Buren aan de deur

03-03-2013 09:40 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist stond mijn buurvrouw aan de voordeur om mij even (niet zo vriendelijk) te vragen of ik het stil wil houden.

Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.

Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.

Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.

Wat moet ik hier nou mee?
quote:newimprovedkitty schreef op 03 maart 2013 @ 12:06:

tegen hoesten kun je gewoon een hoestdrank halen bij de apotheek of de drogist. Ik heb net een longonsteking en een bronchitus achter de rug, maar het enige hoesten wat ik deed was als mijn hoestdrank uitgewerkt was ( na een paar uur ).

Helpt geen ene sodemieter tegen kriebelhoest.

Het enige wat werkt TER VERLICHTING VAN JE KEEL die door het hoesten rasperig wordt, is thijmsiroop (wel de suikerloze variant nemen).

Ook kun je met een kriebelhoest een hoestbij krijgen waarbij je moet kokhalzen en het gevoel krijgt dat je stikt. Daarbij kun je het geluid zeker NIET tempen, want dan krijg je het alleen maar spaans benauwd.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:kleinepien schreef op 04 maart 2013 @ 16:11:

Jeetje zeg, als je tegenwoordig al niet eens meer hardop mag hoesten in je eigen huis...

Als de buuf daar inderdaad om kwam klagen, mag ze blij zijn dat je geen huilbaby hebt! Je doet het toch niet expres?!

En kom op, 'je kunt het wel een beetje dempen'? Als je nou elke dag, het hele jaar door loopt te blaffen als een zeehond, okee. Maar als je een keertje griep hebt en als gevolg daarvan een weekje loopt te hoesten?

Ik zie de meneer van de 'Tolerantie'-reclame alweer voor me.

Wat heb ik mijn buren dan wel niet aangedaan toen ik de eerste drie maanden van mijn zwangerschap elke 10 minuten kotsend boven de wc hing, die grenst aan hun woonkamer?

Echt hoor, als mensen zulke geluiden al niet kunnen hebben van hun buren, ga dan ergens in een hutje op de hei wonen zeg.

Tsja...helaas heb ik meer van dat soor voorbeelden, zoals een collega van mij waarvan de buurvrouw klaagde dat collega rookte in haar eigen tuin (met metershoge schuttingen om de gehele tuin heen.

Of de persoon in mijn omgeving die naast een school woont en steen en been klaagt dat zij last heeft "van de spelende kinderen in het speelkwartier op het schoolplein".

Zus van man die in een appartement woont met zoveel woningen per woonlaag en een lange gang. De buren houden nogal van exotisch koken "en dat stinkt zo op de gang" zo ook de parfum die een andere buurvrouw opheeft.

Tsja.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Om even sprokkelientjes lijst aan te vullen. Mensen die midden in het centrum gaan wonen, jaren later kinderen krijgen en dan gaan zeiken bij de gemeente over de overlast....
Of die een huis met een tuin kopen in een vinex wijk en dan "last hebben dat de buren in de zomer BBQ-en" .

Op macro niveau zijn we met zijn allen altijd vreselijk geschokt als er weer een zinloze moord of familiedrama plaatsvindt. Dat vind ik overigens terecht maar ik vind de tegenstelling ook wel weer apart..namelijk het fenomeen dat wij op micro niveau steeds meer last hebben van elkaar met ogenschijnlijk alledaagse dingen die er een gevolg van zijn als een groep mensen (te) dicht op elkaar woont.
Inmiddels is het nog steeds raden naar waar de buuv eigenlijk zoveel last van heeft.

Ben benieuwd wat er nou aan de hand is.

Laat je het even weten als je het weet TO?

Als het om hoesten gaat vind ik dat werkelijk dieptreurig. Hopelijk was het de verwarming. Dat ís namelijk ook rot omdat het zo doordreunt, gerammel aan verwarming of verwarmingsbuizen. En je kunt er iets aan doen, wat je al gedaan hebt.

Mocht het om het hoesten gaan, lach dan vriendelijk en ga naar huis. Kom op zeg.

Beterschap!
quote:Eleonora schreef op 05 maart 2013 @ 05:00:

Hopelijk was het de verwarming. Dat ís namelijk ook rot omdat het zo doordreunt, gerammel aan verwarming of verwarmingsbuizen.

Even offtopic!

Als het de verwarming is, hoe kan die dan bij de buren te horen zijn? De buizen blijven toch ook in je "eigen"huis zeg maar?
Ooo wat ben ik blij dat sommige van jullie mijn buren niet zijn (voor jullie!) want ik hoest dag en nacht, ALTIJD!

sterker nog, ik mag geen hoestdrank omdat ik het niet mag tegenhouden. Ik moet hoesten. (op doktersvoorschrift laten we maar zeggen)
quote:sprokkelientje schreef op 05 maart 2013 @ 02:41:

Of die een huis met een tuin kopen in een vinex wijk en dan "last hebben dat de buren in de zomer BBQ-en" .

Ik vind bbqen geen probleem, maar baal wel, dat nu het een beetje mooi weer is, buren de muziek zo hard hebben, dat hele blok mee kan 'genieten'. Ik hoor liever vogels.
quote:lilalinda schreef op 05 maart 2013 @ 12:51:

[...]

Ik vind bbqen geen probleem, maar baal wel, dat nu het een beetje mooi weer is, buren de muziek zo hard hebben, dat hele blok mee kan 'genieten'. Ik hoor liever vogels.Dat zou mij dan weer minder storen dan al die bejaarden die nu lekker even aan de slag gaan met de hoge-toon-druk-reiniger. Al het groen moet nu van het stoepje, als je even wacht brandt de zon het meeste vanzelf wel weg?! Toch? Kun je nu lekker genieten van het zonnetje.
Ik stoor me niet aan dat soort dingen.

Hier ook muziek aan in de schuur.. Tuin opruimen etc. Heerlijk toch? Lig niet wakker v een hogedrukspuit
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
En dan willen sommige van jullie ook niet mijn buren zijn.

als t lekker weer is zet ik tijdens het huis schoonmaken de deuren en ramen open. Muziek redelijk hard en dan zing ik mee!

Zit ik in de tuin, dan staat de muziek aan!

Binnenkort een baby die snachts misschien enorm huilt!

zolang je alles maar binnen de perken houdt, moet het kunnen.

Zo ook hoesten! Daar kan je niet veel aan doen toch.
quote:woepsie schreef op 05 maart 2013 @ 13:47:

Ik stoor me niet aan dat soort dingen.

Hier ook muziek aan in de schuur.. Tuin opruimen etc. Heerlijk toch? Lig niet wakker v een hogedrukspuitNee, ik lig er ook niet wakker van, zo vroeg beginnen ze nu ook weer niet. Maar nu even lekker buiten zitten met een boekje oid is echt niet leuk. Het hoge-druk-reiniger toontje gaat me echt door merg en been en de wind brengt ook flarden hoge-druk-reiniger-nevel mee. Dus ja, daar stoor ik me echt aan op de eerste twee mooie lente dagen van het jaar. Heb de was ook maar naar binnen gehaald. Was kan wel tegen herrie maar die nevel...........................
Haha kan je weer opnieuw de was doen!
je hoort altijd wel wat.. zeker als je buiten zit.. Maar.. ik zet mijn muziek niet zo hard dat de hele buurt kan meegenieten.. dat vind ik asociaal.. Ik zet dan een klein radiotje op de tafel buiten..

Spelende kinderen ook geen last van..

Blaffende honden ook niet..

Muziek vind ik erg storend.. ik hoef andermans herrie niet te horen.. of het het nou wel of geen leuke muziek vind..
Volume hoeft buiten niet standaard op volume discotheek. Maar heb m buiten gewoon normaal aan. Buren horen dat wel.
quote:Luthien71 schreef op 05 maart 2013 @ 09:26:

[...]

Even offtopic!

Als het de verwarming is, hoe kan die dan bij de buren te horen zijn? De buizen blijven toch ook in je "eigen"huis zeg maar?Toen ik in een flat woonde hoorde ik getik, gerommel etc. van de verwarmingen van buren.
Muziek buiten in de tuin vind ik echt heel asosiaal. Wat is er tegenwoordig mis met een koptelefoon zodat anderen geen last van je hebben?
Ik hoor onze buurman al jarenlang bijna dagelijks hoesten. Nog nooit in me opgekomen om daar over te gaan klagen. De arme man doet het niet voor zijn plezier.

Als het de verwarming is: dat is inderdaad een rot geluid, maar dan nog is het wel handig als je ze duidelijk aangeeft waar ze last van heeft, anders kun jij er ook niets aan doen.

Ik zou het nog eens bespreken als je weer beter bent.
Het is zoals het is
quote:woepsie schreef op 05 maart 2013 @ 17:46:

Volume hoeft buiten niet standaard op volume discotheek. Maar heb m buiten gewoon normaal aan. Buren horen dat wel.

Ben blij dat jij m'n buurvrouw niet bent. Dat zou ik mateloos irritant vinden als ik rustig in de tuin zou zitten. Dat ik dan gedwongen word om mee te luisteren naar radio538, slamfm of van die piratenzenders ofzo. Ik vind niet dat je anderen je muzieksmaak hoeft op te dringen.

En dan ben ik ook gek op muziek hoor; de radio staat de hele dag aan hier in huis. Maar buiten doe je dat niet, want dan val je anderen lastig. Zet dan idd een koptelefoon op.
wat je water geeft, groeit
quote:chocokat schreef op 06 maart 2013 @ 15:00:

[...]

Ben blij dat jij m'n buurvrouw niet bent. Dat zou ik mateloos irritant vinden als ik rustig in de tuin zou zitten. Dat ik dan gedwongen word om mee te luisteren naar radio538, slamfm of van die piratenzenders ofzo. Ik vind niet dat je anderen je muzieksmaak hoeft op te dringen.

En dan ben ik ook gek op muziek hoor; de radio staat de hele dag aan hier in huis. Maar buiten doe je dat niet, want dan val je anderen lastig. Zet dan idd een koptelefoon op.Helemaal mee eens. Vind het zo asociaal!
Meningen verschillen. Buiten mag men best de radio aan.
Ik had in mijn oude huis een overbuurman (we zaten nogal dicht op elkaar qua balkons) die mooi saxofoon speelde...zat je op een zondagochtend buiten met een kop koffie had je een gratis jazzy achtig concertje als hij aan het oefenen was....vond dit altijd heerlijk.

Ik bedacht mij ook dat het er misschien ook al ligt hoe en waar je altijd hebt gewoond qua tolerantie t.a.v. buren, geluiden etc.

Ik woon al sinds mijn jeugd in volksbuurten (sinds kort niet meer) en ben dus eigenlijk best wat gewend qua herrie (heus niet altijd leuk) geuren, muziek en straatgeluiden.

Ik ben dus niet snel geirriteerd op dat gebied.
Of ik nu doodstil ben en normaal de radio aan heb. Of dat de buren de radio uit hebben en met 6 man luid lachen en gieren! Wat is t verschil?

En nee ik woon totaal niet in een achterbuurt of iets dergelijks.

er wonen hier wel aardig wat jonge mensen, dus met mooi weer staan er hier standaard een paar met muziek aan de autos te wassen aan de weg etc.

Maargoed.. Dit is offtopic
Tegenwoordig houden mensen geen rekening meer met elkaar ..... Dat blijkt wel weer.....
quote:Mocy schreef op 05 maart 2013 @ 00:01:

Om even sprokkelientjes lijst aan te vullen. Mensen die midden in het centrum gaan wonen, jaren later kinderen krijgen en dan gaan zeiken bij de gemeente over de overlast....Of naast een kerk gaan wonen en dan klagen dat de klokken geluid worden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven