Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer mooi weer en iedereen maakt weer lawaai in zijn tuin :facepalm: vooral de buren met hun gezaag en boeren geleuter..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangjongeren van gisteravond hebben een leeg pak sap op mijn autodak achtergelaten.
Ik hoop de eerste en laatste keer dat ze daar rondhangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie inderdaad ook weer overal steigers staan en toen ik net buiten liep uit alle tuinen klus/opruimgeluiden en/of jankende kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
19-03-2023 15:26
Ik zie inderdaad ook weer overal steigers staan en toen ik net buiten liep uit alle tuinen klus/opruimgeluiden en/of jankende kinderen.
Ja mensen komen uit hun hol kruipen helaas :P Mooi weer is synoniem voor lawaai :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
lotus77 schreef:
18-03-2023 20:37
Mijn laatste bericht was aardig positief. Sinds gisteren is het weer aardig en ja hoor, de tokkiefamilie zat meteen weer met muziek in de tuin. En...na drie honden die niet opgevoed waren en blaften is er nu een vierde aangeschaft.

De eerste twee waren enorme bakbeesten en vooral 's nachts droeg dat geluid door het hele blok heen. De laatste was zo'n klein keffertje. Die hoorde je "alleen" in de tuin. Als in: de hele dag door als het geen slecht weer was.

Bij elke hond hebben ze klagende buren aan de deur gehad en nu dus ijskoud wéér een hond. Je hoort ook meteen het probleem: deze mensen kunnen honden helemaal niet opvoeden. Ze schreeuwen er gewoon tegen of staan ertegen te lallen op infantiele toon.

Echt, ik snap niet hoe mensen van dit niveau zichzelf in leven houden. Het schijt nog net niet in de keuken. De hond waarschijnlijk wel.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier een ellende en dat zonder dat de opblaas jacuzzi, de barbecues en het buiten gournmetten al begonnen is. Vandaag is bij de tokkies een grote lading duidelijk tweedehands spul het huis in gesleept, waarschijnlijk is er een nieuwe tokkie bijgekomen met een TV en ook huisdieren... :|

Ik zoek naar nieuwe woonruimte, als ik het hier zo lees is het een speld in een hooiberg om iets rustigs te vinden wat binnen budget past :@@:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeps.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
19-03-2023 15:49
Ja mensen komen uit hun hol kruipen helaas :P Mooi weer is synoniem voor lawaai :(
Je bedoelt warmer weer 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst71 schreef:
19-03-2023 19:58
Je bedoelt warmer weer 😀
Kan ook :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha, mag ik hier wat advies vragen als overlastgevende buur?

Wij gaan een dakopbouw plaatsen. Duurt nog wel een jaar voordat we dit gaan doen. Deze plannen al ruim 2 jaar geleden aangegeven. Vorig jaar met een klus waar herrie bij kwam kijken nog de vraag gehad van de buren 'zo al begonnen aan de opbouw'? Dus wel de bevestiging voor ons dat die eerdere boodschap niet vergeten is.
Enfin, recent begrepen dat de buren zonnepanelen willen (buren zijn op leeftijd 75+ en willen over enkele jaren verhuizen) dus wij hebben aangegeven dat we volgend jaar starten met de opbouw dus misschien goed om met de installateur te kijken of dat nog impact heeft op hun ligplan ivm mogelijke schaduw op hun dak door onze opbouw. Nu heeft de installateur blijkbaar aangegeven dat het geen zin meer heeft, dus de buren zijn boos op ons. Ik snap heel goed dat ze balen en gefrustreerd zijn. Ik laat de boosheid nu even, want toen ik gedag zei schoot het al in het verkeerde keelgat. Maar ik wil toch een keer het gesprek aan om toch de burenrelatie, die altijd prima was, een beetje te herstellen. Wat kunnen we doen om de goede buur te zijn? Ik wil niet in de 'ja maar' modus schieten vanuit onze kant en ruimte geven voor de teleurstelling en boosheid. Hebben we tot nu toe ook zo gedaan, maar wat kan ik nog meer doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Fitz, ze hebben plannen voor zonnepanelen of gaan ze werkelijk erop leggen binnen nu en 1/2 jaar?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
20-03-2023 13:52
@Fitz, ze hebben plannen voor zonnepanelen of gaan ze werkelijk erop leggen binnen nu en 1/2 jaar?
Ze hadden blijkbaar al een afspraak staan voor zonnepanelen leggen. Als in; op zeer korte termijn en hadden daar dus al maandenlang op moeten wachten. Dat is iets wat wij niet wisten. Toen we dat vernamen, heeft mijn man hen dus gewezen op het mogelijke effect van onze opbouw op opbrengst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fitzgerald schreef:
20-03-2023 13:55
Ze hadden blijkbaar al een afspraak staan voor zonnepanelen leggen. Als in; op zeer korte termijn en hadden daar dus al maandenlang op moeten wachten. Dat is iets wat wij niet wisten. Toen we dat vernamen, heeft mijn man hen dus gewezen op het mogelijke effect van onze opbouw op opbrengst.
Okay :) je moet er samen zien uit te komen. Maar niet handig dat ze hun plannen niet eerder aan jullie hebben voorgelegd.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier overlast achterburen met hun troep. Zetten alles uit hun eigen zicht, terwijl wij als achterburen er massaal naar moeten kijken. De troep steek ruim boven de schuttingen uit… Echt asociaal vind ik dat :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Fitzgerald schreef:
20-03-2023 13:41
Ha, mag ik hier wat advies vragen als overlastgevende buur?

Wij gaan een dakopbouw plaatsen. Duurt nog wel een jaar voordat we dit gaan doen. Deze plannen al ruim 2 jaar geleden aangegeven. Vorig jaar met een klus waar herrie bij kwam kijken nog de vraag gehad van de buren 'zo al begonnen aan de opbouw'? Dus wel de bevestiging voor ons dat die eerdere boodschap niet vergeten is.
Enfin, recent begrepen dat de buren zonnepanelen willen (buren zijn op leeftijd 75+ en willen over enkele jaren verhuizen) dus wij hebben aangegeven dat we volgend jaar starten met de opbouw dus misschien goed om met de installateur te kijken of dat nog impact heeft op hun ligplan ivm mogelijke schaduw op hun dak door onze opbouw. Nu heeft de installateur blijkbaar aangegeven dat het geen zin meer heeft, dus de buren zijn boos op ons. Ik snap heel goed dat ze balen en gefrustreerd zijn. Ik laat de boosheid nu even, want toen ik gedag zei schoot het al in het verkeerde keelgat. Maar ik wil toch een keer het gesprek aan om toch de burenrelatie, die altijd prima was, een beetje te herstellen. Wat kunnen we doen om de goede buur te zijn? Ik wil niet in de 'ja maar' modus schieten vanuit onze kant en ruimte geven voor de teleurstelling en boosheid. Hebben we tot nu toe ook zo gedaan, maar wat kan ik nog meer doen?
Is er een vergunning nodig voor de dakopbouw? Waarschijnlijk wel, dus dan is het wel belangrijk om ze te vriend te houden.

Ik snap dat buren teleurgesteld zijn, maar vind wel dat jullie goed gecommuniceerd hebben. Als jullie niks gezegd zouden hebben, dan hadden ze dus panelen betaald, waar ze niks aan hebben.
Hebben ze geen aanbouw, berging of garage waar ze panelen op kunnen leggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
post-it schreef:
20-03-2023 15:43
Is er een vergunning nodig voor de dakopbouw? Waarschijnlijk wel, dus dan is het wel belangrijk om ze te vriend te houden.

Ik snap dat buren teleurgesteld zijn, maar vind wel dat jullie goed gecommuniceerd hebben. Als jullie niks gezegd zouden hebben, dan hadden ze dus panelen betaald, waar ze niks aan hebben.
Hebben ze geen aanbouw, berging of garage waar ze panelen op kunnen leggen?
Komt inderdaad een vergunning bij kijken. Maken ons daar niet echt zorgen over, omdat in het bestemmingsplan een clausule staat waar voor onze woningen dit wordt toegestaan. Zijn ook niet de eerste woning. Op dit deel na, benadelen we verder niemand. Nemen geen licht uit tuinen oid weg. Moeten namelijk een deel uit de gevel bouwen. Dus daar kunnen bij de buren sowieso zonnepanelen, maar dat is natuurlijk wel een stuk minder rendabel. Verder hebben ze geen andere optie. Ja of een constructie in de tuin, maar dat moet je ook maar willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
RonJja schreef:
19-03-2023 03:03
Ik zou me niet storen aan gebonk van een kindje overdag, ik ben er niet of heb het rond die tijd nog druk. Zou ik op de bank zitten 's avonds of in bed liggen dan zou ik er meer last van hebben.
Ik stoor me totaal niet snel aan geluiden van een ander. Continu harde muziek of geschreeuw is wat anders natuurlijk maar dat heb ik niet echt meegemaakt.
Soms van de puberbuurkinderen als de ouders weg zijn maar dat vind ik niet erg.
Ik zou ook geen last hebben van iemands hakken op de vloer of iemand die hard met kastjes ramt, alleen als het al bijna nacht is ofzo.
Voor mij hangt het heel erg af hoe hard en hoe vaak dat gebonk is.
Wij hadden buren die hun kinderen altijd als ze thuis waren met blokken op de plavuizen lietengooien. Uren achter elkaar en in het weekend de hele dag. Ze weigerden om er ook maar iets aan te doen, want "kinderen moeten kunnen spelen en jullie zijn zeikerds". Helaas lagen de plavuizen tegen de tussenmuur aan, waardoor het contactgeluiden waren.
Dat kinderen niet mogen spelen, was helemaal niet het issue. Dat wij dagelijks urenlang gegooi met blokken moesten aanhoren, was wel een issue. Wij konden niet meer tv kijken, naar muziek luisteren e.d zonder koptelefoon, laat staan dat je een keer 's middags kon slapen o.i.d.
Waren die kinderen 's avonds laat of 's nachts wakker, dan gebeurde het ook op die tijdstippen.
Van ellende het huis verkocht. Het was echt niet te doen en het is heel vervelend als de buren alleen maar kunnen zeggen: jullie zijn zeikerds zonder het probleem serieus te nemen of een keer bij ons op de bank te komen zitten terwijl hun kinderen met blokken aan het gooien waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fitzgerald schreef:
20-03-2023 13:55
Ze hadden blijkbaar al een afspraak staan voor zonnepanelen leggen. Als in; op zeer korte termijn en hadden daar dus al maandenlang op moeten wachten. Dat is iets wat wij niet wisten. Toen we dat vernamen, heeft mijn man hen dus gewezen op het mogelijke effect van onze opbouw op opbrengst.

Is jullie dakopbouw zo enorm dat het dak van jullie buren permanent in de schaduw ligt? Ik kan mij dat niet zo goed voorstellen, mogelijk dat er minder opbrengst is door jullie dakopbouw maar dat het helemaal geen zin meer zou hebben zonnepanelen te plaatsen dat geloof ik eigenlijk niet zo.

Ik zou er nog een keer een rustig gesprek aan wagen.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
20-03-2023 18:05
Is jullie dakopbouw zo enorm dat het dak van jullie buren permanent in de schaduw ligt? Ik kan mij dat niet zo goed voorstellen, mogelijk dat er minder opbrengst is door jullie dakopbouw maar dat het helemaal geen zin meer zou hebben zonnepanelen te plaatsen dat geloof ik eigenlijk niet zo.

Ik zou er nog een keer een rustig gesprek aan wagen.
Voor een groot gedeelte wel als je het hele dak vol legt. Maar er is een stuk wat naar ons idee prima zou kunnen.
Als je het hele dak vol legt heb je in de namiddag alle panelen te pakken qua zon.

Ik hoop dat de boosheid daar zakt en ze open staan voor een gesprek. Mag momenteel niet eens geen gedag tegen ze zeggen..
Fitzgerald schreef:
20-03-2023 19:54
Voor een groot gedeelte wel als je het hele dak vol legt. Maar er is een stuk wat naar ons idee prima zou kunnen.
Als je het hele dak vol legt heb je in de namiddag alle panelen te pakken qua zon.

Ik hoop dat de boosheid daar zakt en ze open staan voor een gesprek. Mag momenteel niet eens geen gedag tegen ze zeggen..
Ajjj, ik denk dat ik het dan even zou laten rusten, als gedag zeggen al niet kan.

Wel vervelend deze situatie zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het zo moet zou ik er wel klaar mee zijn ja.
Ze stikken maar lekker in hun zonnepanelen. Wat een onbeschoft gedrag, zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
10-03-2023 22:05
Oja die heb ik hier ook meerdere keren per week, maar dan in de avond. Buurmeisjes/jongens die worden opgehaald door vriendje/vriendin, en dan lekker 15 minuten die scooter laten aanstaan :facepalm:
Ja echt zo irritant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees van veel forummers dat ze na de verhuizing (door burenoverlast) gelijk tot rust kwamen. Wat fijn! Ik heb dat helaas anders ervaren. Ondanks het feit dat ons huis nu al een poos overlast vrij is voel ik de stress / het zware gevoel dat ik had op bijvoorbeeld de vrijdagavonden nog steeds wel.

Bijvoorbeeld: als ik een bonkende auto hoor, dan spits ik mijn oren. Of als ik mensen zie die op de ex- buren lijken, dan voel ik mijn hart sneller kloppen.

Het voelt alsof onze ex-buren ons mooie en fijne huis en privé-leven letterlijk hebben geterroriseerd met harde muziek, feesten en ruzies. Bijna alsof ze naast het bed als martelaars hebben staan hakken.

Ik heb daar wekelijks in mijn pyjama om 5/ 6 uur 's nachts gesmeekt of dat de muziek eindelijk uit mocht. Naast het feesten werd er ook veel gevochten, dan hoorde we letterlijk het servies door de kamer vliegen. Een gesprek aangaan was gewoon niet mogelijk (i.v.m. drugs en verslaving) en dat voelde op verschillende momenten daarom ook onveilig. Uiteindelijk geef je het gewoon op.

Nu is het allemaal voorbij en wonen we rustig (zij wonen er ook niet meer, ik weet niet waar ze nu zijn) en nu voelt het dus nog steeds alsof ik op scherp sta. Misschien valt het gevoel steeds meer van mij af, dat hoop ik.

Zijn er meer mensen bij wie dit even heeft geduurd? Ik denk er soms aan om hiervoor in therapie te gaan. Is dat overdreven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hier iemand die jarenlang de deur niet of nauwelijks open deed voor vreemden.. door gijzeling (door buurman) in ons eerste huis (14 jaar geleden). Nu gaat het gelukkig wel beter, maar die angst zat er heel diep in :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me de eerste jaren in ons nieuwe huis ook nog steeds gejaagd, continu op scherp en gestresst gevoeld. Als ik hier ook maar ergens muziek hoorde, schoot mijn hartslag omhoog. Gelukkig is dat met de jaren wel flink afgenomen en kan ik me er nu niet echt meer aan storen als er eens wat herrie is ergens. Ik weet inmiddels dat het hier echt rustiger is dan in ons oude huis. Maar als ik de oude buren zie lopen, krijg ik hartkloppingen. Ze wonen er nog en wij wonen nog steeds in dezelfde straat. Wel een paar blokken bij ze vandaan (straat slingers door de hele wijk), maar soms zie ik ze nog. Gelukkig zien ze mij nooit…

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven