Buren aan de deur
zondag 3 maart 2013 om 09:40
Zojuist stond mijn buurvrouw aan de voordeur om mij even (niet zo vriendelijk) te vragen of ik het stil wil houden.
Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.
Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.
Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.
Wat moet ik hier nou mee?
Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.
Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.
Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.
Wat moet ik hier nou mee?
zondag 3 maart 2013 om 09:43
zondag 3 maart 2013 om 09:46
Ik snap ook niet waarom ze er zoveel last van heeft. We wonen gewoon in een portiekflat, ik hoor hen (zijn mijn bovenburen) echt bijna nooit, alleen als ze een verjaardag hebben ofzo.
Verder heb ik nooit hard de muziek aan en draag ik geen schoenen in huis. Het zou nog kunnen dat ik de voordeur wat hard dichtgooi.
Verder heb ik nooit hard de muziek aan en draag ik geen schoenen in huis. Het zou nog kunnen dat ik de voordeur wat hard dichtgooi.
zondag 3 maart 2013 om 09:58
Wat een rare buurvrouw zeg....als het inderdaad om het hoesten gaat kan je moeilijk ophouden omdat zij dat wil.....en ik neem aan dat er meer deuren zijn in het portiek, dus je zal ongetwijfeld niet de enige zijn die geluid maakt met de deur dicht doen.
Portiekflats klinken nou eenmaal hol in de gangen, kan je niks aan doen.
Portiekflats klinken nou eenmaal hol in de gangen, kan je niks aan doen.
zondag 3 maart 2013 om 10:12
Ik woon ook in een flat en soms heb ik ook wel eens overlast van een van mijn buren. Maar doordat je zoveel mensen om je heen hebt, is het erg lastig te bepalen waar het geluid vandaan komt. Ik vermoed dat je buurvrouw al een tijdje overlast heeft van andere buren, maar denkt dat dit lawaai bij jou vandaan komt. Het lijkt me heel sterk dat ze jou hoort hoesten. Tja, ik zou het of naast me neer leggen en gewoon doen wat je altijd doet of er even naar toe lopen om het uit te praten.
zondag 3 maart 2013 om 10:18
Waarom vraag je haar niet waar ze precies last van heeft?
En wat heb je nu gezegd dan? Ik zal proberen minder te hoesten? Lijkt me sterk dat het hier om gaat. Misschien heeft ze inderdaad ergens anders last van. Maar vind het vreemd om het bij 'kan het iets zachter?' te laten zonder te melden wat je nou zo vervelend vind.
En wat heb je nu gezegd dan? Ik zal proberen minder te hoesten? Lijkt me sterk dat het hier om gaat. Misschien heeft ze inderdaad ergens anders last van. Maar vind het vreemd om het bij 'kan het iets zachter?' te laten zonder te melden wat je nou zo vervelend vind.
zondag 3 maart 2013 om 10:18
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 10:12:
Als het niet van mij vandaan komt, heb ik geen idee waarvan dan wel. Ik heb namelijk nergens last van.Dat zegt toch niks? Misschien zijn het haar bovenburen wel. Kan goed zijn dat die genoeg lawaai maken dat zij daar overlast van heeft, maar dat jij net niks hoort.
Als het niet van mij vandaan komt, heb ik geen idee waarvan dan wel. Ik heb namelijk nergens last van.Dat zegt toch niks? Misschien zijn het haar bovenburen wel. Kan goed zijn dat die genoeg lawaai maken dat zij daar overlast van heeft, maar dat jij net niks hoort.
zondag 3 maart 2013 om 10:19
Dat was niet echt een communicatieve actie van je buurvrouw! In onze flat kun je hoesten ook heel goed horen, maar daar doe je weinig aan, toch? Ik kan me goed voorstellen dat de restanten de overlast ergens anders vandaan komt, dat is inderdaad slecht te horen in zo'n flat, omdat de vloeren vaak aan elkaar gelegd zijn. Tenzij je, zoals onze buurvrouw, 20 keer per dag de voordeur zo hard dichtgooit dat de glazen staan te rinkelen in de kast. Dat is namelijk prima te herleiden.
Als je weer lucht hebt even langsgaan, anders lost dit nooit op.
Als je weer lucht hebt even langsgaan, anders lost dit nooit op.
zondag 3 maart 2013 om 10:21
quote:Pretzel66 schreef op 03 maart 2013 @ 09:52:
Ik zou even bij haar aan kloppen en vragen waar ze nu precies last van heeft.
Als het daadwerkelijk het hoesten is ( lijkt me sterk dat je daarover gaat klagen ) vragen wat ze in gedachte heeft wat je daaraan kan doen.hoort ze niet de herrie van een ander buur, maar lijkt het alsof het uit TO's appartement komt? Ik had het een tijd geleden met klusgeluiden van de buren....dat bleek uit een huis drie huizen verderop te komen.
Ik zou even bij haar aan kloppen en vragen waar ze nu precies last van heeft.
Als het daadwerkelijk het hoesten is ( lijkt me sterk dat je daarover gaat klagen ) vragen wat ze in gedachte heeft wat je daaraan kan doen.hoort ze niet de herrie van een ander buur, maar lijkt het alsof het uit TO's appartement komt? Ik had het een tijd geleden met klusgeluiden van de buren....dat bleek uit een huis drie huizen verderop te komen.