Buren hele dag radio aan

04-07-2018 09:29 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Onze buren hebben de hele dag de radio aanstaan, buiten. Niet hard, maar hard genoeg om te horen wat er in de reclame is en wat het nieuws van de dag is.

Wij hebben kinderen en die maken natuurlijk ook geluid.

Toch lukt het me niet om me af te sluiten voor die radio. Elk moment van de dag is ie er, alle dagen.

We wonen er net, dus willen niet meteen stampij maken. En ik vraag me ook af of we er überhaupt 'recht' op hebben om er iets van te zeggen, aangezien er ook uit onze tuin regelmatig geluiden komen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Nee, inderdaad gewone leefgeluiden hoef ik niet te weten. Heb vroeger ook van die buren gehad die er last van hadden als ik naar de wc ging, kookte, omdraaide in bed, de kat hoorde lopen tja lastig voor ze.

Mijn huidige buren zijn van mening dat na 6 uur mijn kind niet meer in de tuin mag zijn, ook lastig voor ze.

Ik denk dan bij mezelf irriteer je in stilte maar ik ben zelf heel makkelijk. Mijn buren wassen elke ochtend om 7 uur. Verbaas me er alleen over dat ze zoveel was hebben met twee personen.
Alle reacties Link kopieren
Stampij is ook een groot woord. Dat wil ik inderdaad helemaal niet doen. Een goede burenrelatie is me heel veel waard.

Het stomme is dat we altijd in een rijtjeshuis hebben gewoond en vrijwel nooit last hadden van alle buren. Nu wonen we vrijstaand en hebben we dit...

En het is inderdaad zo dat onze kinderen ook geluid maken. Maar goed dat doen zij (naast de radio) ook. Toch voelt dat als ander geluid ofzo. Ik kan het moeilijk uitleggen. Het feit dat het er constant is en het vooruitzicht dat we tijdens een relaxte zondag in de tuin de hele tijd naar hun radio moeten luisteren... Tsja daar word ik gewoon niet blij van.
RikM schreef:
04-07-2018 09:50
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Ben ik met je eens. Een feestje af en toe vind ik dan wel een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Oeps... ging niet goed
anoniem_109696 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 09:56
95.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-07-2018 09:50
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Nee, ik zou dat zelf ook niet doen. Maar ik denk dan dat andere mensen andere standaarden hebben, dat ik ongetwijfeld weer andere geluiden in de tuin maak, en dat, tenzij het volume belachelijk hard staat, het helaas voor mij toch onder normale leefgeluiden valt (net als huilende baby's, blaffende honden, pianospel, centrifugerende wasmachines, buurvrouwen die het lief en leed van de hele familie doornemen terwijl de achtertuinen van drie huizen verderop mee kunnen luisteren, etc.)
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
04-07-2018 09:40
Hm, oké jullie zijn redelijk eensgezind. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar misschien komt het ook doordat je het niet meemaakt ofzo... Het is er gewoon de hele tijd (van vroeg tot laat), constant en duidelijk.

Zullen we ruilen? Krijg jij van mij 3 gillende luchtalarmen. Dag in dag uit, 24/7.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
04-07-2018 09:55
Ben ik met je eens. Een feestje af en toe vind ik dan wel een uitzondering.
Ja ook eens!
Alle reacties Link kopieren
Het zijn gewone leefgeluiden in de tuin. Wat zou je dan willen afspreken dat de radio alleen van 10.u - 11.0u aan mag en van 15.-16 u? Ik bedoel, waarom bepaal jij dat voor een ander?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je zou kunnen vragen of ze de radio uit kunnen zetten als ze niet in de tuin zitten. Mijn man heeft er op zijn vrije dagen ook een handje van om de hele dag de radio aan te zetten in de tuin als íe buiten is. Ik vind dat prima, maar ik vind het wel fijn als hij hem uit doet als hij boodschappen gaat doen, of anderszins niet in de tuin is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
04-07-2018 09:56
Zullen we ruilen? Krijg jij van mij 3 gillende luchtalarmen. Dag in dag uit, 24/7.
Haha, nou nee bedankt! Dat is inderdaad nog veel erger...
Iekx schreef:
04-07-2018 09:40
Hm, oké jullie zijn redelijk eensgezind. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar misschien komt het ook doordat je het niet meemaakt ofzo... Het is er gewoon de hele tijd (van vroeg tot laat), constant en duidelijk.

Ik ga het inderdaad nog even afwachten en anders vragen of het misschien een tikje zachter kan.

Persoonlijk vind ik het heel vervelend als anderen last van mij (+ gezin) hebben, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Andere vraag dan: Stel jouw buren ervaren last van jou, zou je dat dan willen weten of moeten ze zich gewoon niet met je bemoeien...?
Hier zit jouw issue. Jij vindt het vervelend en jij voorkomt het dus zo veel mogelijk. Dat anderen dat dan niet doen, dat zorgt voor ergernis. Probeer zelf wat minder rekening te houden met anderen (want dat doe je nu waarschijnlijk veel te veel) en je zult zien dat je je minder gaat ergeren.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-07-2018 09:57
Het zijn gewone leefgeluiden in de tuin. Wat zou je dan willen afspreken dat de radio alleen van 10.u - 11.0u aan mag en van 15.-16 u? Ik bedoel, waarom bepaal jij dat voor een ander?
Huh? Ik bepaal niets voor een ander. Ik heb er zelf last van, dat kan toch?
Waarom bepalen zij voor mij dat ik de hele dag naar de radio moet luisteren? Daar heb ik toch ook niet om gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
ik vind een radio in de tuin ook onzin trouwens.
Of (nu met het mooie weer), lawaai in het park omdat mensen massaal muziek meebrengen
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
04-07-2018 10:01
Hier zit jouw issue. Jij vindt het vervelend en jij voorkomt het dus zo veel mogelijk. Dat anderen dat dan niet doen, dat zorgt voor ergernis. Probeer zelf wat minder rekening te houden met anderen (want dat doe je nu waarschijnlijk veel te veel) en je zult zien dat je je minder gaat ergeren.
Hier zit misschien wel een kern van waarheid in inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind elke minuut van de dag de radio aan totaal niet te vergelijken met kinderen die zo nu en dan buiten spelen, pratende mensen of een hond die af en toe blaft. Omdat je er net woont kan ik me voorstellen dat je het nog even wil aankijken maar als het maar aan de gang blijft vind ik dat je er best wat van mag zeggen. Misschien zijn de buren zich van geen kwaad bewust en willen ze er best rekening mee houden. Ik zou het zelf echt niet fijn vinden als mijn buren zich zouden ergeren aan mijn radio. Ik vind het sowieso niet normaal om vaak een radio in de tuin aan te zetten. Dat zijn nou net dingen waar je heel makkelijk iets aan kunt doen. Klagen over pratende visite of spelende kinderen is een stuk lastiger, daar zit geen volumeknop op en dat geluid is niet constant even hard de hele dag door.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 10:07
5.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
04-07-2018 09:54
Stampij is ook een groot woord. Dat wil ik inderdaad helemaal niet doen. Een goede burenrelatie is me heel veel waard.

Het stomme is dat we altijd in een rijtjeshuis hebben gewoond en vrijwel nooit last hadden van alle buren. Nu wonen we vrijstaand en hebben we dit...

En het is inderdaad zo dat onze kinderen ook geluid maken. Maar goed dat doen zij (naast de radio) ook. Toch voelt dat als ander geluid ofzo. Ik kan het moeilijk uitleggen. Het feit dat het er constant is en het vooruitzicht dat we tijdens een relaxte zondag in de tuin de hele tijd naar hun radio moeten luisteren... Tsja daar word ik gewoon niet blij van.
Kindergeluiden van kinderen die ik niet ken vind ik zelf echt heel irritant. Die hoge stemmetjes... brrr
Voor jou voelt dat als een ander geluid, maar voor een ander kan het echt tot grote ergernis leiden.

Je woont vrijstaand, wat heerlijk! Ik heb zelf aan alle kanten continu herrie. Ik zou lekker binnen gaan zitten en genieten van de stilte. En wil je toch van de zomer genieten, realiseer je dan, die gaat niet eeuwig duren. Over een paar maanden is het allemaal weer voorbij, ook die stomme radio.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
04-07-2018 09:43
Echte overlast zou ik willen weten. Maar ik vraag me af of dit echte overlast is.
Jij hebt kinderen, en ik kan me zo voorstellen dat die meer overlast veroorzaken dan een monotone radio. Dit zeg ik uit ervaring, want ik heb ze zelf ook.
Dit idd
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-07-2018 09:50
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Ja, jij bent raar. Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tegengeluid. Ik zou er knettergek van worden. Als ik buiten zit dan wil ik vogeltjes horen, niet de muzieksmaak van een ander. Bovendien, waar ligt de grens? Zet de een Fransje Bauer aan, de andere kiest daarop voor rapmuziek om FB niet te horen, en de derde die weer de schurft heeft aan rap zet dan maar Mozart aan in de tuin. Asociaal vind ik het en ik zou er ook zeker iets van zeggen.

En ja, grasmaaien/spelende kinderen/de wasmachine maken ook lawaai. Maar die grasmaaier en de wasmachine hoor je niet de hele dag. Spelende kinderen vallen (bij mij persoonlijk, maar ook wettelijk) niet onder geluidsoverlast. (Ik neem wel aan dat je normaal opgevoede kinderen hebt, en geen Tokkies die doorlopend keihard krijsen voor de lol, continu krachttermen of ziektes de wereld in slingeren of de bal 200x achter elkaar tegen de schutting van de buren gooien)
mater_matuta wijzigde dit bericht op 04-07-2018 10:11
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fight fire with fire ? Misschien als je ook de radio aanzet met jouw smaak muziek, erger je je minder aan hun geluid. En dan krijgen zij misschien door dat dat best vervelend is, zo'n hele dag muziek waar je zelf niet om gevraagd hebt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
04-07-2018 10:08
Fight fire with fire ? Misschien als je ook de radio aanzet met jouw smaak muziek, erger je je minder aan hun geluid. En dan krijgen zij misschien door dat dat best vervelend is, zo'n hele dag muziek waar je zelf niet om gevraagd hebt.
en voor je het weet zit je bij De Rijdende Rechter
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-07-2018 09:50
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Dat vind ik dus eigenlijk ook.
Maar ja, ik schrik me ook al te pletter wanneer ik bij iemand anders in de auto stap, de motor aan gaat en dus ook meteen het geluid van de radio veel te hard naar mijn maatstaven uit de speakers schalt.
Of dat je op bezoek gaat en de radio en/of tv staat aan en blijft aan.
janiva wijzigde dit bericht op 04-07-2018 10:16
37.93% gewijzigd
lilalinda schreef:
04-07-2018 10:02
ik vind een radio in de tuin ook onzin trouwens.
Of (nu met het mooie weer), lawaai in het park omdat mensen massaal muziek meebrengen
Wat te denken van een t.v. buiten.
Hier een paar huizen verderop één, je kan alles horen.
Een radio in de tuin is sowieso asociaal, ik zou het niet in mijn hoofd halen.
Verschrikkelijk irritant als je dat de hele tijd van een ander met aanhoren.

Zit je lekker met je bakkie koffie in het zonnetje moet je de file aanhoren of een of andere top 40 hit waar je niet op zit te wachten.

Dat je kinderen hebt of andere leefgeluiden is natuurlijk heel wat anders dan bewust een radio uren aanhebben. Geen vergelijking.
Dus ik vind dat je best kan vragen of de radio iets zachter kan, mits vriendelijk gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoezo stampij maken?
Ik neem aan dat je met dit warme weer elkaar wel eens tegenkomt in de tuin
Een praatje maakt over de schutting
Dan kan je het toch gewoon ter sprake brengen?

Jij: Hey Buuf, ik ben vast een ontzettende zeikerd, maar ik hoor jou radio de hele dag
Zou je het erg vinden om hem een tikkie zachter te zetten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven