Buren hele dag radio aan

04-07-2018 09:29 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Onze buren hebben de hele dag de radio aanstaan, buiten. Niet hard, maar hard genoeg om te horen wat er in de reclame is en wat het nieuws van de dag is.

Wij hebben kinderen en die maken natuurlijk ook geluid.

Toch lukt het me niet om me af te sluiten voor die radio. Elk moment van de dag is ie er, alle dagen.

We wonen er net, dus willen niet meteen stampij maken. En ik vraag me ook af of we er überhaupt 'recht' op hebben om er iets van te zeggen, aangezien er ook uit onze tuin regelmatig geluiden komen. Wat vinden jullie?
Je zou eens als je staat te kletsen met de buurvrouw, haar vragen of zij last heeft van jouw leefgeluiden. Meestal vraagt ze dan hetzelfde aan jou.
En dan zou je het kunnen zeggen.
RikM schreef:
04-07-2018 09:50
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
er zijn er die de radio aanzetten omdat ze dat lekker vinden tijdens het klussen (zaag, timmer, boor) en er dan ook nog eens loeihard bij gaan zingen, op nederlandse muziek

count your blessings
Lorem Ipsum
Als ik de hele dag naar Fransie Bauert en consorten moet luisteren dan word ik echt wel gillend gek. Ik vind het asociaal om andere mensen lastig te vallen met jouw muzieksmaak.
Af en toe moet kunnen maar niet dagelijks en dan ook nog de hele dag.
Wees blij dat die mensen geen kinderen hebben die in de tuin spelen. Dat is pas irritant!
Daar zou ik mijn radio voor aanzetten!

Conclusie: Stel je niet zo aan. Ik zou zeggen, ga in een afgelegen gebied wonen, maar daar maken de vogels te veel geluid.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-07-2018 10:34
Kinderen spelen, dat maakt wat meer geluid. En ze moeten hun geluid nog leren doseren. Van volwassenen mag je verwachten, dat ze dat al kunnen
De overlast blijft hetzelfde....
Alle reacties Link kopieren
godfried schreef:
04-07-2018 10:32
Wat een .... onzin zeg. Die kinderen zijn toch ook een "bewuste" keuze?? Kun je toch binnen houden (ergo; er wat aan doen?)

Sorry hoor wat maakt dat kinderen daar boven staan? Vraag ik me toch echt af hoor....
Kinderen staan niet ‘erboven’: de hele dag gillende kinderen bij de buren is net zo goed vervelend. Maar een kind dat af en toe herrie maakt omdat het nog moet leren rekening te houden met anderen - en ouders die daar op inspelen- is echt anders dan een volwassene die bij zijn volle verstand de héle dag de radio aan zet.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
04-07-2018 11:14
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Tja, zo zit ik er ook in. Maar dat geldt niet voor iedereen en voor sommige mensen werkt dat ook niet.
Bij ons in de buurt is een huis verkocht. Echt de hele buurt haalt opgelucht adem dat dat gezin weg gaat. Hun kinderen gillen buiten vanaf het moment dat ze opstaan tot ze naar bed gaan en worden nooit gecorrigeerd.
Als je ze vriendelijk vraagt om het zinloze geschreeuw iets te beperken, dan krijg je een reactie in de trant van: dat moet toch kunnen.
Ik heb het niet over gewoon 'speelgeluid', dat maakt me niet uit. Ooit woonde ik tegenover een schoolplein en daar was ook prima mee te leven
Gevolg is dat ik nu binnen zit en dan nog gek wordt van het gegil. En straks waarschijnlijk de fiets pak en met een boek midden in een natuurgebied ga zitten.
En voor een radio geldt voor mij hetzelfde. Als je perse buiten muziek wilt, dan gebruik je oortjes en laat je niet de hele buurt 'meegenieten' van jouw muziek.
Maar goed, ik ben dan ook een ouderwetse trut die vindt dat rekening met elkaar houden normaal is.
Ik vind kindergeluiden mits ze niet krijsen leefgeluiden. Net als af en toe klussen, grasmaaien ect.

Radio's buiten is bewust mensen lastigvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vind het gek dat je een radio in de tuin zet en aan doet...
Dat hoort mijn inziens niet...

Ik heb 2 honden en ja als die blaffen weten ze wat er gebeurt...
Dan hoef ik alleen maar te wijzen naar de schuifpui en lopen ze naar binnen..
Daar is echter wel 1 uitzondering op en dat is als er een vreemde op het achterpad loopt, ons achter pad loopt dood op de tuin van de buren... dus als er vreemde mensen lopen dat ga ik bij het tuin hekje kijken en zeg tegen de honden, ja goed gezien en nu weer stil..

Onze buurman is doof aan het worden en heeft daardoor een hoger volume dan menig mens wenselijk vind.. Ik heb hem weleens gevraagd of de hypotheek van zijn dochter nu in kannen en krukken is na al die moeilijkheden... (je had zijn gezicht moeten zien... zo van hoe weet jij dat??)
Ik heb hem vriendelijk verteld dat als hun in de tuin zitten we echt letterlijk alle gesprekken kunnen volgen.. zonder daar moeite voor hoeven doen.
Als wij in de tuin zitten spreken we op fluister toon tegen elkaar..

Wat is er toch mis met rekening houden met elkaar??
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 11:38
Ik vind kindergeluiden mits ze niet krijsen leefgeluiden. Net als af en toe klussen, grasmaaien ect.

Radio's buiten is bewust mensen lastigvallen.
Dit!
Iekx schreef:
04-07-2018 09:32
Het is de hele dag, dus ook 's avonds. En het is er dus constant...
Van 800-2200 uur mag het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het mag wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
04-07-2018 09:32
Het is de hele dag, dus ook 's avonds. En het is er dus constant...
Je zegt zelf dat het niet hard is. Hoor je binnen met alles dicht ? Is het na 22.00? Dan heb je een punt en kan je het netjes aangeven. Maar alleen hoorbaar in tuin op acceptabel tijdstip is jammer maar helaas.
Habbekratz schreef:
04-07-2018 12:32
Van 800-2200 uur mag het gewoon.
Dat is dus niet waar. Overlast mag op geen enkel tijdstip. Is zelfs bij de meeste gemeente verboden.

Er is alleen amper handhaving mogelijk. Er zijn wel geluidsnormen en tijden vastgesteld bij piekoverlast.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 12:39
30.74% gewijzigd
Habbekratz schreef:
04-07-2018 12:32
Van 800-2200 uur mag het gewoon.

Dat iets mag wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen. Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen en rekening houden met andere mensen.
Lady_Day schreef:
04-07-2018 12:34
Omdat het mag wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
Klopt maar dat schreef ik toch niet.Alleen dat het van 800-2200 uur MAG.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz, het was ter aanvulling!

En het klopt dat je nooit overlast mag veroorzaken, maar wat is overlast en wat valt onder 'normale leefgeluiden'?

Ik hoor mijn buren plassen en als het een plonsert is, poepen. Daar word ik wel helemaal gek van en heb ik overlast van, maar valt volgens mij toch echt onder normale leefgeluiden, ook om 2 uur 's nachts!
Lady_Day schreef:
04-07-2018 12:40
Habbekratz, het was ter aanvulling!

En het klopt dat je nooit overlast mag veroorzaken, maar wat is overlast en wat valt onder 'normale leefgeluiden'?

Ik hoor mijn buren plassen en als het een plonsert is, poepen. Daar word ik wel helemaal gek van en heb ik overlast van, maar valt volgens mij toch echt onder normale leefgeluiden, ook om 2 uur 's nachts!
De radio buiten de hele dag valt niet onder normale leefgeluiden.

Kakkende buren wel. Al zou ik de kamers gaan isoleren denk ik. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik zelf geen radio aan buiten. Oortjes. Schreeuwen mijn kinderen niet anders direct naar binnen en mogen mijn honden niet blaffen want ook naar binnen. Ik ben ooit verhuisd vanwege overlast door buren. Ik ben daardoor enorm gefocussed op geluiden. Ik heb echt geleerd om te realiseren dat geluiden buiten inherent zijn aan wonen in een woonwijk (mits normale geluiden etc ). Ik hoor ook álles.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vriendelijk vragen of de radio ietsje zachter mag. Dat is toch niet zo moeilijk? Kan je gelijk vragen of je buren overlast hebben van jouw leefgeluiden. Zo hou je de relatie goed toch? En dat is toch normaal?

Ik woon in een oud rijtjeshuis en hoor best wel eens wat van de buren. Ook (en zeker) in de tuin, maar dat hoort er gewoon bij. Ja, ik erger me heus wel eens aan hun zenuwachtige hond, die bij het minste, geringste aan het blaffen slaat. Ik zeg er niets van, want ik hoor dat zij hun hond proberen te corrigeren. Daarbij zullen ze bij ons ook wel eens wat horen, ik ga niet fluisteren in mijn tuin, of op mijn tenen lopen in huis, maar echt gekke dingen doen we natuurlijk ook niet.
Een radio in de tuin vind ik niet zó raar, wij doen dat heel soms ook wel, als we aan het klussen zijn bijvoorbeeld, maar die gaat dan natuurlijk niet op standje tornado.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
04-07-2018 09:40
Hm, oké jullie zijn redelijk eensgezind. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar misschien komt het ook doordat je het niet meemaakt ofzo... Het is er gewoon de hele tijd (van vroeg tot laat), constant en duidelijk.

Ik ga het inderdaad nog even afwachten en anders vragen of het misschien een tikje zachter kan.

Persoonlijk vind ik het heel vervelend als anderen last van mij (+ gezin) hebben, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Andere vraag dan: Stel jouw buren ervaren last van jou, zou je dat dan willen weten of moeten ze zich gewoon niet met je bemoeien...?
Eh niet verwacht? Je hoopte op bijval. En in dezelfde zin probeer je de algehele mening alweer om te draaien met "jullie maken het niet mee" Nee joh want niemand heeft hier buren natuurlijk :facepalm: De meeste mensen hier geven aan hun buren ook te horen.. dat is nou eenmaal zo.
En toch maar doordrammen... jij lijkt me geen fijne buur TO.
En ja als de buren ongewone geluiden horen zou ik dat willen weten. Dat ze de wasmachine horen of in het weekend de tv .. tja, dat hoor ik van hun ook dus dat weet ik wel. Maar ik moet ook kunnen leven.
Ik hoor als de buren laat thuiskomen. Het begroeten (paar dagen weg) het stampen op de trap... Maar ja ik heb in het weekend wel eens filmavond (wat harder geluid ) een hond die blijft en een kat die errug veel praat met harde stem. Leven en laten leven. Koop een noice canceling koptelefoon anders.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, zou het geen giller zijn als de radio aanstond omdat de buur van TO last heeft van háár geluiden? :rofl: kinderen die spelen zijn best irritant, vervelender dan een radio die continu op hetzelfde geluidsniveau staat.
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer ontkom je er eigenlijk niet aan.
Kinderen hebben zomervakantie (nou ja, bij ons), dus iedereen zit/speelt tot 's avonds laat buiten.
Ik heb twee buurvrouwen die kunnen alleen maar schreeuwend converseren, heb een stel trampolines om ons heen, heb buren met een werkelijke walgelijke muzieksmaak, andere buren met zo'n kut-crossmotor enz. enz.

Maar goed, we doen het er maar mee. Over een poosje is de zon weer weg en zit iedereen weer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Weer van die idioten met muziek in de tuin.. Doe dat binnen. Als iedereen buiten zijn muziek op zet wordt het een kakofonie van geluiden.
Dat iedereen dicht op elkaar woont wil niet zeggen dat je elke vorm van geluid klakkeloos moet accepteren.
Jammer dat mensen steeds asocialer lijken te worden... Het zou niet eens in mij opkomen om buiten muziek te luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven