Buren aan de deur

03-03-2013 09:40 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist stond mijn buurvrouw aan de voordeur om mij even (niet zo vriendelijk) te vragen of ik het stil wil houden.

Ze is nog nooit eerder aan de deur geweest, ze heeft er ook nog nooit eerder iets van gezegd. We zeggen hoi en hoe gaat het als we elkaar tegenkomen en verder hebben we geen contact.

Nou wil ik graag rekening houden met mijn buren, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik ben vanaf vrijdag ziek, de griep. En ik ben vooral veel en hard aan het hoesten.

Ik heb al vanalles gedaan om het minder te maken (met oog op mijzelf). Maar ik lig natuurlijk niet voor mijn lol te hoesten in bed.

Wat moet ik hier nou mee?
Op zich kan ik me wel voorstellen dat wanneer het geluid idd door de verwarmingsbuizen komt, dat de buurvrouw hier na een paar dagen (?) best wel heel gefrustreerd van kan zijn. Maar om dan zo te doen, dat schiet niet op natuurlijk. Ze had best iets duidelijker kunnen zijn.

Soms zijn het hele kleine dingen die geluidsoverlast veroorzaken, wat je zelf niet door hebt. Ik hoop dat het hier ook iets kleins is (zoals het matras) en dat de rust weer snel terugkeert. Voor TO en voor de buurvrouw
Ik heb een tijd terug ook eens 's nachts liggen blaffen als een zeehond. De buurman liet toen op subtiele wijze weten dat ie last van me had: hij ging mijn gehoest nadoen. Toen besefte ik me dus dat hij er last van had. Ik heb 't toen wel wat geprobeerd te minderen; je kan ook onder de dekens hoesten bijvoorbeeld.
wat je water geeft, groeit
Ik heb wel een bed, ik had het alleen de hele tijd zo koud dat ik tegen de verwarming aan ben gaan liggen gisteren.

Nu weer snel mijn matras verschoven.
quote:redband schreef op 03 maart 2013 @ 10:33:

aangepast.huh wat raar waarom verstuur je steeds berichten en vervolgens verwijderen??/zoo irri
quote:chocokat schreef op 03 maart 2013 @ 11:05:

Ik heb een tijd terug ook eens 's nachts liggen blaffen als een zeehond. De buurman liet toen op subtiele wijze weten dat ie last van me had: hij ging mijn gehoest nadoen. Toen besefte ik me dus dat hij er last van had. Ik heb 't toen wel wat geprobeerd te minderen; je kan ook onder de dekens hoesten bijvoorbeeld.hahahahaha LOL
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 11:06:

Ik heb wel een bed, ik had het alleen de hele tijd zo koud dat ik tegen de verwarming aan ben gaan liggen gisteren.

Nu weer snel mijn matras verschoven.OWW DAT VERKLAART ALLES ZIE.. DOOR DE VERWARMING HOOR JE ALLES ZO IRRI
Tip van Daro is een goede, helaas is dat tegenwoordig een gedoe om te krijgen. Mijn vader werd verwezen naar de apotheek, waar hij twee a4-tjes in moest vullen over de gezondheid van mijn moeder voor hij een doosje kon krijgen voor haar. Raar, want het was jaren vrij verkrijgbaar.

Evt, als het een droge kriebelhoest is, kun je de huisarts ook vragen om codeïnepilletjes.
sorry maar iemand die niet eens mijn reactie afwacht, vind ik die dus niet eens waard. Ben je gestoord zou ik denken over die persoon. En mijn deur weer dicht and on with my life. Doe niet zo bezopen, helaas heb je genoeg gekke mensen. Ga niet aan jezelf twijfelen, als ze normaal komt praten kan jij normaal meedenken en eventueel mee oplossen, nu is dit jouw tijd niet waard. (aangezien je uiteraard al hebt nagedacht van hey wat zou het kunnen zijn, je kan je niet veel bedenken, nou prima, loslaten dan)

Gekkigheid. En inderdaad wanneer je haar tegenkomt als je, je beter voelt hoef je niks anders te zeggen dan dat je van dergelijk gedrag niet gediend bent... Aan MIJN deur komen en zo doen.

