vooral in de wintermaanden en op vakantie. Het ene jaar wat meer, dan de ander. Ben nu al zo'n 5 jaar bezig met een borduurpakket van 50x65 cm. En het meest daarvan moet geborduurd worden met kruissteken. En dat op zwarte ondergrond.

Ik vind het heerlijk om te doen, dat het lang duurt maakt mij niet zoveel uit.

Even gegoogled, deze ben ik aan het maken:
https://www.canevas.com/A-18208-canevas ... paris.aspx
Oh, die zijn ook mooi!

Nu wil ik ook die planeten doen! Leuk voor de kinderkamers :P
Ik heb veel geborduurd, verschillende grote projecten van Thea Gouveneur: Toetanchamon (met gouddraad, waardeloos borduren!) ingelijst. En een Indonesische danseres, die al 20 jaar ligt om ingelijst te worden, maar dat is zo duur en ik heb ook eigenlijk geen plek om het op te hangen..

Ook verschillende dingen voor vrienden gemaakt, en de nodige geboorteschilderijen.

Ik heb nog heel veel jaargangen ariadnes in de schuur liggen, uit de tijd dat dat nog een echt handwerkblad was. Ook al doe ik er al jaren niks meer aan, toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen!
himalaya wijzigde dit bericht op 04-01-2018 18:53
0.17% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
https://www.handwerk.nl/borduurpakket-t ... gK9kvD_BwE

https://www.bol.com/nl/p/947a-indonesis ... 013370242/
nu krijg ik mijn mail terug.......
Hè leuk, een borduurtopic! Ik heb heel veel geborduurd, met name knoepers van antieke merklappen. Recentelijk heb ik een spijkerrokje voorzien van geborduurde bloemen, uit de losse pols. Mijn merklappen hangen wel ingelijst in de woonkamer. Ik heb er nog een waar ik halverwege mee ben gekomen, maar daar heb ik al een paar jaar niets meer aan gedaan. Ben de laatste tijd meer aan het haken, maar die merklap moet eigenlijk nog wel af.
Toch maar weer es oppakken...
himalaya schreef:
04-01-2018 18:46

Ik heb nog heel veel jaargangen ariadnes in de schuur liggen, uit de tijd dat dat nog een echt handwerkblad was. Ook al doe ik er al jaren niks meer aan, toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen!
Ik heb er ook nog liggen maar NIET die met een vilten varken.... (met tuinbroek/salopette)
heb jij die toevallig liggen Himalaya?
Ik borduur ook heel graag, en ben al een paar jaar met dit werk bezig. Ruim 700.000 steekjes....

Afbeelding
knolselder schreef:
04-01-2018 19:14
Ik heb er ook nog liggen maar NIET die met een vilten varken.... (met tuinbroek/salopette)
heb jij die toevallig liggen Himalaya?

Als je er achter kunt komen welk jaar en maand dat is, dan wil ik wel een keer de schuur in duiken. Om ze allemaal door te gaan bladeren is veel te veel werk :D
himalaya schreef:
04-01-2018 19:32
Als je er achter kunt komen welk jaar en maand dat is, dan wil ik wel een keer de schuur in duiken. Om ze allemaal door te gaan bladeren is veel te veel werk :D
ja dat begrijp ik
ik probeer jaargang te vinden.... (kan wel even duren)
dank je wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven