Brandtest asbest
vrijdag 3 april 2015 om 18:19
Ik heb een strijkplanl van
Ongeveer 30 jaar oud
Nu wilde ik het overtrek gaan vervangen maar in de winkel zeiden ze dat er asbest in kon zitten
Ik heb een brandtest gedaan en het stof vatte gewoon vlam en liet ook geen vezels achter
Zou het toch asbest kunnen zijn
Volgens een of ander asbestondetzoekburo zegt rem brandtest niets over asbest
Wie kan mij duidelijkheid geven
Ongeveer 30 jaar oud
Nu wilde ik het overtrek gaan vervangen maar in de winkel zeiden ze dat er asbest in kon zitten
Ik heb een brandtest gedaan en het stof vatte gewoon vlam en liet ook geen vezels achter
Zou het toch asbest kunnen zijn
Volgens een of ander asbestondetzoekburo zegt rem brandtest niets over asbest
Wie kan mij duidelijkheid geven
vrijdag 3 april 2015 om 18:26
vrijdag 3 april 2015 om 18:33
vrijdag 3 april 2015 om 18:35
quote:lilalinda schreef op 03 april 2015 @ 18:33:
[...]
onzin, geen bedrijf zou je dat aanraden
je liegt nu gewoon de boel aan elkaarWaarschijnlijk heeft ze dit van een internetsite. Het is namelijk wel een van de snelle manieren om te testen voor laboranten en deskundigen. Al is het geen betrouwbare methode.
[...]
onzin, geen bedrijf zou je dat aanraden
je liegt nu gewoon de boel aan elkaarWaarschijnlijk heeft ze dit van een internetsite. Het is namelijk wel een van de snelle manieren om te testen voor laboranten en deskundigen. Al is het geen betrouwbare methode.
vrijdag 3 april 2015 om 19:04
quote:miemsie40 schreef op 03 april 2015 @ 18:49:
Het Brande net as dat je een stukje papier im brand steekt
Ik moest vlam pok zelf uit maken en er bleef alleen een zwart randje over net als je papier in brand steekt
Ja dat is toch ook normaal. Dat maakt geen drol uit of er wel of geen asbest in zit, de stof zal sowieso branden.
Je bent er dan wel zeer angstig over maar je kennis is niet helemaal goed.
In ieder geval, haal die overtrek eraf, gooi hem weg en koop een nieuwe.
Als jij dat ding 30 jaar geleden hebt gekocht is de kans zeer klein dat er asbest in zit. In die tijd werd het eigenlijk alleen nog maar voor industriele toepassingen gebruikt.
Het Brande net as dat je een stukje papier im brand steekt
Ik moest vlam pok zelf uit maken en er bleef alleen een zwart randje over net als je papier in brand steekt
Ja dat is toch ook normaal. Dat maakt geen drol uit of er wel of geen asbest in zit, de stof zal sowieso branden.
Je bent er dan wel zeer angstig over maar je kennis is niet helemaal goed.
In ieder geval, haal die overtrek eraf, gooi hem weg en koop een nieuwe.
Als jij dat ding 30 jaar geleden hebt gekocht is de kans zeer klein dat er asbest in zit. In die tijd werd het eigenlijk alleen nog maar voor industriele toepassingen gebruikt.
vrijdag 3 april 2015 om 19:11
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 april 2015 @ 19:05:
Ik zou zeggen: laat die strijkplank nog even staan en stop het geld in goede psychologische hulp, want lijkt me toch echt geen leven.Nou, na 30 jaar mag hij toch zeker wel vervangen worden? En dan voor die paar euro kan ze alleen Swami op de kermis.
Ik zou zeggen: laat die strijkplank nog even staan en stop het geld in goede psychologische hulp, want lijkt me toch echt geen leven.Nou, na 30 jaar mag hij toch zeker wel vervangen worden? En dan voor die paar euro kan ze alleen Swami op de kermis.