Buren aan de deur

03-03-2013 09:40 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist stond mijn buurvrouw aan de voordeur om mij even (niet zo vriendelijk) te vragen of ik het stil wil houden.

Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.

Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.

Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.

Wat moet ik hier nou mee?
Heeft ze ook gezegd wat voor overlast?

Als het echt om het hoesten gaat zal ze er toch mee moeten dealen. Dat is niet iets wat je even stopt.
Zo lang je alleen maar hoest en niet stampt, schreeuwt of luide muziek draait, moet je daar niets mee. Laat het van je afglijden, kruip fijn in bed en ziek goed uit. Beterschap.
Niks. Je zegt het zelf al, alsof je voor je plezier je longen uit je lijf aan het hoesten bent. Beterschap!
Dus als ik het goed begrepen heb, ben jij al vanaf vrijdag ziek du aan het hoesten en niezen en je buurvrouw heeft er last van?? ik zou mij er niks van aantrekken , en wat voorwoning woon je dat het zo gehorig is trouwens in een studentenflat?
Komt ze echt omdat ze je hoort hoesten?

Is dit de bekende 'druppel'? Heeft ze misschien al langer overlast?

Of, komt geluid wat zij hoort misschien niet eens uit jouw huis?
Hoe ziet ze dat voor zich? Moet je stoppen met ademhalen?

Wel klote dat het zo gehorig is zeg.
Ik snap ook niet waarom ze er zoveel last van heeft. We wonen gewoon in een portiekflat, ik hoor hen (zijn mijn bovenburen) echt bijna nooit, alleen als ze een verjaardag hebben ofzo.

Verder heb ik nooit hard de muziek aan en draag ik geen schoenen in huis. Het zou nog kunnen dat ik de voordeur wat hard dichtgooi.
Aan de deur of je wilt ophouden met hoesten?

Had ze ook wat sinaasappels, honingthee en keelsnoepjes mee?

Tssss.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Maar als iemand je komt vragen of het wat stiller kan, dan vraag je toch waarmee? Ik begrijp dat je nu gokt dat het over het hoesten gaat, maar dit niet zeker weet?
Ze was alweer weg gestormd voordat ik iets kon vragen, en ik heb in deze toestand geen zin om 2 trappen op te lopen om er naar te vragen.
Ik zou even bij haar aan kloppen en vragen waar ze nu precies last van heeft.

Als het daadwerkelijk het hoesten is ( lijkt me sterk dat je daarover gaat klagen ) vragen wat ze in gedachte heeft wat je daaraan kan doen.
aangepast.. niet van toepassing.
De buuf is waarschijnlijk zelf sjacherijnig en moe en dan zijn mensen nogal eens onredelijk. Vandaag was jij aan de beurt. Ik zou er nog eens naar vragen als je beter bent.
Wat een rare buurvrouw zeg....als het inderdaad om het hoesten gaat kan je moeilijk ophouden omdat zij dat wil.....en ik neem aan dat er meer deuren zijn in het portiek, dus je zal ongetwijfeld niet de enige zijn die geluid maakt met de deur dicht doen.

Portiekflats klinken nou eenmaal hol in de gangen, kan je niks aan doen.
Komt de geluidsoverlast wel echt uit jouw woning?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Dat vraag ik me dus ook af.....in zo'n portiekflat weet je vaak niet waar het geluid vandaan komt.
Ik woon ook in een flat en soms heb ik ook wel eens overlast van een van mijn buren. Maar doordat je zoveel mensen om je heen hebt, is het erg lastig te bepalen waar het geluid vandaan komt. Ik vermoed dat je buurvrouw al een tijdje overlast heeft van andere buren, maar denkt dat dit lawaai bij jou vandaan komt. Het lijkt me heel sterk dat ze jou hoort hoesten. Tja, ik zou het of naast me neer leggen en gewoon doen wat je altijd doet of er even naar toe lopen om het uit te praten.
Als het niet van mij vandaan komt, heb ik geen idee waarvan dan wel. Ik heb namelijk nergens last van.
Waarom vraag je haar niet waar ze precies last van heeft?

En wat heb je nu gezegd dan? Ik zal proberen minder te hoesten? Lijkt me sterk dat het hier om gaat. Misschien heeft ze inderdaad ergens anders last van. Maar vind het vreemd om het bij 'kan het iets zachter?' te laten zonder te melden wat je nou zo vervelend vind.
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 10:12:

Als het niet van mij vandaan komt, heb ik geen idee waarvan dan wel. Ik heb namelijk nergens last van.Dat zegt toch niks? Misschien zijn het haar bovenburen wel. Kan goed zijn dat die genoeg lawaai maken dat zij daar overlast van heeft, maar dat jij net niks hoort.
aangepast, niet van toepassing.
Vraag t is de enige oplossing
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Dat was niet echt een communicatieve actie van je buurvrouw! In onze flat kun je hoesten ook heel goed horen, maar daar doe je weinig aan, toch? Ik kan me goed voorstellen dat de restanten de overlast ergens anders vandaan komt, dat is inderdaad slecht te horen in zo'n flat, omdat de vloeren vaak aan elkaar gelegd zijn. Tenzij je, zoals onze buurvrouw, 20 keer per dag de voordeur zo hard dichtgooit dat de glazen staan te rinkelen in de kast. Dat is namelijk prima te herleiden.

Als je weer lucht hebt even langsgaan, anders lost dit nooit op.
quote:Pretzel66 schreef op 03 maart 2013 @ 09:52:

Ik zou even bij haar aan kloppen en vragen waar ze nu precies last van heeft.

Als het daadwerkelijk het hoesten is ( lijkt me sterk dat je daarover gaat klagen ) vragen wat ze in gedachte heeft wat je daaraan kan doen.hoort ze niet de herrie van een ander buur, maar lijkt het alsof het uit TO's appartement komt? Ik had het een tijd geleden met klusgeluiden van de buren....dat bleek uit een huis drie huizen verderop te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven