Bruiloft planning
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:35
We zijn begonnen met onze bruiloft invulling te geven, en we wijken wat af van wat hier gebruikelijk is. De meeste bruiloften beginnen hier om 10u al met gezamenlijk ontbijt, wij beginnen pas eind van de middag.
Al moet ik uiteraard als een echte bridezilla iedereen dwingen om mijn nukken te gehoorzamen
Zou graag even willen peilen of jullie zo'n dag als gast zouden kunnen waarderen.
De planning is nu als volgt:
Rond 15.00 koffie/gebakje, korte ambtelijke ceremonie in de tent, aansluitend avondeten
Van 19u-20u kerk (is akkoord, en vlakbij)
Vanaf 20.30 weer in de tent, koffie/taart, avondfeest.
We willen graag een enigzins relaxte dag en 's avonds flink feest. We hebben een kleine 100 gasten (alleen familie en goede vrienden) plus nog +- 100 'avondgasten' die ook voor de kerkdienst uitgenodigd worden.
De tent komt in ons weiland te staan, daar begint en eindigt het feest. We verwachten overigens dat het wel een latertje wordt.
De eerste mensen met wie we dit plan deelden knipperden licht verbaasd met hun oogjes (maar te fatsoenlijk om te sputteren).
De vraag, kort maar krachtig: Word je hier als gast blij van?
Al moet ik uiteraard als een echte bridezilla iedereen dwingen om mijn nukken te gehoorzamen
De planning is nu als volgt:
Rond 15.00 koffie/gebakje, korte ambtelijke ceremonie in de tent, aansluitend avondeten
Van 19u-20u kerk (is akkoord, en vlakbij)
Vanaf 20.30 weer in de tent, koffie/taart, avondfeest.
We willen graag een enigzins relaxte dag en 's avonds flink feest. We hebben een kleine 100 gasten (alleen familie en goede vrienden) plus nog +- 100 'avondgasten' die ook voor de kerkdienst uitgenodigd worden.
De tent komt in ons weiland te staan, daar begint en eindigt het feest. We verwachten overigens dat het wel een latertje wordt.
De eerste mensen met wie we dit plan deelden knipperden licht verbaasd met hun oogjes (maar te fatsoenlijk om te sputteren).
De vraag, kort maar krachtig: Word je hier als gast blij van?
jeskanana wijzigde dit bericht op 17-08-2019 16:29
Reden: Starttijd uurtje eerder
Reden: Starttijd uurtje eerder
0.22% gewijzigd
zaterdag 17 augustus 2019 om 21:00
Meer tijd voor avondeten inplannen, de rest klinkt goed. Ik zou als gast hier wel blij van worden. Niet al een hele dag ‘gehang’ en wachten op ceremonie, fotograaf, kerk, etc maar gewoon lekker vlot achter elkaar gepland.
Wel een tip nog; zorg dat je gasten in hun sjieke bruiloftskleding niet naar een dixie hoeven maar regel fatsoenlijke sanitaire voorzieningen.
Wel een tip nog; zorg dat je gasten in hun sjieke bruiloftskleding niet naar een dixie hoeven maar regel fatsoenlijke sanitaire voorzieningen.
zaterdag 17 augustus 2019 om 21:27
De kerk nog later wil ik liever niet, als iedereen om 20.30 weer in de tent is kunnen we gezamenlijk het avondfeest inluiden. Mét openingsdans, dat lijkt m'n vriend echt heel leuk
Niet te moeilijk doen is voor ons ook het motto, maar zo is gelukkig de meerderheid van de gasten. En de meerderheid is ook wel gewend aan kerkdiensten.
Ons andere motto is lief zijn voor de mensen die je liefhebt, we willen graag een feest vóór onze gasten geven. Als iedereen het leuk heeft, hebben wij het ook leuk en is het feest voor ons geslaagd. We willen taxi's voor de terugweg en een kinderhoek met oppas, en wie wil kan slapen blijven. Iedereen een leuke dag, dan zorgen zij er wel voor dat het 'onze' dag is.
(en nu weer bijlezen in het "afschuwelijke bruiloften topic om te lezen hoe het niet moet
)
Niet te moeilijk doen is voor ons ook het motto, maar zo is gelukkig de meerderheid van de gasten. En de meerderheid is ook wel gewend aan kerkdiensten.
Ons andere motto is lief zijn voor de mensen die je liefhebt, we willen graag een feest vóór onze gasten geven. Als iedereen het leuk heeft, hebben wij het ook leuk en is het feest voor ons geslaagd. We willen taxi's voor de terugweg en een kinderhoek met oppas, en wie wil kan slapen blijven. Iedereen een leuke dag, dan zorgen zij er wel voor dat het 'onze' dag is.
(en nu weer bijlezen in het "afschuwelijke bruiloften topic om te lezen hoe het niet moet
zaterdag 17 augustus 2019 om 21:28
Heb je deze overigens al gelezen?
overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... 8#30165888
Loopt al een paar jaar
.
Kan je tips uithalen wat je zeker niet moet doen.
overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... 8#30165888
Loopt al een paar jaar
Kan je tips uithalen wat je zeker niet moet doen.
zaterdag 17 augustus 2019 om 22:46
In de kerk trouw je uit overtuiging, overtuiging van jezelf. Dat is niet iets om te skippen omdat
de rest het niks vindt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 17 augustus 2019 om 23:36
Nou inderdaad!simbalabimba schreef: ↑17-08-2019 22:46In de kerk trouw je uit overtuiging, overtuiging van jezelf. Dat is niet iets om te skippen omdat
de rest het niks vindt.
Wij trouwden ook in de kerk. Maar omdat we ook geen vol programma wilden en ik geen twee keer op een dG “ja, ik wil” wilde zeggen, zijn we van te voren op een maandagochtend voor de wet getrouwd. Dat gaf de dag zelf veel rust.
Ik zou trouwens niet 2x koffie en gebak doen. Dan zou ik voor een koffie met koekje/petitfour gaan bij de start en taart in de avond. Bij de taart zou ik dan kiezen voor champagne en een speech/toast.
zondag 18 augustus 2019 om 12:44
Nou dit
TO, geef bij de uitnodiging voor mee-eters duidelijk aan dat er vóór de dienst een buffet is, dan kunnen ze er rekening mee houden.
Ik leesin het andere topic namelijk regelmatig dat ofwel mensen op een vroeg tijdstip geen maaltijd verwachten en daarom vooraf thuis eten ofwel dat mensen wel een maaltijd verwachten en die is er dan niet .
De planning klinkt verder prima, vanaf een uur of 3 is een mooi tijdtip.