Buren; wat geven?
woensdag 8 juli 2020 om 06:15
Binnenkort ga ik verhuizen en daar heb ik onwijs veel zin in. Rustige wijk en een leuke buurt.
Kennis gemaakt met de buren. De buren hadden nog een vitrinekast over en vroeg of ik er belang bij had. Mocht hem zo hebben. Aardige buren.
Maar ik wil mijn buren graag iets geven voor de vitrinekast. Ik dacht aan bonbons of merci. Maar wat als ze geen chocolade lusten? Of een bosje bloemen. Of is het overdreven dat ik hun wat wil geven? Dat lijkt mij vrij normaal.
En wat zou ik ze eventueel kunnen geven?
Kennis gemaakt met de buren. De buren hadden nog een vitrinekast over en vroeg of ik er belang bij had. Mocht hem zo hebben. Aardige buren.
Maar ik wil mijn buren graag iets geven voor de vitrinekast. Ik dacht aan bonbons of merci. Maar wat als ze geen chocolade lusten? Of een bosje bloemen. Of is het overdreven dat ik hun wat wil geven? Dat lijkt mij vrij normaal.
En wat zou ik ze eventueel kunnen geven?
woensdag 8 juli 2020 om 07:47
Die pure merci met marsepein vulling vind ik goddelijk-Darkside- schreef: ↑08-07-2020 07:42Wat je ook doet, géén merci .
Merci is gore, goedkope troep dat geen cadeau is maar een belediging.
woensdag 8 juli 2020 om 07:48
Ik zou naar hun tuin kijken. Hebben ze veel bloemen en/of planten? Dan is dat vaak een goede optie om te geven, al dan niet voor buiten. Wijn ben ik altijd voorzichtig mee omdat je iemands voorgeschiedenis niet kent. Ik geef liever een doosje (luxe) bonbons aan iemand die niet van chocolade houdt, dan een fles wijn aan iemand die geen alcohol drinkt
.
woensdag 8 juli 2020 om 07:49
eens-Darkside- schreef: ↑08-07-2020 07:42Wat je ook doet, géén merci .
Maar goed, alles wat ik aan chocolade krijg, schuif ik op mijn werk bij koffieautomaat en alles gaat op, zelfs Merci of Zeebanket
woensdag 8 juli 2020 om 07:49
Die vind ik echt het allersmerigst
woensdag 8 juli 2020 om 07:57
woensdag 8 juli 2020 om 08:22
In ons huishouden zijn er 2 allergisch voor bloemen, dus als wij een bos bloemen krijgen, komt het of meteen buiten te staan of we geven em meteen weer wegschorpioentje28 schreef: ↑08-07-2020 06:18Bosje bloemen of bakje plantjes is altijd goed lijkt mij..
Dan heb ik toch liever chocola
woensdag 8 juli 2020 om 08:29
Mag de naam chocola niet hebben.-Darkside- schreef: ↑08-07-2020 07:42Wat je ook doet, géén merci .
woensdag 8 juli 2020 om 08:41
Dit is leuk. Steun je ook nog lokale en waarschijnlijk duurzame ondernemers mee. Bloemen zijn leuk, maar het is een enorm vervuilende industrie waarin seizoenswerkers worden uitgebuit en de tuinders schandalig veel geld verdienen, van mij zou de reguliere snijbloem afgeschaft mogen worden.herfstappeltaart schreef: ↑08-07-2020 08:29Wat ik ook altijd leuk vind is een klein mandje streekproducten. Hoeft helemaal niet duur te zijn.
Uit een landwinkel bijvoorbeeld.
(en nee, géén Merci)
woensdag 8 juli 2020 om 08:43