Buren aan de deur

03-03-2013 09:40 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist stond mijn buurvrouw aan de voordeur om mij even (niet zo vriendelijk) te vragen of ik het stil wil houden.

Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.

Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.

Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.

Wat moet ik hier nou mee?
Ik wil het best vragen, maar ik ga nu niet naar boven. Ik voel me hondsberoerd, het laatste waar ik zin in heb is een goed gesprek, om over het naar boven lopen maar niet te spreken.
Waarom heb je het niet direct gevraagd toen ze aan je deur stond eigenlijk? Als je het niet herkent toch niks raar aan het meteen te bespreken?
Omdat ze al meteen wegstormde.
Omdat de buurvrouw meteen wegstormde Grrrlstar.
Heb je geen tel. Nr? Komt er toevallig iemand op bezoek? Zodat diegene een briefje daar in de bus kan gooien?

Maar als zij aan je deur staat, zei jij niet iets van: hoe bedoeld u? De buuf loopt toch niet meteen weg, zonder een reactie van jou?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Dus de buuf stormt meteen weg? Is dat mens wel lekker in orde? Heel vreemd
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Jawel dus. Ik kreeg een vloedgolf over geluidsoverlast, irritant , rekening houden met buren en toen was ze al bij haar eigen deur.
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 10:22:

Ik wil het best vragen, maar ik ga nu niet naar boven. Ik voel me hondsberoerd, het laatste waar ik zin in heb is een goed gesprek, om over het naar boven lopen maar niet te spreken.Wel hier op het vivaforum een goed gesprek over?
Je praat alleen maar in je eigen straatje, leest de andere reacties niet eens.
Nou redband, ik voel me er vervelend over en misschien was er wel direct iets wat ik zou kunnen doen.

Ik ben gewoon ziek, en nee, dan heb ik geen zin om 2 trappen op te lopen om mijn buurvrouw te vragen wat er precies aan de hand ik.
Allereerst veel sterkte, dat je gauw weer beter bent.

Hoor je van boven dan wel eens geluiden als zij in de slaapkamer liggen dat er iemand aan het hoesten is ?

Is het erg gehorig wat dat betreft, of heb je je raam open en de buren ook ?

Maar dan nog, ziek is ziek, hoesten is een natuurlijke reactie van je lichaam om je luchtwegen schoon te houden. Daarbij is het heel vermoeiend en kan je nachtrust verstoren.

Hoesten wordt vaak als hinderlijk en vervelend ervaren, zowel voor diegene zelf als voor een ander.

Ik zou mij er niets van aantrekken, je kunt er niets aan doen en tenslotte heeft zij niet gezegd waarom ze aan de deur stond.

Volgende keer als je ziek bent, gewoon niet de deur opendoen, sowieso niet goed, sta je weer op de tocht.

Tip als je gaat liggen in bed om minder te hoesten, zorg dat je wat rechterop ligt met je bovenlichaam. Als je helemaal plat ligt zoals je normaal slaapt, moet je veel hoesten. Ik pak altijd wat meer kussens in mijn rug en slaap dan heerlijk.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
aangepast.
Jawel hoor ik lees alles. Ik begrijp dat het misschien van iemand anders vandaan kan komen, dat het misschien onbewust toch van mij af kan komen of dat het komt doordat ik ziek ben en niet goed hoor.

Maar feit is dat de TV vandaag nog niet aan is geweest en ik geen radio heb. Ik probeer het voor niemand vervelend ga maken, maar ik voel me gewoon zwaar beroerd en heb geen zin om het nu met de buurvrouw te bespreken.

Waarom zou jij je reacties weg moeten halen, geen probleem dat je kritisch bent.
Ga gewoon het gesprek met haar aan als je uitgeziekt bent.

Begrijpelijk dat je nu niet hoestend en hijgend 2 trappen opgaat om "het gesprek aan te gaan".

Ervan uitgaande dat het alleen om het hoesten gaat waar ze last van heeft: dat vind ik dus echt bizar en is mijns inziens ook een groeiende tendens van mensen die geen ene sodemieter meer kunnen verdragen van hun medemens en van alles "last" hebben.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 03 maart 2013 @ 10:34:

Begrijpelijk dat je nu niet hoestend en hijgend 2 trappen opgaat om "het gesprek aan te gaan".

Ervan uitgaande dat het alleen om het hoesten gaat waar ze last van heeft: dat vind ik dus echt bizar en is mijns inziens ook een groeiende tendens van mensen die geen ene sodemieter meer kunnen verdragen van hun medemens en van alles "last" hebben.Wat sprokkelientje zegt, dat is mijn mening ook. Alles wat ik hoor van anderen, lees, echt een tendens.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:sprokkelientje schreef op 03 maart 2013 @ 10:34:

Ervan uitgaande dat het alleen om het hoesten gaat waar ze last van heeft: dat vind ik dus echt bizar en is mijns inziens ook een groeiende tendens van mensen die geen ene sodemieter meer kunnen verdragen van hun medemens en van alles "last" hebben.Mee eens! Maar aan de andere kant groeit er ook een 'kan me niet schelen' mentaliteit van overlast veroorzakers. Onze buren maken veel geluid, ook tussen 23.00 uur en 7.30 uur maar als wij dat aankaarten dan is het nooit waar of kan het nooit zo erg zijn geweest. Zij zien geen probleem in het draaien van de wasmachine 's nachts, terwijl deze op zolder staat. Als het ding gaat centrifugeren trilt mijn lampje bijna van mijn nachtkastje, maar volgens hen stel ik me aan!
Vervelend zeg... zelf woon ik ook in een flat, dus hoor hier ook wel het een en ander.

Zou het niet kunnen zijn dat bijvoorbeeld je bed tegen de muur bonkt wanneer je aan het hoesten/draaien bent? En dat ze dat gebonk horen? Ik begrijp dat het geen buurvrouw van naast je is, maar boven. Dit soort geluiden kunnen behoorlijk doorklinken.

Beterschap overigens!
Erg vreemde reactie dat buur ook direct weer wegstormt.. Ik dat geval zou ik zeggen, ziek lekker uit en spreek haar als je je weer wat beter voelt erop aan. Wat ze ermee bedoelde en waarom ze niet even aangaf wat er dwarszit. Als ze immers wil dat er iets verandert dan moet je niet wegrennen..
Ik lig op een matras in de woonkamer, tegen de verwarming aan. Dat zou het misschien wel kunnen zijn! Elke keer als ik tegen die verwarming aanstoot hoort ze dat natuurlijk doordreunen.
Ik kan ook niet tegen hoestende mensen,,......vreselijk.

Misschien heeft de buurvrouw van misofonie.....google maar even wat dat is.

Ik kan er ook niet tegen.....
Maar Peecee, dan kan ik toch nog steeds niets tegen dat hoesten doen?
Ja kan hoesten en beschaafd hoesten, daar zit een groot verschil in.
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 10:53:

Ik lig op een matras in de woonkamer, tegen de verwarming aan. Dat zou het misschien wel kunnen zijn! Elke keer als ik tegen die verwarming aanstoot hoort ze dat natuurlijk doordreunen.Tijd voor betere vloer en ondervloer. En een bed.

Ik lig op een matras in de woonkamer, tegen de verwarming aan. Dat zou het misschien wel kunnen zijn! Elke keer als ik tegen die verwarming aanstoot hoort ze dat natuurlijk doordreunen.

Oh geen wonder! Dat hoort ze natuurlijk heel goed en als je vaak moet hoesten en al vanaf vrijdag is het geen wonder dat ze aan de deur stond.

Matras van de verwarming af, wat kussens in de rug en neem wat honing, rauw of in de thee.

Zelf kocht ik vroeger wel eens Darolan, helpt echt!

Ik lig op een matras in de woonkamer, tegen de verwarming aan. Dat zou het misschien wel kunnen zijn! Elke keer als ik tegen die verwarming aanstoot hoort ze dat natuurlijk doordreunen.Nou en dat vind ik dus zelf ook een giga rotgeluid. Zelf hoor je dat niet zo maar anderen des te beter. Kinderen hier gebruiken het als ze zich niet lekker voelen en op de badkamer zijn, dan tikken ze drie keer op de radiator, horen we beneden beter dan roepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven