Bruiloft planning
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:35
We zijn begonnen met onze bruiloft invulling te geven, en we wijken wat af van wat hier gebruikelijk is. De meeste bruiloften beginnen hier om 10u al met gezamenlijk ontbijt, wij beginnen pas eind van de middag.
Al moet ik uiteraard als een echte bridezilla iedereen dwingen om mijn nukken te gehoorzamen
Zou graag even willen peilen of jullie zo'n dag als gast zouden kunnen waarderen.
De planning is nu als volgt:
Rond 15.00 koffie/gebakje, korte ambtelijke ceremonie in de tent, aansluitend avondeten
Van 19u-20u kerk (is akkoord, en vlakbij)
Vanaf 20.30 weer in de tent, koffie/taart, avondfeest.
We willen graag een enigzins relaxte dag en 's avonds flink feest. We hebben een kleine 100 gasten (alleen familie en goede vrienden) plus nog +- 100 'avondgasten' die ook voor de kerkdienst uitgenodigd worden.
De tent komt in ons weiland te staan, daar begint en eindigt het feest. We verwachten overigens dat het wel een latertje wordt.
De eerste mensen met wie we dit plan deelden knipperden licht verbaasd met hun oogjes (maar te fatsoenlijk om te sputteren).
De vraag, kort maar krachtig: Word je hier als gast blij van?
Al moet ik uiteraard als een echte bridezilla iedereen dwingen om mijn nukken te gehoorzamen
De planning is nu als volgt:
Rond 15.00 koffie/gebakje, korte ambtelijke ceremonie in de tent, aansluitend avondeten
Van 19u-20u kerk (is akkoord, en vlakbij)
Vanaf 20.30 weer in de tent, koffie/taart, avondfeest.
We willen graag een enigzins relaxte dag en 's avonds flink feest. We hebben een kleine 100 gasten (alleen familie en goede vrienden) plus nog +- 100 'avondgasten' die ook voor de kerkdienst uitgenodigd worden.
De tent komt in ons weiland te staan, daar begint en eindigt het feest. We verwachten overigens dat het wel een latertje wordt.
De eerste mensen met wie we dit plan deelden knipperden licht verbaasd met hun oogjes (maar te fatsoenlijk om te sputteren).
De vraag, kort maar krachtig: Word je hier als gast blij van?
jeskanana wijzigde dit bericht op 17-08-2019 16:29
Reden: Starttijd uurtje eerder
Reden: Starttijd uurtje eerder
0.22% gewijzigd
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:40
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:41
Avondeten is dus behoorlijk vroeg en moet ook snel gegeten worden, klopt dat? Is dat haalbaar/prettig?
De kerkdienst die een uur duurt, dat is best lang voor een bruiloft. Ik zou zelf (maar ja, ik ga niet trouwen, jij wel) de kerkdienst voor het eten doen, en een stuk korter maken. Dus eerst alle formaliteiten, en dan eten en feest.
Kerkdienst na een maaltijd staat garant voor dichtvallende ogen.
De kerkdienst die een uur duurt, dat is best lang voor een bruiloft. Ik zou zelf (maar ja, ik ga niet trouwen, jij wel) de kerkdienst voor het eten doen, en een stuk korter maken. Dus eerst alle formaliteiten, en dan eten en feest.
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:44
Lijkt me heerlijk, beginnen om 1600 met alles.
Moet er niet aan denken om al met ontbijt te starten.
Persoonlijk lijkt mij de tijd van koffie taart/ceremonie/avondeten/kerk wat aan de krappe kant.
Als jij blij wordt van deze planning, is het een prima planning. Laat de anderen maar rollen met hun ogen.
Succes met de voorbereiding..
Moet er niet aan denken om al met ontbijt te starten.
Persoonlijk lijkt mij de tijd van koffie taart/ceremonie/avondeten/kerk wat aan de krappe kant.
Als jij blij wordt van deze planning, is het een prima planning. Laat de anderen maar rollen met hun ogen.
Succes met de voorbereiding..
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:48
S avonds kerk is prima, kunnen ook degenen die overdag werken komen.
Vind alleen de tijd 16.00-19.00 uur wel krap. Ceremonie, feliciteren 1 uur. Koffie, taart, drankje 1 uur. En dan heel snel eten want om 18.45 uur toch wel klaar staan om naar de kerk te gaan.
Zou zelf vanaf 15.00 uur doen, hoef je ook nergens te haasten.
Vind alleen de tijd 16.00-19.00 uur wel krap. Ceremonie, feliciteren 1 uur. Koffie, taart, drankje 1 uur. En dan heel snel eten want om 18.45 uur toch wel klaar staan om naar de kerk te gaan.
Zou zelf vanaf 15.00 uur doen, hoef je ook nergens te haasten.
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:49
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:49
Dit iddborboletas schreef: ↑17-08-2019 14:46Ik heb echt nog nooit gehoord van een bruiloft die begint met een gezamenlijk ontbijt. Jouw plannen vind ik normaler en echt prima.
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:50
De tijd tussen 16.00 uur en 19.00 uur voor ontvangst en eten vind ik wat krap. Dat zou ik wat langer maken. Na het eten kerk kan prima, maar er zullen dan best wat ogen dichtvallen. Wellicht beter om de dienst voor het eten te doen en dan het feest om 21.00 uur laten beginnen.
Ik neem aan dat er in de tent gewoon voldoen tafels en stoelen staan, zodat er niet verplicht gestaan hoeft te worden?
Ik neem aan dat er in de tent gewoon voldoen tafels en stoelen staan, zodat er niet verplicht gestaan hoeft te worden?
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:50
Klinkt goed!
Wij hadden trouwens ook de kerkdienst na het eten, juist omdat dat voor ons het meest waardevol is/was en er dan meer mensen bij konden zijn omdat ze dan geen vrij hoefden te vragen.
Wel zou ik iets meer tijd inplannen voor het eten savonds. Vooral omdat eten met een grote groep ook meer tijd kost en haasten op je bruiloft echt niet fijn is.
Wij hadden trouwens ook de kerkdienst na het eten, juist omdat dat voor ons het meest waardevol is/was en er dan meer mensen bij konden zijn omdat ze dan geen vrij hoefden te vragen.
Wel zou ik iets meer tijd inplannen voor het eten savonds. Vooral omdat eten met een grote groep ook meer tijd kost en haasten op je bruiloft echt niet fijn is.
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:54
Heerlijk, pas om 16:00 uur aantreden. Ik ken helemaal geen bruiloften met ontbijt trouwens. En ik lees in jullie schema voor niemand een ‘gat in de dag’, ook heel prettig.
Alleen de timing qua eten klinkt of heel vroeg of heel kort, of een beetje van allebei. Gaat dat allemaal lukken zonder dat de aardappelsalade in de handtas mee naar de kerk moet?
Heb je dan zelf ook voldoende gelegenheid om wat te eten, als er ook vrolijk tegen je aan gekletst wordt?
Verder wens ik je (jullie!) een prachtige dag en laat de rest lekker knipperen.
Alleen de timing qua eten klinkt of heel vroeg of heel kort, of een beetje van allebei. Gaat dat allemaal lukken zonder dat de aardappelsalade in de handtas mee naar de kerk moet?
Verder wens ik je (jullie!) een prachtige dag en laat de rest lekker knipperen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zaterdag 17 augustus 2019 om 14:58
Avondeten wil je meer tijd voor nemen. En ik zou nadenken over de overgang kerk naar feest. Na de kerk weer koffie en gebak is wat mij betreft echt niet nodig. Ik zou eerder voor champagne gaan en evt chocoladefonteinen (met aarbeien) neerzetten in de tent. Al is dat laatste niet eens nodig.
Nog leuker vind ik zelf om direct een superleuk swingend openingsnummer aan te zetten zodra jullie de tent inlopen. Vrienden inseinen om mee te dansen en zo de avond direct te openen. Ben je meteen van de verplichte openingsdans af, heb je meteen de sfeer te pakken en dan lekker champagne en doorfeesten. Helemaal top!
Oh ja, niets zo erg als gehaast.moeten eten op een vruiloft. Zo zonde! Meer tijd voor maken dus (zodat mensen nog koffie en evt sigaretje kunnen doen voordat ze de kerk in moeten)
Nog leuker vind ik zelf om direct een superleuk swingend openingsnummer aan te zetten zodra jullie de tent inlopen. Vrienden inseinen om mee te dansen en zo de avond direct te openen. Ben je meteen van de verplichte openingsdans af, heb je meteen de sfeer te pakken en dan lekker champagne en doorfeesten. Helemaal top!
Oh ja, niets zo erg als gehaast.moeten eten op een vruiloft. Zo zonde! Meer tijd voor maken dus (zodat mensen nog koffie en evt sigaretje kunnen doen voordat ze de kerk in moeten)
zaterdag 17 augustus 2019 om 15:03
Op het topic van afschuwelijke bruiloften las ik over een bruiloft in een tent met 1 dixie als toiletvoorziening. Dus mijn vraag is wat je hebt geregeld aan sanitaire voorzieningen? Want jij wilt niet met je dure jurk je in een dixie en je gasten willen niet in de rij staan voor een gore stinkende plee.
Zoals eerder genoemd is de tijd voor jet eten krap? Heb je ook nog ergens tijd ingepland voor een fotosessie?
Zoals eerder genoemd is de tijd voor jet eten krap? Heb je ook nog ergens tijd ingepland voor een fotosessie?
zaterdag 17 augustus 2019 om 15:05
Daar heb je vaak, iig bij ons, niets over te zeggen. Dominee bepaald hoelang en lang vind ik het zeker niet. Bij alle bruiloften die wij hebben is de kerk zeker 1.5 uur en vaak nog langer.Pozzebok schreef: ↑17-08-2019 14:41Avondeten is dus behoorlijk vroeg en moet ook snel gegeten worden, klopt dat? Is dat haalbaar/prettig?
zaterdag 17 augustus 2019 om 15:12
Beginnen met ontbijt heb ik nog nooit van gehoord, wat een horror. Dit vind ik een normale planning. Het klinkt als een leuk bruiloftsfeest. Denk je aan looppaden en een dansvloer oid? Ik zou het niet leuk vinden als het dit weer is (geweest) en ik op m’n mooie hakken eerst door de modder moet ploegen om in een tent met modder te komen en daar te moeten dansen. Tenzij mensen op hun afgelopen sneakers komen, dan heb ik niets gezegd.