Buren; wat geven?

08-07-2020 06:15 51 berichten
Binnenkort ga ik verhuizen en daar heb ik onwijs veel zin in. Rustige wijk en een leuke buurt.
Kennis gemaakt met de buren. De buren hadden nog een vitrinekast over en vroeg of ik er belang bij had. Mocht hem zo hebben. Aardige buren.

Maar ik wil mijn buren graag iets geven voor de vitrinekast. Ik dacht aan bonbons of merci. Maar wat als ze geen chocolade lusten? Of een bosje bloemen. Of is het overdreven dat ik hun wat wil geven? Dat lijkt mij vrij normaal.

En wat zou ik ze eventueel kunnen geven?
Alle reacties Link kopieren
Bosje bloemen of bakje plantjes is altijd goed lijkt mij..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Het maakt niet uit wat je geeft, het gaat om het idee. Iemand kan niet van chocola of bloemen houden, maar dat maakt toch voor een keer niet uit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Iets dat op jan, of dood gaat
Eten, drank of plant is altijd oke
Nee, zeker niet overdreven, ik vind het zelf heel normaal.
Bosje bloemen is altijd goed.
Wat je ook doet, géén merci .
Merci is gore, goedkope troep dat geen cadeau is maar een belediging.
Ik zou twee flesjes wijn doen :) (rood en wit)
Zou ik zelf net iets chiquer vinden dan bonbons of een bos bloemen voor zo'n fijne kast :)
-Darkside- schreef:
08-07-2020 07:42
Die pure merci met marsepein vulling vind ik goddelijk 🤤
Ik zou naar hun tuin kijken. Hebben ze veel bloemen en/of planten? Dan is dat vaak een goede optie om te geven, al dan niet voor buiten. Wijn ben ik altijd voorzichtig mee omdat je iemands voorgeschiedenis niet kent. Ik geef liever een doosje (luxe) bonbons aan iemand die niet van chocolade houdt, dan een fles wijn aan iemand die geen alcohol drinkt ;-D.
-Darkside- schreef:
eens

Maar goed, alles wat ik aan chocolade krijg, schuif ik op mijn werk bij koffieautomaat en alles gaat op, zelfs Merci of Zeebanket
madamecannibale schreef:
08-07-2020 07:47
Die pure merci met marsepein vulling vind ik goddelijk 🤤
Die vind ik echt het allersmerigst :rofl:. Klinkt alsof wij zo'n doosje goed zouden kunnen delen :proud:.
lilalinda schreef:
08-07-2020 07:49
eens

Maar goed, alles wat ik aan chocolade krijg, schuif ik op mijn werk bij koffieautomaat en alles gaat op, zelfs Merci of Zeebanket
Dit, je vindt er wel een plek voor. Serveren bij de koffie ofzo.
Drank vind ik zelf een vreemd cadeau. Zou ik echt nooit geven als je iemand niet kent.

Bloemen of plantje kan je de plank nooit mee mis slaan.
Lief en attent van je.
lief gebaar, het zal zeker gewaardeerd worden.

een bosje bloemen, plantje of wat chocolade is echt prima.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kokoro schreef:
08-07-2020 07:49
Die vind ik echt het allersmerigst :rofl:. Klinkt alsof wij zo'n doosje goed zouden kunnen delen :proud:.
Haha mocht ik er ooit eentje krijgen van een buurvrouw dan zal ik aan je denken ;)

En TO, ik vind een doosje merci een heel leuk gebaar
Mmmm Merci... ik vind die gore goedkope belediging juist erg lekker. Het gaat om het gebaar inderdaad. Veel plezier in je nieuwe huis en fijn dat je aardige buren hebt!
Wijn zou ik weer niet doen, niet iedereen houdt daarvan. Ik zou een prachtig bos bloemen geven. Zit je altijd goed.

Iets geven in deze vind ik wel normaal. Waarschijnlijk gaan ze roepen: ah, joh, had niet gehoeven. :-D
schorpioentje28 schreef:
08-07-2020 06:18
Bosje bloemen of bakje plantjes is altijd goed lijkt mij..
In ons huishouden zijn er 2 allergisch voor bloemen, dus als wij een bos bloemen krijgen, komt het of meteen buiten te staan of we geven em meteen weer weg 😉

Dan heb ik toch liever chocola 🤣
Wat ik ook altijd leuk vind is een klein mandje streekproducten. Hoeft helemaal niet duur te zijn.
Uit een landwinkel bijvoorbeeld.

(en nee, géén Merci :proud: )
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 08:29
11.49% gewijzigd
-Darkside- schreef:
Mag de naam chocola niet hebben.
Flesje wijn
Bloemen is een universeel gebaar en daar gaat het om.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
herfstappeltaart schreef:
08-07-2020 08:29
Wat ik ook altijd leuk vind is een klein mandje streekproducten. Hoeft helemaal niet duur te zijn.
Uit een landwinkel bijvoorbeeld.

(en nee, géén Merci :proud: )
Dit is leuk. Steun je ook nog lokale en waarschijnlijk duurzame ondernemers mee. Bloemen zijn leuk, maar het is een enorm vervuilende industrie waarin seizoenswerkers worden uitgebuit en de tuinders schandalig veel geld verdienen, van mij zou de reguliere snijbloem afgeschaft mogen worden.
Ja, je kunt tegenwoordig ook niets meer zorgeloos kopen. Gore goedkope troep onder het mom van chocola, vervuilende snijbloemen... allemaal niet goed. Drank ook niet goed want wellicht draag je dan bij aan iemands verslaving. Misschien gewoon geld door de brievenbus duwen?
Een bos wortels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven