Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1881 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
nausicaa schreef:
03-09-2025 19:15
Ja, dat weet (dat je per container betaalt). Maar dat vind ik dus wel wat asociaal, om dat ding wekenlang (of meer maandenlang) ongebruikt te laten staan om zo zelf wat te besparen.
Weken is al niet netjes, maanden is ronduit inderdaad a sociaal.
Ugli schreef:
03-09-2025 11:31
Ja want huurhuizen hoeven niet onderhouden te worden natuurlijk. :lol:

Ik vind 10 jaar lang af en aan verbouwen (dus geen onderhoud maar echt verbouwen) echt niet normaal hoor, die arme buren.

Daar heb ik geen ervaring mee. Maar vul het vooral aan met ervaringen over huurhuizen.
Een familielid van mij is zelf bezig met een badkamerverbouwing. Denk aan boren, drillen en veel/intens geluid.
Hij is afgelopen week 's avonds begonnen en had vanmiddag hulp met oa tegels eruit bikken/trillen en cement maken.
Dit heb ik allemaal van horen zeggen, maar even ter indicatie waar je aan moet denken.

Wat bleek? zijn buren wisten van niks, dus z'n buurvrouw stond vanmiddag op de stoep met de vraag hoe lang die herrie nog ging duren.
Nogmaals, ik was er niet bij; maar ik snap dat je er totaal niet blij mee bent als je van niks weet!

Ik blijf het gewoon aso vinden dat je bij dit soort klussen je buren niet even inlicht
en zeker als je savonds begint met bikken en trillen.
Een paar maanden geleden was er ineens zomaar uit het niets op een zondagochtend rond een uurtje of 8 een enorme herrie. We schrokken er wakker van. De herrie dreunde door het hele huis en was zo erg dat wij na 45 minuten ons huis zijn uitgevlucht.

Na anderhalf uur in het bos gewandeld te hebben kwamen wij thuis en was de herrie er nog steeds.

We zijn toen op onderzoek uitgegaan. En wat bleek 7 huizen verder waren ze de badkamer aan het verbouwen.

Buurman bood niet zijn excuses aan, zei alleen (op een beetje een geïrriteerde toon) dat hij aan de badkamer aan het doen was. Toen ik aangaf dat het echt een hele onaangename was om op zondagochtend mee wakker te worden, gaf hij aan dat hij 6 dagen in de week werkt en dat het hopelijk vandaag klaar zou zijn. Lukte dit niet moest ik vooral niet schrikken al ik de volgende dag rond 20u weer in de herrie zou zitten. Want dan kon hij het pas afmaken ivm werk. Ik keek echt gek en toen gebeurde er iets moois en ontwapenends.

Mijn kleine kleuter zei toen ineens dat hij enorm verdrietig wakker werd omdat hij schrok van de brrrr (deed geluid na) geluid en zei dat het pijn deed aan zijn oortjes, toen draaide meneer ineens bij.

Hij zei letterlijk: 'sorry kleintje, ik zal vaart maken'

Om 15u was de herrie klaar..
Een week later liepen wij elkaar toevallig tegen het lijf, ik vroeg of het allemaal mooi was geworden. Hij vertelde toen dat het mooi was en dat hij nooit had bedacht dat het zoveel huizen verder voor zoveel overlast zorgde.

Hieruit blijkt dus dat men oprecht niet beseft dat het zo doordreunt en zoveel overlast geeft. Dus altijd even aangeven als je ergens last van hebt.
CocaCola schreef:
26-10-2025 10:47
Een paar maanden geleden was er ineens zomaar uit het niets op een zondagochtend rond een uurtje of 8 een enorme herrie. We schrokken er wakker van. De herrie dreunde door het hele huis en was zo erg dat wij na 45 minuten ons huis zijn uitgevlucht.

Na anderhalf uur in het bos gewandeld te hebben kwamen wij thuis en was de herrie er nog steeds.

We zijn toen op onderzoek uitgegaan. En wat bleek 7 huizen verder waren ze de badkamer aan het verbouwen.

Buurman bood niet zijn excuses aan, zei alleen (op een beetje een geïrriteerde toon) dat hij aan de badkamer aan het doen was. Toen ik aangaf dat het echt een hele onaangename was om op zondagochtend mee wakker te worden, gaf hij aan dat hij 6 dagen in de week werkt en dat het hopelijk vandaag klaar zou zijn. Lukte dit niet moest ik vooral niet schrikken al ik de volgende dag rond 20u weer in de herrie zou zitten. Want dan kon hij het pas afmaken ivm werk. Ik keek echt gek en toen gebeurde er iets moois en ontwapenends.

Mijn kleine kleuter zei toen ineens dat hij enorm verdrietig wakker werd omdat hij schrok van de brrrr (deed geluid na) geluid en zei dat het pijn deed aan zijn oortjes, toen draaide meneer ineens bij.

Hij zei letterlijk: 'sorry kleintje, ik zal vaart maken'

Om 15u was de herrie klaar..
Een week later liepen wij elkaar toevallig tegen het lijf, ik vroeg of het allemaal mooi was geworden. Hij vertelde toen dat het mooi was en dat hij nooit had bedacht dat het zoveel huizen verder voor zoveel overlast zorgde.

Hieruit blijkt dus dat men oprecht niet beseft dat het zo doordreunt en zoveel overlast geeft. Dus altijd even aangeven als je ergens last van hebt.
In het geval dat ik schetste betrof het zijn naaste buren, dan is het al helemaal raar dat je hen niets laats weten

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven