Bruin hoogglans keuken
maandag 21 maart 2011 om 10:07
Hoi,
Heb jullie hulp/advies nodig.Ik ga binnenkort mijn huis verbouwen en we zijn op zoek naar een nieuwe keuken, nu heb ik een mooie bruin hoogglans keuken gezien, maar manlief is bang dat het te druk wordt en dat je sneller vlekken zal zien, vanwege de donkere kleur. Heeft iemand ervaring met een donkere hoogglans keuken?
Welke kleur vloer zou er volgens jullie passen?
groetjes
Heb jullie hulp/advies nodig.Ik ga binnenkort mijn huis verbouwen en we zijn op zoek naar een nieuwe keuken, nu heb ik een mooie bruin hoogglans keuken gezien, maar manlief is bang dat het te druk wordt en dat je sneller vlekken zal zien, vanwege de donkere kleur. Heeft iemand ervaring met een donkere hoogglans keuken?
Welke kleur vloer zou er volgens jullie passen?
groetjes
maandag 21 maart 2011 om 10:17
Bij hoogglans zie je idd snel vegen en vlekken en vingerafdrukken. Ik heb om die reden niet voor hooglans gekozen op aanraden van vrienden in het bezit van wit / hooglans donkerblauw.
Maar ik vind het wel heel mooi, ben alleen niet zo'n poetser.
Qua vloer zouden tegels/hout ineen lichtere kleur mooi passen.
Maar ik vind het wel heel mooi, ben alleen niet zo'n poetser.
Qua vloer zouden tegels/hout ineen lichtere kleur mooi passen.
maandag 21 maart 2011 om 10:25
Wij hebben voor wit hoogglans gekozen omdat onze keuken erg klein is, de hoogglans zou het optisch vergroten. Maar ik ben benieuwd hoeveel poetsen het wordt! (Gelukkig is de keuken klein!) (Hij wordt deze week geleverd en over twee weken geplaatst.)
Bruin hoogglans lijkt me wel mooi, maar het is erg smaakgebonden. Wij hebben voor wit gekozen omdat het neutraal is. Je kan alle kanten op met de accessoires, qua kleur. En met mogelijke verkoop in de toekomst vinden we het de meest 'veilige' kleur.
Bruin hoogglans lijkt me wel mooi, maar het is erg smaakgebonden. Wij hebben voor wit gekozen omdat het neutraal is. Je kan alle kanten op met de accessoires, qua kleur. En met mogelijke verkoop in de toekomst vinden we het de meest 'veilige' kleur.
anoniem_111093 wijzigde dit bericht op 21-03-2011 11:55
Reden: Joekel van een spelfout eruit gehaald... Oeps.
Reden: Joekel van een spelfout eruit gehaald... Oeps.
% gewijzigd
maandag 21 maart 2011 om 10:46
Onze keuken wordt antraciet hoogglans, wit hoogglans blad, witte bovenkastjes met vitrinedeuren. Zo blijft het toch relatief licht. Ik word ook van alle kanten gewaarschuwd het niet te doen omdat je er alles op ziet, maar ik vind het mooi dus we doen het toch. Ik kan je mijn ervaringen nog niet vertellen want hij moet nog geplaatst worden.
maandag 21 maart 2011 om 10:47
Dat lijkt me prachtig!
Onze nieuwe witte hoogglans keuken moet nog komen, maar bruin hoogglans had ik waarschijnlijk ook heel mooi gevonden.
Informeer eens naar 'glasart' dat is hoogglans, maar hierbij zit de kleur op het kastdeurtje en komt daar een soort glasplaatje overheen die het hoogglanseffect geeft. Onze keuken komt uit Duitsland en hier werd dit ons aangeraden, zou ook iets minder vlekkerig ogen dan 'gewoon' hoogglans.
En dan een vrij licht blad erbij inderdaad. Strak (creme) wit zou ik heel mooi vinden, maar is misschien wat besmettelijk en onpraktisch.
Ik houd erg van houten vloeren, dus zou er zelf een niet al te donkere houten vloer bij nemen. Of misschien steen, esterikken.
Dit idee, maar dan iets lichter of met lichte voegen?
http://www.jackar.nl/comp ... com_virtuemart/Itemid,28/
Onze nieuwe witte hoogglans keuken moet nog komen, maar bruin hoogglans had ik waarschijnlijk ook heel mooi gevonden.
Informeer eens naar 'glasart' dat is hoogglans, maar hierbij zit de kleur op het kastdeurtje en komt daar een soort glasplaatje overheen die het hoogglanseffect geeft. Onze keuken komt uit Duitsland en hier werd dit ons aangeraden, zou ook iets minder vlekkerig ogen dan 'gewoon' hoogglans.
En dan een vrij licht blad erbij inderdaad. Strak (creme) wit zou ik heel mooi vinden, maar is misschien wat besmettelijk en onpraktisch.
Ik houd erg van houten vloeren, dus zou er zelf een niet al te donkere houten vloer bij nemen. Of misschien steen, esterikken.
Dit idee, maar dan iets lichter of met lichte voegen?
http://www.jackar.nl/comp ... com_virtuemart/Itemid,28/
maandag 21 maart 2011 om 19:58
Ik kies trouwens liever iets dat ik nu mooi vind, dan iets veiligs waarvan je vermoedt dat je het over 15 jaar ook nog mooi vindt, of iets waarvan je denkt dat het beter verkoopt. Ik heb liever achteraf toch spijt van een keuken die ik helemaal geweldig vond dan spijt dat ik iets veiligs heb gekozen dat het net niet is, geloof ik.
maandag 21 maart 2011 om 22:25
Ik ben ook (smen met mijn) vriend een huis aan het verbouwen en bij ons komt er een rode hoogglans keuken in..want dat vinden we mooi..ik denk dat dat ook het belangrijkste is bij het kiezen van een keuken (en inrichten van het huis in zijn geheel)..je steekt er veel geld in en dan vind ik het zonde om iets te kiezen wat het net niet is
maandag 21 maart 2011 om 23:06
dinsdag 22 maart 2011 om 21:47
Ik heb een supermooie donkerbruine hoogglans keuken. Tuurlijk moet je wel met een doekje bepaalde plekken schoon houden, maar dat weegt zeker op tegen de stoerheid die mn keuken uitstraalt. Ben er helemaal blij mee. Ik heb een iets lichtere laminaat liggen, vriese eiken van berry floor en het combineert als een tierelier, ben helemaal trots op mezelf!