Ik had een buurman die ooit langskwam om te klagen over het feit dat de VORIGE bewoner ooit een luid feestje had gegeven, en om maar aan mij duidelijk te maken dat ik dat maar niet moest doen. I mean.... What the fuck?! Ik heb vriendelijk gelachen en gezegd dat hij me maar mag vertrouwen dat ik dat niet doe en als er wel iets gebeurd dat we DAN wel praten
hoesten kan echt hinderlijk zijn, zeker als jullie bedden met het hoofdeind tegen dezelfde wand staan. Echter, ik vind het niet sympathiek van haar om erover te klagen.
it's a big club and you ain't in it
ook hoesten in een badkamer kan heel hard klinken voor de buren. Het geluid weerkaatst zes keer tegen alle stenen wanden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 maart 2013 @ 11:28:

Tip van Daro is een goede, helaas is dat tegenwoordig een gedoe om te krijgen. Mijn vader werd verwezen naar de apotheek, waar hij twee a4-tjes in moest vullen over de gezondheid van mijn moeder voor hij een doosje kon krijgen voor haar. Raar, want het was jaren vrij verkrijgbaar.

Evt, als het een droge kriebelhoest is, kun je de huisarts ook vragen om codeïnepilletjes.Nou ja zeg, zeker heel raar, maar.... het helpt heel goed!
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:peecee schreef op 03 maart 2013 @ 10:58:

Ja kan hoesten en beschaafd hoesten, daar zit een groot verschil in.

Beschaafd hoesten...

Als ik het goed te pakken heb en ik probeer me netjes in te houden voor eventuele andere aanwezigen, gaat het vaak juist mis.

Tot kokhalzen aan toe (sorry!), en daar wil je zéker niet bij zijn!
Wat overigens niet inhoudt dat ik een eind in de rondte loop te blaffen. Ik hou zo veel mogelijk rekening met anderen uiteraard.

Beterschap iig, TO!

Ja kan hoesten en beschaafd hoesten, daar zit een groot verschil in.

Beschaafd hoesten???

Ik wist niet dat je hoesten kunt regisseren, de hardheid ervan, hoelang je hoest en de hoeveelheid slijm die loskomt etc..

als jij dat wel kunt heb je een gat in de markt gevonden en vind ik je knap.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:rionyriony schreef op 03 maart 2013 @ 11:36:

ook hoesten in een badkamer kan heel hard klinken voor de buren. Het geluid weerkaatst zes keer tegen alle stenen wanden.Ja inderdaad...dus sta je toevallig onder de douche en je krijgt een hoestbui....als de sodemieter eronder vandaan en met je natte lijf en hup met je kop in je kussen gaan liggen hoesten..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik ben vorig weekend ziek geweest. Zere keel met uitschieters van steken naar mijn linker oor. En hoesten deed echt kei zeer! En je doet het al niet voor je lol.

Dat iemand je daar op aanvalt zeg. Wat absurd.
quote:sprokkelientje schreef op 03 maart 2013 @ 11:47:

[...]

Ja inderdaad...dus sta je toevallig onder de douche en je krijgt een hoestbui....als de sodemieter eronder vandaan en met je natte lijf en hup met je kop in je kussen gaan liggen hoesten..dan hoest je in je handen, in je spons en dan doe je een stapje van de muur af om het een beetje te beperken. Ik denk dat de buurvrouw er ff doorheen zat en toen ook het hoesten even niet meer kon verdragen. Dat ze zich vervolgens af ging reageren vind ik wat minder maar nu weet TO dat het harder doorklinkt dan ze dacht..
quote:sprokkelientje schreef op 03 maart 2013 @ 11:47:

[...]

Ja inderdaad...dus sta je toevallig onder de douche en je krijgt een hoestbui....als de sodemieter eronder vandaan en met je natte lijf en hup met je kop in je kussen gaan liggen hoesten..

Mwah, das wel erg zwart-wit he. Je kunt 't best een beetje temperen als je wilt. Natuurlijk kun je 't niet helemaal tegen houden, maar je hoeft 't ook niet ten volle uit te leven.

Ik kan me iig goed voorstellen dat 't erg irritant wordt als iemand dag en nacht ligt te hoesten. Waarbij ik trouwens niet de aanpak van de buurvrouw wil rechtvaardigen.
wat je water geeft, groeit

Ja kan hoesten en beschaafd hoesten, daar zit een groot verschil in.Leg eens uit dan.
/
quote:Briljant schreef op 03 maart 2013 @ 10:39:

[...]

Wat sprokkelientje zegt, dat is mijn mening ook. Alles wat ik hoor van anderen, lees, echt een tendens.Mij valt het ook erg op. Mensen worden op de een of andere manier alsmaar asocialer. Maar een jengelende buurvrouw omdat je aan het hoesten bent??? Ik zou ontploffen!
quote:newimprovedkitty schreef op 03 maart 2013 @ 12:06:

tegen hoesten kun je gewoon een hoestdrank halen bij de apotheek of de drogist. Ik heb net een longonsteking en een bronchitus achter de rug, maar het enige hoesten wat ik deed was als mijn hoestdrank uitgewerkt was ( na een paar uur ).Ik hoop echt dat je nu een grapje maakt? Alsof alle soorten hoest meteen stoppen met hoestdrank? Ik weet niet wat ik lees, en ben blij dat ik ergens woon waar je gewoon nog normaal geluiden mag produceren.
Jeetje zeg, als je tegenwoordig al niet eens meer hardop mag hoesten in je eigen huis...

Als de buuf daar inderdaad om kwam klagen, mag ze blij zijn dat je geen huilbaby hebt! Je doet het toch niet expres?!

En kom op, 'je kunt het wel een beetje dempen'? Als je nou elke dag, het hele jaar door loopt te blaffen als een zeehond, okee. Maar als je een keertje griep hebt en als gevolg daarvan een weekje loopt te hoesten?

Ik zie de meneer van de 'Tolerantie'-reclame alweer voor me.

Wat heb ik mijn buren dan wel niet aangedaan toen ik de eerste drie maanden van mijn zwangerschap elke 10 minuten kotsend boven de wc hing, die grenst aan hun woonkamer?

Echt hoor, als mensen zulke geluiden al niet kunnen hebben van hun buren, ga dan ergens in een hutje op de hei wonen zeg.
quote:newimprovedkitty schreef op 03 maart 2013 @ 12:06:

tegen hoesten kun je gewoon een hoestdrank halen bij de apotheek of de drogist. Ik heb net een longonsteking en een bronchitus achter de rug, maar het enige hoesten wat ik deed was als mijn hoestdrank uitgewerkt was ( na een paar uur ).

Good for you!

Ik heb astma en als ik mijn medicijnen heb genomen 's ochtends, ben ik daarna ongeveer een uur aan het hoesten om al het loskomende slijm weg te krijgen. (als ik dat niet doe, stik ik ) Maar tof dat ik na al die jaren dit fantastische advies krijg! Zal meteen langs de apotheek/drogist gaan!

#sarcasme-modus uit...
quote:laydeee schreef op 03 maart 2013 @ 10:53:

Ik lig op een matras in de woonkamer, tegen de verwarming aan. Dat zou het misschien wel kunnen zijn! Elke keer als ik tegen die verwarming aanstoot hoort ze dat natuurlijk doordreunen.

Dat zou kunnen, soms ben je je zelf niet echt bewust van iets wat je doet. Dit soort geluiden kan erg doorklinken.

Kennissen van me hadden een hond, en die speelde 's avonds weleens met een lege fles, die hij overal tegenaan sloeg, ook tegen de cv. Dat klonk bij de buren erg door.

Hoesten hoor je ook vaak wel doorklinken.

Ik zou in een later stadium even naar de buurvrouw toegaan, en vragen wat het nou precies was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven