Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1843 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
iceteapeach schreef:
15-08-2025 12:23
Angst mss een te groot woord maar onkruid kan wel erg gaan woekeren en op de meest rare plekken opduiken en sommige wortels zitten zó diep dat je dat alleen eruit krijgt door de boel open te gooien. Was bij mijn terras tot vorig jaar. Viel niet tegenaan te werken om het goed verwijderd te krijgen. Sinds een jaar terras opnieuw gelegd en nu zijn het idd nog maar sprietjes die eruit piepen.

Chemische zooi om de tegels schoon te maken gebruik ik idd niet, heb 2 katten rondlopen.
Geef het twee jaar en het is weer terug. Ik dacht ook na opnieuw aanleggen heel optimistisch dat het een stuk minder was, maar dat was maar heel tijdelijk helaas.

Overigens is niet alle azijn verboden, er zijn nog steeds middelen in omloop met azijn er in, die gewoon mogen. Het hangt van de concentratie af. Maar ook dat is funest voor het leven in de bodem. En ik woon naast een sloot, dus alles wat ik in de bodem stop, zit binnen no-time ook in de sloot. Ik hou het dus bij uittrekken en evt kokend water.
Hou zit het eigenlijk met zout strooien tegen onkruid, mag dat officieel wel? Ik strooi/sproei zelf helemaal niets: ofwel ik haal het met de hand weg ofwel er staat gewoon onkruid.

iceteapeach schreef:
15-08-2025 12:23
Angst mss een te groot woord maar onkruid kan wel erg gaan woekeren en op de meest rare plekken opduiken en sommige wortels zitten zó diep dat je dat alleen eruit krijgt door de boel open te gooien. Was bij mijn terras tot vorig jaar. Viel niet tegenaan te werken om het goed verwijderd te krijgen. Sinds een jaar terras opnieuw gelegd en nu zijn het idd nog maar sprietjes die eruit piepen.

Chemische zooi om de tegels schoon te maken gebruik ik idd niet, heb 2 katten rondlopen.

Ook al het onkruid kun je uitputten door het telkens weg te halen. Maar dan moet je het wel een tijd echt goed bijhouden. Nu je een schoon begin hebt kun je het vanaf nu goed gaan bijhouden zodat de wortels geen kans krijgen om zo groot te worden. Anders is het net wat Nausica zegt over een paar jaar weer hetzelfde.
Kattentuintje schreef:
04-08-2025 20:40
Ik ken het verhaal van Calamity Cat een stuk beter en daar is wel iets meer aan de hand dan verschil van mening over tuinonderhoud. Dus ik snap haar reactie wel, maar als je de situatie niet kent dan is haar reactie inderdaad nogal heftig.

CC: ik voel je maar de meesten in dit deel van dit topic weten blijkbaar niet wat er allemaal al is gebeurd!

Dat is heel erg naar maar de punten die ze hier noemde hebben daar weinig mee te maken. Ik begrijp dat als je veel problemen met je buren hebt je dan steeds minder van ze kan hebben en steeds meer punten op die hoop van problemen gooit maar daar heb je helaas alleen jezelf maar mee. En met om je heen gaan slaan ook.
S-Groot schreef:
16-08-2025 07:37
Hou zit het eigenlijk met zout strooien tegen onkruid, mag dat officieel wel? Ik strooi/sproei zelf helemaal niets: ofwel ik haal het met de hand weg ofwel er staat gewoon onkruid.
Nou ja dit dus. Af en toe haal ik wat weg maar ik vind het helemaal niet zo erg dat er wat onkruid tussen de tegels zit. Ik zit liever gewoon lekker in de tuin dan me daar druk over maken.
Sterrenstof74 schreef:
11-08-2025 19:19
Als het niet tot in de kleine uurtjes doorgaat en de dreunende bas niet tot binnenshuis (met ramen en deuren dicht) hoorbaar is, vind ik ook niet zo'n probleem. Helaas gebeurt dit bij de feestjes hier in de buurt (bijna altijd dezelfde 'buur')
Tot in late uurtjes en goed hoorbaar binnen. Ik lig er letterlijk niet wakker van.
Ik woon in een straat die eenrichtingsverkeer is met beperkte parkeerplekken. Onder mijn raam is een wat breder stuk stoep waar je niet mag parkeren maar ik heb een buurman die daar iedere nacht rond een uur of twee tegen het verkeer in aan komt scheuren en vervolgens pal onder mijn slaapkamerraam parkeert met bezoek waar hij mee praat alsof het 12 uur s’middags is en knalt hij een aantal portieren keihard dicht. . Hij heeft al een aantal keer een boete gehad maar hij blijft het gewoon doen. Vandaag hoorde ik dat een buurman hem aansprak omdat zij ook wakker worden van hem midden in de nacht. Vervolgens zegt hij doodleuk dat hij het niet was en of hij hem soms ergens van wilde beschuldigen. Ook en dat vond ik schijnheiligheid ten top zei hij dat hij zelf ook heel benieuwd was wie het was en het in de gaten zou houden 😂 terwijl hij het wel was want ik heb het ook gehoord en vanochtend stond hij nog onder mijn raam. Fijne psychologische gesprekstechnieken heeft deze buurman. Ook laadt hij zijn werkbus na 1 uur s’nachts uit in een doodstille straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn bezoek rijdt ook gewoon de stoep op om te parkeren naast zijn auto en zijn zoon scheurt met zijn fatbike over de stoep en voetbalt om half één s’nachts in de tuin.
Door dit gesprek weet ik dat hem rechtstreeks aanspreken niet helpt maar ik wil ook niet steeds s’nachts wakker worden van knallende autodeuren en overdag op zijn lelijke auto die hij op 50 cm van de gevel van die buurman parkeert uitkijken. Wat zouden jullie doen? Ik hou er niet van iemand erbij te lappen maar deze man heeft overal letterlijk schijt aan, samen met zijn zoon en hun bezoek. Vervolgens zei die buurman ok het kan dat jij het niet was maar zou je hier dan niet meer midden in de nacht willen parkeren. Zegt hij doodleuk dat blijf ik gewoon doen onder jouw raam midden in de nacht want ik wil geen kilometer lopen en dan hadden ze maar meer parkeerplaatsen moeten hebben.

De buurman droop af en begon over wat anders en uiteindelijk is er dus niets veranderd. Wat zouden jullie doen? Die man is duidelijk een enorme aso die bovendien liegt en bluft en niet aanspreekbaar is. Ik ben die man, zijn bezoek en die zoon in ieder geval helemaal zat. Met 1 woning zijn ze verantwoordelijk voor 98 procent van de geluidsoverlast hier in de straat.
Ik zou zo vaak mogelijk melding maken van zijn verkeerd geparkeerde auto. En/of eens kijken of je bij de gemeente iets kunt bereiken door te vragen of er blokkades op die stoeprand geplaatst kunnen worden omdat daar elke dag een auto staat. Met meldingen en boetes heb je bewijs en heeft de gemeente dus meer reden om er iets aan te doen, misschien ook gewoon elke keer dat daar een auto staat een foto ervan maken, dat zullen ze ook vast meenemen in de afweging.

Maar wat een vreselijke aso, ben je mooi klaar mee. Ik zou toch ook maar oordoppen gaan dragen in de nacht, of je moet er maar kort van wakker worden en zonder ergernis weer in slaap kunnen vallen. Maar lukt dat als hij die bus aan het laden is of met bezoek hard praat? Daar kom je waarschijnlijk niet vanaf want is niet echt een reden voor politie en al zouden ze komen dan blijft hij het alsnog gewoon doen zoals hij al zegt. Blegh, wat een aso joh. Nou ja, die oordoppen en de meldingen over het parkeren+blokkades zou ik dus doen.
poldervrouw schreef:
16-08-2025 08:19
Tot in late uurtjes en goed hoorbaar binnen. Ik lig er letterlijk niet wakker van.

Dat lijkt me nou zó heerlijk, daar ben ik wel echt jaloers op hoor. Ik slaap heel licht helaas en heb echt stilte nodig om in slaap te kunnen vallen en blijven. Gelukkig heb ik tegenwoordig echt heel fijne oordoppen, bij hard geluid word ik er nog wel wakker van maar verder dempen ze echt fijn.
@Vintagebabe, daar ben je klaar mee zeg. Ik zou overleggen met de wijkagent.
Phlox24 schreef:
17-08-2025 08:35
@Vintagebabe, daar ben je klaar mee zeg. Ik zou overleggen met de wijkagent.

Zeker heel naar!
Het is echt waar dat één adres een hele straat/buurt kan verzieken.
Vintagebabe schreef:
16-08-2025 16:01
Ik woon in een straat die eenrichtingsverkeer is met beperkte parkeerplekken. Onder mijn raam is een wat breder stuk stoep waar je niet mag parkeren maar ik heb een buurman die daar iedere nacht rond een uur of twee tegen het verkeer in aan komt scheuren en vervolgens pal onder mijn slaapkamerraam parkeert met bezoek waar hij mee praat alsof het 12 uur s’middags is en knalt hij een aantal portieren keihard dicht. . Hij heeft al een aantal keer een boete gehad maar hij blijft het gewoon doen. Vandaag hoorde ik dat een buurman hem aansprak omdat zij ook wakker worden van hem midden in de nacht. Vervolgens zegt hij doodleuk dat hij het niet was en of hij hem soms ergens van wilde beschuldigen. Ook en dat vond ik schijnheiligheid ten top zei hij dat hij zelf ook heel benieuwd was wie het was en het in de gaten zou houden 😂 terwijl hij het wel was want ik heb het ook gehoord en vanochtend stond hij nog onder mijn raam. Fijne psychologische gesprekstechnieken heeft deze buurman. Ook laadt hij zijn werkbus na 1 uur s’nachts uit in een doodstille straat alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zijn bezoek rijdt ook gewoon de stoep op om te parkeren naast zijn auto en zijn zoon scheurt met zijn fatbike over de stoep en voetbalt om half één s’nachts in de tuin.
Door dit gesprek weet ik dat hem rechtstreeks aanspreken niet helpt maar ik wil ook niet steeds s’nachts wakker worden van knallende autodeuren en overdag op zijn lelijke auto die hij op 50 cm van de gevel van die buurman parkeert uitkijken. Wat zouden jullie doen?
Even voor jou ingelogd.
Wij hebben ook brede stoepen en mensen creëren hier parkeerplaatsen die er niet zijn.
Een aantal buren en wij zijn dat zat en hebben vergroening aangevraagd bij de gemeente. Een deel tegels wordt dus gewipt en er wordt groen gepland.
Misschien is dat een idee?
S-Groot schreef:
17-08-2025 07:35
Dat lijkt me nou zó heerlijk, daar ben ik wel echt jaloers op hoor. Ik slaap heel licht helaas en heb echt stilte nodig om in slaap te kunnen vallen en blijven. Gelukkig heb ik tegenwoordig echt heel fijne oordoppen, bij hard geluid word ik er nog wel wakker van maar verder dempen ze echt fijn.

Dat komt omdat ik weet dat het eenmalig is en niet structureel. Dat is voor mij mentaal een enorm verschil
Bedankt voor de reacties. Vannacht om kwart voor 1 kwam hij weer aanscheuren. Ik had mijn noise cancelling koptelefoon op omdat ik in bed nog een sex and the city lag te kijken en dwars daar doorheen hoorde ik weer portieren en gepraat 😱 Ik dacht nog die doet dat expres omdat hij aangesproken is net ervoor. Er was melding van gemaakt vannacht zag ik. Nu is hij al een hele middag aan het timmeren en zagen in zijn tuin. Het is bedrijfsmatig wat volgens mij ook niet past in bestemmingsplan voor een huurwoning. Hij heeft een louche dakdekkersbedrijf dat al drie keer failliet is gegaan in vijf jaar tijd. Iedere keer heeft die kerel weer wat nieuws. Maar dat het gesprek van gisteren geen indruk gemaakt heeft is duidelijk. Ik denk dat ik maandag de gemeente bel en inderdaad vraag of er of groen of paaltjes kunnen komen. Dan is het probleem in 1 klap opgelost. Niet het gillen midden in de nacht met zijn bezoek etc maar wel mijden in de nacht een werkbus uitladen onder mijn openstaande slaapkamerraam.
Overigens gebruik ik al jaren de wegwerp oordoppen m3 1100. Die dempen geweldig en gaan ook niet irriteren bij langer gebruik.
Vintagebabe schreef:
17-08-2025 13:08
Bedankt voor de reacties. Vannacht om kwart voor 1 kwam hij weer aanscheuren. Ik had mijn noise cancelling koptelefoon op omdat ik in bed nog een sex and the city lag te kijken en dwars daar doorheen hoorde ik weer portieren en gepraat 😱 Ik dacht nog die doet dat expres omdat hij aangesproken is net ervoor. Er was melding van gemaakt vannacht zag ik. Nu is hij al een hele middag aan het timmeren en zagen in zijn tuin. Het is bedrijfsmatig wat volgens mij ook niet past in bestemmingsplan voor een huurwoning. Hij heeft een louche dakdekkersbedrijf dat al drie keer failliet is gegaan in vijf jaar tijd. Iedere keer heeft die kerel weer wat nieuws. Maar dat het gesprek van gisteren geen indruk gemaakt heeft is duidelijk. Ik denk dat ik maandag de gemeente bel en inderdaad vraag of er of groen of paaltjes kunnen komen. Dan is het probleem in 1 klap opgelost. Niet het gillen midden in de nacht met zijn bezoek etc maar wel mijden in de nacht een werkbus uitladen onder mijn openstaande slaapkamerraam.
Oh wat naar zeg. Klinkt een beetje als een van mijn buren hier, die hebben ook een soort bedrijf ( loodgieter oud ijzer, geen idee) en zijn daar ook hele dagen mee bezig. Veel herrie, veel auto’s en idd huurwoning. Heel bijzonder allemaal.
Sterkte
Vintagebabe schreef:
17-08-2025 13:08
Bedankt voor de reacties. Vannacht om kwart voor 1 kwam hij weer aanscheuren. Ik had mijn noise cancelling koptelefoon op omdat ik in bed nog een sex and the city lag te kijken en dwars daar doorheen hoorde ik weer portieren en gepraat 😱 Ik dacht nog die doet dat expres omdat hij aangesproken is net ervoor. Er was melding van gemaakt vannacht zag ik. Nu is hij al een hele middag aan het timmeren en zagen in zijn tuin. Het is bedrijfsmatig wat volgens mij ook niet past in bestemmingsplan voor een huurwoning. Hij heeft een louche dakdekkersbedrijf dat al drie keer failliet is gegaan in vijf jaar tijd. Iedere keer heeft die kerel weer wat nieuws. Maar dat het gesprek van gisteren geen indruk gemaakt heeft is duidelijk. Ik denk dat ik maandag de gemeente bel en inderdaad vraag of er of groen of paaltjes kunnen komen. Dan is het probleem in 1 klap opgelost. Niet het gillen midden in de nacht met zijn bezoek etc maar wel midden in de nacht een werkbus uitladen onder mijn openstaande slaapkamerraam.

Zou hij het dan niet gewoon midden op de weg gaan doen denk je? Of kan hij er dan niet meer lekker bij als er plantenbakken oid staan?
Ik zal dan vragen om plantenbakken of.paaltjes.
Ik zie zo'n gast in staat om op het groen te parkeren.
Ik het mogelijk om je slaapkamer te verplaatsen?
Hier is vanochtend de woningbouw gebeld nadat ik voor de tigste keer voor 0700 wakker wordt.geblaft door de hond van de buurvrouw die ze in vroege in de tuin laat en dan staat het onder mijn slaapkamer te blaffen. Regelmatig besproken en afspraken gemaakt die een paar dagen wordt nagekomen en nu was ik er klaar mee. Ik ben moe en heb hoofdpijn.
Buurtbeheerder neemt contact met me op. Niet eens buurtbemiddeling, dat betekent denk ik dat ze de.melding serieus nemen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven