Buren; wat geven?

08-07-2020 06:15 51 berichten
Binnenkort ga ik verhuizen en daar heb ik onwijs veel zin in. Rustige wijk en een leuke buurt.
Kennis gemaakt met de buren. De buren hadden nog een vitrinekast over en vroeg of ik er belang bij had. Mocht hem zo hebben. Aardige buren.

Maar ik wil mijn buren graag iets geven voor de vitrinekast. Ik dacht aan bonbons of merci. Maar wat als ze geen chocolade lusten? Of een bosje bloemen. Of is het overdreven dat ik hun wat wil geven? Dat lijkt mij vrij normaal.

En wat zou ik ze eventueel kunnen geven?
Alle reacties Link kopieren
Chocolade (ja, ook Merci), flesje wijn, bosje bloemen, allemaal prima. Het gaat om de "dankjewel" die erachter zit.
Lady_Day schreef:
08-07-2020 08:43
Ja, je kunt tegenwoordig ook niets meer zorgeloos kopen. Gore goedkope troep onder het mom van chocola, vervuilende snijbloemen... allemaal niet goed. Drank ook niet goed want wellicht draag je dan bij aan iemands verslaving. Misschien gewoon geld door de brievenbus duwen?

:devil: .........ik vind merci geen gore goedkope troep hoor, maar ik krijg altijd enorm kromme tenen van hun reclame.
-Darkside- schreef:
08-07-2020 07:42
Wat je ook doet, géén merci .
Merci is gore, goedkope troep dat geen cadeau is maar een belediging.
Lekkerste chocade juist. Heerlijk. Dus smaken verschillen. Ik word er blij van en zeker van een grote doos :-D . Gaat om het idee.
herfstappeltaart schreef:
08-07-2020 08:57
:devil: .........ik vind merci geen gore goedkope troep hoor, maar ik krijg altijd enorm kromme tenen van hun reclame.
Die vond ik vroegah juist zoetsappig en gezellig.
Vooral de decembermerci vond ik leuk.

Tegenwoordig is het afgezaagd. Alsof ze geen inspiratie meer weten voor die periode.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zou dan weer een stuk blijer zijn met chocola dan met wijn, drink namelijk geen alcohol. Je weet gewoon niet wat de mensen vinden. Misschien zijn bloemen dan nog het meest neutraal, maar ze kunnen ook allergisch zijn natuurlijk.
Een gemeend "dankjewel" zou genoeg moeten zijn vind ik.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Ik ken de reclame niet maar het valt mij op dat in Viva-land Merci echt verketterd wordt. Ja, het is goedkoop maar datzelfde geldt voor Milka... ook zo lekker! :)
Ik pak het ogenschijnlijk dankbaar aan als ik het weer eens krijg (werk in de zorg). Maar daarna gooi ik het in de koektrommel op het werk, dan komt het vanzelf wel op.
Qiyara schreef:
08-07-2020 07:51
Drank vind ik zelf een vreemd cadeau. Zou ik echt nooit geven als je iemand niet kent.

Bloemen of plantje kan je de plank nooit mee mis slaan.
Lief en attent van je.
Ik zeg heus bedankt als ik bloemen krijg en vind dat dan ook lief - maar ik heb dus een grote hekel aan bloemen krijgen. Mijn katten spelen ermee dus de enige veilige plek voor een vaas bloemen is in de gootsteen. En daar wil ik graag de vieze afwas bewaren tot een van die pubers die afwasmachine eindelijk heeft uitgeruimd...
Bosje bloemen, plant, chocola, altijd goed hoor. De meeste mensen waarderen het gebaar. En daar gaat het om.
Lady_Day schreef:
08-07-2020 09:13
Ik ken de reclame niet maar het valt mij op dat in Viva-land Merci echt verketterd wordt. Ja, het is goedkoop maar datzelfde geldt voor Milka... ook zo lekker! :)
Milka heeft nu ook een verpakking met ‘dankjewel’ erop
Wat een gezeik. Geef bloemen, en als ze allergisch zijn gooien ze het maar in de groene container. En merci chocola is goed te eten, maar ja, als t niet van een Belgische patisserie komt, halen de viva dames hun neus ervoor op.
ik geef mn bek ook maar een douw
Drank zou ik niet doen. Dan een doosje goede bonbons of een bosje bloemen. En als ze ze niet willen hebben, geven ze ze maar aan iemand anders. Het gaat om het gebaar en ze waarderen het vast.
Drank zou ik niet doen, merci ook niet. Dan zou ik eerder kiezen voor een doos goede bonbons. Bloemen of planten zijn ook altijd leuk maar hou er even rekening mee of ze huisdieren hebben. Lelies bijvoorbeeld zijn retegiftig voor katten. Kies dus voor bloemen die mooi zijn maar niet giftig voor eventuele huisdieren.
Wat ik eens heb gekregen als bedankje, en dat vond ik héél leuk; een vleespakketje van de slager voor op de bbq. Je zou dan wél even moeten weten of ze vlees eten natuurlijk.
Madeliefjees schreef:
08-07-2020 10:02
Wat een gezeik. Geef bloemen, en als ze allergisch zijn gooien ze het maar in de groene container. En merci chocola is goed te eten, maar ja, als t niet van een Belgische patisserie komt, halen de viva dames hun neus ervoor op.
Klopt. Ik eet liever lekkere chocolade ipv cacaofantasie.
Dingen die ik.niet lekker vind eet ik niet. Zonde om aan mij te geven dus.
Lady_Day schreef:
08-07-2020 08:43
Ja, je kunt tegenwoordig ook niets meer zorgeloos kopen. Gore goedkope troep onder het mom van chocola, vervuilende snijbloemen... allemaal niet goed. Drank ook niet goed want wellicht draag je dan bij aan iemands verslaving. Misschien gewoon geld door de brievenbus duwen?
Nou inderdaad zeg. Wat een onzin, hartstikke leuk om een kleinigheidje te geven, hoef je echt niet heel hard over na te denken hoor.
Rust in de komende jaren.
Het maakt in mijn ogen niet uit wat je geeft, het gaat om het gebaar.
Ik krijg ook wel eens dingen die ik niet eet of drink, ja lekker meegeven aan de volgende. En dat kunnen mensen ondankbaar van me vinden, ik heb liever dat iemand er gebruik van maakt dan dat ik een eisen lijstje aan de buren geef met waar ik wel en niet allergisch voor ben, of wat ik wel of niet op eet.
Met stijgende verbazing lees ik dit topic. Ik heb vier katten die bloemen molesteren, een voedselallergie waardoor ik meestal niets zelf kan eten van cadeau-eten en ik drink geen alcohol. En toch hè, toch ben ik altijd blij als ik zulke bedankjes krijg! Ik deel namelijk ook graag weer uit en ik waardeer het gebaar.
Mermedina schreef:
08-07-2020 11:50
Met stijgende verbazing lees ik dit topic. Ik heb vier katten die bloemen molesteren, een voedselallergie waardoor ik meestal niets zelf kan eten van cadeau-eten en ik drink geen alcohol. En toch hè, toch ben ik altijd blij als ik zulke bedankjes krijg! Ik deel namelijk ook graag weer uit en ik waardeer het gebaar.
Precies dat. Bloemen en planten houd ik niet van en die geef ik weg. Prima toch.

Merci vind ik heerlijk, "goede" bonbons ook dus die houd ik zelf. :-D
Het gaat om het idee.
Ik drink nooit wijn, maar ik vind het toch gewoon aardig als ik van iemand een fles wijn krijg als bedankje hoor. Die schuif ik gewoon door naar iemand anders, maar ik waardeer het gebaar absoluut.

Jeetje zeg, als je dit allemaal volgt, kun je nooit meer wat geven zonder eerst een jarenlange studie van mensen hun gewoonten en voorkeuren. Een kaart sturen mag zeker ook niet meer, want postbodes worden ook al uitgebuit.
nausicaa schreef:
08-07-2020 11:59

Jeetje zeg, als je dit allemaal volgt, kun je nooit meer wat geven zonder eerst een jarenlange studie van mensen hun gewoonten en voorkeuren. Een kaart sturen mag zeker ook niet meer, want postbodes worden ook al uitgebuit.
:rofl:

Oops, vanochtend nog een stapeltje snailmail in de postzak gegooid.
-Darkside- schreef:
08-07-2020 07:42
Wat je ook doet, géén merci .
Merci is gore, goedkope troep dat geen cadeau is maar een belediging.
Ik ben verslaafd aan Merci :-D

Maar ik zou het niet aan iemand geven, dan eerder een doosje Leonidas
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-07-2020 07:43
Ik zou twee flesjes wijn doen :) (rood en wit)
Zou ik zelf net iets chiquer vinden dan bonbons of een bos bloemen voor zo'n fijne kast :)
Hoe chique wijn dan ook mag zijn, doe mij maar een bosje bloemen of een doosje bonbons :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven